F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.12.2018

Domenicali: Powrót Alonso do Formuły 1 z Ferrari byłby możliwy

Verstappen zadowolony z zatrudnienia Gasly'ego przez Red Bulla

Renault będzie pracować nad nowym bolidem podczas przerwy świątecznej

Komentarze Vettela na temat powrotu nie robią wrażenia na Kubicy

18.12.2018

Sirotkin bliski startów w WEC w 2019 roku

Alexander Albon wybrał numer startowy

Kubica: Raikkonen wciąż jest jednym z najlepszych kierowców w F1

Steiner: Powinniśmy byli zdobyć więcej punktów

Sainz: Okres spędzony w Renault pozwolił mi lepiej poznać samego siebie

Brawn: Alonso nie odniósł tak wielu sukcesów na ile pozwalał mu talent

17.12.2018

Racing Point przedstawi zespół 13 lutego

Grosjean: F1 potrzebuje więcej takich zespołów jak Haas

Vettel nie jest fanem elektrycznych samochodów

Leclerc chciałby wygrać w przyszłym roku dwa wyścigi Grand Prix

Costa bagatelizuje doniesienia o problemach z nowym silnikiem Mercedesa

Vasseur: Ericsson dokonał olbrzymich postępów w sezonie 2018

16.12.2018

Brawn: Nowe przepisy na sezon 2019 to pierwszy krok w zmienianiu F1

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Więcej wiadomości

  Archiwum 2005
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Drugi zespół napędzany silnikami Hondy?

Możliwość powstania nowej stajni F1 potwierdzają Takuma Sato i Hiroshi Oshima.
Marek Roczniak, 4 października 2005, zmieniony 01.11.2005 10:40, wyświetlenia: 1041<< | lista | T- | T+ | >>
Wraz z informacją o wykupieniu przez Hondę pozostałych udziałów w B.A.R, pojawiły się dzisiaj plotki na temat powstania nowego zespołu Formuły 1, którego bolidy miałyby napędzać nowe silniki Hondy V8. Jednym z kierowców mającej mieć silne powiązania z Japonią stajni byłby oczywiście Takuma Sato.

Obecny kierowca B.A.R nie chciał zdradzić żadnych szczegółów, poza tym że otrzymał ofertę startów. „Nie ma pewności, że ten nowy zespół wystartuje już w przyszłym roku, ale otrzymałem ofertę”, powiedział Japończyk. „Nie zamierzam wycofać się z Formuły Jeden. Chcę kontynuować tutaj karierę i rozglądam się za rozwiązaniem”.

Informację o tym, że Honda rozważa możliwość zaopatrywania w swoje silniki nowego zespołu F1, potwierdził także odpowiedzialny za kontakty japońskiego koncernu z mediami Hiroshi Oshima. „Decyzja w sprawie kierowców czy też silników jeszcze nie zapadła, jednakże Bernie Ecclestone dał nowemu zespołowi swoje błogosławieństwo i rozważamy możliwość zaopatrywania go w silniki”.

Na razie nie wiadomo, kto stoi za nowym zespołem. Z jednych doniesień wynika, iż może za tym stać Coca-Cola, która do tej pory trzymała się z daleka od F1 ze względu na wszechobecne reklamy wyrobów tytoniowych. Z kolei serwis GrandPrix.com sugeruje, że może w to być zamieszana ściśle współpracująca z Hondą od lat japońska firma Dome.

Firma ta projektowaniem samochodów wyścigowych zajmuje się już od 1975 roku i w latach 90-tych skonstruowała nawet własny prototyp bolidu F1, który testowali Marco Apicella, Shinji Nakano i Naoki Hattori. Dome prowadziła w tym czasie rozmowy na temat utworzenia zespołu F1 z księciem Malikiem ado Ibrahimem (który ostatecznie zainteresował się zespołem Arrows) i holenderską firmą elektroniczną Philips.

Ostatecznie jednak nic z tego nie wyszło, ale Dome nadal ma swoje ambicje związane z F1. "W 1986 roku postawiliśmy sobie za cel uczestnictwo w wyścigach F1 Grand Prix i całą naszą aktywność skoncentrowaliśmy na bolidach jednomiejscowych. Opracowaliśmy własny samochód F1 i obecnie gromadzimy wiedzę oraz rozwijamy swoją organizację w taki sposób, aby możliwe stało się nasze uczestnictwo w F1".

Nie wykluczone także, że w nowy zespół zamieszana jest japońska grupa Direxiv, która nie tak dawno była zainteresowana stworzeniem własnego zespołu przy współpracy z McLarenem. Czas pokaże, czy tym razem rzeczywiście dojdzie do powstania nowej stajni, a nie skończy się tak jak w przypadku Team Dubai F1 na nic niewartym oświadczeniu prasowym.

Źródło: pitpass.com, GrandPrix.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.12.2018  Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy
04.12.2018  TAG Heuer pozostanie sponsorem Red Bull Racing do 2021 roku
27.11.2018  Honda dziękuje Hartley'owi za wkład w rozwój jednostki napędowej
23.11.2018  Alonso nie żałuje decyzji o powrocie do McLarena przed sezonem 2015
17.11.2018  Naoki Yamamoto otrzyma szansę występu w piątkowym treningu F1?
Tagi:
Honda
Sato T.
Super Aguri

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
pawlos, 04.10.2005 14:37[!]
No to pięknie:) Oby tylko zamierzenia przeszły w czyny
Minardi, 04.10.2005 14:49[!]
Wiecej ekip-wiecej emocji.Oby tak dalej
W, 04.10.2005 14:59[!]
Błogosławiństwo Berniego... Aż mi ciarki po plecach przeszły.
Ciekawe, co on knuje...
Mariusz, 04.10.2005 16:04[!]
Jestem za; więcej ekip = więcej kierowców = więcej emocji na torze = większa satysfakcja kibiców! :)
Pieczar, 04.10.2005 17:29[!]
No super. Niech każdy zespół wystawi swoją ekipę "B" i będziemy mieli dwie ligi w formule 1. Ten sport chyli się ku upadkowi.
Majster, 06.10.2005 13:50[!]
Gdyby tak było to by było troche głupio. :/
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca