F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

10.12.2018

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

07.12.2018

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018

Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid

Wolff: Doświadczyliśmy pewnych komplikacji w rozwoju nowego silnika

Salo: SMP domagało się od Williamsa obniżki wartości umowy sponsorskiej

06.12.2018

System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii

Marko: Super Formula jest dobrym poligonem przed F1

05.12.2018

Szefowie zespołów uznali Hamiltona za najlepszego kierowcę w sezonie 2018

Giovinazzi: Doświadczenie z 2017 roku nie będzie pomocne w sezonie 2019

Lucas Auer dołączył do juniorskiego programu Red Bulla

Isola: Problemom F1 nie są winne wyłącznie opony

04.12.2018

TAG Heuer pozostanie sponsorem Red Bull Racing do 2021 roku

Perez: Przejście Strolla do Force India nie zmienia mojej pozycji

Sirotkin: Drugi sezon w Formule 1 wydawał się dosyć oczywisty

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Ricciardo i Vergne kierowcami Toro Rosso w sezonie 2012

Zastąpią oni Sebastiena Buemiego i Jaime Alguersuariego.
Nataniel Piórkowski, 14 grudnia 2011, wyświetlenia: 8458<< | lista | T- | T+ | >>
Daniel Ricciardo oraz Jean-Eric Vergne będą kierowcami wyścigowymi Toro Rosso w sezonie 2012.

Wiadomość ta oznacza, że we włoskiej stajni nie znajdzie miejsca żaden z kierowców dotychczasowego składu: Jaime Alguersuari i Sebastien Buemi. Toro Rosso potwierdziło, że decyzja ta została podjęta po konsultacjach z Red Bullem. Po raz pierwszy od 2006 roku dojdzie do sytuacji, kiedy w zespole pojawią się dwaj młodzi debiutanci.

„Cieszę się, że udało się nam podjąć decyzję w sprawie naszych kierowców na przyszły rok w tak szybkim tempie. Oznacza to, że wszyscy możemy w pełni skupić się na 2012, nie przejmując się innymi sprawami. W ciągu ostatnich lat zarówno Daniel jak i Jean-Eric udowodnili swą wartość i oczekujemy od nich, że w przyszłym sezonie znacząco przyczynią się do zwiększenia osiągów zespołu w przyszłym sezonie. Daniel ma na swoim koncie korzyść w postaci wielu startów w Grand Prix, podczas gdy Jean-Eric udowodnił, że w bardzo szybkim tempie był w stanie przystosować się do wymogów, jakie niesie za sobą jazda bolidem Formuły 1. Poprzez pracę z zespołem i inżynierami, obaj powinni osiągnąć swą pełną prędkość w kilka miesięcy od rozpoczęcia zimowych testów” – powiedział szef Toro Rosso, Franz Tost.

Austriak podziękował także obecnemu składowi kierowców, który reprezentował barwy zespołu od 2009 roku. „Muszę także podziękować Sebastienowi Buemiemu i Jaime Alguersuariemu za ich ciężką pracę w ostatnich trzech sezonach. Obaj mają za sobą kilka świetnych występów, które pomogły zespołowi postawić krok naprzód i rozwijać się. Życzymy im w przyszłości wszystkiego, co najlepsze. Trzeba jednak pamiętać, że gdy w 2005 roku zakładano Scuderię Toro Rosso, jej zamysłem było otwarcie drzwi i danie pierwszych doświadczeń z Formułą 1 młodym kierowcom z juniorskiego programu Red Bulla. Dlatego też częścią kultury zespołu jest zmienianie składu kierowców od czasu do czasu, aby osiągnąć to założenie”.

Ricciardo zadebiutował w Grand Prix podczas tegorocznej brytyjskiej rundy mistrzostw świata w zespole HRT, osiągając często lepsze rezultaty od swego bardziej doświadczonego partnera – Vitantonio Liuzziego. „Jest to dla mnie naprawdę wielka szansa i chciałem tego, od kiedy zacząłem jeździć dla Toro Rosso w piątkowych treningach pierwszej połowy sezonu. Szczerze mówiąc ciągle podskakuję z radości na myśl o tej informacji. W drugiej połowie sezonu nauczyłem się bardzo wiele od ludzi, z którymi pracowałem przez jedenaście rund Grand Prix i chcę im teraz gorąco podziękować za tę możliwość. Muszą powiedzieć, że dołączenie do Toro Rosso był od dawna moim prawdziwym celem, więc dziękuję Red Bullowi za danie mi tej niesamowitej szansy i wprost nie mogę się już doczekać rozpoczęcia przedsezonowych testów” – powiedział kierowca z Perth.

Vergne będzie trzecim Francuzem – obok Romaina Grosjeana z Lotusa i Charlesa Pica z Marussi, który w przyszłym roku będzie brał udział w wyścigach Formuły 1. „Przede wszystkim muszę podziękować Red Bullowi za jego dotychczasowe wsparcie i wiarę, że jestem gotowy podjąć ostateczne wyzwanie ścigania się w F1. W tym roku Święta przyszły dla mnie nieco wczesniej! Po kilku występach w piątkowych treningach i testach w Abu Zabi czułem, że jestem gotowy do podjęcia tej posady, nawet jeśli wiem, że między testami a realnym wyścigiem jest duża różnica. Bardzo podobała mi się praca z chłopakami z Toro Rosso i nie mogę się doczekać, aby stać się prawdziwą częścią tego zespołu”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
08.12.2018  Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1
01.12.2018  Albon: Byłem bliski porzucenia wyścigów po usunięciu z programu Red Bulla
27.11.2018  Honda dziękuje Hartley'owi za wkład w rozwój jednostki napędowej
26.11.2018  Alexander Albon będzie kierowcą Toro Rosso w sezonie 2019
26.11.2018  Albon rozwiązał umowę na starty w Formule E w zespole Nissana
Tagi:
Toro Rosso
Vergne J.E.
Ricciardo D.
Alguersuari J.
Buemi S.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 4 5 6 Odśwież T- T+
IceMan11, 15.12.2011 16:24[!]
@Kojag
Ci, którzy pisali, że kierowcy z programu juniorskiego RB mają lepiej teraz moga przejrzeć na oczy. Oni inwestują w kierowców to fakt, pomagają im - to też niezaprzeczalny fakt, ale wymagania stawiane tym młodym kierowcom są masakrycznie duże. Oni mają być przyszłymi mistrzami świata. Zdaniem szefów ALG i BUE takowymi nie byli, więc OUT. Taka jest po prostu kolej rzeczy.
Ranguren, 15.12.2011 16:33[!]
kierowcy muszą szukać sponsorów tak powinni działać Daniel i Jean
jak się nie uda W Torro Rosso
i mają się lepiej wchodzą do Formuły 1 na długi czas nawet bez większego sukcesu w seriach juniorskich jak mieli Jaime i Sebastian
I jak Jaime znalazł sponsora to się utrzyma albo wróci szybko i ma talent jest bardzo młody a już ma dużo wyścigów

a taki Robert Wickens z Kanady będzie biedował a wlecieć to z każdego zespołu można
NEO86, 15.12.2011 18:20[!]
Decyzja zaskakująca. Szkoda mi Buemiego i Alguersuariego. Mam nadzieję że Vergne objedzie Ricciardo
Kojag, 15.12.2011 18:50[!]
@IceMan11
Ale nie wydaje Ci się dziwne, że młodego ALG zastępują starszym o rok Ricciardo? Według mnie, Jamie z tym doświadczeniem które zdobył i patrząc na to, że systematycznie się rozwijał, miałby szanse na tytuł za dwa lata, gdyby dostał taki bolid jak Vettel. A branie Ricciardo to krok wstecz, znów będą musieli iść tą samą drogą, którą szli. Wątpię, aby mieli wśród kierowców swojego programu 'drugiego Vettela', ale bolidem, jakim dysponuje RBR, mistrzostwo mógłby zdobyć każdy dobry kierowca.
Z drugiej strony: W Buemim mistrza nie widzę, ale Algersuari to dla mnie ciągle niewiadoma - nikt nie wie, jak może rozwinąć się chłopak z tekim doświadczeniem, ale być może ciągle brakuje mu jednej rzeczy - umiejętności wygrywania na najwyższym poziomie. Może Jamie powinien porzucić F1 na rok i pójść do GP2, żeby przypomieć sobie, jak wygrywać? Chyba, że chłopak rzuci F1 i będzie DJ'em...
IceMan11, 15.12.2011 19:05[!]
@Kojag
Tost powiedział jasno i wyraźnie. 2 sezony to czas, w którym kierowca pokazuje ile potrafi. Ci kierowcy mieli odpowiednio 3 i 2.5 sezonu za sobą w ekipie STR. Na dobrą sprawę Jaime nie potrafił się kilkukrotnie dostać do Q2, więc gdzie ten talent? Z kolei Buemi był nieco gorszy w wyścigu niż kwalifikacjach.
I nie porównujmy ich do Sebastiana Vettela bo ten przebił się do RBR i zdobył 2x WTC mając za sobą świetne wystepy w kwalifikacjach i wyścigach jeszcze za czasów Toro Rosso. Natomiast dwójka byłych kierowców wyleciała na zbity pysk zanim zaczeła myśleć o RBR. Ba, oni cały czas nie byli pewni swoich miejsc w STR.
Ja wiem, że ludzie lubią gdybać, ale fakty są niepodważalne.

Na dobrą sprawę deszczowych wyścigów troszkę było, więc możliwości pokazania swojego talentu w słabszym bolidzie było sporo.
Bo nie mówię, aby jeździli jakoś rewelacyjnie na suchej nawierzchnii, bo wiadomo, że nie mieli szans z racji bolidu.
Kojag, 15.12.2011 19:58[!]
@IceMan11
Ok, ja to wszystko rozumiem, dostali szanse - zmarnowali je, ale wydaje mi się, że Jaime nie pokazał jeszcze pełni swojego potecjału i byłoby źle, gdyby już więcej od nikogo nie dostał szansy w F1.
IceMan11, 15.12.2011 20:22[!]
@Kojag
Zdaniem szefostwa Jaime pokazał pełen potencjał i na podstawie wielu rzeczy stwierdzili, że ten młody kierowca już za bardzo się nie podciągnie. Innego wyjścia nie widzę :)
Adam2iak, 15.12.2011 20:25[!]
@IceMan11
Tyle, że w 2008 Toro Rosso miało lepszy bolid niż ma obecnie. Dr Helmut ma zbyt wygórowane oczekiwania. Wydawało mu się, że kierowcy STR powalczą choćby o podium, ale bolid nijak na to nie pozwalał. To tak jakby powiedzieć, że MSC to "cienias" bo też nie stał na podium, a bolid miał dużo lepszy. Nie wiadomo, jak ALG i BUE spisywaliby się w bolidzie A.D. 2008
IceMan11, 15.12.2011 21:43[!]
@Adam2iak
Tak, ale w 2007 w Japonii i Chinach to STR raczej nie było za mocne, a mimo to Vettel odpowiednio walczył o podium i zdobył P4 i to na mokrych torach. Podobnie było we Włoszech 2008 czy też w Brazylii tego samego roku w walce z Hamiltonem. Tylko na deszczu pokazał swe umiejętności, ponieważ na sucho nie było na to szans.

I jakby nie patrzeć Seba wszedł w połowie sezonu 2007, a w końcówce już pokazał światu swą wartość podczas gdy Jaime i Sebastien jeździli powiedzmy 3 sezony i żadnego błysku z ich strony nie było.

@Adam2iak
Poza tym wydaję mi się, że to Sebastian Vettel podniósł poprzeczkę jeżeli chodzi o wymagania. Teraz każdy junior będzie musiał mieć co najmniej podobne wyniki, a to nie będzie łatwe. Skoro wtedy się dało to Helmut wychodzi z założenia, że teraz też się da, tylko kierowca musi być odpowiednio utalentowany :)
Kamikadze2000, 16.12.2011 08:13[!]
Teraz na chłodno - podzielam zdanie @Kojag oraz @IceMan11 i dodam - RB w pewnym stopniu marnuje talenty! Nie wiem, co oni oczekują. Zarówno Buemi, jak i Alguersuari byliby lepsi od Webbera, który w tym sezonie był fatalny. Chcą, aby stawali na podium w takim chłamie!? Toż to głupie! Ostatnio ALG udzielił wywiadu, w którym stwierdził, iż otrzyma posadę w RBR, jeżeli "tylko" wygra wyścig". Ale jak wiadomo to "tylko" jest właściwie niemożliwe w normalnych warunkach! Jednym słowem RBR nie da posady ani temu, ani temu - tak to wywnioskowałem, ale nie spodziewałem się, że wywalą obu! Cóż, VER oraz RIC są bardzo dobrzy. Osobiście liczyłem na inne rozwiązanie - utrzymanie składu STR i wsadzenie w miejsce Trullego (nie oszukujmy się - Jarno się wypalił i pora wreszcie zakończyć ten cyrk) Ricciardo. Z kolei Vergne na posadę piątkowego, bowiem w tym roku w FR3.5 nie zrobił wszystkiego, aby zgarnąć majstra. Był nierówny i popełniał błędy, niczym Australijczyk w 2010 roku. No fakt jest faktem - szkoda, bo zarówno Buemi, jak i Alguersuari są na prawdę dobrymi kierowcami! I aż śmieszy mnie decyzja o pozostawienie Webbera. Lubię gościa, ale po spartolonym przez niego sezonie 2010, w 2011 był na prawdę kiepski. I proszę mi tu nie pisać o faworyzowaniu Sebastiana - zespołowi zależy na tytule mistrza konstruktorów i nie robiliby takich głupstw. Owszem, to ich kierowca-wychowanek, ale bez przesady, aby mieli go tak mocno faworyzować. Na pewno ma lepszą pozycję w zespole, ale wynika to przede wszystkim z tego, iż jest dużo lepszy od Marka!
IceMan11, 16.12.2011 13:58[!]
@Kamikadze2000
Mark jeździ zdecydowanie lepiej od Massy. Ferrari nadal trzyma Felipe (po co?), więc czemu RBR nie miałoby trzymać Marka? Przecież jeździ naprawdę dobrze w wyścigu i czasami potrafi pojechać b.dobrze w kwalifikacjach np. Brazylia, Turcja (wymarzone ustawienie dla RBR), czy też Niemcy, Wlk. Brytania oraz Hiszpania gdzie stawał na PP. Massa jeździ słabo w wyścigu jak również w kwalifikacjach i mocno odstaje. Zdecydowanie mocniej od Marka.
Masio, 16.12.2011 15:40[!]
Spodziewałem się duetu ALG-VER. Szkoda mi Hiszpana i Buemiego z resztą też, no ale cóż, takie jest życie. :( Już myślałem, że Jaime będzie miał kolejny lepszy sezon.
Kamikadze2000, 17.12.2011 12:20[!]
@IceMan11 - oceniam ich proporcjonalnie do możliwości bolidów. Napisałem, że Mark jest przed Massą, ale nieznacznie. Miejmy nadzieje, iż w przyszłym roku będzie lepiej się spisywał. :)
Strony  •  < 1 2 3 4 5 6 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca