F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.12.2018

Brawn: Nowe przepisy na sezon 2019 to pierwszy krok w zmienianiu F1

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Więcej wiadomości

  Archiwum 2012
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Lotus opracował innowacyjny system hamowania poprawiający aerodynamikę

Domenicali zakomunikował, że Ferrari czeka na wyjaśnienie jego legalności ze strony FIA.
Nataniel Piórkowski, 11 stycznia 2012, wyświetlenia: 2559<< | lista | T- | T+ | >>
Lotus może po raz kolejny spróbować ustanowić wysoką poprzeczkę dla konkurencji, eksperymentując z kolejną innowacją, która ma znaleźć się w bolidach od sezonu 2012.

Fiński magazyn Turun Sanomat informuje, że szanowany ilustrator detali technicznych samochodów Formuły 1 znalazł w samochodzie Lotusa bardzo radykalny system hamowania. Włoska La Gazetta dello Sport sugeruje, że jest on bardzo zbliżony do amortyzatora masy, który Renault stosowało w sezonie 2006 do czasu zakazania go przez FIA.

Nowinka techniczna została podobno dostrzeżona podczas testów młodych kierowców, jakie odbyły się w Abu Zabi w połowie listopada. System Lotusa ma być obsługiwany przez kierowców poprzez naciśnięcie pedału, co pozwala na utrzymanie odpowiedniej wysokości bolidu od podłoża na dohamowaniach. Dzięki temu poprawie ulegnie nie tylko stabilność samochodu, ale także zmniejszą się problemy z nadmiernym zużyciem ogumienia. Ilustracje mechanizmu pokazują, że korzysta on z siłowników hydraulicznych, które są umieszczone poniżej wahaczy, dzięki czemu mogą regulować wysokość zawieszenia.

Tymczasem Stefano Domenicali pytany w środę o to, czy Ferrari zamierza skopiować system opracowany przez brytyjski zespół odparł, że sprawa czeka na wyjaśnienia ze strony Międzynarodowej Federacji Samochodowej. „To, o czym mówimy, jest bardziej związane ze stabilnością samochodu na dohamowaniach. Wiem, że odnośnie tego systemu krążyły jakieś dokumenty pomiędzy FIA a zespołami. Czekamy na ostateczne potwierdzenie, czy tego typu system będzie dozwolony, czy nie. Na pewno jednak przyglądamy się innowacji, która może przyczynić się do poprawy osiągów. Musimy jeszcze jednak poczekać i zobaczyć, jakie stanowisko w tej sprawie zabierze FIA”.

Źródło: autosport.com, onestopstrategy.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.01.2017  Lopez: Przygoda z Lotusem nie była porażką
01.03.2016  Renault udało się zachować wszystkie mocne strony konstrukcji E23
22.02.2016  Chester: Bolid RS16 jest ewolucją Lotusa E23
13.01.2016  Renault: Na tę chwilę naszymi kierowcami są Maldoando i Palmer
13.01.2016  Kevin Magnussen prowadzi rozmowy z teamem Renault?
Tagi:
Renault
Ferrari
Domenicali S.
Lotus

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
jpslotus72, 11.01.2012 14:19[!]
Kiedy czytam "innowacyjny system" w skojarzeniu z Lotusem, zaczynam się lekko niepokoić ("kto się na gorącym sparzył, ten na zimne dmucha"). :) Po doświadczeniach z "wydechem AD 2011" Boullier zapowiadał bardziej ostrożne podejście do kolejnych "innowacji"- ale w końcu kto nie ryzykuje w tej "branży", ten stoi w miejscu (a inni go mijają). Poza tym jest szansa udowodnienia, że zespół potrafi uczyć się na błędach. Ciekawe, jak będzie z tą legalnością (FIA nie lubi nowinek, jeśli nie są one jej dziełem)...
benethor, 11.01.2012 14:19[!]
"czy Ferrari zamierza skopiować system opracowany przez brytyjski zespół"

Oni już go kopiują, pytanie tylko czy zamontują w samochodzie;]
Aquos, 11.01.2012 14:34[!]
Trochę dziwne, że odkryli się z tym tak wcześnie. Może wiedzą, że nie ma szansy by FIA dopuściła stosowanie tego rozwiązania i użyli go podczas testów tylko po to, by dać do myślenia innym zespołom (bo a nuż uda się skierować choć część ich zasobów na ślepy tor)?
rno2, 11.01.2012 14:42[!]
To mi się własnie w F1 podoba - co roku jakaś nowinka (2009 podwójny dyfuzor, 2010 kanał f, 2011 dmuchany dyfuzor). Częściowo FIA takie rozwiązania banuje i dobrze, bo tak to byłyby to juz pewnie latające statki :-)
Huckleberry, 11.01.2012 14:52[!]
Czyli, że nie dość że kierowcy muszą mieć po trzy ręce, to teraz będzie jeszcze potrzebna trzecia noga ;)
IceOne, 11.01.2012 14:56[!]
Szczegolowy opis urzadzenia http://scarbsf1.w...lt-gp-fluid-inerter/

Prawdopodobnie bedzie to legalne i do do tego jest opatentowane dlatego sie z tym nie kryja.
Conclusion
However the team came across this solution, it is a new direction for Inerter development. The solution is totally legal, as set by the precedent of the mechanical Inerter being allowed to race, even when the TMD(Tuned Mass Damper) wasn’t
It will be interesting other teams come forward with new Inerter or linked suspension solutions. The only problem is few teams patent their design to allow us such insight to their design.
R90, 11.01.2012 14:58[!]
Czy to nie jest namiastka aktywnego zawieszenia? Co prawda wtedy to komputer sterował wysokością zawieszenia ale czy nawet manualne sterowanie zawieszeniem nie jest zabronione?
IceMan11, 11.01.2012 15:06[!]
Mogłoby to wypalić. Chciałbym widzieć Kimiego walczącego o coś więcej niż dostanie się do Q3.

Chcę wiedzieć co tam RBR skrobie. Na szczęście do testów dużo czasu nie zostało :)
konradosf1, 11.01.2012 15:32[!]
@Iceman11
też zacieram ręce. Czytając tego news'a wyobrażałem sobie działanie takiego elementu zawieszenia i skojarzylo mi się z aktywnym zawieszeniem, które już jest zakazane. Cóż zobaczymy co powie na to FIA, ale sądze, że będą krzywo patrzeć na to, tak jak na dyfuzor, kanał F, czy dmuchaną podłogę
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca