F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.12.2018

Sirotkin bliski startów w WEC w 2019 roku

Alexander Albon wybrał numer startowy

Kubica: Raikkonen wciąż jest jednym z najlepszych kierowców w F1

Steiner: Powinniśmy byli zdobyć więcej punktów

Sainz: Okres spędzony w Renault pozwolił mi lepiej poznać samego siebie

Brawn: Alonso nie odniósł tak wielu sukcesów na ile pozwalał mu talent

17.12.2018

Racing Point przedstawi zespół 13 lutego

Grosjean: F1 potrzebuje więcej takich zespołów jak Haas

Vettel nie jest fanem elektrycznych samochodów

Leclerc chciałby wygrać w przyszłym roku dwa wyścigi Grand Prix

Costa bagatelizuje doniesienia o problemach z nowym silnikiem Mercedesa

Vasseur: Ericsson dokonał olbrzymich postępów w sezonie 2018

16.12.2018

Brawn: Nowe przepisy na sezon 2019 to pierwszy krok w zmienianiu F1

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

FIA rozważa wprowadzenie zakazu używania DRS w Eau Rouge

W wyścigu strefa DRS będzie rozciągała się od zakrętu Raidillon do szykany Les Combes.
Nataniel Piórkowski, 22 sierpnia 2011, wyświetlenia: 2305<< | lista | T- | T+ | >>
FIA rozważa wprowadzenie zakazu stosowania systemu DRS w zakręcie Eau Rouge podczas trwania całego Grand Prix Belgii, mając na uwadze obawy kierowców związane z bezpieczeństwem.

Po zakazie używania systemu wygaszania tylnego skrzydła w tunelu w Monako, niektórzy kierowcy zaczęli wymieniać legendarny zakręt belgijskiego obiektu, jako kolejne newralgiczne miejsce.

Istnieje realna obawa, że przez dopuszczenie używania DRS w szybkim łuku może zwiększyć się ryzyko wypadków, gdyż bolidy przejeżdżają przez niego z prędkością około 300 km/h. AUTOSPORT informuje, że Stowarzyszenie Kierowców Grand Prix wyraziło już swe obawy na ten temat. W tej sytuacji naturalnym jest, że przed startem GP Belgii zostanie przeprowadzona seria konsultacji.

FIA przyznała, że użycie systemu DRS w Eau Rouge wzbudza obawy kierowców – podobnie jak miało to miejsce w przypadku tunelu w Monako – ale zaznaczyła, że na tę chwilę nie zostały jeszcze podjęte żadne wiążące decyzje.

Pomimo obaw kierowców, Vitantonio Liuzzi przekonuje, że sytuacja nie jest tak krytyczna, jak miało to miejsce w Monte Carlo. „Dla nas stosowanie DRS będzie balansowaniem na granicy, ale tym razem sprawa wygląda nieco inaczej. Byłem za wprowadzeniem zakazu używania DRS w tunelu, aby nie doszło do wypadku podczas jazdy koło w koło, co stworzyłoby naprawdę niebezpieczną sytuację”.

„W Eau Rouge jest inaczej. Jest otwarta przestrzeń, nie ma sufitu, nie ma podtrzymujących go pylonów. Doszłoby więc ewentualnie do zwykłego incydentu wyścigowego, jak ma to miejsce w wielu normalnych miejscach. Dla FIA będzie to łatwiejsza decyzja, ponieważ w Monako wszystko było nieco bardziej ryzykowne. Osobiście przyjmę ją taką, jaką będzie. Lubię wyzwania” – wyjaśniał kierowca HRT.

Kwestia obaw o aktywację systemu DRS w Eau Rouge nie ma znaczenia w przypadku wyścigu. FIA potwierdziła, że jedynym miejscem, w którym użycie go zostanie dozwolone podczas niedzielnej rywalizacji będzie prosta od zakrętu Raidillon do szykany Le Combes.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
07.12.2018  Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018
06.12.2018  System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii
28.11.2018  Haas nie złoży odwołania od decyzji sędziów z GP Abu Zabi
26.11.2018  Punkty karne (stan po sezonie 2018)
26.11.2018  FIA nie potrzebuje zgody zespołów, by ustalić przepisy na sezon 2021
Tagi:
GPDA
FIA
Spa

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
fitipaldi666, 22.08.2011 14:44[!]
Robią z tego niewiadomo co a przecież to było chyba oczywiste że nie wjadą z wygaszonym skrzydłem w Eau Rouge.
Karol26, 22.08.2011 14:50[!]
Pewnie mogli by pozwolić w s3 na używanie tam są szybkie zakręty (łuki) a tutaj sobie odpuścić albo po tym zakręcie :)
kubakuba1990, 22.08.2011 15:40[!]
niech robią co chcą, każdy powinien sam decydować czy jest możliwy przejazd z wygaszonym skrzydłem przez ER
SkC, 22.08.2011 15:56[!]
Sądzę, że lepsze zespoły powinny sobie poradzić z Eau Rouge z DRS-em. A sama aktywacja po ER nic nie da tam jest już za wysoka prędkość.
kabans, 22.08.2011 16:09[!]
villeneuve fajne kombosy robił na tym zakrecie
jpslotus72, 22.08.2011 17:08[!]
@bigos95
"SPA jest takim torem że nawet" bez DRS wystarczyłoby nam prawdziwych, wyścigowych wrażeń...
FelipeF1., 22.08.2011 17:25[!]
@jpslotus72 racja
BlindWolf, 22.08.2011 18:26[!]
sKc - poradzą sobie nie zespoły , a lepsi kierowcy :)
Slawregas, 22.08.2011 19:35[!]
@kabans rzeczywiście on miał do tego zakretu talent ;p
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca