F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.02.2019

Ricciardo: Nagle poczułem się tak, jakbym wjechał w zakręt z otwartym DRS

Vettel: Szerokie przednie skrzydła wyglądają dziwnie

Gasly: Utrata panowania nad bolidem była niespodzianką

Honda: Koncepcja kompaktowego silnika nie wpłynie negatywnie na osiągi

Leclerc kontynuuje dobrą passę Ferrari podczas testów

Relacja z drugiego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Debiut Williamsa FW42 na torze najwcześniej w środę po południu

Wolff: Twardy Brexit to koszmarny scenariusz dla Formuły 1

Wolff zaskoczony słowami Binotto o priorytecie dla Vettela

FIA planuje wprowadzenie standardowych skrzyń biegów do F1

TVP jest zainteresowane nabyciem sublicencji na transmisje z F1

18.02.2019

Red Bull pod wrażeniem jednostek napędowych Hondy

Sainz: McLaren musi być zadowolony po pierwszym dniu testów

Vettel z przytupem rozpoczyna przedsezonowe testy

Relacja z pierwszego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Williams FW42 będzie mocno odstawał osiągami od bolidów rywali?

Williams po raz kolejny opóźnia debiut FW42

Villeneuve: Vettel znajduje się pod presją ze względu na Leclerca

Tegoroczny bolid Racing Point - RP19 wyjechał na tor w Barcelonie

Hembery: Wszyscy plotkują o chęci sprzedania przez Liberty praw do F1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Lotus będzie stosował czarno-złote malowanie w F1, GP2, GP3 i IndyCar

Znana marka wyjaśnia zamieszanie z barwami swoich ekip.
Mariusz Karolak/Łukasz Godula, 13 grudnia 2011, wyświetlenia: 5949<< | lista | T- | T+ | >>
Zespoły wyścigowe występujące w innych seriach niż Formuła 1 i mające w nazwie określenie 'Lotus' będą wykorzystywać w przyszłym roku tradycyjne czarno-złote malowanie. Ma to upodobnić je wizerunkowo do zespołu startującego w F1.

W czasie walki o prawa do wykorzystania nazwy Lotus w F1, Tony Fernandes używał w swoim zespole tradycyjnych zielono-złotych barw, zaś Grupa Lotus, która wspierała w tym roku Renault, jeździła w czarno-złotych kolorach, które nawiązywały do sponsoringu firmy John Player. Jednak bolidy Grupy Lotus startujące w IndyCar, GP2 i GP3 startowały w malowaniu zielono-złotym.

Sytuacja zmieni się od początku roku 2012. Team Lotus należący do Fernandesa zmieni nazwę na Caterham i utrzyma zielono-złote malowanie w F1. Natomiast zespół Renault przekształci się w Lotusa i będzie stosował czarną i złotą barwę. Dany Bahar, szef operacyjny Grupy Lotus, poinformował, że pozostałe zespoły wyścigowe sponsorowane dotychczas przez jego spółkę również będą teraz używały barwy czarnej i złotej. „Wszystkie wspierane przez nas aktywności w wyścigach będą stosowały barwy czarną i złotą, natomiast wszyscy nasi klienci kolory zielony i żółty czy jakikolwiek inny” – oświadczył Bahar.

Aktualnie Lotus wspiera zespół ART Grand Prix w GP2 i GP3 oraz sponsorował zespół KV Racing w IndyCar Series. Od przyszłego roku zmieni jednak status ze sponsora na dostawcę silników dla zespołów Bryan Herta Autosport, Dreyer & Reinbold i HVM w tych mistrzostwach. Poza HVM wszystkie te zespoły będą używały barw czarnej i złotej. Natomiast HVM utrzyma kolor zielony, jako dominujący, co jest związane z prośbą głównego sponsora zespołu działającego w przemyśle nuklearnym.

Bahar dodał, że był zadowolony z tego, iż Lotus zwiększył swoje zaangażowanie w amerykańskiej IndyCar, gdzie po sześciu latach ponownie będzie odbywać się rywalizacja producentów silników. W tym roku wszystkie zespoły korzystały z jednostek dostarczanych przez Hondę, od nowego sezonu dostawcami będą też Lotus i Chevrolet.

„IndyCar jest inne, to pierwszy raz, kiedy samochód będzie nosił nazwę marki. Dotychczas nikt by nie powiedział, że na przykład Helio Castroneves jeździł dla kogoś tam, bo zawsze był to zespół Penske. Nie chodziło o samochód, ale teraz jest już inaczej, masz silnik i masz samochód, czyli nie jest już tak ważne, jakie to malowanie, jak ważne jest nazewnictwo samochodu, bądź silnika. To mieliśmy w F1 i teraz będzie też w IndyCar. To było zawsze celem, aby nie być tylko sponsorem czy dostawcą naklejek, ale żeby odnosić się do samego bolidu. Zajęło trochę czasu, by to osiągnąć, ale jesteśmy tutaj”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.02.2019  Ricciardo: Nagle poczułem się tak, jakbym wjechał w zakręt z otwartym DRS
16.02.2019  Daniel Ricciardo pokonał pierwsze kilometry za sterami Renault R.S.19
14.02.2019  Hulkenberg: Moja przyszłość w Renault zależy od pojedynku z Ricciardo
13.02.2019  Renault może zrezygnować z sobotniego shakedowne'u bolidu R.S.19
12.02.2019  Ricciardo: Renault w niczym nie ustępuje Red Bullowi
Tagi:
Renault
Team Lotus

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Ranguren, 13.12.2011 18:32[!]
Nawet nie wiedziałem że lotus skonstruował silniki
Myślałem że dali nazwę na silnikach jako sponsor
oklasky, 13.12.2011 18:36[!]
Też moglibyście zmienić ikonkę Renault na Lotusa, Renault jako Renault już dawno nie jest zespołem F1.
Falarek, 13.12.2011 18:38[!]
I nie wyróżniać już Lotus-Renault ilością newsów w końcu to już nie jest "zespół Kubicy"
Ranguren, 13.12.2011 18:43[!]
i Przy Caterchamie i Marusii dać puste
Bo loga będą nowe
Lukas, 13.12.2011 18:44[!]
Nie przesadzajcie, do nowego sezonu jeszcze daleko :) Skoro główna strona LRGP nie zmieniła jeszcze barw, to nie chcemy się wychylać przed szereg.
archibaldi, 13.12.2011 18:46[!]
Oczywiście zielony kojarzy się z energią nuklearną ;)
rentonB, 13.12.2011 18:47[!]
Tylko ze wy uzywacie loga Renault F1 Team, maly szczegol ale irytujacy
Lukas, 13.12.2011 18:57[!]
Zmienimy jak pojawi się nowe :)
rentonB - dlaczego przez rok nie zwróciłeś nam na to uwagi? Bo faktycznie jest stare logo na stronce teamu...
Ranguren, 13.12.2011 19:05[!]
Praktycznie wtedy to było Renault
Vinc, 13.12.2011 19:22[!]
No Kubica za dwa tygodnie rozstaje się z tą farsą i nie będzie już zbyt wielu fascynujących informacji o tym zespole. Już czekam na podobne pierdoły z życia Ferrari :)
akkim, 13.12.2011 19:29[!]
@Lukas

W czasie przerwy Fani się nudzą,
to ogólnie znana rzecz,
Fani nudzą się, irytują się,
i dlatego zmiany Chcą mieć ;)

melodia znana z teamu KabStPan.

P.S.
Przyjdzie czas to moment i są nowe loga,
Renia to ma robotę - Fan Klub przebudować.
Ralph1537, 13.12.2011 20:29[!]
to które jest tradycyjne malowanie, bo mowa jest ze zielone i czarne jest tradycyjne, ale tradycyjne moze byc tylko jedno
akkim, 13.12.2011 20:35[!]
@Ralph1537

Ja tak rozumiem tradycję:
Cytat :
W 1954 roku z Lotus Engineering Ltd. utworzono podspółkę, Team Lotus, która miała być zaangażowana w sporty motorowe. W emblemacie, składającym się z brytyjskich kolorów wyścigowych: żółci i zieleni, znalazły się inicjały Chapmana, ACBC (od Anthony Colin Bruce Chapman).
SirKamil, 14.12.2011 00:28[!]
Cytat :
I nie wyróżniać już Lotus-Renault ilością newsów w końcu to już nie jest "zespół Kubicy"


Powtarzasz się któryś raz. To jakaś fobia?;) Przecież nie ma ten więcej niż o innych zespołach (nie licząc katastroficznych plotek).
renegade, 14.12.2011 08:59[!]
Czyli zostaja z ART Grand Prix w GP2 i GP3?!
krzysiek_aleks, 14.12.2011 09:12[!]
Niestety tak ;(
yaper, 14.12.2011 18:44[!]
Dlaczego od razu niestety? ART to ekstraklasa w seriach juniorskich. Gravity ma pod swoimi skrzydłami sporo dobrych kierowców, zatem zawsze może któregoś tam wcisnąć żeby nabrał doświadczenia.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca