F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.12.2018

Brawn: Nowe przepisy na sezon 2019 to pierwszy krok w zmienianiu F1

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Alexander Rossi przerywa dominację Vergna w FR3.5

Amerykanin był dziś najszybszym kierowcą na torze.
Paweł Zając, 18 września 2011, wyświetlenia: 4450<< | lista | T- | T+ | >>
Alexander Rossi był najszybszym kierowcą podczas drugiego wyścigu World Series by Renault na torze Paul Ricard i dzięki świetnej decyzji taktycznej zdobywa dziś 25 punktów.

Amerykanin świetnie wystartował i nawet zrównał się z Jeanem-Ericem Vergne przed pierwszym zakrętem, jednak to Francuz przytrzymał wewnętrzną i utrzymał prowadzenie. Również lider klasyfikacji, Robert Wickens świetnie ruszył z miejsca i awansował na czwarte miejsce.

Po starcie kierowcy musieli jednak zwolnić, gdyż incydent w pierwszym zakręcie pomiędzy Janem Charouzem i Danielem McKenzie spowodował wyjazd samochodu bezpieczeństwa. Z trudami pierwszego okrążenia nie poradził sobie również Danił Mowe. Neutralizacja nie trwała długo i po dwóch okrążeniach powrócono do rywalizacji. Dwójka liderów szybko oddalała się od reszty stawki, jednak żaden z nich nie był wyraźnie szybszy.

Pierwszym kierowcą z czołówki, który pojawił się w boksie, był Daniel Ricciardo. Niedługo później Vergne zjawił się u swoich mechaników, jednak problem z dokręceniem koła przedłużył jego postój. W tym czasie Rossi zdecydował się opóźnić pit-stop i mając przed sobą czysty tor, kręcił szybkie okrążenia. To była kluczowa decyzja, gdyż Amerykanin po swoim pit-stopie znalazł się przed Ricciardo i był prowizorycznym liderem wyścigu.

Robert Wickens po dobrym starcie stracił nieco tempo. Najpierw po błędzie w jednym z zakrętów został wyprzedzony przez Jake'a Rosenzweiga, a później przegrał walkę z Vergne tuż po wyjeździe z alei serwisowej. To nie miało jednak większego znaczenia, gdyż na około 10 minut przed końcem wyścigu w bolidzie Kanadyjczyka doszło do przebicia opony i lider klasyfikacji musiał jeszcze raz zjawić się w boksie. To zepchnęło go poza punktowaną dziesiątkę.

Kiedy wszyscy zawodnicy odbyli już obowiązkowy pit-stop, Rossi kontynuował swój pokaz świetnej jazdy i coraz bardziej oddalał się od Ricciardo. Australijczyk był naciskany przez Vergna, jednak Francuz uszkodził w walce przednie skrzydło i później popełniał błędy, wyjeżdżając zbyt szeroko poza tor, przez co musiał zadowolić się trzecim miejscem. Tuż za podium uplasował się Rosenzweig, piąty był Nick Yelloly, dla którego była to dopiero druga runda WSbR. Dalsze pozycję zajęli Negrao, Costa, Zampieri, Ramos i Webb, jednak walka o nie toczyła się do samego końca.

Mimo braku punktów, Wickens utrzymał pozycję lidera klasyfikacji generalnej, jednak ma już tylko dwa punkty przewagi nad Vergnem. Zwiastuje to bardzo zacięty pojedynek podczas ostatniej rundy w Barcelonie. Trzecie miejsce zajmuje Ricciardo, który z dorobkiem 144 punktów nie liczy się już w walce o mistrzostwo. Sześć oczek za nim plasuje się dzisiejszy zwycięzca.

FR3.5/V8 > 2011 > Francja 2, Paul Ricard - 5,842 km
P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
1. 7Alexander Rossi (D)Fortec MotorsportDallara Renault 3.52347:12,35625
2. 3Daniel RicciardoISR RacingDallara Renault 3.523+0:04,41618
3. 5Jean-Eric VergneCarlinDallara Renault 3.523+0:05,80015
4. 20Jake RosenzweigMofaz RacingDallara Renault 3.523+0:14,46312
5. 18Nick YellolyPons RacingDallara Renault 3.523+0:15,50510
6. 16Andre Negrao (D)International Draco RacingDallara Renault 3.523+0:15,6038
7. 12Albert CostaEPIC RacingDallara Renault 3.523+0:17,2356
8. 25Daniel ZampieriBVM TargetDallara Renault 3.523+0:17,5914
9. 8Cesar Ramos (D)Fortec MotorsportDallara Renault 3.523+0:18,5662
10. 17Oliver Webb (D)Pons RacingDallara Renault 3.523+0:20,2471
11. 22Nelson PanciaticiKMP RacingDallara Renault 3.523+0:27,340
12. 10Daniel de Jong (D)Comtec RacingDallara Renault 3.523+0:28,844
13. 15Stephane Richelmi (D)International Draco RacingDallara Renault 3.523+0:29,229
14. 4Nathanael BerthonISR RacingDallara Renault 3.523+0:39,272
15. 19Fairuz FauzyMofaz RacingDallara Renault 3.523+0:39,904
16. 21Anton NiebylickijKMP RacingDallara Renault 3.523+0:40,835
17. 26Sergio CanamasasBVM TargetDallara Renault 3.523+0:41,181
18. 1Kevin Korjus (D)Tech 1 RacingDallara Renault 3.523+0:41,771
19. 6Robert WickensCarlinDallara Renault 3.523+0:43,385
20. 28Brendon HartleyGravity-Charouz RacingDallara Renault 3.523+0:21,167
Niesklasyfikowani
2Arthur Pic (D)Tech 1 RacingDallara Renault 3.515
23Walter GrubmüllerP1 MotorsportDallara Renault 3.513
11Sten PentusEPIC RacingDallara Renault 3.54
24Danił MoweP1 MotorsportDallara Renault 3.51
9Daniel McKenzie (D)Comtec RacingDallara Renault 3.50
27Jan CharouzGravity-Charouz RacingDallara Renault 3.50
Pole position: Jean-Eric Vergne (Carlin) - 2:13,142
Najszybsze okrążenie: Robert Wickens (Carlin) - 1:53,392
Objaśnienie skrótów: D - debiutant
Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
07.11.2016  Tom Dillmann zdobywa mistrzostwo Formuły V8 3.5
31.10.2016  Podsumowanie weekendu Formuły V8 3.5 w Jerez
02.10.2016  Podsumowanie weekendu Formuły V8 3.5
11.09.2016  Aurelien Panis triumfuje w niedzielnym wyścigu Formuły V8 3.5
10.09.2016  Vaxiviere dowiózł do mety zwycięstwo na Red Bull Ringu
Tagi:
FR3.5/V8

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Kamikadze2000, 18.09.2011 15:26[!]
Tylko dwa punkty różnicy! A pomyślec, że przewaga przed tym weekendem gwarantowała już praktycznie majstra Wickensowi. ;) Cóż, będzie zacięta walka! Niech wygra lepszy! :))
AleQ, 18.09.2011 16:08[!]
Szkoda Wickensa, oby w Hiszpanii zapewnił sobie mistrza :) Wreszcie dobry wyścig Alexa, ale obudził się zbyt późno. Jak zostanie w przyszłym zostanie w WSBR to może powalczyć o tytuł.
Kamikadze2000, 18.09.2011 17:36[!]
@AleQ - myślę, że czołówka tej serii (poza Kevinem) awansuje do GP2. Nie wiadomo, jak tam z Vergne. pzdr :))
IceMan11, 19.09.2011 11:14[!]
Ech... Popsuli postój Vergne przez co spadł za Ricciardo. Był od niego zdeeecydowanie szybszy, ale tor jest tak słaaaby, że głowa mała. Gdyby udało mu się wyprzedzić Daniela to bez problemu dogoniłby Alexa. Oczywiście ja tak to widzę :)
Kamikadze2000, 19.09.2011 12:15[!]
@IceMan11 - pewnie tak, w końcu w ten weekend był niedościgniony. Cóż, ostatnia runda wykaże, kto będzie pierwszy. Zarówno Robert, jak i Jean-Eric na ten tytuł zaslugują. W sumie nie miałbym nic przeciwko, gdyby zdobyli go razem! pzdr :)
yaper, 19.09.2011 18:38[!]
Pomyśleć, że kiedyś ten tor może gościć F1 oO Nawet zmiana konfiguracji tutaj nie pomoże, to tor wybitnie testowy, nie wyścigowy.

Naprawdę szkoda mi Wickensa - czyżby trzecia seria, w której na koniec będzie drugi? Wiecznie drugi? Całym sercem kibicuję Kanadyjczykowi, aby utrzymał lidera po ostatniej rundzie sezonu!

Jeśli chodzi o przyszły rok to widzę Wickensa, Rossiego i Vergne w GP2. Żaden z nich nie powinien kisić się dłużej w WSbR i hamować swoją karierę (za wyjątkiem Vergne, który prawie na pewno będzie pomykał w F1 w 2013 roku). Oczywiście, może być tak, że Kanadyjczyk dostanie się do Virgina, ale w niczym mu to nie pomoże. Lepszy majster w GP2, nawet w drugim sezonie startów i zapatrywania na team pokroju Force India.

Z kolei taki Korjus, który zalicza słabiutką drugą połowę sezonu, powinien pozostać w WSbR i próbować walczyć o mistrza.

Czekamy na ostatni weekend i kibicujemy swoim faworytom. Go Robert!
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca