F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Więcej wiadomości

  Archiwum 2005
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Dlaczego Hondzie zależy na drugim zespole F1?

Sato to nie jedyny powód, dla którego Honda chce zaopatrywać w silniki jeszcze jeden zespół.
Marek Roczniak, 6 października 2005, zmieniony 10.11.2005 22:17, wyświetlenia: 1557<< | lista | T- | T+ | >>
Takuma Sato to nie jedyny powód, dla którego Honda chce zaopatrywać w swoje silniki jeszcze jeden zespół Formuły 1. Chodzi tu także o współzawodnictwo z Toyotą przymierzającą się do współpracy z Williamsem od 2007 roku, oraz z innymi czołowymi stajniami dążącymi do utworzenia swoich "juniorskich" ekip. Od przyszłego roku w F1 będą obowiązywały nowe silniki V8 i im więcej zespołów będzie korzystało z jednostek danego producenta, tym szybciej będzie on mógł je rozwijać. Ferrari ma już pomocnika do testowania swoich silników w sezonie 2006 w postaci Red Bull Racing, McLaren według nieoficjalnych doniesień nosi się z zamiarem utworzenia "juniorskiej" stajni – jeśli Honda chce myśleć poważnie o mistrzostwie, drugi zespół może wkrótce stać się dla niej koniecznością.

Pytanie tylko, czy w ciągu zaledwie kilku miesięcy można stworzyć zupełnie nowy zespół, tak aby mógł on zadebiutować już w przyszłym sezonie? Władze zespołu B.A.R Honda twierdzą że tak, zapewniając jednocześnie wszystkich, że za nowym zespołem stoją kompetentni ludzie. Pomocny w tym wszystkim może być fakt, że B.A.R do końca grudnia będzie jeszcze należał w większości do koncernu tytoniowego British American Tobacco, który może na przykład odsprzedać prawa intelektualne tegorocznego bolidu 007 nowej ekipie. Przejęcie pozostałych udziałów w B.A.R od BAT przez Hondę spowoduje, że przyszłoroczny bolid Hondy (008) prawnie nie będzie miał już żadnych powiązań z 007, przynajmniej jeśli chodzi o Concorde Agreement. Tak więc inny zespół będzie mógł bez przeszkód oprzeć swój bolid na konstrukcji 007, jeśli będzie w posiadaniu jego praw intelektualnych.

Mało tego, Honda ma mieć w przyszłym roku zupełnie nowy motorhome, a więc wystarczy obecny "dom na kółkach" B.A.R przemalować na inne barwy i gotowe. Nowy zespół mógłby mieć nawet swoją siedzibę w Brackley, gdyż Honda planuje już rozbudowę dotychczasowej infrastruktury B.A.R. McLaren także dysponuje swoją dawną siedzibą w Woking, w której być może zadomowi się nowy zespół mający korzystać z silników Mercedesa, o ile takowy powstanie. W tej sytuacji nowy zespół partnerski Hondy potrzebowałby tylko ludzi do zarządzania (których najprawdopodobniej już ma) i ekipę techniczną. Silniki, wsparcie techniczne, a nawet dwóch kierowców ze sporym doświadczeniem (Takuma Sato i Anthony Davidson) zapewniłaby Honda. Na papierze wszystko wygląda dobrze – teraz trzeba tylko zaczekać na realizację planów...

Źródło: GrandPrix.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
07.01.2019  Honda ma problem z silnymi wibracjami jednostki napędowej?
04.01.2019  Brawn: Red Bull musi pomagać Hondzie w zrozumieniu realiów F1
27.12.2018  Tost: Byłem zszokowany niskim poziomem wiedzy Hondy na temat bolidu F1
22.12.2018  Yamamoto: Największą zmianą w sezonie 2018 była dobra komunikacja z STR
21.12.2018  Abiteboul: Red Bull ukrywa fakty wypowiadając się o silniku Hondy
Tagi:
Honda
BAR
Super Aguri

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Szakall, 06.10.2005 19:25[!]
jaki tam Takuma Sato i Anthony Davidson a kurcze Roberta kubice to co ?;/ zapomnieli ?;(
KIU, 06.10.2005 22:00[!]
Szkall a Rober w zespole juniorskim McLArena bo i tak jesli to przejdzie to w 2007 na samochodach Hondy benda takie numerki 19,20,21,22 :) Pozdro dla fanów Hondy haha
JB, 07.10.2005 08:59[!]
szkoda Roberta do McLarena, na pewno będą mieli problemy z silnikami v8. zresztą 4sezony zajęło im przygotowanie czegos co się nie sypie :P
Honda Power!
tweedy, 07.10.2005 14:05[!]
To juz niedlugo F1 moze wygladac bardzo ciekawie :) Jesli tendencja sie utrzyma to kazdy zespol fabryczny, a jest ich 6 (o ile sie nie myle), stworzy zespol juniorski. Dodajmy do tego RedBull tez z juniorskim zespolem, Midland i Williams i wychodzi 16 zespołow (32 kierowcow)!!! W tym 7 zespolow juniorskich, a taka liczba pozwolilaby na stworzenie klasyfikacji Juniorskich Mistrzostw Swiata F1, wyscigi zyskałyby bardzo duzo na atrakcyjnosci i do tego Kubica moglby zostac pierwszym w historii Mistrzem Swiata Juniorow F1!!! eh.... chyba za bardzo sie rozmarzylem :P
RENO, 07.10.2005 15:15[!]
nie mistrzem świata junirów f1, tylko prawdziwym mistrzem swiata F! !!! :)
KIU, 08.10.2005 08:16[!]
JB ale Honda jakos nigdy nie zrobiła dobrego silnika zeby wygrac chociaz jedno GP a McLaren z Problemammi potrafi wygrac :)
JB, 08.10.2005 08:48[!]
... chciales powiedziec z wybuchami (chyba ze juz nie chcesz pamietac POPRZEDNIEGO SEZONU hah:D, znow Kimiemu poszedl silnik podczas tego weekendu. On jezdzic nie umie, czy te Mercedesy są takie beznadziejne?
Majster, 08.10.2005 20:09[!]
Zdecydowanie Mercedesy są złe. Montoya też miał pare razy pecha.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca