F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

Więcej wiadomości

  Archiwum 2012
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Sauber zaprezentował C31

Nowe dzieło inżynierów z Hinwil także posiada "nos dziobaka".
Nataniel Piórkowski, 6 lutego 2012, wyświetlenia: 8770<< | lista | T- | T+ | >>
Dziś na torze Jerez de la Frontera odbyła się prezentacja tegorocznego bolidu Saubera – C31, który został określony mianem „radykalnej ewolucji”.

W ubiegłym sezonie szwajcarska stajnia pokazała się z zachęcającej strony, choć w kilku ostatnich Grand Prix notowała rezultaty gorsze od spodziewanych, co nie pozwoliło na obronę szóstej pozycji w klasyfikacji konstruktorów przed niezwykle konkurencyjnymi bolidami Sahara Force India.

Za rozwój C31 odpowiadał w dużej mierze dyrektor techniczny – James Key, jednak w ubiegłym tygodniu Sauber i Brytyjczyk ogłosili zakończenie współpracy, która pozwoliła ugruntować pewną pozycję zespołu w środku stawki. Za formę zespołu odpowiadają także poniekąd doskonale wyposażona fabryka oraz wsparcie finansowe meksykańskiego biznesmena – Carlosa Slima, który od lat wspiera karierę Sergio Pereza. Wzorem lat ubiegłych, także w tym roku Sauber będzie korzystał z jednostek napędowych oraz systemu KERS Ferrari.


Podobnie jak w ubiegłym roku, barwy zespołu Petera Saubera będą reprezentować Kamui Kobayashi i Sergio Perez. „Naszym celem są regularne finisze na punktowanych pozycjach tak, aby znaleźć się w znacznie lepszym położeniu w mistrzostwach świata. Z niecierpliwością czekamy na kolejny sezon naszych młodych i utalentowanych kierowców. Dla Kamuiego będzie to trzeci pełny sezon w Formule 1. W ubiegłym roku poprosiliśmy go o podjęcie odpowiedzialności liderowania zespołowi i urósł do tej roli. Z kolei Sergio po swoim debiutanckim sezonie, zbliża się do drugiego roku, który jest bardzo często najtrudniejszym dla kierowcy Formuły 1. Obaj nasi zawodnicy dysponują ogromnym potencjałem i będą pracować z tymi samymi inżynierami wyścigowymi co w 2011 roku, aby dalej rozwijać pokładane w nich nadzieje” – prognozował szef zespołu z Hinwil.

W przeciwieństwie do C30, tylne zawieszenie nowego Saubera pracuje w trybie pull-rod (najlepszym przykładem jego zastosowania są bolidy Red Bull Racing), co pozwoliło na lepsze upakowanie tylnych sprężyn i elementów przepustnicy.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
14.12.2018  Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera
07.12.2018  Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid
05.12.2018  Giovinazzi: Doświadczenie z 2017 roku nie będzie pomocne w sezonie 2019
03.12.2018  Ericsson: Sauber przez dwa i pół roku walczył o przetrwanie
27.11.2018  Raikkonen podekscytowany powrotem do Saubera
Tagi:
Sauber

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
yaper, 06.02.2012 17:29[!]
Wizualnie bolid Saubera bardzo przypomina tegoroczną konstrukcję Ferrari - kwadratowe kształty niczym wyciosane przez początkującego ślusarza. Ma to swój urok i osobiście mi się bardzo podoba. Agresywnie niczym rasowa maszyna do wygrywania, na ile to wystarczy? Zobaczymy. Co do malowania, czarny nos to strzał w dziesiątkę - niesamowicie to wygląda - o niebo lepiej niż przed rokiem.
phildoon, 06.02.2012 17:29[!]
Jak tam @PABLOeskobar ? Widziałeś już E20 z prawdziwego zdarzenia? ;) Inaczej zlokalizowany wydech, przednie zawieszenie, inaczej wyprofilowany "garb" na nosie
(http://motorsport...jerez-06fev/021.jpg)
wraz z zupełnie innym przednim skrzydłem, nowy airbox, ogólnie zdaje się mieć zupełnie nowy monoque plus naprawdę ciekawe ujęcia "dziurek" ukrytych pod spodem :

http://www.formul...011/dms1206fe208.jpg

http://www.formul...011/dms1206fe207.jpg

i piękny strzał na dyfuzor :

http://www.formul...011/dms1206fe181.jpg
oxiplegatz, 06.02.2012 23:25[!]
Nowe malowanie mi osobiście się podoba (wreszcie coś nowego od czasów BMW Sauber). Fajne te motywy ze sztuki prekolumbijskiej na kasku Sergio...
IcemanF1, 07.02.2012 09:30[!]
bolid strasznie brzydki malowanie fatalne:P ciekawe czy bedzie chociarz konkurencyjny ten bolid!!
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca