F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Ferrari: Musieliśmy zwolnić Arrivabene, aby w zespole pozostał Binotto

10.01.2019

Ocon zdeterminowany, by powrócić do Formuły 1 w sezonie 2020

Andreas Seidl został nowym dyrektorem zarządzającym McLarena

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Pirelli wprowadza zmiany do GP2 od przyszłego roku

"Celem naszych mistrzostw zawsze było przygotowanie kierowców do startów w F1".
Mariusz Karolak, 4 października 2011, wyświetlenia: 3641<< | lista | T- | T+ | >>
W roku 2012 będzie już tylko jedna edycja formuły GP2. Firma Pirelli zdecydowała się ponadto na używanie dwóch różnych mieszanek opon od przyszłego sezonu. Jest to działanie podobne do tego, które wprowadzono ostatnio w Formule 1.

Każdy kierowca będzie miał do dyspozycji cztery pakiety opon na cały weekend. Dostanie trzy zestawy twardszych, główną mieszankę, miękką i opony przejściowe. Jeden zestaw głównej mieszanki będzie musiał zostać użyty w sprinterskim wyścigu, a to oznacza, że trzeba będzie wybierać, między dwoma pozostałymi mieszankami głównego i zestawem przejściowym w trakcie treningu, kwalifikacji i wyścigu głównego.

Utrzymany zostanie również obowiązkowy postój w boksie serwisowym w wyścigu głównym. Tak jak w F1 opony będą oznaczane różnymi kolorami. „Nowe przepisy dotyczące opon są fantastyczną szansą dla kierowców” – tłumaczy szef GP2, Bruno Michel. „Celem naszych mistrzostw zawsze było przygotowanie kierowców do startów w Formule 1 i jak dotąd nam się to udawało. Teraz ponadto będziemy mieli element zarządzania oponami, co jest kluczowe dla młodych kierowców i pokaże, jak szybko mogą się dostosować do jazdy w królowej wyścigów samochodowych”.

„Jednakże, choć będzie druga mieszanka, zdecydowaliśmy się utrzymać możliwość korzystania tylko z czterech kompletów opon na weekend wyścigowy. Chcemy utrzymać kontrolę nad kosztami. Interesującym będzie obserwowanie naszych zespołów, które będą musiały obierać jak najlepsze strategie. To doda większej niepewności, ale sprawi też, że zarządzanie oponami stanie się delikatniejsze. Cieszymy się, że dzięki Pirelli możemy wprowadzić coś takiego”.

W przyszłym roku GP2 i GP3 będą stosowały ten sam system punktowy, jaki obecnie jest w Formule 1, czyli: 25, 18, 15, 12, 10, 8, 6, 4, 2, 1). Pierwsza ósemka w wyścigu głównym do sprintu przystąpi w odwróconej kolejności, a w sprincie będą przyznawane punkty według klucza: 15, 12, 10, 8, 6, 4, 2, 1. Ponadto 4 punkty będą przyznawane za zdobycie pole position i 2 w każdym wyścigu za najszybsze okrążenie.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
09.03.2017  Formuła 2 zastąpi GP2 od sezonu 2017
02.02.2017  Seria GP2 zostanie przekształcona w mistrzostwa Formuły 2?
27.01.2017  Mistrzostwa GP2 oraz GP3 potwierdziły kalendarze na sezon 2017
27.11.2016  Lynn wygrywa wyścig, Gasly zostaje mistrzem GP2
26.11.2016  Gasly wygrywa i wychodzi na prowadzenie w GP2
Tagi:
GP2
GP3
Pirelli

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
WooQash, 04.10.2011 22:34[!]
Osobiście podoba mi się punktowanie PP i HL, lecz w F1 takie rozwiązania nie miały by sensu, bo wiadomo, że na chwilę obecną RedBull by zgarniał wszystkie takie nagrody. Ale dla takich serii jak GP2 to dobre rozwiązanie.
Kamikadze2000, 05.10.2011 08:12[!]
Punkty za PP oraz NO moim zdaniem powinny byc przyznawane. Walka o najszybsze okrążenie spowoduje na pewno więcej walki.
mateuszj90, 05.10.2011 09:27[!]
Osobiście jestem zachwycony działaniami Pirelli zarówno w GP2 jak i w F1(chociaż powinno być więcej bardziej miękkich opon). Nowa punktacja też wydaje się być krokiem naprzód. Moim zdaniem powinny być punkty za PP i NO w F1. To by prawdopodobnie uatrakcyjniło wyścigi.
Kamikadze2000, 05.10.2011 09:46[!]
Słaba żywotność opon raczej nie jest dobrą reklamą dla włoskiego producenta. Ale z drugiej strony ważne jest to, że angażują się w sport. A to jest prestiż. ;)
Galvan, 05.10.2011 14:48[!]
@Kamikadze2000
Gdyby chcieli, to by zrobili gumy jak Bridgestone, a tak mamy chociaż jakieś atrakcje podczas wyścigów.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca