F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

07.12.2018

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018

Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid

Wolff: Doświadczyliśmy pewnych komplikacji w rozwoju nowego silnika

Salo: SMP domagało się od Williamsa obniżki wartości umowy sponsorskiej

06.12.2018

System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii

Marko: Super Formula jest dobrym poligonem przed F1

05.12.2018

Szefowie zespołów uznali Hamiltona za najlepszego kierowcę w sezonie 2018

Giovinazzi: Doświadczenie z 2017 roku nie będzie pomocne w sezonie 2019

Lucas Auer dołączył do juniorskiego programu Red Bulla

Isola: Problemom F1 nie są winne wyłącznie opony

04.12.2018

TAG Heuer pozostanie sponsorem Red Bull Racing do 2021 roku

Perez: Przejście Strolla do Force India nie zmienia mojej pozycji

Sirotkin: Drugi sezon w Formule 1 wydawał się dosyć oczywisty

Lawrence Stroll: Nie zaangażowałem się w F1 by stracić pieniądze

Montezemolo: Ferrari wygrałoby tytuł mając Hamiltona w bolidzie

03.12.2018

Ricciardo prowadził rozmowy z Ferrari w sprawie posady na sezon 2019

Więcej wiadomości

  Archiwum 2012
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

GP Kanady: Hamilton najszybszy na otwarcie weekendu

Opis i wyniki pierwszej sesji treningowej w Montrealu.
Nataniel Piórkowski, 8 czerwca 2012, wyświetlenia: 6779<< | lista | T- | T+ | >>
Lewis Hamilton uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas pierwszej sesji treningowej przed Grand Prix Kanady, przebijając rezultaty odnotowane przez Vettela i Rosberga.

Pierwsze półtorej godziny jazd rozpoczęło się w sprzyjających warunkach pogodowych, jednak chmury wiszące nad centrum Montrealu nie zwiastowały zespołom najlepszych perspektyw. Kierowcy nie kwapili się jednak ze zmasowanymi wyjazdami, wracając do pit-lane po przejechaniu okrążeń instalacyjnych.

Ferrari i Red Bull poświęciły się analizie osiągów samochodu po wprowadzeniu zmian do swych bolidów, wyposażając je w wyrafinowane sensory i tradycyjne połacie farby flo-wiz. Jako pierwszy czas okrążenia odnotował Kimi Raikkonen, jednak już chwilę później na obiektywach kamer zaczęły pojawiać się pierwsze, drobne krople deszczu. Po dwudziestu minutach pierwsza piątka prezentowała się następująco: Grosjean, Raikkonen, Perez, Vergne i Kobayashi. Przez specyficzną charakterystykę ulicznego obiektu w Montrealu, w przeciwieństwie do pierwszych pięciu rund sezonu, żaden z zespołów nie zdecydował się na wystawienie w porannym treningu zawodników rezerwowych.

W miarę upływu czasu rezultaty ulegały dynamicznej poprawie , a kierowcy coraz agresywniej pokonywali wysokie krawężniki kontrując pracę swych konstrukcji. Problematycznymi punktami toru były zakręty nr 8 i 14, gdzie przez śliską nawierzchnię kilka samochodów musiało ratować się ścięciem szykan w celu uniknięcia poważniejszych konsekwencji. Dokładnie o 16:39 przez tor przebiegł nawet lis. Prace w Ferrari przybrały natomiast iście polski obyczaj. Trójka mechaników zajmująca się bolidem Massy otoczona była grupką innych członków zespołu. Być może odpowiadali oni za kontakty z mediami i opiekę nad zespołowym Twitterem...

Na półmetku sesji na czele tabeli znajdowało się nazwisko Lewisa Hamiltona. Brytyjczyk uzyskał swój czas okrążenia kilkanaście minut wcześniej, jednak stopniowo pogarszająca się przyczepność nie pomagała w śrubowaniu konkurencyjnych rezultatów. Dość niespodziewanie w padoku pojawił się w ten weekend Sir Frank Williams, jednak czasy osiągane przez jego kierowców nie zwiastowały bezproblemowego i udanego wyścigu. Na czterdzieści minut przed końcem sesji Heikki Kovalainen zderzył się ze ścianą na wyjeździe z zakrętu nr 9, co spowodowało wywieszenie czerwonej flagi równoznacznej z niemal natychmiastowym wstrzymaniem zajęć na torze.

Po nieco ponad dziesięciu minutach na torze znów pojawiły się zielone flagi, a kierowcy mogli wykorzystać ostatnie trzydzieści minut na przygotowania do kwalifikacji i wyścigu. Heikki Kovalainen podszedł do swojej kraksy w niezwykle filozoficzny sposób, tak komentując problem rekonstrukcji jego bolidu: „Jestem tutaj po to, aby naciskać, a mechanicy po to, aby naprawić samochód”. Na pół godziny przed końcem treningu do małej rewolucji doszło w samym tyle stawki, gdzie Marussia musiała uznawać wyższość HRT. Niezbyt dobre tempo prezentowali także kieowcy Force India – di Resta zajmował czternaste, a Hulkenberg piętnaste miejsce.

Po wznowieniu sesji oba bolidy Lotusa pojawiły się na torze na supermiękkim ogumieniu, co mogło sugerować że zespoły bardzo poważnie biorą pod uwagę możliwość wystąpienia opadów deszczu, które mogłyby sparaliżować proces przygotowań do wyścigu, który według ostatnich prognoz ma zostać rozegrany na suchym torze. Kierowcy nie próżnowali i powiększali swój dorobek kilometrów – w alei serwisowej przebywali jedynie Button, Perez oraz co oczywiste Kovalainen. Na krótką chwilę na czele stawki pojawił się Nico Rosberg, jednak po paru sekundach na fotel lidera powrócił Hamilton, notując czas 1:15,564 sek. Tymczasem przy samochodzie Buttona trwały wytężone prace nad tyłem MP4-27 i nic nie wskazywało na to, że mogłyby one zostać zakończone w przeciągu najbliższych czternastu minut. Kilka minut później zespół poinformował o wycieku oleju.

Tymczasem sędziowie poinformowali, że incydent pomiędzy Bruno Senną a Sebastianem Vettelem, do którego doszło w ostatnich zakrętach toru, zostanie rozpatrzony po zakończeniu sesji. W ostatnich minutach sesji kolejne zespoły zdecydowały się na założenie do swych samochodów opon opcjonalnych, co zaowocowało poprawą osiągów, ale nie wystarczyło na pobicie najlepszego czasu sesji.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.4Lewis HamiltonMcLaren MP4-271:15,564--30
2.1Sebastian VettelRed Bull RB81:15,6820,1180,11829
3.8Nico RosbergMercedes F1 W031:15,7820,2180,10030
4.5Fernando AlonsoFerrari F20121:15,8420,2780,06034
5.2Mark WebberRed Bull RB81:15,8970,3330,05528
6.12Nico HulkenbergForce India VJM051:15,9860,4220,08929
7.14Kamui KobayashiSauber C311:16,0000,4360,01431
8.15Sergio PerezSauber C311:16,2490,6850,24932
9.7Michael SchumacherMercedes F1 W031:16,2640,7000,01528
10.3Jenson ButtonMcLaren MP4-271:16,3470,7830,08312
11.11Paul di RestaForce India VJM051:16,4600,8960,11332
12.6Felipe MassaFerrari F20121:16,6191,0550,15917
13.18Pastor MaldonadoWilliams FW341:16,8591,2950,24026
14.10Romain GrosjeanLotus E201:16,8901,3260,03136
15.9Kimi RaikkonenLotus E201:17,0141,4500,12442
16.17Jean-Eric VergneToro Rosso STR71:17,3521,7880,33828
17.16Daniel RicciardoToro Rosso STR71:17,5802,0160,22831
18.21Witalij PietrowCaterham CT011:17,9352,3710,35523
19.20Heikki KovalainenCaterham CT011:18,1772,6130,24216
20.22Pedro de la RosaHRT F1121:18,1822,6180,00526
21.19Bruno SennaWilliams FW341:18,7623,1980,58036
22.23Narain KarthikeyanHRT F1121:19,3543,7900,59223
23.24Timo GlockMarussia MR011:20,0044,4400,65021
24.25Charles PicMarussia MR011:20,0674,5030,06323
107% najlepszego czasu: 1:20,853

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 22°C
Temperatura powietrza: 21°C
Prędkość wiatru: 3,7 m/s
Wilgotność powietrza: 70%
Sucho / sporadyczne i drobne opady deszczu
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
24.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki kwalifikacji
Tagi:
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Aeromis, 08.06.2012 18:18[!]
HRT z niemal 3 sekundową "przewagą" nad 107% i przed Marussią i tylko 0,25 za Petrovem, kto by im uwierzył w zapowiedź o jakimś tam zdecydowanie lepszym tylnym skrzydle specjalnie na ten wyścig. Szczerze im życzę, by ten weekend był dla nich wyjątkowy.
Vettel (według mnie) znów podobnie jak z KAR, zero szacunku, zobaczymy jak to będzie z tą świętą krową.
cobra, 08.06.2012 18:38[!]
HRT rzeczywiście ładnie. Liczę swoją drogą na opady deszczu w jutrzejszym qualu. :)
JohnnyStick, 08.06.2012 18:57[!]
Felipe nie błysnął choć to tylko trening...szkoda... brawo Alonso :) Bravo Hamilton :) no i Nico nieźle :)
mrxns, 08.06.2012 20:27[!]
Hulkenberg zaskakująco wysoko, Kobayashi tez świetnie. Dla mnie rozczarowaniem jest słabe miejsca Lotusów ale zobaczymy jak będzie jutro w kwalifikacjach.
damian8126, 08.06.2012 20:28[!]
Massa swoje najszybsze okrążenie przejechał na samym początku treningu gdy tor był nienagumowany. Potem już nie jeździł hotów a Alonso po czerwonej fladze jeździł szybkie okrążenia gdy już była większa przyczepność.
Damos, 08.06.2012 20:40[!]
Vettel, niestety wraca na górę :(
PINHEAD, 08.06.2012 20:47[!]
@Damos
mam nadzieje ze sie mylisz
derlotter, 09.06.2012 06:14[!]
Vettel wraca na szczescie do gory :-)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca