F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Seria główna i azjatycka GP2 zostaną połączone od sezonu 2012

W Abu Zabi odbędzie się tylko jeden wyścig na koniec roku 2011, niezaliczany do mistrzostw.
Maciej Kotuła, 12 lipca 2011, wyświetlenia: 4150<< | lista | T- | T+ | >>
Organizatorzy GP2 ogłosili dziś połączenie serii głównej i azjatyckiej począwszy od sezonu 2012. Stworzone odpowiednio w 2005 i w 2008 roku obie serie stały się przez ten czas silnymi i konkurencyjnymi kategoriami, nieoficjalnie uznawanymi za bezpośrednie zaplecze Formuły 1.

Od 2011 roku w obu serialach uczestniczą te same zespoły, używają również tego samego, nowego samochodu przygotowanego przez włoską firmę Dallara. Jako że stawka obu serii jest niemal identyczna, połączenie ich wydaje się logicznym posunięciem, którego efektem jest teraz dłuższy sezon z rundami europejskimi oraz zamorskimi.

Szef GP2 – Bruno Michiel, tak skomentował decyzję: „W roku 2011 niemalże 85% kierowców, biorących udział w Asia Series, jest na liście startowej również głównej serii, jako że używamy bolidu GP2/11 w obu kategoriach. Połączenie ich z pewnością pomoże kierowcom zdobyć więcej doświadczenia na torach używanych przez Formułę 1, co uczyni tę serię jeszcze bardziej atrakcyjną i konkurencyjną. W późniejszym terminie ogłosimy kalendarz i liczbę rund w 2012 roku”.

„Planowaliśmy wrócić do Abu Zabi od początku tego roku. Yas Marina to wspaniały tor, dlatego zdecydowaliśmy się zorganizować tutaj tylko jedną rundę, nazwaną «The 2011 GP2 Final». Będzie to fantastyczna okazja dla kierowców, chcących ścigać się w GP2 w następnym roku, by móc poczuć smak tej kategorii w warunkach wyścigowych. Będzie to także fantastyczna okazja dla zespołów do wypróbowania swoich nowych kierowców i rozpoczęcia z nimi współpracy”.

GP2 Series > 2011 > Kalendarz wyścigów
P.DataWyścigKrajTorDł. toruOk.Zwycięzca
1. 07.05.11Turcja (główny)Istanbul Park5,338 km32R. Grosjeanwynikiopis
2. 08.05.11Turcja (sprint)Istanbul Park5,338 km23S. Colettiwynikiopis
3. 21.05.11Barcelona (główny)Catalunya4,655 km34C. Picwynikiopis
4. 22.05.11Barcelona (sprint)Catalunya4,655 km26F. Leimerwynikiopis
5. 27.05.11Monako (główny)Monte Carlo3,340 km41D. Valsecchiwynikiopis
6. 28.05.11Monako (sprint)Monte Carlo3,340 km30C. Picwynikiopis
7. 25.06.11Walencja (główny)Valencia Street Circuit5,419 km30R. Grosjeanwynikiopis
8. 26.06.11Walencja (sprint)Valencia Street Circuit5,419 km23E. Gutierrezwynikiopis
9. 09.07.11W. Brytania (główny)Silverstone Arena5,891 km29J. Bianchiwynikiopis
10. 10.07.11W. Brytania (sprint)Silverstone Arena5,891 km21R. Grosjeanwynikiopis
11. 23.07.11Niemcy (główny)Nürburgring5,148 km34L. Filippiwynikiopis
12. 24.07.11Niemcy (sprint)Nürburgring5,148 km23R. Grosjeanwynikiopis
13. 30.07.11Węgry (główny)Hungaroring4,381 km38R. Grosjeanwynikiopis
14. 31.07.11Węgry (sprint)Hungaroring4,381 km23S. Colettiwynikiopis
15. 27.08.11Belgia (główny)Spa-Francorchamps7,004 km24C. Vietoriswynikiopis
16. 28.08.11Belgia (sprint)Spa-Francorchamps7,004 km18L. Filippiwynikiopis
17. 10.09.11Włochy (główny)Monza5,793 km30L. Filippiwynikiopis
18. 11.09.11Włochy (sprint)Monza5,793 km21C. Vietoriswynikiopis
19. 12.11.11Final (główny bez pkt.)Yas Marina5,554 km31F. Leimerwynikiopis
20. 13.11.11Final (sprint bez pkt.)Yas Marina5,554 km22J. Caladowynikiopis

Źródło: gp2series.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
09.03.2017  Formuła 2 zastąpi GP2 od sezonu 2017
02.02.2017  Seria GP2 zostanie przekształcona w mistrzostwa Formuły 2?
27.01.2017  Mistrzostwa GP2 oraz GP3 potwierdziły kalendarze na sezon 2017
27.11.2016  Lynn wygrywa wyścig, Gasly zostaje mistrzem GP2
26.11.2016  Gasly wygrywa i wychodzi na prowadzenie w GP2
Tagi:
GP2

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
THC-303, 12.07.2011 16:09[!]
Bardzo dobrze, GP2 Asia to był poligon doświadczalny, teraz będą to poważne wyścigi i skończy się branie Nai Chia Chenów.
Krauza, 12.07.2011 16:25[!]
Świetny pomysł z tym GP2 Final.
mbg, 12.07.2011 16:33[!]
W końcu!!! Już myślałem że nigdy nie unicestwią tego tworu [GP2Asia]. Z tym GP2 Final to jak zauważył mój przedmówca dobry pomysł. Więcej się dowiemy o nowych niż na testach. Rok temu chciałem taką rundę w AbuZabi dla młodych kierowców ale w F1.
Kojag, 12.07.2011 16:45[!]
To może Orlen by trochę kasy sypnął na ten wyścig w Abu Zabi...
Kamikadze2000, 12.07.2011 17:48[!]
Wreszcie zrobiliby to, co powinni już dawno temu! :))
mateuszj90, 12.07.2011 18:05[!]
Bardzo dobry pomysł. Wartość mistrzostwa w GP2 na pewno wzrośnie.
cravenciak, 12.07.2011 18:55[!]
super wiadomość!
Qooler, 12.07.2011 19:42[!]
Kolejna zła decyzja mająca na celu tylko i wyłącznie zyski teamów i drenowanie kieszeni kierowców.
Oczywiście sens istnienia tej serii bierze w łeb. Traktowana przede wszystkim jako seria testowa, przygotowawcza do sezonu do Maine Serie. Niekoniecznie nawet bieżącego. Taki Rossi przygotowywał się do sezonu 2012. Dla mnie jak zwykle kicha. Nie ma się czym podniecać, dla tych którzy gonią budżet, po prostu katastrofa. Natomiast dla tych co mają full kasy, to bez różnicy. Poprzednio kosztowało to 400 tys Yuro, teraz zespoły podniosą o 1 min . Pozostałe walory podnoszone p[rzez przedmówców guzik warte.
Co do tego Prlenu, to kto miałby tam jechać, Germaziak? No bez jaj, kiedyś pojedzie, bo stać go osobiście na to. Jednak drivera tego poziomu to z niego nie będzie, a szkoda.
THC-303, 12.07.2011 20:32[!]
Qooler
A co to jest Maine Series? Cieakwe to? :P A ten 'Germaziak' to dobry?
Masio, 12.07.2011 20:38[!]
Bardzo dobre rozwiązanie. Może jeszcze do kalendarza wrócą Sepang, Szanghaj i Suzuka. ;)
koslos, 12.07.2011 20:55[!]
a eurosport to straci prawa pewnie do gp2 asia skoro sie połącza
Kamikadze2000, 12.07.2011 21:36[!]
@koslos - a może odzyskają prawa!? Fajnie by było, choc obecnie mam RAI 1 i 2, gdzie lecą transmisje! :))
renegade, 12.07.2011 23:09[!]
Przy zmieniajacych sie co trzy lata nadwoziach ludzi nie stac na oplacanie serii azjatyckiej. Wiekszosc z tych zawodnikow, ktorzy brali udzial w obecnej serii azjatyckiej nie wystartowalaby tam, gdyby nie wchodzily w uzycie nowe opony i nowe nadwozia. Przez to zostali praktycznie zmuszeni do znalezienia dodatkowego 0.5M na zachcianki Bruno Michela.

Bruno uprzedzil wydarzenia, dobrze wiedzial, ze ciezko byloby Go w przyszlym roku namowic zespoly do startu w Azji, wlasnie ze wzgledu na koszty. O zawodnikow z kasa i checiami nie byloby juz tak latwo jak obecnie ( nie zmienia sie generacja aut, nie zmieniaja dostawcy opon, silniki te same).

Zamiast smigac w Bahrajnach, Losailach i innych tego typu, gdzie tak na prawde te wyscigi nikog nie obchodza (ani zespoly, ktore traca na tym kase, ani zawodnikow, ani kibicow- nikt tego w Bahrajnie nie oglada) lepiej zrobic dodatkowe cztery dni testow na poludniu Europy, taniej i wydajniej.

@Masio Sepang, Suzuka, Szanghaj sa za daleko, potezne koszta logistyczne... jesli cos zorganizuja to zdecydowanie blizej Europy. Liczba rund nie powinna sie zmienic, gdyz juz w tym roku budzety sa zajeb... astronomiczne jak na serie juniorska. Michel powinien raczej ciac a nie rozgladac sie za nowymi rynkami, nikomu to nie jest potrzebne... to nie IndyCar ani F1...
Kamikadze2000, 13.07.2011 00:15[!]
@renegade - zgadzam się! pzdr :))
Qooler, 13.07.2011 07:45[!]
@THC-303- nie wiesz ? :::::))))). Oczywiście, Germaziak jest najlepszy, nie wiesz? O,okazuje się, że ty nic nie wiesz. Pytaj, pytaj, zawsze ktoś ci to wytłumaczy. Prostactwo to nie prostota::::)

@renegade - myślę, że zawsze Asia Series była traktowana testowo. Ktoś kto chciał do tego poprawić sobie CV wyścigowe, także tam jechał. Wcześniej, bo można było pojechać w zbliżonych warunkach do Main Series, później, bo wprowadzano nowe, które także dało się przetestować wcześniej. Pieniądze były tam stosunkowo niższe .Teraz trzeba będzie opłacić cały sezon, zwiększony może o milion. Jest to prawdą, że ostatnio kulało to . Czy to z powodów politycznych czy ekonomicznych. Przekonany jestem, że wielu kierowców którzy wcześniej jechali w Azji, teraz nigdy nie pojadą w głównej serii, bo ich nie stać. Natomiast ci którzy mają ciąg na szkło przy F1, dadzą więcej , bo kasy u nich do oporu / najczęściej/:::))). O to chodzi, mam wrażenie. Właścicielami serii głównej są przedniej klasy gośćmi od robienia kasy.
Adakar, 13.07.2011 07:56[!]
@Qooler
Cytat :
Przekonany jestem, że wielu kierowców którzy wcześniej jechali w Azji, teraz nigdy nie pojadą w głównej serii, bo ich nie stać.


Przecież zawsze można jakieś one-off'y zaliczać. Ten kto ma kase lub plecy zawsze pojedzie.
THC-303, 13.07.2011 14:09[!]
Zgadzam się, że przekręcanie nazwisk jest prostactwem ;]
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca