F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.02.2019

Sezon 2019: Co nowego nas czeka w Formule 1?

Daniel Ricciardo pokonał pierwsze kilometry za sterami Renault R.S.19

Binotto: Na początku sezonu Vettel może mieć priorytet nad Leclerkiem

Haas przeprowadził shakedown bolidu VF-19

Ferrari zastosowało matowe malowanie, aby zredukować masę bolidu

Rob Smedley został konsultantem technicznym Formula One Group

Grafik kierowców F1 na testy w Barcelonie

15.02.2019

Kubica jako pierwszy poprowadzi Williamsa FW42

Williams zaprezentował wizualizację bolidu FW42

Leclerc: Partnerowanie Vettelowi to szansa, a nie powód do nerwów

Haas ogłosił program jazd swych kierowców na zimowe testy

Binotto: Obraliśmy agresywne podejście do projektu bolidu SF90

Ferrari przedstawiło bolid SF90

Alonso może być w tym sezonie nieoficjalnym rezerwowym McLarena

F1 nie zamierza rezygnować z piątkowych treningów

Brown: Mieliśmy zbyt wysokie oczekiwania przed sezonem 2018

14.02.2019

McLaren zaprezentował bolid MCL34

Pierwsze zdjęcia bolidu Alfy Romeo wyciekły do internetu

Marko: Red Bull z silnikami Hondy może znaleźć się na czele stawki

Alonso nie weźmie udziału w zimowych testach z McLarenem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2005
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Honda wykupuje pozostałe udziały w B.A.R

Japoński koncern z końcem tego roku stanie się jedynym właścicielem stajni z Brackley.
Marek Roczniak, 4 października 2005, wyświetlenia: 1654<< | lista | T- | T+ | >>
Koncern Honda Motor Co. Ltd potwierdził dzisiaj odkupienie pozostałych 55% udziałów w zespole B.A.R od British American Tobacco (BAT) i z końcem tego roku stanie się jedynym właścicielem stajni z Brackley. Honda będzie zatem piątym obok BMW, Ferrari, Renault i Toyoty w pełni fabrycznym zespołem w Formule 1 od przyszłego sezonu. Wiadomość o odkupieniu udziałów została ogłoszona podczas konferencji prasowej w Tokio przed zbliżającą się Grand Prix Japonii, która będzie setnym wyścigiem dla zespołu B.A.R Honda.

Japoński koncern do Formuły 1 powrócił w 2000 roku, dostarczając zespołowi B.A.R silniki i współpracując jednocześnie przy konstrukcji bolidów. W grudniu 2001 roku podpisana została nowa trzyletnia umowa mająca obowiązywać od 2002 roku, która obejmowała między innymi jeszcze większe zaangażowanie Hondy w powstawanie bolidów. Kolejne przedłużenie kontraktu nastąpiło w lipcu zeszłego roku i znów jego następstwem zacieśnienie współpracy ze stajnią z Brackley.

Sezon 2004 zbiegł się z 40 rocznicą zaangażowania Hondy w wyścigi Formuły 1 i był jednocześnie najbardziej udanym sezonem w historii zespołu B.A.R Honda, który wywalczył drugie miejsce w klasyfikacji konstruktorów. Japoński koncern ma nadzieję, że całkowite wykupienie zespołu umożliwi mu w ciągu kilku najbliższych lat zdobycie mistrzostwa konstruktorów. Kierowcami Hondy w przyszłym sezonie będą Jenson Button i Rubens Barrichello, a więc będzie to jeden z najsilniejszych składów w stawce. Siedziba główna zespołu pozostanie w Brackley (Northamptonshire, Wielka Brytania), łącząc swoje siły z położonym w Berkshire Honda Racing Development Ltd.

„Po przedyskutowaniu przyszłego zaangażowania Hondy w wyścigi F1 zdecydowaliśmy, że Honda powinna posiadać 100% udziałów w zespole”, powiedział odpowiedzialny w Hondzie za kontakty z mediami Hiroshi Oshima. „Doceniamy wielce współpracę z firmą BAT, która do tej pory zarządzała zespołem z nami i życzymy jej sukcesów na przyszłej drodze. Od przyszłego sezonu będziemy jeszcze bardziej zaangażowani w F1, pracując ciężko jako zespół nad poprawą naszej technologii, rozwijaniem młodych inżynierów i w końcu osiągnięciem naszego głównego celu, jakim jest mistrzostwo świata”.

BAT pozostanie głównym sponsorem zespołu do końca przyszłego sezonu, a później całkowicie wycofa się z F1, zgodnie z zawartym w 2001 roku w Nowym Jorku porozumieniem pomiędzy największymi koncernami tytoniowymi o wycofaniu się ze sponsorowania aktywności sportowej z dniem 1 grudnia 2006 roku. „Żal nam będzie zakończyć współpracę, ale jednocześnie jesteśmy niezmiernie usatysfakcjonowani, że zostawiamy zespół w kompetentnych rękach Hondy, która jest sprawdzonym zwycięzcą w tym sporcie. Życzymy Hondzie wszelkich sukcesów w przyszłości i oczekujemy na ostatni rok umowy sponsorskiej”, powiedział szef działu marketingu w British American Tobacco, Jimmi Rembiszewski.

Źródło: BARHondaF1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
07.11.2005  Bolid B.A.R przekroczył prędkość 400 km/h
03.11.2005  Fry: Pomoc nowemu zespołowi nie wpłynie negatywnie na wyniki B.A.R
11.10.2005  Davidson zastąpi Sato w ostatnim wyścigu sezonu?
06.10.2005  Dlaczego Hondzie zależy na drugim zespole F1?
21.09.2005  B.A.R potwierdza Buttona i Barrichello w sezonie 2006
Tagi:
BAR
Honda

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
W, 04.10.2005 14:57[!]
Wiadomo coś na temat nazwy zespołu...?
Zostanie taka sama...?
Mariusz, 04.10.2005 16:02[!]
Myślę, że jeszcze w 2006 bedzie BAR-Honda, ale za 2 lata od dziś to już tylko HONDA.
Maraz, 04.10.2005 17:35[!]
Lub Vodafone Honda od 2007, bo takie plotki też się dzisiaj pojawiły.
kuba, 04.10.2005 18:52[!]
No ciekawie ciekawie....fajnie narazie by było moim zdaniem poprosru Lucky Strike Honda....jak BAT zostaje jeszcze głownym sponsorem, a nie jest już właścicielem stajni.
JB, 05.10.2005 13:06[!]
fajnie, jak Plus stanie sie Vodafonem, to zostanę sponsorem mojego ulubionego teamu :))
Majster, 06.10.2005 13:53[!]
Widać że formuła 1 staje się walką koncernów samochodowych a nie walką prywatnyh bogaczy(Williams, Jordan, Sauber).
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca