F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.02.2019

Kwiat studzi emocje po ustanowieniu najlepszego czasu dnia

W czwartek Williams planuje rozpocząć testy aerodynamiczne FW42

Horner: Nie mamy problemów z wibracjami silnika Hondy

Williams przeprosiła za opóźnienie w budowie bolidu FW42

Vettel poważnie traktuje zagrożenie ze strony Leclerca

Daniił Kwiat z najlepszym czasem 3. dnia testów w Barcelonie

Relacja z trzeciego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Grosjean krytykuje nowe przepisy dotyczące koców grzewczych

Nowy bolid Williamsa zadebiutował na torze

Netflix opublikował zwiastun serialu "F1: Jazda o życie"

Sirotkin: Funkcja rezerwowego kierowcy Renault to dobra opcja

Pirelli: Nawierzchnia toru odpowiedzialna za dobre czasy w Barcelonie

Tost: Przewaga Ferrari nad Mercedesem może wynosić 0,5s

Racing Point planuje powiększenie siedziby

19.02.2019

Ricciardo: Nagle poczułem się tak, jakbym wjechał w zakręt z otwartym DRS

Vettel: Szerokie przednie skrzydła wyglądają dziwnie

Gasly: Utrata panowania nad bolidem była niespodzianką

Honda: Koncepcja kompaktowego silnika nie wpłynie negatywnie na osiągi

Leclerc kontynuuje dobrą passę Ferrari podczas testów

Relacja z drugiego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

FIA rozważa wprowadzenie zakazu używania DRS w Eau Rouge

W wyścigu strefa DRS będzie rozciągała się od zakrętu Raidillon do szykany Les Combes.
Nataniel Piórkowski, 22 sierpnia 2011, wyświetlenia: 2311<< | lista | T- | T+ | >>
FIA rozważa wprowadzenie zakazu stosowania systemu DRS w zakręcie Eau Rouge podczas trwania całego Grand Prix Belgii, mając na uwadze obawy kierowców związane z bezpieczeństwem.

Po zakazie używania systemu wygaszania tylnego skrzydła w tunelu w Monako, niektórzy kierowcy zaczęli wymieniać legendarny zakręt belgijskiego obiektu, jako kolejne newralgiczne miejsce.

Istnieje realna obawa, że przez dopuszczenie używania DRS w szybkim łuku może zwiększyć się ryzyko wypadków, gdyż bolidy przejeżdżają przez niego z prędkością około 300 km/h. AUTOSPORT informuje, że Stowarzyszenie Kierowców Grand Prix wyraziło już swe obawy na ten temat. W tej sytuacji naturalnym jest, że przed startem GP Belgii zostanie przeprowadzona seria konsultacji.

FIA przyznała, że użycie systemu DRS w Eau Rouge wzbudza obawy kierowców – podobnie jak miało to miejsce w przypadku tunelu w Monako – ale zaznaczyła, że na tę chwilę nie zostały jeszcze podjęte żadne wiążące decyzje.

Pomimo obaw kierowców, Vitantonio Liuzzi przekonuje, że sytuacja nie jest tak krytyczna, jak miało to miejsce w Monte Carlo. „Dla nas stosowanie DRS będzie balansowaniem na granicy, ale tym razem sprawa wygląda nieco inaczej. Byłem za wprowadzeniem zakazu używania DRS w tunelu, aby nie doszło do wypadku podczas jazdy koło w koło, co stworzyłoby naprawdę niebezpieczną sytuację”.

„W Eau Rouge jest inaczej. Jest otwarta przestrzeń, nie ma sufitu, nie ma podtrzymujących go pylonów. Doszłoby więc ewentualnie do zwykłego incydentu wyścigowego, jak ma to miejsce w wielu normalnych miejscach. Dla FIA będzie to łatwiejsza decyzja, ponieważ w Monako wszystko było nieco bardziej ryzykowne. Osobiście przyjmę ją taką, jaką będzie. Lubię wyzwania” – wyjaśniał kierowca HRT.

Kwestia obaw o aktywację systemu DRS w Eau Rouge nie ma znaczenia w przypadku wyścigu. FIA potwierdziła, że jedynym miejscem, w którym użycie go zostanie dozwolone podczas niedzielnej rywalizacji będzie prosta od zakrętu Raidillon do szykany Le Combes.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.02.2019  FIA planuje wprowadzenie standardowych skrzyń biegów do F1
13.02.2019  Kaski niektórych kierowców wciąż nie mają homologacji FIA
06.02.2019  FIA opublikowała oficjalną listę zgłoszeń F1 na sezon 2019
22.01.2019  FIA i Liberty naciskają na wprowadzenie limitów budżetowych
14.01.2019  Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem
Tagi:
GPDA
FIA
Spa

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
fitipaldi666, 22.08.2011 14:44[!]
Robią z tego niewiadomo co a przecież to było chyba oczywiste że nie wjadą z wygaszonym skrzydłem w Eau Rouge.
Karol26, 22.08.2011 14:50[!]
Pewnie mogli by pozwolić w s3 na używanie tam są szybkie zakręty (łuki) a tutaj sobie odpuścić albo po tym zakręcie :)
kubakuba1990, 22.08.2011 15:40[!]
niech robią co chcą, każdy powinien sam decydować czy jest możliwy przejazd z wygaszonym skrzydłem przez ER
SkC, 22.08.2011 15:56[!]
Sądzę, że lepsze zespoły powinny sobie poradzić z Eau Rouge z DRS-em. A sama aktywacja po ER nic nie da tam jest już za wysoka prędkość.
kabans, 22.08.2011 16:09[!]
villeneuve fajne kombosy robił na tym zakrecie
jpslotus72, 22.08.2011 17:08[!]
@bigos95
"SPA jest takim torem że nawet" bez DRS wystarczyłoby nam prawdziwych, wyścigowych wrażeń...
FelipeF1., 22.08.2011 17:25[!]
@jpslotus72 racja
BlindWolf, 22.08.2011 18:26[!]
sKc - poradzą sobie nie zespoły , a lepsi kierowcy :)
Slawregas, 22.08.2011 19:35[!]
@kabans rzeczywiście on miał do tego zakretu talent ;p
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca