F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Lotus będzie stosował czarno-złote malowanie w F1, GP2, GP3 i IndyCar

Znana marka wyjaśnia zamieszanie z barwami swoich ekip.
Mariusz Karolak/Łukasz Godula, 13 grudnia 2011, wyświetlenia: 5911<< | lista | T- | T+ | >>
Zespoły wyścigowe występujące w innych seriach niż Formuła 1 i mające w nazwie określenie 'Lotus' będą wykorzystywać w przyszłym roku tradycyjne czarno-złote malowanie. Ma to upodobnić je wizerunkowo do zespołu startującego w F1.

W czasie walki o prawa do wykorzystania nazwy Lotus w F1, Tony Fernandes używał w swoim zespole tradycyjnych zielono-złotych barw, zaś Grupa Lotus, która wspierała w tym roku Renault, jeździła w czarno-złotych kolorach, które nawiązywały do sponsoringu firmy John Player. Jednak bolidy Grupy Lotus startujące w IndyCar, GP2 i GP3 startowały w malowaniu zielono-złotym.

Sytuacja zmieni się od początku roku 2012. Team Lotus należący do Fernandesa zmieni nazwę na Caterham i utrzyma zielono-złote malowanie w F1. Natomiast zespół Renault przekształci się w Lotusa i będzie stosował czarną i złotą barwę. Dany Bahar, szef operacyjny Grupy Lotus, poinformował, że pozostałe zespoły wyścigowe sponsorowane dotychczas przez jego spółkę również będą teraz używały barwy czarnej i złotej. „Wszystkie wspierane przez nas aktywności w wyścigach będą stosowały barwy czarną i złotą, natomiast wszyscy nasi klienci kolory zielony i żółty czy jakikolwiek inny” – oświadczył Bahar.

Aktualnie Lotus wspiera zespół ART Grand Prix w GP2 i GP3 oraz sponsorował zespół KV Racing w IndyCar Series. Od przyszłego roku zmieni jednak status ze sponsora na dostawcę silników dla zespołów Bryan Herta Autosport, Dreyer & Reinbold i HVM w tych mistrzostwach. Poza HVM wszystkie te zespoły będą używały barw czarnej i złotej. Natomiast HVM utrzyma kolor zielony, jako dominujący, co jest związane z prośbą głównego sponsora zespołu działającego w przemyśle nuklearnym.

Bahar dodał, że był zadowolony z tego, iż Lotus zwiększył swoje zaangażowanie w amerykańskiej IndyCar, gdzie po sześciu latach ponownie będzie odbywać się rywalizacja producentów silników. W tym roku wszystkie zespoły korzystały z jednostek dostarczanych przez Hondę, od nowego sezonu dostawcami będą też Lotus i Chevrolet.

„IndyCar jest inne, to pierwszy raz, kiedy samochód będzie nosił nazwę marki. Dotychczas nikt by nie powiedział, że na przykład Helio Castroneves jeździł dla kogoś tam, bo zawsze był to zespół Penske. Nie chodziło o samochód, ale teraz jest już inaczej, masz silnik i masz samochód, czyli nie jest już tak ważne, jakie to malowanie, jak ważne jest nazewnictwo samochodu, bądź silnika. To mieliśmy w F1 i teraz będzie też w IndyCar. To było zawsze celem, aby nie być tylko sponsorem czy dostawcą naklejek, ale żeby odnosić się do samego bolidu. Zajęło trochę czasu, by to osiągnąć, ale jesteśmy tutaj”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.11.2018  Markiełow weźmie udział w testach opon Pirelli z Renault
22.11.2018  Ricciardo: Przejście do Renault jest dla mnie przerażające
19.11.2018  Carlos Ghosn straci władzę w grupie Renault-Nissan-Mitsubishi
15.11.2018  Thierry Koskas zostanie nowym prezesem Renault Sport
14.11.2018  Sainz: Wątpię, że Verstappen mógł zablokować moje przejście do Red Bulla
Tagi:
Renault
Team Lotus

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Ranguren, 13.12.2011 18:32[!]
Nawet nie wiedziałem że lotus skonstruował silniki
Myślałem że dali nazwę na silnikach jako sponsor
oklasky, 13.12.2011 18:36[!]
Też moglibyście zmienić ikonkę Renault na Lotusa, Renault jako Renault już dawno nie jest zespołem F1.
Falarek, 13.12.2011 18:38[!]
I nie wyróżniać już Lotus-Renault ilością newsów w końcu to już nie jest "zespół Kubicy"
Ranguren, 13.12.2011 18:43[!]
i Przy Caterchamie i Marusii dać puste
Bo loga będą nowe
Lukas, 13.12.2011 18:44[!]
Nie przesadzajcie, do nowego sezonu jeszcze daleko :) Skoro główna strona LRGP nie zmieniła jeszcze barw, to nie chcemy się wychylać przed szereg.
archibaldi, 13.12.2011 18:46[!]
Oczywiście zielony kojarzy się z energią nuklearną ;)
rentonB, 13.12.2011 18:47[!]
Tylko ze wy uzywacie loga Renault F1 Team, maly szczegol ale irytujacy
Lukas, 13.12.2011 18:57[!]
Zmienimy jak pojawi się nowe :)
rentonB - dlaczego przez rok nie zwróciłeś nam na to uwagi? Bo faktycznie jest stare logo na stronce teamu...
Ranguren, 13.12.2011 19:05[!]
Praktycznie wtedy to było Renault
Vinc, 13.12.2011 19:22[!]
No Kubica za dwa tygodnie rozstaje się z tą farsą i nie będzie już zbyt wielu fascynujących informacji o tym zespole. Już czekam na podobne pierdoły z życia Ferrari :)
akkim, 13.12.2011 19:29[!]
@Lukas

W czasie przerwy Fani się nudzą,
to ogólnie znana rzecz,
Fani nudzą się, irytują się,
i dlatego zmiany Chcą mieć ;)

melodia znana z teamu KabStPan.

P.S.
Przyjdzie czas to moment i są nowe loga,
Renia to ma robotę - Fan Klub przebudować.
Ralph1537, 13.12.2011 20:29[!]
to które jest tradycyjne malowanie, bo mowa jest ze zielone i czarne jest tradycyjne, ale tradycyjne moze byc tylko jedno
akkim, 13.12.2011 20:35[!]
@Ralph1537

Ja tak rozumiem tradycję:
Cytat :
W 1954 roku z Lotus Engineering Ltd. utworzono podspółkę, Team Lotus, która miała być zaangażowana w sporty motorowe. W emblemacie, składającym się z brytyjskich kolorów wyścigowych: żółci i zieleni, znalazły się inicjały Chapmana, ACBC (od Anthony Colin Bruce Chapman).
SirKamil, 14.12.2011 00:28[!]
Cytat :
I nie wyróżniać już Lotus-Renault ilością newsów w końcu to już nie jest "zespół Kubicy"


Powtarzasz się któryś raz. To jakaś fobia?;) Przecież nie ma ten więcej niż o innych zespołach (nie licząc katastroficznych plotek).
renegade, 14.12.2011 08:59[!]
Czyli zostaja z ART Grand Prix w GP2 i GP3?!
krzysiek_aleks, 14.12.2011 09:12[!]
Niestety tak ;(
yaper, 14.12.2011 18:44[!]
Dlaczego od razu niestety? ART to ekstraklasa w seriach juniorskich. Gravity ma pod swoimi skrzydłami sporo dobrych kierowców, zatem zawsze może któregoś tam wcisnąć żeby nabrał doświadczenia.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca