F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

07.12.2018

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018

Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid

Wolff: Doświadczyliśmy pewnych komplikacji w rozwoju nowego silnika

Salo: SMP domagało się od Williamsa obniżki wartości umowy sponsorskiej

06.12.2018

System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii

Marko: Super Formula jest dobrym poligonem przed F1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2005
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Williams przechodzi na Bridgestone, Red Bull zostaje z Michelin

Marek Roczniak, 10 września 2005, wyświetlenia: 929<< | lista | T- | T+ | >>
Firma Bridgestone Motorsport ogłosiła właśnie zawarcie wieloletniego porozumienia z zespołem Williams, który po raz pierwszy zaopatrywała w swoje opony w latach 1999-2000. Wówczas japoński producent był wyłącznym dostawcą ogumienia w Formule 1, jednak teraz będzie współpracował z Williamsem w ramach rywalizacji z Michelin.

Hiroshi Yasukawa, szef Bridgestone Motorsport: „Z wielką przyjemnością mogę potwierdzić, że Bridgestone Motorsport i WilliamsF1 Team wraz z końcem obecnego sezonu rozpoczną współpracę obejmującą dostawę opon. WilliamsF1 jest jednym z najbardziej doświadczonych i zarazem szanowanych zespołów uczestniczących w nadzorowanych przez FIA Mistrzostwach Świata Formuły Jeden i chciałbym podziękować Sir Frankowi Williamsowi za jego wiarę w nasze możliwości technologiczne”.

O ile plotki na temat planowanej przez Williamsa zmiany dostawcy opon z Bridgestone na Michelin krążyły już od kilku dni i potwierdzenie tego faktu nie było specjalnym zaskoczeniem, o tyle niemal wszystkich zaskoczyła chyba decyzja zespołu Red Bull o kontynuowaniu współpracy z Michelin, choć wydawało się niemal całkiem pewne, że w związku z podpisaniem kontraktu z Ferrari, obejmującego dostawę silników, zdecyduje się także na opony Bridgestone.

W międzyczasie Toyota potwierdziła, że prowadzi obecnie negocjacji z japońskim producentem opon i należy się spodziewać, że lada chwila stanie się oficjalnie piątym zespołem partnerskim Bridgestone w sezonie 2006 obok Ferrari, Midland, Minardi (Red Bull TEAM USA?) i Williamsa. Michelin w swoje opony także będzie zaopatrywał pięć zespołów: B.A.R, BMW, McLaren, Red Bull i Renault. Rozwiązanie takie powinno ułatwić osiągnięcie porozumienia w sprawie redukcji testów. Nawiasem mówiąc w 2006 czeka nas chyba rekordowa ilość zmian w F1, zarówno jeśli chodzi o zespoły, jak i wprowadzenie silników V8.

Źródło: Bridgestone Motorsport, pitpass.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
07.06.2015  Massa wątpi w powrót do F1 wojny oponiarskiej
21.05.2015  Alonso: Powrót wojny oponiarskiej pomógłby F1
05.06.2013  Bridgestone wyklucza możliwość powrotu do Formuły 1
05.01.2011  Bridgestone może wycofać się także z IndyCar po roku 2011
09.11.2010  Przed Bridgestone ostatni weekend w Formule 1
Tagi:
Bridgestone
Williams
Michelin
Red Bull
Toyota

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
W, 10.09.2005 20:34[!]
Dziwnie się to układa...
Red Bull zaopatrywany przez dwóch dostawców opon...
impulse9, 10.09.2005 22:08[!]
williams+bridge+cosworth = najgorszy team 2006 !!?? :)
KIU, 10.09.2005 23:25[!]
Williams zostanie na lodzie i na tych oponach bendzie jezdzic jak po lodzie :( szkoda lubie ten zespół ale dobze ze McLaren zostanie na starych dobrych Michelinach:)
Kid, 11.09.2005 12:52[!]
Nie bylbym pewien na waszym miejscu slabej formy williamsa na bridestone' ach. Brodgestone bedzie przeprowadzal wiecej testow. W tym roku to jest mniej wiecej 1/3 (jesli chodzi o przejechane kilometry), a w przyszlym roku moze juz byc prawie po rowno zakladajac ze minardi (czy red bull usa) bedzie testowac wiecej, a powinni bo beda miec wiecej kasy
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca