F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Ferrari: Musieliśmy zwolnić Arrivabene, aby w zespole pozostał Binotto

10.01.2019

Ocon zdeterminowany, by powrócić do Formuły 1 w sezonie 2020

Andreas Seidl został nowym dyrektorem zarządzającym McLarena

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

FIA zakazała aktywacji systemu DRS w zakręcie Eau Rouge

Organ zarządzający wystosował dziś w tej sprawie spcjalny list do wszystkich zespołów.
Nataniel Piórkowski, 22 sierpnia 2011, wyświetlenia: 3631<< | lista | T- | T+ | >>
Kierowcy Formuły 1 nie będą mogli aktywować systemu DRS przejeżdżając przez zakręt Eau Rouge podczas trwania całego Grand Prix Belgii wskutek zaakceptowania przez FIA ich obaw związanych z poziomem bezpieczeństwa.

Niedawno kilku kierowców wyraziło swe obawy, że ryzyko przejazdu Eau Rouge z otwartym skrzydłem może być najczęściej podejmowane podczas sobotniej sesji kwalifikacyjnej, aby zaoszczędzić przez to cenny czas.

Innym problemem wpływającym na decyzję ciała zarządzającego był fakt, że niektórzy kierowcy nie byli do końca pewni, że lotka w tylnym skrzydle ich bolidów wróci do prawidłowej pozycji. Należy także zwrócić uwagę na fakt, że systemy, które dezaktywują DRS po naciśnięciu pedału hamulca, nie znalazłyby w tym przypadku zastosowania, ponieważ kierowcy po wyjeździe z nawrotu La Source hamują dopiero przed szykaną Les Combes.

Po wysłuchaniu obaw kierowców i szczegółowej analizie zagrożenia bezpieczeństwa, FIA wystosowała w poniedziałkowe popołudnie list do zespołów, w którym poinformowała je, że stosowanie systemu DRS w zakręcie Eau Rouge podczas wszystkich treningów i sesji kwalifikacyjnej będzie zakazane.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
14.01.2019  Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem
11.01.2019  Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA
09.01.2019  Tost: Władze F1 powinny zredukować docisk bolidów o 40-50 procent
03.01.2019  Steiner: Rozmowy o przepisach na sezon 2021 toczą się zbyt wolno
24.12.2018  FIA zmodyfikowała przepisy o ustalaniu kolejności startowej
Tagi:
FIA
Spa

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
sas, 22.08.2011 18:47[!]
Cytat :
FIA zakazała aktywacji systemu DRS w zakręcie Eau Rouge

spoko, to aktywują sobie wcześniej....Bardziej pasowałoby "korzystania z" w tytule.
Metalpablo, 22.08.2011 19:01[!]
No dobra... Ale jeśli ktoś włączy to jest kara za to jakaś konkretna? Obowiązuje wtedy standardowy "weekendowy kodeks karny" ?
sas, 22.08.2011 19:08[!]
Ale jak ma włączyć skoro FIAto wyłączy? Fizycznie nie będzie takiej możliwości, żeby to uruchomić, choćby nie wiem ile razy sobie wcisnęli guziczek. Pamiętasz jak Massa wcisnął kiedyś guzik za wcześnie i DRS mu sie wcale nie uruchomił?
Metalpablo, 22.08.2011 19:32[!]
Aaaaale dałem.... :P. Kompletnie zapomniałem i w ogóle nie pomyślałem. Dzięki:).
jpslotus72, 22.08.2011 20:18[!]
Tragiczny wypadek Stefana Bellofa - jednego z największych talentów wśród tych, którzy odeszli za wcześnie - każe pamiętać, że Eau Rouge jest wspaniałym miejscem - ale nie dla nadmiernej brawury...
Karol26, 22.08.2011 20:43[!]
Ten zakręt nawet rozłożyła Villneuva w 99 roku i Zonte. Ten zakręt jest najlepszy i najbardziej legendarny. Wiele złego się w nim działo. Pamiętacie zmiany w tym zakręcie w roku 94? Dobrze, że teraz tak nie ma.
Z3RO, 22.08.2011 21:19[!]
Mówisz o zmianach po wypadku Zanardiego w 1993?
PS. Villeneuve'a rozłożylo także w 1998 roku ^^
benethor, 22.08.2011 22:00[!]
@sas:ale zwróć też uwagę, że Alonso pewnego razu wcisnął przycisk jakieś 40 sekund za wcześnie i się włączyło ;)
ICEman, 22.08.2011 22:33[!]
DRS mógł zabić
Kamikadze2000, 23.08.2011 10:45[!]
Obecne bolidy potrafią jechac tam praktycznie bez odjęcia. Sytuacja analogiczna do ostatniego szybkiego zakrętu na Suzuce (150t??). Teraz nie stanowi aż takiego wyzwania. DRS mógłby jednak skomplikowac sprawę, więc lepiej, aby nie był tam używany. ;)
sas, 23.08.2011 16:22[!]
@benethor i co z tego wynika? nie wiem czy pamietasz ale wtedt FIA zle ustawila strefe aktywacji DRS dla bolidu alonso i on jako jedyny mógł go użyć w innym miejscu.

@Kamikadze2000 raczej 130R od jego promienia.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca