F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

15.11.2018

Raikkonen: Nie obawiam się przejścia do Saubera

Ferrari rozważa przetasowania w pionie technicznym przed sezonem 2019

14.11.2018

Autosport: Andreas Seidl zamierza podjąć pracę w Formule 1

Sauber utworzył juniorski program przy współpracy z Charouz Racing

Sainz: Wątpię, że Verstappen mógł zablokować moje przejście do Red Bulla

Brawn optymistycznie ocenia zmiany w przepisach na sezon 2019

Vandoorne: Nie koncentruję się na jak najszybszym powrocie do F1

Verstappen: Schrzaniłem pierwsze sześć wyścigów sezonu

Lowe: Przykład Manora pokazuje wadę obecnego systemu punktowego

13.11.2018

Pirelli ujawniło dobór mieszanek ogumienia na GP Abu Zabi

Verstappen: Zachowanie Ocona sprowokowało przepychankę

Perez: Przykład Alonso pokazuje, jak w złym stanie znajduje się F1

Punkty karne (stan po GP Brazylii)

Whiting: Ocon nie powinien był atakować Verstappena

12.11.2018

AMuS: Kubica podpisze w tym tygodniu kontrakt z Williamsem

Motorsport.com: Opcja w kontrakcie Sirotkina z Williamsem wygasła

Toto Wolff zamierza odbudować karierę Stoffela Vandoorne'a

Vettel nie obawia się zespołowego pojedynku z Leclerkiem w 2019 roku

GP Brazylii: weekend w obiektywie

Wolff: Silnik w bolidzie Lewisa był bliski awarii podczas GP Brazylii

Więcej wiadomości

  Archiwum 2005
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Zonta na czele po piątkowych treningach przed GP Węgier

Marek Roczniak, 29 lipca 2005, wyświetlenia: 3413<< | lista | T- | T+ | >>
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.OdstępStrataOkr.
1. 38Ricardo ZontaToyota TF1051:20,409--24
2. 35Alex WurzMcLaren MP4-201:20,5190,1100,11035
3. 9Kimi RaikkonenMcLaren MP4-201:21,2810,7620,87218
4. 16Jarno TrulliToyota TF1051:21,4100,1291,00126
5. 17Ralf SchumacherToyota TF1051:21,6310,2211,22224
6. 10Juan Pablo MontoyaMcLaren MP4-201:21,6620,0311,25317
7. 2Rubens BarrichelloFerrari F20051:21,9140,2521,50523
8. 5Fernando AlonsoRenault R251:22,4730,5592,06421
9. 3Jenson ButtonBAR 0071:22,5440,0712,13529
10. 15Christian KlienRed Bull RB11:22,6260,0822,21723
11. 6Giancarlo FisichellaRenault R251:22,6520,0262,24321
12. 8Nick HeidfeldWilliams FW271:22,8610,2092,45216
13. 14David CoulthardRed Bull RB11:22,8860,0252,47724
14. 37Vitantonio LiuzziRed Bull RB11:22,9130,0272,50415
15. 7Mark WebberWilliams FW271:22,9350,0222,52618
16. 11Jacques VilleneuveSauber C241:23,5580,6233,14923
17. 4Takuma SatoBAR 0071:23,5600,0023,15112
18. 12Felipe MassaSauber C241:23,5740,0143,16525
19. 20Robert DoornbosMinardi PS051:23,6700,0963,26123
20. 21Christijan AlbersMinardi PS051:24,0930,4233,68421
21. 18Tiago MonteiroJordan EJ151:24,8620,7694,45324
22. 19Narain KarthikeyanJordan EJ151:25,1840,3224,77527
23. 39Nicolas KiesaJordan EJ151:25,2690,0854,86017
24. 1Michael SchumacherFerrari F2005---1
107% czasu najszybszego okrążenia: 1:26,038

Po uplasowaniu się dopiero na 16 pozycji w pierwszej sesji, kierowca testowy Toyoty, Ricardo Zonta, piątkowe treningi na torze Hungaroring zakończył uzyskaniem najlepszego czasu dnia. Brazylijczyk okazał się nieznacznie szybszy od kolegi po fachu z zespołu McLaren, Alexa Wurza, który pomimo wielkiego upału (temperatura powietrza dochodząca do 37 stopni Celsiusa) okazał się najbardziej pracowitym kierowcą w piątek, łącznie przejeżdżając aż 55 okrążeń. Na kolejnych czterech pozycjach uplasowali się główni kierowcy z zespołów McLaren i Toyoty, z których najszybszy był jak łatwo można się domyślić Kimi Raikkonen. Fin jako jedyny zdołał zmieścić się poniżej jednej sekundy straty do Zonty, jednak ogólnie rzecz biorąc oba zespoły prezentowały w drugiej sesji bardzo zbliżony poziom.

Póki co Toyota wydaje się być najgroźniejszym rywalem McLarena na Węgrzech, tym bardziej, że lider klasyfikacji generalnej kierowców, Fernando Alonso, uzyskał dopiero ósmy czas, mając już ponad sekundę straty do Raikkonena. Trzeba jednak pamiętać o tym, że zespół Renault zwykle nie jest zbyt szybki w piątki, a ponadto Alonso jest obecnie w bardzo komfortowej sytuacji (36 punktów przewagi nad Raikkonenem) i nie musi zanadto się wysilać, co nie znaczy, że nie będzie mu zależało na odniesieniu drugiego zwycięstwa na torze Hungaroring. To właśnie tutaj w 2003 roku Hiszpan odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w karierze, stając się najmłodszym zwycięzcą w historii Formuły 1.

Tuż przed Alonso na siódmej pozycji uplasował się Rubens Barrichello, który po uzyskaniu najlepszego czasu z kierowców nietestowych w pierwszej sesji, tym razem musiał już zadowolić się ponad półsekundową stratą do Raikkonena. Co gorsza Brazylijczyk pod koniec drugiej sesji wypadł z toru i uderzył w barierę z opon, uszkadzając swój bolid F2005. Jeszcze większego pecha miał drugi kierowca Ferrari, Michael Schumacher – siedmiokrotny mistrz świata po przejechaniu zaledwie jednego okrążenia musiał zakończyć udział w drugiej sesji ze względu na awarię alternatora. Co prawda jego bolid jeszcze w trakcie sesji został przetransportowany do boksów, jednak mechanikom Ferrari pomimo wszelkich wysiłków nie udało się usunąć usterki i Schumacher nie pojawił się już więcej na torze.

Pierwszą dziesiątkę zamknęli Jenson Button (B.A.R) i Christian Klien (Red Bull), a tuż za nimi uplasował się drugi kierowca Renault, Giancarlo Fisichella. Tym razem do pierwszej dziesiątki nie załapał się ani jeden kierowca z zespołów Williams i Sauber. Nick Heidfeld i Mark Webber uzyskali zbliżone czasy (około dwie i pół sekundy straty do Zonty) i zostali sklasyfikowani odpowiednio na 12 i 15 pozycji, natomiast najszybszy z kierowców Saubera, Jacques Villeneuve, okazał się wolniejszy od Webbera aż o ponad pół sekundy. Pomiędzy kierowcami Williamsa znaleźli się pozostali reprezentanci Red Bull, David Coulthard i Vitantonio Liuzzi. Jak wynika z ostatnich plotek, piątkowy tester stajni z Milton Keynes zostanie ponownie awansowany do roli głównego kierowcy w Grand Prix Turcji.

Dosyć wolny w drugiej sesji był także Takuma Sato (B.A.R), który rozdzielił kierowców Saubera, plasując się na 17 pozycji. Największe powody do zadowolenia po dzisiejszych treningach może mieć za to Robert Doornbos. Holender okazał się zdecydowanie szybszy nie tylko od wszystkich reprezentantów Jordana, ale także i od swojego rodaka i zarazem partnera z zespołu Minardi, Christijana Albersa. Tymczasem Chanoch Nissany po wypadnięciu z toru w pierwszej sesji nie otrzymał już drugiej szansy na zaprezentowanie swoich wątpliwych umiejętności i na tym zakończyła się chyba jego kariera piątkowego testera. Przy okazji warto wspomnieć o tym, że trzeci bolid Jordan poprowadził dzisiaj ponownie były kierowca Minardi, Nicolas Kiesa. Duńczyk podobnie jak na torze Hockenheim znowu okazał się najwolniejszym kierowcą, ale do pokonania Naraina Karthikeyana zabrakło mu niespełna 0.1 sekundy.

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

Źródło: Formula1.com, pitpass.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
12.11.2018  GP Brazylii: opony użyte w wyścigu
11.11.2018  Hamilton wygrywa GP Brazylii, Mercedes mistrzem
11.11.2018  GP Brazylii: najszybsze okrążenia wyścigu
11.11.2018  GP Brazylii: wyniki wyścigu
10.11.2018  GP Brazylii: wyniki kwalifikacji
Tagi:
Grand Prix F1
Hungaroring

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca