F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.02.2019

Osaka zainteresowana organizacją ulicznego wyścigu F1

Williams zorganizuje w piątek dzień filmowy z bolidem FW42

21.02.2019

Red Bull spodziewa się bardziej dojrzałego Verstappena

Pirelli ujawnia szacunkowe różnice pomiędzy mieszankami

Leclerc: Nasi rywale kryją swój prawdziwy potencjał

Marko: Nigdy nie mieliśmy lepszych zimowych przygotowań

Kubica: Miałem dziś tylko 12 okrążeń na wyczucie bolidu

Hulkenberg na czele tabeli na zakończenie pierwszej rundy testów

Relacja z czwartego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Hamilton: Ciężko oczekiwać, że Leclerc od razu dorówna Vettelowi

Organizatorzy GP USA stracą dofinansowanie z budżetu stanowego?

Perez obawia się o przyszłość GP Meksyku

Ocon: Jestem pod wielkim wrażeniem zaangażowania Hamiltona

20.02.2019

Kwiat studzi emocje po ustanowieniu najlepszego czasu dnia

W czwartek Williams planuje rozpocząć testy aerodynamiczne FW42

Horner: Nie mamy problemów z wibracjami silnika Hondy

Williams przeprosiła za opóźnienie w budowie bolidu FW42

Vettel poważnie traktuje zagrożenie ze strony Leclerca

Daniił Kwiat z najlepszym czasem 3. dnia testów w Barcelonie

Relacja z trzeciego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Więcej wiadomości

  Archiwum 2005
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Drugi zespół napędzany silnikami Hondy?

Możliwość powstania nowej stajni F1 potwierdzają Takuma Sato i Hiroshi Oshima.
Marek Roczniak, 4 października 2005, zmieniony 01.11.2005 10:40, wyświetlenia: 1050<< | lista | T- | T+ | >>
Wraz z informacją o wykupieniu przez Hondę pozostałych udziałów w B.A.R, pojawiły się dzisiaj plotki na temat powstania nowego zespołu Formuły 1, którego bolidy miałyby napędzać nowe silniki Hondy V8. Jednym z kierowców mającej mieć silne powiązania z Japonią stajni byłby oczywiście Takuma Sato.

Obecny kierowca B.A.R nie chciał zdradzić żadnych szczegółów, poza tym że otrzymał ofertę startów. „Nie ma pewności, że ten nowy zespół wystartuje już w przyszłym roku, ale otrzymałem ofertę”, powiedział Japończyk. „Nie zamierzam wycofać się z Formuły Jeden. Chcę kontynuować tutaj karierę i rozglądam się za rozwiązaniem”.

Informację o tym, że Honda rozważa możliwość zaopatrywania w swoje silniki nowego zespołu F1, potwierdził także odpowiedzialny za kontakty japońskiego koncernu z mediami Hiroshi Oshima. „Decyzja w sprawie kierowców czy też silników jeszcze nie zapadła, jednakże Bernie Ecclestone dał nowemu zespołowi swoje błogosławieństwo i rozważamy możliwość zaopatrywania go w silniki”.

Na razie nie wiadomo, kto stoi za nowym zespołem. Z jednych doniesień wynika, iż może za tym stać Coca-Cola, która do tej pory trzymała się z daleka od F1 ze względu na wszechobecne reklamy wyrobów tytoniowych. Z kolei serwis GrandPrix.com sugeruje, że może w to być zamieszana ściśle współpracująca z Hondą od lat japońska firma Dome.

Firma ta projektowaniem samochodów wyścigowych zajmuje się już od 1975 roku i w latach 90-tych skonstruowała nawet własny prototyp bolidu F1, który testowali Marco Apicella, Shinji Nakano i Naoki Hattori. Dome prowadziła w tym czasie rozmowy na temat utworzenia zespołu F1 z księciem Malikiem ado Ibrahimem (który ostatecznie zainteresował się zespołem Arrows) i holenderską firmą elektroniczną Philips.

Ostatecznie jednak nic z tego nie wyszło, ale Dome nadal ma swoje ambicje związane z F1. "W 1986 roku postawiliśmy sobie za cel uczestnictwo w wyścigach F1 Grand Prix i całą naszą aktywność skoncentrowaliśmy na bolidach jednomiejscowych. Opracowaliśmy własny samochód F1 i obecnie gromadzimy wiedzę oraz rozwijamy swoją organizację w taki sposób, aby możliwe stało się nasze uczestnictwo w F1".

Nie wykluczone także, że w nowy zespół zamieszana jest japońska grupa Direxiv, która nie tak dawno była zainteresowana stworzeniem własnego zespołu przy współpracy z McLarenem. Czas pokaże, czy tym razem rzeczywiście dojdzie do powstania nowej stajni, a nie skończy się tak jak w przypadku Team Dubai F1 na nic niewartym oświadczeniu prasowym.

Źródło: pitpass.com, GrandPrix.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
20.02.2019  Horner: Nie mamy problemów z wibracjami silnika Hondy
19.02.2019  Honda: Koncepcja kompaktowego silnika nie wpłynie negatywnie na osiągi
14.02.2019  Marko: Red Bull z silnikami Hondy może znaleźć się na czele stawki
11.02.2019  Red Bull wciąż nie podjął decyzji w sprawie startów w F1 po sezonie 2020
07.02.2019  Gasly cieszy się z możliwości współpracy z Verstappenem
Tagi:
Honda
Sato T.
Super Aguri

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
pawlos, 04.10.2005 14:37[!]
No to pięknie:) Oby tylko zamierzenia przeszły w czyny
Minardi, 04.10.2005 14:49[!]
Wiecej ekip-wiecej emocji.Oby tak dalej
W, 04.10.2005 14:59[!]
Błogosławiństwo Berniego... Aż mi ciarki po plecach przeszły.
Ciekawe, co on knuje...
Mariusz, 04.10.2005 16:04[!]
Jestem za; więcej ekip = więcej kierowców = więcej emocji na torze = większa satysfakcja kibiców! :)
Pieczar, 04.10.2005 17:29[!]
No super. Niech każdy zespół wystawi swoją ekipę "B" i będziemy mieli dwie ligi w formule 1. Ten sport chyli się ku upadkowi.
Majster, 06.10.2005 13:50[!]
Gdyby tak było to by było troche głupio. :/
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca