F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.02.2019

Sezon 2019: Co nowego nas czeka w Formule 1?

Daniel Ricciardo pokonał pierwsze kilometry za sterami Renault R.S.19

Binotto: Na początku sezonu Vettel może mieć priorytet nad Leclerkiem

Haas przeprowadził shakedown bolidu VF-19

Ferrari zastosowało matowe malowanie, aby zredukować masę bolidu

Rob Smedley został konsultantem technicznym Formula One Group

Grafik kierowców F1 na testy w Barcelonie

15.02.2019

Kubica jako pierwszy poprowadzi Williamsa FW42

Williams zaprezentował wizualizację bolidu FW42

Leclerc: Partnerowanie Vettelowi to szansa, a nie powód do nerwów

Haas ogłosił program jazd swych kierowców na zimowe testy

Binotto: Obraliśmy agresywne podejście do projektu bolidu SF90

Ferrari przedstawiło bolid SF90

Alonso może być w tym sezonie nieoficjalnym rezerwowym McLarena

F1 nie zamierza rezygnować z piątkowych treningów

Brown: Mieliśmy zbyt wysokie oczekiwania przed sezonem 2018

14.02.2019

McLaren zaprezentował bolid MCL34

Pierwsze zdjęcia bolidu Alfy Romeo wyciekły do internetu

Marko: Red Bull z silnikami Hondy może znaleźć się na czele stawki

Alonso nie weźmie udziału w zimowych testach z McLarenem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Alonso uważa, że neutralizacja pomogła Vettelowi w wygraniu GP Belgii

Kierowca Ferrari przyznał, że miał szczeście, iż nie odpadł z wyścigu już na pierwszym zakręcie.
Nataniel Piórkowski, 29 sierpnia 2011, wyświetlenia: 2820<< | lista | T- | T+ | >>
Fernando Alonso uważa, że cztery okrążenia spędzone na samochodem bezpieczeństwa, pomogły Sebastianowi Vettelowi w odniesieniu zwycięstwa w Grand Prix Belgii.

Podczas, gdy na torze trwała neutralizacja po wypadku Lewisa Hamiltona i Kamui Kobayashiego, kierowca Red Bulla miał już na swoim koncie dwa postoje. Z kolei Fernando Alonso, który przewodził wtedy stawce zaliczył tylko jeden postój, na pięć okrążeń przed wywieszeniem żółtych flag.

Reprezentant Ferrari uważa jednak, że decyzja o nie wezwaniu go na drugi postój podczas neutralizacji była słuszna, nawet, jeśli pod koniec wyścigu spadł przez nią na czwartą pozycję. „Samochód bezpieczeństwa wyjechał wtedy, gdy przejechaliśmy na naszych oponach cztery okrążenia. Ogumienie było w bardzo dobrym stanie, więc zdecydowaliśmy sie zostać na torze”.

„Myślę, że dokonaliśmy dobrego wyboru. To otwierało nam możliwość wygrania wyścigu. Niestety Vettel stracił na swoim postoju tylko jedną pozycję na rzecz Webbera i bardzo szybko wyprzedził Rosberga. Podczas restartu pokonał Webbera w pierwszym zakręcie, wiec w rezultacie nie trafił na jakieś wielkie korki. Myślę więc, że decyzja była właściwa, ale okoliczności związane z wyjazdem samochodu bezpieczeństwa okazały się bardzo dobre dla Sebastiana” – dodał Alonso.

Hiszpan powiedział, że miał szczęście, iż kontynuował ściganie, gdyż już w pierwszym zakręcie doszło do wielu kolizji, po których na torze zostało mnóstwo odłamków. Bruno Senna nie wyhamował i uderzył w bolid Jaime Alguersuariego, który zahaczył z kolei o tylne koło Ferrari Alonso. Bolid dwukrotnego mistrza świata nie został jednak uszkodzony i mógł kontynuować rywalizację.

„Hamowałem na wewnętrznej i poczułem, że ktoś uderzył w moją tylną oponę. Pomyślałem sobie, że samochód został wtedy uszkodzony, ale kontynuowaliśmy wyścig bez żadnych problemów. Dobrze się prowadził, a w boksach powiedziano mi, że nie ma żadnych problemów i możemy się dalej ścigać. Miałem więc szczęście, że mogłem jechać bez żadnych problemów. Kwalifikacje były dziwne i odbywały się w dziwnych warunkach, w których kierowcy korzystali z mokrych ustawień. Brali w niech też udział ludzie, którzy nie do końca są przyzwyczajeni do obecności w Q3 i sam początek był dla nas trudny. W takich chwilach zawsze ważne jest, aby zakwalifikować się w czołowej trójce lub czwórce, aby ich uniknąć”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
15.02.2019  Alonso może być w tym sezonie nieoficjalnym rezerwowym McLarena
14.02.2019  Alonso nie weźmie udziału w zimowych testach z McLarenem
04.02.2019  Alonso: Największą radość dałby mi trzeci tytuł mistrza świata F1
31.01.2019  Alonso sprawdzi bolid McLarena podczas zimowych testów?
22.01.2019  Alonso: Większość kierowców dołączyłaby do McLarena przed sezonem 2015
Tagi:
Alonso F.
Vettel S.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
BlindWolf, 29.08.2011 10:48[!]
Na tym torze neutralizacja to raczej norma i to też należało przewidzieć .
Alonso niech podziękuje swoim za strategię w doborze opon na koniec wyścigu .
kabans, 29.08.2011 10:55[!]
BlindWolf to może miał założyć inne opony, najlpeiej miekkie zamalowanymi na biało znaczkiami po bokach :/
Angulo, 29.08.2011 11:19[!]
Już nie wiem który to już raz, gdy Alonso ma szczęście...
damian27, 29.08.2011 11:43[!]
Blidy Ferrari są wyjątkowo mocne z tyłu :P
Przypomnę kraksę Alosno-Barrichello rok temu,
a teraz Alonso-Alguersuari
jpslotus72, 29.08.2011 11:50[!]
Wiem, ze to banał - ale SC jest po prostu częścią wyścigów i zwykle dzieje się tak, że ktoś na tym zyskuje a ktoś traci. Nie ma co rozpamiętywać i robić za wiele szumu, bo zaraz ktoś z FIA zechce się wykazać i zacznie kombinować na przepisem, "wyrównującym handicapy" SC - i wtedy dopiero zaczną się dyskusje....
rvs, 29.08.2011 13:00[!]
Może to głupie, ale byłoby sprawiedliwe:

Zdarza się wypadek, wszystkie bolidy dojeżdżają do linii startu mety, zatrzymują się i czekają na koniec neutralizacji. Gdy tor jest gotowy, każdy oczekuje sygnału do startu na kierownicy (jakaś dioda). Start każdego bolidu byłby sterowany przez komputer i obliczany na podstawie ostatniego przejechanego sektora przed wypadkiem, czyli np. ukończyli sektor drugi i staruje ten, który byłby pierwszy, potem odpowiednio kolejni po czasie takim, jaką mieli stratę... Nie byłoby roszad z doganianiem czołówki, każdy zaczynałby "mniej-więcej" z tej samej pozycji w równych warunkach - te same, schłodzone opony itp...
jpslotus72, 29.08.2011 13:07[!]
@rvs
Nie wiem, czy to "głupie" - ale moim zdaniem nierealne - i właśnie takiego kombinowania się obawiam. Chyba tylko w szachach warunki są sterylne i nie ma przypadku - poza tym prawie w każdej dyscyplinie trzeba wliczać ryzyko czegoś takiego jak przypadek - i związane z nim szczęście lub pech. Po prostu tak jak w życiu...

A wg Twojego pomysłu Webber zawsze by tracił (chyba, że komputer brałby dodatkowo poprawkę na jego reakcję startową). :)
Tom_Bombadil, 29.08.2011 13:07[!]
@rvs
Wcale nie uważam, że to głupie. Tylko może zamiast zatrzymywania się (żeby nie schłodzić całkiem opon i hamulców), włączyć dla wszystkich ogranicznik prędkości? Przy dzisiejszej technice nie byłby to żaden problem. W każdym razie sprawa SC może być rozwojowa...
jpslotus72, 29.08.2011 13:42[!]
@Tom_Bombadil
Ale gdyby uwzględnić jeszcze pit-stopy w czasie SC, to - wplatając w to ograniczniki - naprawdę zrobiłby się chyba jeszcze większy młyn... Ale coś może w tej sprawie jeszcze się wymyśli - chociaż, wydaje mi się, że gdyby było jakieś sensowne rozwiązanie, już dawno ktoś by je zaproponował (nie tyle ze strony FIA, co samych zespołów).
IceMan11, 29.08.2011 14:36[!]
SC daje dużo loterii. Niektórrzy korzystają jak Mark Webber i Sebastian Vettel, a inni tracą. Równie dobrze mógłby to być jakiś bolid spoza 10, a wtedy fajnie widzi się taki bolid w punktach.
corey_taylor, 29.08.2011 15:27[!]
rvs
a po co kombinować?
SC czyni wyścig bardziej nieprzewidywalnym, ciekawszym. ma to swój urok. teraz jak nie ma tankowania to i tak SC mniej miesza.
zdekon, 29.08.2011 15:48[!]
Sprawa jest prosta powinni zakazać zjeżdżania do alei serwisowej podczas SC. Kiedyś niektórym brakowało paliwa i nie mogli zjechać teraz nie ma tankowania a zjeżdżać można:)
Kamikadze2000, 29.08.2011 17:00[!]
@jpslotus72 - nawet w szachach może byc przypadek. Ktoś kichnie i zdekoncentruje zawodnika, który w konsekwencji wykona zły ruch. Oczywiście żart. pzdr :0

@zdekon - jeszcze w 2008 roku mieliśmy taką sytuację. Wtedy nie było sprawiedliwe, ponieważ komuś akurat braknie paliwa. Teraz jednak mamy jednak pełne baki, więc... z drugiej strony jednak zasady są takie same dla wszystkich. Alonso też mógł zjechac do boksów. Takie rzeczy to częśc sportu! To nie polityka, gdzie wszystko da się ustawic. ;]
pawlos, 29.08.2011 19:58[!]
A ja uważam, że Tobie pomógł Ferdynadzie! Nie jestem zagorzałym fanem Vettela, ale dyskusje z cyklu "Gdyby babcia mała wąsy.." delikatnie mówiąc irytują mnie
yaper, 31.08.2011 14:31[!]
Aluzja do ALG'a i SEN'y prawidłowa - narobili chłopaki rabanu na starcie, chociaż młody Hiszpan niczemu nie zawinił.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca