F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Wickens zwycięża w pierwszym wyścigu FR3.5 na Silverstone (aktualizacja)

Kanadyjczyk idealnie wykorzystał start z pole position.
Łukasz Godula, 20 sierpnia 2011, wyświetlenia: 4346<< | lista | T- | T+ | >>
Zdobywca pole position, Robert Wickens odniósł na Silverstone swoje trzecie w tym sezonie zwycięstwo. Dzięki temu powrócił na czoło klasyfikacji generalnej Formuły Renault 3.5.

Kanadyjczyk popełnił kilka małych błędów w początkowej fazie wyścigu, w którym używana była lekka konfiguracja aerodynamiczna. W późniejszej fazie jego rytm się ustabilizował i pozwolił wygrać zawody.

Alexander Rossi z zespołu Fortec naciskał Wickensa przez pierwszą połowę wyścigu, jednak Amerykanin nie zdołał go pokonać z powodu przegrzewających się tylnych opon. Startujący z trzeciego pola, Daniel Ricciardo zyskał problemach rywala i wyprzedził Rossiego w zakręcie Village na 20 okrążeniu, co dało mu drugą lokatę. Walka Amerykanina i Australijczyka pozwoliła Wickensowi na odjechanie rywalom na trzy sekundy.

Były wicemistrz GP3 utrzymał przewagę do mety. „Byłem zadowolony, gdy Alexander i Daniel zaczęli walczyć” – powiedział Wickens. „Gdy przewaga wynosiła pół sekundy, czułem się pewnie, jednak wiedziałem, że każdy mały błąd będzie kosztował mnie prowadzenie. Jednakże z trzema sekundami przewagi mogłem niemal z łatwością dojechać do mety.”

Ricciardo ustanowił serię najszybszych okrążeń wyścigu, przez co zmniejszył stratę do zwycięzcy do 1,3 sekundy. Druga lokata pozwoliła odetchnąć kierowcy z Perth po słabym weekendzie na Hungaroringu, w którym nie zdobył żadnego punktu. „Drugie miejsce i mała strata sprawiają, że czuję się niemal jakbym wygrał” – powiedział Ricciardo. „Budapeszt był jak dla nas tragedią. Myślałem, że czeka mnie nudny wyścig, gdy Alexander oraz Robert odjechali na starcie, jednak być może opony schłodziły się w czystym powietrzu, ponieważ czymś niezwykłym, było ustanawianie najszybszych okrążeń na kilka okrążeń przed końcem wyścigu.”

Partner zespołowy Ricciardo, Nathanael Berthon zajął czwartą lokatę przed Albertem Costą z Epic Racing, oraz Nickiem Yalloly, który zaliczył bardzo dobry debiutancki występ. Dotychczasowy lider mistrzostw, Jean-Eric Vergne borykał się dzisiaj z kłopotami i nie był w stanie ruszyć ze swojej siódmej pozycji startowej. Bolid Francuza nie wrzucił pierwszego biegu i został zepchnięty do pitlane. Z ostatniej pozycji junior programu Red Bulla wskoczył na 13 miejsce, jednak jest pod lupą sędziów, z powodu ingerencji mechanika w jego bolid podczas okrążenia formującego.

Brak punktów dla Vergne'a oznacza, że na czele klasyfikacji znalazł się Wickens z przewagą 21 oczek. Na trzecie miejsce wskoczył Rossi i jest 57 punktów za Kanadyjczykiem.

Aktualizacja: Nick Yelloly został zdyskwalifikowany z pierwszego wyścigu na Silverstone, po tym jak się okazało, że w jego bolidzie pozostał zaledwie litr paliwa, a nie wymagane przez przepisy trzy. Menedżer zespołu uważa, że mogło to być spowodowane problemami z jedną z maszyn tankujących.

FR3.5/V8 > 2011 > Wielka Brytania 1, Silverstone Arena - 5,901 km
P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
1. 6Robert WickensCarlinDallara Renault 3.52647:12,72025
2. 3Daniel RicciardoISR RacingDallara Renault 3.526+0:01,33518
3. 7Alexander Rossi (D)Fortec MotorsportDallara Renault 3.526+0:04,42515
4. 4Nathanael BerthonISR RacingDallara Renault 3.526+0:13,96512
5. 12Albert CostaEPIC RacingDallara Renault 3.526+0:15,20210
6. 11Sten PentusEPIC RacingDallara Renault 3.526+0:20,6778
7. 17Oliver Webb (D)Pons RacingDallara Renault 3.526+0:21,1836
8. 1Kevin Korjus (D)Tech 1 RacingDallara Renault 3.526+0:21,7534
9. 23Walter GrubmüllerP1 MotorsportDallara Renault 3.526+0:25,8852
10. 26Sergio CanamasasBVM TargetDallara Renault 3.526+0:26,1961
11. 20Jake RosenzweigMofaz RacingDallara Renault 3.526+0:31,261
12. 5Jean-Eric VergneCarlinDallara Renault 3.526+0:31,879
13. 24Danił MoweP1 MotorsportDallara Renault 3.526+0:34,063
14. 27Jan CharouzGravity-Charouz RacingDallara Renault 3.526+0:35,415
15. 21Anton NiebylickijKMP RacingDallara Renault 3.526+0:36,561
16. 2Arthur Pic (D)Tech 1 RacingDallara Renault 3.526+0:44,439
17. 9Daniel McKenzie (D)Comtec RacingDallara Renault 3.526+0:46,990
18. 10Daniel de Jong (D)Comtec RacingDallara Renault 3.526+0:56,970
19. 15Stephane Richelmi (D)International Draco RacingDallara Renault 3.526+1:02,310
20. 22Nelson PanciaticiKMP RacingDallara Renault 3.5242 okr.
21. 28Brendon HartleyGravity-Charouz RacingDallara Renault 3.5233 okr.
Niesklasyfikowani
8Cesar Ramos (D)Fortec MotorsportDallara Renault 3.521
19Fairuz FauzyMofaz RacingDallara Renault 3.520
25Daniel ZampieriBVM TargetDallara Renault 3.514
16Andre Negrao (D)International Draco RacingDallara Renault 3.57
Zdyskwalifikowani lub wykluczeni
18Nick YellolyPons RacingDallara Renault 3.5260h47m31,998
Pole position: Robert Wickens (Carlin) - 1:45,015
Najszybsze okrążenie: Daniel Ricciardo (ISR Racing) - 1:48,048 na 25 okrążeniu
Objaśnienie skrótów: D - debiutant
Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
07.11.2016  Tom Dillmann zdobywa mistrzostwo Formuły V8 3.5
31.10.2016  Podsumowanie weekendu Formuły V8 3.5 w Jerez
02.10.2016  Podsumowanie weekendu Formuły V8 3.5
11.09.2016  Aurelien Panis triumfuje w niedzielnym wyścigu Formuły V8 3.5
10.09.2016  Vaxiviere dowiózł do mety zwycięstwo na Red Bull Ringu
Tagi:
Silverstone
FR3.5/V8

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
THC-303, 20.08.2011 15:37[!]
Wyścig nudny okrutnie, komentarz oderwany od rzeczywistości ("Australijczyk Hartley, Oliver Webber"), jedyne co godne zauważenia to postawa Yelloly'ego. Cała reszta na swoich miejscach zważywszy na start Vernia z końca stawki.
Kamikadze2000, 20.08.2011 16:08[!]
Ten wyścig utwierdził mnie w przekonaniu, że Silverstone poza "legedarną atmosferą związaną z jego datą budowy", niczym sobą nie reprezentuje. Ogólnie przeciętny obiekt, zdecydowanie gorszy od innych legendarnych obiektów, jak Suzuka, Spa, Monza czy też Nurburgring (to tylko kilka z lepszych!).

@THC-303 - Brytyjczycy właściwie zawsze na tych obiektach dobrze się spisują. Gdyby byli np. na Nurburgringu, znalazłby się poza czołową piętnastką. ;]
maciejas512, 20.08.2011 16:21[!]
Mam nadzieję że Wickens and Rossi znajdą angaż w F1.
Qooler, 20.08.2011 17:03[!]
Wyścig startował ze starych pól. Ciekawe dlaczego ?
Mariusz, 20.08.2011 19:29[!]
Mam głęboką nadzieję, że w roku 2012 będzie można oglądać w Renault dwóch Robertów w F1. :-)
SirKamil, 21.08.2011 00:38[!]
nawet gdyby mu zaoferowali to pewnie by nie chciał.
yaper, 21.08.2011 01:22[!]
Virgin to już jest czysta desperacja, która wcale nie pomaga w pchaniu kariery do przodu. Przykład Di Grassiego, czy nawet D'Ambrosio jest tutaj najlepszy.

Szkoda Yeolly'ego - miał naprawdę świetny debiut (choć pewnie to jednorazowy występ znając politykę Pons) w konkurencyjnej serii, IMO lepszej od GP3, gdzie nie radził sobie tak dobrze. Może to paradoks ale Silverstone też robi swoje.
THC-303, 21.08.2011 07:57[!]
yaper
E, Nick nie radzi sobie aż tak źle w GP3, Atech CRS jest słabiutki, a Yelloly jako jedyny z jego kierowców jest w stanie punktować. Ale oczywiście FR3.5 jest lepszą serią i Yelloly zrobił świetne pierwsze wrażenie. Oby nie stracił przy bliższym poznaniu, choć jak napisałeś znając PONS do takowego nie dojdzie ;)
Kamikadze2000, 21.08.2011 16:00[!]
@THC-303 - popieram, aczkolwiek w tym kierowcy nie widzę wielkiej nadziei brytyjskich kibiców. Osobiście przyglądam się Alexowi Lynn - to zawodnik, który dominuje w obecnej Brytyjskiej Formule Renault. Ma 18 lat, więc jest obiecujący. Osobiście stawiam go w szóstce nastolatków do rocznika '93 (przed nim Korjus, Sainz Jr, Kwiat, Haryanto). ;)

Zapomniałem jeszcze o Evansie i Vainio. Jak mogłem! Poprawię - w siódemce najlepszych. ;]
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca