F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Ferrari: Musieliśmy zwolnić Arrivabene, aby w zespole pozostał Binotto

10.01.2019

Ocon zdeterminowany, by powrócić do Formuły 1 w sezonie 2020

Andreas Seidl został nowym dyrektorem zarządzającym McLarena

Valtteri Bottas stracił wsparcie wieloletniego sponsora

Więcej wiadomości

  Archiwum 2012
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Webber pisze historię wygrywając na ulicach Monako

Przedstawiamy opis rywalizacji na ulicach Monte Carlo.
Paweł Zając, 27 maja 2012, wyświetlenia: 7142<< | lista | T- | T+ | >>
Mak Webber wygrał wyścig na torze w Monte Carlo i jako szósty zwycięzca w tym roku sprawił, że sezon 2012 przechodzi do historii, gdyż taka sytuacja nie zdarzyła się nigdy wcześniej. Podium uzupełnili Nico Rosberg i Fernando Alonso.

Nad zawodnikami przez cały wyścig wisiało widmo deszczu, jednak pogoda sprawiła drobnego figla i kilka kropel spadło w samej końcówce. Standardowo w Monako nie zabrakło samochodu bezpieczeństwa i kilku niespodzianek, jak np. Heikkiego Kovalainena walczącego z Jensonem Buttonem

Urwane koło i koniec marzeń

Mark Webber bardzo dobrze ruszył z miejsca i bez problemów utrzymał prowadzenie w pierwszym zakręcie. Nico Rosberg również nie miał z tym problemów, jednak słaby start Lewisa Hamiltona sprawił, że za jego plecami się zakotłowało. Romain Grosjean zjechał na lewo, gdzie próbował wciskać się Michael Schumacher. Niemiec zahaczył przednim kołem o tylko koło Lotusa i zakończył jazdę Grosjeana w tym wyścigu.

W walce ucierpiał Kobayashi, który zahaczył o Francuza, a także Jenson Button, który stuknął się z Japończykiem. Z trudami pierwszego zakrętu nie poradził sobie także koniec stawki – Maldonado wjechał w tył bolidu Pedro de la Rosy, co dla obu oznaczało koniec wyścigu. Sędziowie ogłosili neutralizację, gdyż posprzątanie trzech bolidów bez zakłócania wyścigu nie było możliwe.

W tym całym zamieszaniu dobrze odnalazł się Alonso, którzy wskoczył na czwarte miejsce, a także Sebastian Vettel, który cudem uniknął kolizji z obracającym się Grosjeanem i wyjechał z pierwszego zakrętu szósty. W środku stawki Kovalainen wskoczył na trzynaste miejsce, a Kobayashi po czterech okrążeniach zdecydował się wycofać – uszkodzenia w jego bolidzie okazały się zbyt duże.

Modlitwa o deszcz

Samochód bezpieczeństwa zjechał po czwartym okrążeniu i jasno pokazał, że ulice księstwa nie są zbyt łaskawe dla kibiców. Nawet znacznie szybsi kierowcy mieli bardzo duży problem z wyprzedzaniem. Tylko Sergio Perez z tyłu stawki rozprawiał się z Marussią i HRT.

Lotus spodziewał się deszczu, przez co zdecydowano się przedłużyć przejazd Kimiego Raikkonena. Na 24 okrążeniu było widać jak na dłoni, że była to błędna decyzja. Deszcz cały czas nie padał, a Fin coraz bardziej tracił do Vettela i wstrzymywał jadących za sobą kierowców. Błąd taktyczny okazał się jeszcze boleśniejszy w skutkach, kiedy okazało się, że dominująca będzie strategia jednego postoju.

Pierwszy na zmianę opon zjechał Nico Rosberg na 28 okrążeniu i wyjechał na szóstym miejscu – przed Raikkonenem. Po kolejnej rundzie wokół księstwa u swoich mechaników zjawił się Webber, Hamilton, Raikkonen, Senna i Hulkenberg, a po kolejnym Alonso, któremu udało się wyjechać przed Hamiltonem. Na swoje zjazdy czekali kierowcy, którzy zdecydowali się startować na miękkich oponach – Vettel, di Resta i Button.

Kierowcy z wysp zjechali kolejno na 36 i 39 okrążeniu, co niewiele im dało, zwłaszcza, że Button znów wyjechał za Kovalainenem. W międzyczasie Kimi Raikkonen stracił pozycję na rzecz Hulkenberga, jednak Finowi pomógł w tym Sergio Perez, który bardzo późno zdecydował się na zjazd do alei serwisowej i zajechał Kimiemu drogę – sędziowie nałożyli za ten manewr karę przejazdu przez boksy na Meksykanina.

Na 47 siódmym okrążeniu w boksach pojawił się Vettel i w jego przypadku taktyka zadziałała, gdyż obecny Mistrz Świata przeskoczył na czwarte miejsce – przed Lewisem Hamiltonem.

Ciasno, ale spokojnie.

Po postoju Vettela, różnica pomiędzy pierwszym i szóstym zawodnikiem nigdy nawet nie zbliżyła się do 8 sekund, jednak nie miało to większego znaczenia, gdyż nikt nie miał nawet najmniejszej okazji na wyprzedzanie. Nawet drobny deszcz, którzy pojawił się, na 65 okrążeniu i sprawił, że czasy spadły o 6 sekund, nie zaowocował żadnym manewrem wyprzedzania, więc czołówka bez zmian dojechała do mety.

Jedynie w środku stawki kierowcy próbowali coś zdziałać. Na 62 okrążeniu Jean-Eric Verne wyprzedził Schumachera na prostej startowej. Była to oznaka kłopotów z bolidem Niemca, który zanim się wycofał został wyprzedzony jeszcze przez kierowców Force India i Raikkonena. Podczas 68 okrążenia Jenson Button obrócił się po desperackiej próbie wyprzedzenia Heikkiego Kovalainena. W bolidzie Brytyjczyka doszło do jakichś uszkodzeń, gdyż zaparkował on swojego McLarena w garażu dwa okrążenia później.

W samej końcówce tylko Perez dość ostro walczył z Kovalainenem, gdyż Meksykanina zobaczyliśmy po za torem w pierwszym zakręcie, a Fin zmieniał przednie skrzydło, jednak ostatecznie udało mu się utrzymać 13 miejsce, które może być decydujące w kwestii pozycji na koniec sezonu wśród nowych ekip.

GP Monako, mimo tego, że niezbyt ciekawe to jak zwykle wyjątkowe. W ciasnych ulicach księstwa nie brakowało niespodzianek i takich nie powinno również zabraknąć za dwa tygodnie, podczas wyścigu w Kanadzie. To czy zmagania królowej sportów motorowych na torze w Montrealu będą nieprzewidywalny będziecie mogli sprawdzić, jak zwykle na łamach portalu Wyprzedź Mnie!


Pogoda na koniec wyścigu
Temperatura toru: 31°C
Temperatura powietrza: 21°C
Prędkość wiatru: 0,8 m/s
Wilgotność powietrza: 66%
Suchy tor na początku, wilgotny w końcówce
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2019  F1 2019: podstawowe informacje na temat nowego sezonu
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
Tagi:
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Kamikadze2000, 27.05.2012 16:51[!]
Fajna sprawa - jeszcze ktoś powie, że ten sezon nie jest ciekawy?? ;]
IceMan11, 27.05.2012 16:55[!]
@Kamikadze2000
Ktoś w ogóle tak powiedział?! ;)
marla, 27.05.2012 17:05[!]
@IceMan11
Są tu takie jednostki, którym nigdy nie dogodzisz. ;)
Kamikadze2000, 27.05.2012 17:06[!]
@IceMan11 - cóż, niektórzy woleli by tak fatalne sezony, jak 2007. Bez urazy, ale gdyby nie złodziejski McL, tamten sezon byłby najnudniejszy w historii - nawet z tytułem Raikkonenem (jak ja się wtedy cieszyłem, kiedy wydymał swoich byłych pracodawców, chcących na siłę zrobic MŚ z debiutanta... ;]).
Player1, 27.05.2012 17:11[!]
Skoro nie szóstym to może siódmym zwycięzcą będzie RAI :)
SkC, 27.05.2012 17:12[!]
W Kanadzie o zwycięstwo powalczą Hamilton z Groszkiem.
IceMan11, 27.05.2012 17:22[!]
@SkC
Nie ma bata. Raikkonen - on zawsze był tam szybki, a Lotus jest chyba idealnym bolidem na ten wyścig. Groszek jest szybki, ale mało doświadczony. Tak jak wczoraj powiedziałem, że Kimi przyjedzie przed Francuzem, tak dzisiaj dostaliśmy potwierdzenie mych wczorajszych słów. Tempem wyścigowym odstaje na razie od Kimiego - Bahrajn, Hiszpania. Reszta to nieukończone wyścigi Romę.
maciejas512, 27.05.2012 17:31[!]
W kanadzie Kimi nie wygra :) Mówiliście że wygra w Hiszpanii. Nie wygrał, no to może w Monaco, nie wygrał, mało tego, katastrofa. Teraz mówicie że wygra w Kanadzie. Ja twierdzę że nie. Faworytem w Kanadzie jest Hamilton i Schumacher ale nie Raikkonen.
IceMan11, 27.05.2012 17:40[!]
@maciejas512
W Hiszpanii miał złą strategię i dlatego nie wygrał. W Monaco też Lotus był szybki, ale po FP3 kto patrzył uważnie ten widział, że Kimster miał problemy i małe szanse na dobry wynik w kwalifikacjach.
maciejas512, 27.05.2012 19:06[!]
@IceMan11 Pech czy nie on w Kanadzie nie wygra.
Aeromis, 27.05.2012 19:26[!]
Lotus dziś niestety wylał na siebie skumulowane wiadro brudów całego sezonu. Właściwie, to nie wydarzyło sie nic nowego. Jedyny ich sukces to ustawienie bolidu dla GRO i choć wymęczona, to świetna pozycja GRO w qualu, za to gratulacje i tylko za to. RAI nie wszedł do q3 [edit: wszedł, mój błąd] - żadna nowość. GRO nie dojeżdża do mety - żadna nowość. RAI nie trafił z ustawieniami (tzn on i zespół), o czym mówił już po qualu. Punkty Kimiego to w sumie "zasługa" Monte Carlo, nie było jak go wyprzedzić, gdzieś indziej mógłby o nich zapomnieć. Zdegustowany jestem Lotusem i strasznie mi szkoda Kimiego.

Cieszę się, że Force India świetnie wykorzystało to co im podarowano, bo takie okazje raczej nie w każdym wyścigu się trafią. Nico drugi taki mocny występ pod rząd, może się wreszcie chłopak ustabilizuje.

STR śladem GP Malezji próbowało być pierwszymi, którzy zmienią opony na deszcz. Tym razem bez gratulacji się odbyło. Vergne utknął za kims z Marussia, cóż z tego? Zjeżdżając na 17 okrążeniu przegrał wszystko co mógł wygrać (60 okrążeń na miekkiej??), nawet gdyby wcześniej zaczęło padać (jak zapowiadano) też by stracił. Zespól zawalił mu wyścig po całości i to jego spośród tych co ukończyli wyścig szkoda było mi najbardziej.
iceneon, 27.05.2012 20:03[!]
Cytat Aeromis :
RAI nie wszedł do q3 - żadna nowość

Chyba Ci się weekendy pomyliły. Z Bahrajnem :)))
Aeromis, 27.05.2012 20:11[!]
@iceneon
Najwyraźniej, moja wina. Za dużo tych GP ostatnio coś jest pisząc to oglądam Indy Car. Już poprawiam.
KITT, 28.05.2012 05:33[!]
Drobne pomyłki są, wyscig wygrał MaRk Webber, a podium uzupełnili Nico Rosberg i Fernando Alonso (na głównej stronie pisze że Webber ^^)
m3nel23, 28.05.2012 12:08[!]
@IceMan11

W Kanadzie to Hamilton zawsze był szybki. 3 z rzędu miał tam PP i 2 razy wygrał. Dla Kimiego jest Walencja ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca