F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

Więcej wiadomości

  Archiwum 2005
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Honda wykupuje pozostałe udziały w B.A.R

Japoński koncern z końcem tego roku stanie się jedynym właścicielem stajni z Brackley.
Marek Roczniak, 4 października 2005, wyświetlenia: 1633<< | lista | T- | T+ | >>
Koncern Honda Motor Co. Ltd potwierdził dzisiaj odkupienie pozostałych 55% udziałów w zespole B.A.R od British American Tobacco (BAT) i z końcem tego roku stanie się jedynym właścicielem stajni z Brackley. Honda będzie zatem piątym obok BMW, Ferrari, Renault i Toyoty w pełni fabrycznym zespołem w Formule 1 od przyszłego sezonu. Wiadomość o odkupieniu udziałów została ogłoszona podczas konferencji prasowej w Tokio przed zbliżającą się Grand Prix Japonii, która będzie setnym wyścigiem dla zespołu B.A.R Honda.

Japoński koncern do Formuły 1 powrócił w 2000 roku, dostarczając zespołowi B.A.R silniki i współpracując jednocześnie przy konstrukcji bolidów. W grudniu 2001 roku podpisana została nowa trzyletnia umowa mająca obowiązywać od 2002 roku, która obejmowała między innymi jeszcze większe zaangażowanie Hondy w powstawanie bolidów. Kolejne przedłużenie kontraktu nastąpiło w lipcu zeszłego roku i znów jego następstwem zacieśnienie współpracy ze stajnią z Brackley.

Sezon 2004 zbiegł się z 40 rocznicą zaangażowania Hondy w wyścigi Formuły 1 i był jednocześnie najbardziej udanym sezonem w historii zespołu B.A.R Honda, który wywalczył drugie miejsce w klasyfikacji konstruktorów. Japoński koncern ma nadzieję, że całkowite wykupienie zespołu umożliwi mu w ciągu kilku najbliższych lat zdobycie mistrzostwa konstruktorów. Kierowcami Hondy w przyszłym sezonie będą Jenson Button i Rubens Barrichello, a więc będzie to jeden z najsilniejszych składów w stawce. Siedziba główna zespołu pozostanie w Brackley (Northamptonshire, Wielka Brytania), łącząc swoje siły z położonym w Berkshire Honda Racing Development Ltd.

„Po przedyskutowaniu przyszłego zaangażowania Hondy w wyścigi F1 zdecydowaliśmy, że Honda powinna posiadać 100% udziałów w zespole”, powiedział odpowiedzialny w Hondzie za kontakty z mediami Hiroshi Oshima. „Doceniamy wielce współpracę z firmą BAT, która do tej pory zarządzała zespołem z nami i życzymy jej sukcesów na przyszłej drodze. Od przyszłego sezonu będziemy jeszcze bardziej zaangażowani w F1, pracując ciężko jako zespół nad poprawą naszej technologii, rozwijaniem młodych inżynierów i w końcu osiągnięciem naszego głównego celu, jakim jest mistrzostwo świata”.

BAT pozostanie głównym sponsorem zespołu do końca przyszłego sezonu, a później całkowicie wycofa się z F1, zgodnie z zawartym w 2001 roku w Nowym Jorku porozumieniem pomiędzy największymi koncernami tytoniowymi o wycofaniu się ze sponsorowania aktywności sportowej z dniem 1 grudnia 2006 roku. „Żal nam będzie zakończyć współpracę, ale jednocześnie jesteśmy niezmiernie usatysfakcjonowani, że zostawiamy zespół w kompetentnych rękach Hondy, która jest sprawdzonym zwycięzcą w tym sporcie. Życzymy Hondzie wszelkich sukcesów w przyszłości i oczekujemy na ostatni rok umowy sponsorskiej”, powiedział szef działu marketingu w British American Tobacco, Jimmi Rembiszewski.

Źródło: BARHondaF1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
07.11.2005  Bolid B.A.R przekroczył prędkość 400 km/h
03.11.2005  Fry: Pomoc nowemu zespołowi nie wpłynie negatywnie na wyniki B.A.R
11.10.2005  Davidson zastąpi Sato w ostatnim wyścigu sezonu?
06.10.2005  Dlaczego Hondzie zależy na drugim zespole F1?
21.09.2005  B.A.R potwierdza Buttona i Barrichello w sezonie 2006
Tagi:
BAR
Honda

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
W, 04.10.2005 14:57[!]
Wiadomo coś na temat nazwy zespołu...?
Zostanie taka sama...?
Mariusz, 04.10.2005 16:02[!]
Myślę, że jeszcze w 2006 bedzie BAR-Honda, ale za 2 lata od dziś to już tylko HONDA.
Maraz, 04.10.2005 17:35[!]
Lub Vodafone Honda od 2007, bo takie plotki też się dzisiaj pojawiły.
kuba, 04.10.2005 18:52[!]
No ciekawie ciekawie....fajnie narazie by było moim zdaniem poprosru Lucky Strike Honda....jak BAT zostaje jeszcze głownym sponsorem, a nie jest już właścicielem stajni.
JB, 05.10.2005 13:06[!]
fajnie, jak Plus stanie sie Vodafonem, to zostanę sponsorem mojego ulubionego teamu :))
Majster, 06.10.2005 13:53[!]
Widać że formuła 1 staje się walką koncernów samochodowych a nie walką prywatnyh bogaczy(Williams, Jordan, Sauber).
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca