F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Ferrari: Musieliśmy zwolnić Arrivabene, aby w zespole pozostał Binotto

10.01.2019

Ocon zdeterminowany, by powrócić do Formuły 1 w sezonie 2020

Andreas Seidl został nowym dyrektorem zarządzającym McLarena

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

FIA zatwierdziła zmiany dotyczące nowego silnika

Od roku 2014 w Formule 1 będą wykorzystywane 1,6-litrowe, turbodoładowane silniki V6.
Nataniel Piórkowski, 30 czerwca 2011, wyświetlenia: 4092<< | lista | T- | T+ | >>
Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA) zatwierdziła zmiany w przepisach dotyczących jednostek napędowych, które będą stosowane w Formule 1 od sezonu 2014.

Zmiany przegłosowane wczoraj przez Światową Radę Sportów Motorowych zakładają wejście do użytku 1,6-litrowych, turbodoładowanych silników V6, a nie jak pierwotnie planowano czterocylindrowego silnika rzędowego o takiej samej pojemności.

W krótkim oświadczeniu wydanym przez FIA możemy przeczytać: „Poprzez głosowanie drogą faksową, Światowa Rada Sportów Motorowych zatwierdziła przepisy dotyczące silnika, które zostały niedawno opracowane z głównymi stronami Formuły 1. Nowa jednostka napędowa to 1,6-litrowy silnik w układzie V6 wraz z systemem odzyskiwania energii (KERS). Ta nowa formuła silników, wejdzie do użytku od startu sezonu 2014 Mistrzostw Świata Formuły 1”.

Zatwierdzenie zmian przez Światową Radę było tylko formalnością po tym, jak podczas weekendu o Grand Prix Europy zmiany przyjęła Komisja Formuły 1 przy FIA, co przełamało impas trwający w negocjacjach nad nową, bardziej przyjazną środowisku naturalnemu jednostką napędową, której nie były przychylne zarówno same zespoły, jak i szef FOM – Bernie Ecclestone.

Już po wyścigu w Walencji niektórzy przedstawiciele zespołów ujawnili, że wkrótce zostanie złożona propozycja zwiększenia maksymalnej liczy obrotów na minutę z 12.000 do 15.000. Jednakże w oświadczeniu nie wspomniano o tym, czy w nowych regulacjach prośba ta została uwzględniona. Nie wiadomo również, czy FIA przyjęła wniosek o rocznym opóźnieniu wprowadzenia nowych przepisów dotyczących nadwozia, które miały wejść w życie z momentem zastosowania nowego silnika.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
14.01.2019  Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem
11.01.2019  Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA
09.01.2019  Tost: Władze F1 powinny zredukować docisk bolidów o 40-50 procent
03.01.2019  Steiner: Rozmowy o przepisach na sezon 2021 toczą się zbyt wolno
24.12.2018  FIA zmodyfikowała przepisy o ustalaniu kolejności startowej
Tagi:
Przepisy
FIA

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
aPiS, 30.06.2011 10:25[!]
No to ciekawe co teraz zrobi Renault? Niecale 2 tygodnie temu się odgrażali na taka okoliczność (http://f1wm.pl/php/news_id-22378.html). A swoją drogą to paranoja, że nie portafią od razu ustalić klarownych zasad dla silników. Pomijając zmianę z R4 na V6, to planowana zmiana zwiększenia limitu obrotów o 25% (z 12 na 15 tys.) ma spore znaczenie, a w praktyce znowu producenci zaczynaja projektowanie od początku.
I gdzie tu logika cięcia kosztów?
Echh... przynajmniej jest szansa że w 2014 silniki zaczną znowu wybuchać :) i nie będzie nudno.
Yurek, 30.06.2011 10:28[!]
V6T, całkiem rozsądnie... A Renault niech sobie odchodzi, nikt po nich płakać nie będzie.
Maraz, 30.06.2011 10:37[!]
Renault akceptuje te nowe silniki - chcieli tylko jasnej decyzji co i kiedy, oraz podtrzymania bardziej rozwiniętego odzyskiwania energii.
Yurek, 30.06.2011 10:41[!]
Ciekawe swoją drogą, co zrobi PURE - mówili, że nie wyobrażają sobie, aby w 2013 nie weszły R4T, tymczasem wejdą V6T, i to rok później.
MaxKapsel, 30.06.2011 10:44[!]
@aPiS
No kiedyś i tak trzeba by było zaprojektować nowe silniki, prawda? Nieważne czy R4T czy V6T, czy nowsze wersje obecnych V8, czy inny dowolny układ. Więc koszty projektowania i tak są, albo byłyby konieczne do poniesienia teraz lub wkrótce. A zmiana limitu? Silniki F1 od dawna mogą kręcić się mocniej niż na to pozwala ustawiony limiter, podejrzewam, że te nowe też są/będą projektowane "na zapas". I myślę, że raczej "będą projektowane" niż "są" - projektanci jeśli nawet zaczęli już pracę, to na bardzo wstępnym etapie, i stąd z jednej strony jeszcze trwają ustalenia, a z drugiej jest to przesunięcie o rok później. Gdyby prace były już znacznie zaawansowane nikt nie walczyłby o taką zmianę i wywalenie przy okazji kupy kasy. Zresztą zmiana R4 na V6 to dużo poważniejsza (i droższa) rzecz niż "podkręcenie" limitu.
stanson1980, 30.06.2011 10:45[!]
Oprócz złudnego cięcia kosztów, ciekawe gdzie konkretnie tu jest ekologia? Ładnie napisał o tym Sokół:
Człowiek odpowiada za około 5% globalnej emisji dwutlenku węgla, przed którym tak bardzo ostrzega nas wszystkich Komisja Europejska. Cała Unia Europejska emituje około 14% tej wartości, z czego 10% jest produktem zarejestrowanych tam samochodów osobowych. Dzięki prostym obliczeniom dowiadujemy się, iż wszystkie samochody osobowe w UE generują 0,07% globalnej emisji dwutlenku węgla. Czy zmiany mające na celu niewielkie zmniejszenie ilości paliwa zużywanego co jakiś czas przez 24 samochody można w ogóle traktować jako poważne działanie ekologiczne?
Loxley, 30.06.2011 10:56[!]
Dla wyjaśnienia - w "ekologicznej" F1 nie chodzi o zmniejszenie wpływu tych konkretnych bolidów na środowisko, ale o promowanie "zielonych" rozwiązań. Nie, żebym popierał. ;p
adept, 30.06.2011 10:58[!]
@stanson1980 - tutaj bardziej chodzi o to, że F1 wyznacza trendy, a nie sama ma bezpośredni wpływ. Jakby komuś udało się zorganizować pasjonujące wyścigi bolidów na prąd, to też takie auta drogowe mogłyby stać się bardziej popularne.

Co do szkodliwości w ogóle samochodów, to obniżanie ilości szkodliwych związków w spalinach uważam za bardzo słuszne, bo w dużych miastach był to problem. Obniżanie jednak na siłę emisji CO2 przez samochody to już dla mnie wielka bzdura, bo wpływ to ma prawie żaden.
jpslotus72, 30.06.2011 11:00[!]
@stanson1980
FIA chodzi o samą "ideę" ekologii - a nie o dosłowny "kosztorys ekologiczny" kalendarza F1. Ale i tak jest to bardziej ideologia niż idea - po prostu zielony jest trendy: przyjmowanie ekologicznego wizerunku jest kolejnym wymogiem politycznej poprawności i, jak większość z jej "komponentów", prowadzi do kolejnej paranoi. Teraz czekam na "parytety" w F1 - najpierw kobiety będą musiały stanowić co najmniej 30% aktywnych kierowców w całej stawce, a w końcu zespoły będą zobowiązane do zatrudniania par "koedukacyjnych".
Adakar, 30.06.2011 11:05[!]
nareszcie jakieś konkrety co do przyszłości. Ciekawe co na to firma Craig'a Pollocka :-D
akkim, 30.06.2011 11:22[!]
Zatem idą w diabły wszystkie inne względy,
dziś to najważniejsze - abyś został trendy
i wsparł dobry biznes do nich puszczał oko,
a inne opinie omijał szeroko.

Psudo-pomoc planecie, dbać o ludzi, zwierzątka,
listki ze spalić otrzeć, puszczać miłe oczka,
tak, że wźmy się za rączki i w głos krzyczmy cały:
MY LUDZIE F1 TĘ ZIEMIĘ KOCHAMY :((
MY ?/?/?
Kamikadze2000, 30.06.2011 11:39[!]
No nareszcie wszystko jasne! Miejmy nadzieje, że przyniesie to tylko korzyści! :)) Cóż, a wiec sezony 2012-2013 bez zman!? Fajnie... ;]
rno2, 30.06.2011 11:45[!]
O może uda mi się jeszcze odwiedzić Monako i Spa przed rewolucją :-)

Niech jeszcze zgodzą się na 15 000rpm i będzie to wyglądać jakoś sensownie...
aPiS, 30.06.2011 11:46[!]
@MAxKapsel.
Z wcześniejszego zachowania Renault może wynikac iż byli mocno zaawansowni w rozwój R4T i widać że "umoczyli" niemalże tak, jak kiedyś BMW w KERSa.
A co do obrotów, to nie mam na myśli limitów vs. wytrzymałość (bo przecież stare V10 się wkręcały na 20tys), ale konieczność całkowitego przemapowania silnika jeśli maksymala moc ma być "wyciągana" w zakresie 10-15 tys zamiast 7-12tys.
Tegoroczny przykład RBR pokazuje że konkurencyjne zespoly nie są w stanie szybko zareagować na zmianę mapowania dla aktywnego dyfuzora, a co dopiero o przerabianiu całej charakterystyki.
A tak na marginesie, to doswiadczenie w produkcji jednostek sportowych V6 maja zarówno AMG, Cosworth jaki i Renault. Jedynie Ferrari skończyło z takimi silnikami w latach 70-tych przy modelu Dino.
ICEman, 30.06.2011 12:30[!]
Jezeli dalej pozostanie minimalny limit wagi 90kg silnika, to bedą to bardzo twałe silniki i nie bedzie spektakularnych awarii. Kiedys w czasach V10 budowano bardzo lekkie silniki (bez limitu wagi minimalnej) i bez ograniczenia RPM, delikatne, leciutkie i czesto sie wystarczały nawet na 1 wyscig
SirKamil, 30.06.2011 13:20[!]
To kompromis. R4 miały być silnikami 'pro eko' jak również niby takimi samymi jak w samochodach drogowych- z V6 jest trochę trudniej w polityce, (wdział kto V6 1.6 w obecnych samochodach drogowych?!) ale łatwiej będzie zbudować bolid bez silnika w ramie pomocniczej i będzie głośniej...

Insza inszość.... jeśli V6 15,000 rpm to dlaczego nie zrobić ich o pojemności 1.8 na bazie obecnych V8 z "odciętymi" dwoma cylindrami i gruntownie zmodernizowanymi głowicami, wtryskiem (jak postulował to Cosworth i Ferrari)?
Maraz, 30.06.2011 13:53[!]
Nie zgłaszajcie błędu z ERS - tak ma być, Energy Recovery System, nie ograniczony tylko do kinetycznej.
Lolkoski, 30.06.2011 20:40[!]
No i git oby tylko za jakiś rok lub dwa znów się niektórzy nie odezwali, że coś im nie pasi
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca