F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.12.2018

Brawn: Nowe przepisy na sezon 2019 to pierwszy krok w zmienianiu F1

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Alonso uważa, że neutralizacja pomogła Vettelowi w wygraniu GP Belgii

Kierowca Ferrari przyznał, że miał szczeście, iż nie odpadł z wyścigu już na pierwszym zakręcie.
Nataniel Piórkowski, 29 sierpnia 2011, wyświetlenia: 2796<< | lista | T- | T+ | >>
Fernando Alonso uważa, że cztery okrążenia spędzone na samochodem bezpieczeństwa, pomogły Sebastianowi Vettelowi w odniesieniu zwycięstwa w Grand Prix Belgii.

Podczas, gdy na torze trwała neutralizacja po wypadku Lewisa Hamiltona i Kamui Kobayashiego, kierowca Red Bulla miał już na swoim koncie dwa postoje. Z kolei Fernando Alonso, który przewodził wtedy stawce zaliczył tylko jeden postój, na pięć okrążeń przed wywieszeniem żółtych flag.

Reprezentant Ferrari uważa jednak, że decyzja o nie wezwaniu go na drugi postój podczas neutralizacji była słuszna, nawet, jeśli pod koniec wyścigu spadł przez nią na czwartą pozycję. „Samochód bezpieczeństwa wyjechał wtedy, gdy przejechaliśmy na naszych oponach cztery okrążenia. Ogumienie było w bardzo dobrym stanie, więc zdecydowaliśmy sie zostać na torze”.

„Myślę, że dokonaliśmy dobrego wyboru. To otwierało nam możliwość wygrania wyścigu. Niestety Vettel stracił na swoim postoju tylko jedną pozycję na rzecz Webbera i bardzo szybko wyprzedził Rosberga. Podczas restartu pokonał Webbera w pierwszym zakręcie, wiec w rezultacie nie trafił na jakieś wielkie korki. Myślę więc, że decyzja była właściwa, ale okoliczności związane z wyjazdem samochodu bezpieczeństwa okazały się bardzo dobre dla Sebastiana” – dodał Alonso.

Hiszpan powiedział, że miał szczęście, iż kontynuował ściganie, gdyż już w pierwszym zakręcie doszło do wielu kolizji, po których na torze zostało mnóstwo odłamków. Bruno Senna nie wyhamował i uderzył w bolid Jaime Alguersuariego, który zahaczył z kolei o tylne koło Ferrari Alonso. Bolid dwukrotnego mistrza świata nie został jednak uszkodzony i mógł kontynuować rywalizację.

„Hamowałem na wewnętrznej i poczułem, że ktoś uderzył w moją tylną oponę. Pomyślałem sobie, że samochód został wtedy uszkodzony, ale kontynuowaliśmy wyścig bez żadnych problemów. Dobrze się prowadził, a w boksach powiedziano mi, że nie ma żadnych problemów i możemy się dalej ścigać. Miałem więc szczęście, że mogłem jechać bez żadnych problemów. Kwalifikacje były dziwne i odbywały się w dziwnych warunkach, w których kierowcy korzystali z mokrych ustawień. Brali w niech też udział ludzie, którzy nie do końca są przyzwyczajeni do obecności w Q3 i sam początek był dla nas trudny. W takich chwilach zawsze ważne jest, aby zakwalifikować się w czołowej trójce lub czwórce, aby ich uniknąć”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
08.12.2018  Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso
27.11.2018  Alonso wystartuje w Daytona 24h i Indy 500 współpracując z markami GM
26.11.2018  Fernando Alonso i Jimmie Johnson zamienili się samochodami
25.11.2018  Briatore: Alonso robi sobie przerwę od startów w Formule 1
24.11.2018  Alonso: Nie spodziewaliśmy się awansu do Q2
Tagi:
Alonso F.
Vettel S.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
BlindWolf, 29.08.2011 10:48[!]
Na tym torze neutralizacja to raczej norma i to też należało przewidzieć .
Alonso niech podziękuje swoim za strategię w doborze opon na koniec wyścigu .
kabans, 29.08.2011 10:55[!]
BlindWolf to może miał założyć inne opony, najlpeiej miekkie zamalowanymi na biało znaczkiami po bokach :/
Angulo, 29.08.2011 11:19[!]
Już nie wiem który to już raz, gdy Alonso ma szczęście...
damian27, 29.08.2011 11:43[!]
Blidy Ferrari są wyjątkowo mocne z tyłu :P
Przypomnę kraksę Alosno-Barrichello rok temu,
a teraz Alonso-Alguersuari
jpslotus72, 29.08.2011 11:50[!]
Wiem, ze to banał - ale SC jest po prostu częścią wyścigów i zwykle dzieje się tak, że ktoś na tym zyskuje a ktoś traci. Nie ma co rozpamiętywać i robić za wiele szumu, bo zaraz ktoś z FIA zechce się wykazać i zacznie kombinować na przepisem, "wyrównującym handicapy" SC - i wtedy dopiero zaczną się dyskusje....
rvs, 29.08.2011 13:00[!]
Może to głupie, ale byłoby sprawiedliwe:

Zdarza się wypadek, wszystkie bolidy dojeżdżają do linii startu mety, zatrzymują się i czekają na koniec neutralizacji. Gdy tor jest gotowy, każdy oczekuje sygnału do startu na kierownicy (jakaś dioda). Start każdego bolidu byłby sterowany przez komputer i obliczany na podstawie ostatniego przejechanego sektora przed wypadkiem, czyli np. ukończyli sektor drugi i staruje ten, który byłby pierwszy, potem odpowiednio kolejni po czasie takim, jaką mieli stratę... Nie byłoby roszad z doganianiem czołówki, każdy zaczynałby "mniej-więcej" z tej samej pozycji w równych warunkach - te same, schłodzone opony itp...
jpslotus72, 29.08.2011 13:07[!]
@rvs
Nie wiem, czy to "głupie" - ale moim zdaniem nierealne - i właśnie takiego kombinowania się obawiam. Chyba tylko w szachach warunki są sterylne i nie ma przypadku - poza tym prawie w każdej dyscyplinie trzeba wliczać ryzyko czegoś takiego jak przypadek - i związane z nim szczęście lub pech. Po prostu tak jak w życiu...

A wg Twojego pomysłu Webber zawsze by tracił (chyba, że komputer brałby dodatkowo poprawkę na jego reakcję startową). :)
Tom_Bombadil, 29.08.2011 13:07[!]
@rvs
Wcale nie uważam, że to głupie. Tylko może zamiast zatrzymywania się (żeby nie schłodzić całkiem opon i hamulców), włączyć dla wszystkich ogranicznik prędkości? Przy dzisiejszej technice nie byłby to żaden problem. W każdym razie sprawa SC może być rozwojowa...
jpslotus72, 29.08.2011 13:42[!]
@Tom_Bombadil
Ale gdyby uwzględnić jeszcze pit-stopy w czasie SC, to - wplatając w to ograniczniki - naprawdę zrobiłby się chyba jeszcze większy młyn... Ale coś może w tej sprawie jeszcze się wymyśli - chociaż, wydaje mi się, że gdyby było jakieś sensowne rozwiązanie, już dawno ktoś by je zaproponował (nie tyle ze strony FIA, co samych zespołów).
IceMan11, 29.08.2011 14:36[!]
SC daje dużo loterii. Niektórrzy korzystają jak Mark Webber i Sebastian Vettel, a inni tracą. Równie dobrze mógłby to być jakiś bolid spoza 10, a wtedy fajnie widzi się taki bolid w punktach.
corey_taylor, 29.08.2011 15:27[!]
rvs
a po co kombinować?
SC czyni wyścig bardziej nieprzewidywalnym, ciekawszym. ma to swój urok. teraz jak nie ma tankowania to i tak SC mniej miesza.
zdekon, 29.08.2011 15:48[!]
Sprawa jest prosta powinni zakazać zjeżdżania do alei serwisowej podczas SC. Kiedyś niektórym brakowało paliwa i nie mogli zjechać teraz nie ma tankowania a zjeżdżać można:)
Kamikadze2000, 29.08.2011 17:00[!]
@jpslotus72 - nawet w szachach może byc przypadek. Ktoś kichnie i zdekoncentruje zawodnika, który w konsekwencji wykona zły ruch. Oczywiście żart. pzdr :0

@zdekon - jeszcze w 2008 roku mieliśmy taką sytuację. Wtedy nie było sprawiedliwe, ponieważ komuś akurat braknie paliwa. Teraz jednak mamy jednak pełne baki, więc... z drugiej strony jednak zasady są takie same dla wszystkich. Alonso też mógł zjechac do boksów. Takie rzeczy to częśc sportu! To nie polityka, gdzie wszystko da się ustawic. ;]
pawlos, 29.08.2011 19:58[!]
A ja uważam, że Tobie pomógł Ferdynadzie! Nie jestem zagorzałym fanem Vettela, ale dyskusje z cyklu "Gdyby babcia mała wąsy.." delikatnie mówiąc irytują mnie
yaper, 31.08.2011 14:31[!]
Aluzja do ALG'a i SEN'y prawidłowa - narobili chłopaki rabanu na starcie, chociaż młody Hiszpan niczemu nie zawinił.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca