F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Ferrari: Musieliśmy zwolnić Arrivabene, aby w zespole pozostał Binotto

10.01.2019

Ocon zdeterminowany, by powrócić do Formuły 1 w sezonie 2020

Andreas Seidl został nowym dyrektorem zarządzającym McLarena

Valtteri Bottas stracił wsparcie wieloletniego sponsora

Więcej wiadomości

  Archiwum 2012
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Whiting tłumaczy decyzję o niekaraniu Schumachera po GP Europy

Niemiec przejechał dwie strefy żółtych flag z aktywowanym DRS.
Nataniel Piórkowski, 26 czerwca 2012, wyświetlenia: 3798<< | lista | T- | T+ | >>
Charlie Whiting wyjaśnił decyzję, na podstawie której Michael Schumacher zachował swe trzecie miejsce, wywalczone podczas szalonego wyścigu o GP Europy.

Tuż po zakończeniu rywalizacji stewardzi zajęli się zgłoszeniem o użyciu DRS przez siedmiokrotnego mistrza świata w obszarze obowiązywania żółtych flag. Sędziowie uznali jednak, że kierowca Mercedesa nie złamał zasad bezpieczeństwa, znacząco redukując prędkość w newralgicznych sekcjach toru.

„Nie chodzi o pozycję DRS. Nie ma przepisu mówiącego o tym, że DRS powinien być otwarty lub zamknięty, podczas obowiązywania żółtych flag. Kluczowe jest to, czy kierowca zwolnił. W porównaniu do poprzedniego okrążenia Schumacher mocno zredukował prędkość swego samochodu” – tłumaczył delegat techniczny i dyrektor wyścigu z ramienia FIA, Charlie Whiting.

Według niemieckiego magazynu Auto Motor und Sport, w budzącym kontrowersje momencie Schumacher jechał nawet wolniej od Webbera, który poprosił zespół sędziowski o analizę zajścia.

Źródło: onestopstrategy.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
14.01.2019  Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem
11.01.2019  Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA
09.01.2019  Tost: Władze F1 powinny zredukować docisk bolidów o 40-50 procent
03.01.2019  Steiner: Rozmowy o przepisach na sezon 2021 toczą się zbyt wolno
24.12.2018  FIA zmodyfikowała przepisy o ustalaniu kolejności startowej
Tagi:
FIA
Schumacher M.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
nij0, 26.06.2012 17:12[!]
Nieetyczne było by karanie Schumachera gdy ten stanął na podium :)
MarcinPuz, 26.06.2012 17:38[!]
własnie, ale ładnie się obronili
zgf1, 26.06.2012 18:18[!]
Powinni zatem ukarac Webbera :)
Oduczylby sie donosic na kolegow...
TommyYse, 26.06.2012 19:04[!]
I wszystko wyjaśnione. Przynajmniej mają argumenty.
jpslotus72, 26.06.2012 19:32[!]
W sumie logiczne. Skoro żaden paragraf nie był naruszony, nie było "przestępstwa".
Uzasadnienie opiera się zapewne na interpretacji pojęć "obszaru obowiązywania żółtych flag" i "newralgicznych sekcji toru". Nie sądzę, żeby Schumi jednocześnie otwierał "dopalacz" DRS i zwalniał - to byłoby nielogiczne. Prawdopodobnie "newralgiczne sekcje" nie pokrywały się ze "strefami DRS" - więc "obszaru obowiązywania żółtych flag" nie rozciągnięto na całą przestrzeń toru. Schumacher zwolnił tam gdzie trzeba i na tyle ile trzeba (skoro czas całego okrążenia spadł), więc nie spowodował niebezpieczeństwa - a o to właśnie chodzi przy żółtych flagach. Nawet jeśli są jakieś niedomówienia w literze regulacji odnośnie żółtych flag, to duch tego przepisu nie został naruszony. W dodatku chyba większość z nas zgodzi się co do tego, że ta decyzja była też (w tym konkretnym przypadku) zgodna z ogólnym duchem ścigania.
Fear, 26.06.2012 21:03[!]
@jpslotus72 Widac ta sytuacje bylo. Schumi wlaczyl drs i chwile potem pewnie zobaczyl flagi i wylaczyl, zwalniajac jednoczesnie,
akkim, 26.06.2012 21:23[!]
Skoro „A” zabrakło w alfabecie Panom,
to „Z” w żadnym razie – spowiedź nad tą karą,
każde tłumaczenie z braku Ich reakcji,
jest Im rozgrzeszeniem z zaniechania akcji.
IceMan11, 26.06.2012 22:37[!]
Tylko winny się tłumaczy ;)

PS. Do czego to doszło! Żeby sędziowie tłumaczyli się ze swoich decyzji? Śmierdzi na kilometr ;D
jpslotus72, 26.06.2012 23:58[!]
@IceMan11
No nie wiem... Znowu czuję się trochę dziwnie jako "adwokat" w sprawie Schumachera (w której nieraz siedziałem na "ławie oskarżonych" - za niewinność :) - ale skoro jego dyżurni "adwokaci" milczą... Wydaje mi się, że sprawa jest dosyć wyjątkowa - pierwsze podium Schumiego od czasu powrotu i od razu ta kontrowersja. Sprawa przyciąga zatem wyjątkową uwagę i sędziowie pewnie obawiali się właśnie posądzenia o stronniczość - tzn. że przymknęli oko bo to akurat Schumacher i jego pierwsze podium w Mercedesie... Tego rodzaju komentarze pojawiły się zapewne nie tylko na F1WM - no i pojawił się "donos" Webbera. Sędziowie, ustami Whitinga, postanowili się więc wytłumaczyć (jak to się mówi - "podać do publicznej wiadomości uzasadnienie [uniewinniającego] wyroku") - co, paradoksalnie, zamiast zamknąć sprawę, wzmogło podejrzenia... :)
Powiedzonko "tylko winny się tłumaczy" jest zgrabne, ale gdyby je brać dosłownie, to niewinnie oskarżeni szli by "jak barany na rzeź", nie otwierając ust w swojej obronie, żeby nie potwierdzać w ten sposób swojej "winy"... Błędne koło. :)
IceMan11, 27.06.2012 00:58[!]
@jpslotus72
Co innego tłumaczenie niewinnej osoby, a co innego sędziów, którzy powinni jako pierwsi zapomnieć o całej sprawie - a nie jak wspomniałeś - ją przedłużać. Każdy (moim zdaniem) zrozumiał ich decyzję, ale oni mimo to nadal starają się nas przekonać, że dobrze postąpili. Mi to śmierdzi i tyle.
Piłkarscy sędziowie mimo, że popełniają wiele błędów to nie wracają i nie rozgrzebują swoich decyzji - i to się ceni. Zrobiłem błąd? Ok, jestem zły na siebie po zejściu do szatni, ale to była moja decyzja i koniec. Charlie & Company powinni postąpić tak samo.

PS. Polecam dokument pt. "Zabić Sędziego". Fantastycznie ukazuje pracę sędziów piłkarskich.
jpslotus72, 27.06.2012 01:53[!]
@IceMan11
Może ten fragment z tekstu źródłowego co nieco wyjaśnia:
Cytat :
Charlie Whiting has defended the decision to let Michael Schumacher keep his Valencia podium.

After Mark Webber spotted the Mercedes with its DRS rear wing being deployed within a yellow flag zone, Red Bull pushed hard for Schumacher to be penalised.
Z tego wynika, że Whiting nie tyle "wyjaśniał", co dosłownie "bronił" decyzji sędziów, ponieważ Red Bull "mocno naciskał [nalegał] na ukaranie Schumachera" (gdyby Michaelowi odebrano 3-cie miejsce, na podium wskoczyłby 4-ty na mecie Webber)... A to już - przyznasz? - stawia sprawę tych "wyjaśnień" w nieco innym świetle. I tytuł newsa powinien właściwie brzmieć "Whiting broni decyzji o niekaraniu Schumachera po GP Europy" - a niżej powinniśmy znaleźć wyjaśnienie, że stało się tak wobec nacisków ze strony Red Bulla (który miał w tym swój interes).

(Szkoda, że dopiero teraz zajrzałem do źródła - zgłosiłbym wcześniej ten brak w newsie... @natan - bez urazy...)
adminf1, 27.06.2012 02:19[!]
ale sie znacie...tłuczono tu piane ze na żółtej fladze nie można użyć DRS...co sie okazuje znafcy? Można...
akkim, 27.06.2012 07:19[!]
@adminf1
„Sędziowie rozpatrzyli doniesienie, że kierowca oznaczony numerem 7 [Michael Schumacher] korzystał z systemu DRS w strefie objętej żółtą flagą co potencjalnie mogło stanowić naruszenie zasad dotyczących zachowania przy żółtych flagach” napisano w oświadczeniu FIA. „Po przeanalizowaniu telemetrii i przesłuchaniu członków zespołów, sędziowie zauważyli, że kierowca mocno zredukował prędkość wjeżdżając w strefę podwójnej żółtej flagi.”

Sędziowie dodali, że sytuacja ta zdecydowanie różni się od incydentów z GP Hiszpanii, kiedy to Sebastian Vettel i Felipe Massa zostali ukarani za używanie systemu DRS przy żółtych flagach.

Zatem znafco NIE MOŻNA UŻYWAĆ DRS-u NA ŻÓŁTEJ FLADZE. Alibi Mistrza to fakt, że zwolnił.
Player1, 27.06.2012 07:50[!]
Różnica w interpretacji przepisu dot. DRS i żółtej flagi (YF) może być spowodowana tym, że:
1. Strefa DRS zaczynała się przed strefą YF, co pozwoliło SCH włącznie systemu bez naruszenia przepisów.
2. DRS włącza się przyciskiem/przełącznikiem, natomiast wyłącza się poprzez naciśnięcie hamulca (na obecny stan mojej wiedzy). W tym wypadku SCH wjeżdżając do strefy YF zdjął nogę z "gazu", ale nie nacisnął hamulca więc system DRS się nie wyłączył. Efekt końcowy: hamując silnikiem zwolnił nie naruszając przepisu YF.
Tyle jeśli chodzi o moją interpretacje tego zdarzenia przy moim niewielkim zasobie wiadomości.
adminf1, 27.06.2012 08:48[!]
„Nie chodzi o pozycję DRS. Nie ma przepisu mówiącego o tym, że DRS powinien być otwarty lub zamknięty, podczas obowiązywania żółtych flag...." jestes nawet mądrzejszy i lepiej znajacy sie na przepisach niż Charlie? Nie no brawo. Respekt normalnie.
@Player1 I malutki odnośnik do pkt 2. Bo widze ze tej sytuacji nie widziales na pewno. Albo widziales ale Twoje wprawne oko nie zauważyło, że DRS sie otworzył i niespelna po sekundzie zamknął. Wiec on nie puścił nogi z gazu a przychamował.To jest wersja dla Ciebie. Bo wydaje mi sie ze aktywowanie i deaktywowanie systemu może sie odbywać tym samym guzikiem:)
akkim, 27.06.2012 08:57[!]
@adminf1
To nie moja mądrość. To cytat z ich oświadczenia.
Cytat :
Mimo, że ujęcia z kamer telewizyjnych potwierdził otwarcie przez Schumachera systemu DRS, dalsza inspekcja sędziów wykazała, że ten wystarczająco zwolnił w strefie objętej żółtą flagą, więc nie zdecydowano się nakładać kary.


Tamtą sekwencję powinienem pewnie zamieścić w takiej samej formie. Wtedy może byś się odczepił od akkima a dał na ofiarę za akt łaski.
adminf1, 27.06.2012 09:10[!]
Potencialne zagrozenie (przez uzycie DRS) zlamania zasad jazdy podczas żółtej flagi. Jakie są główne zasady jazdy podczas żółtej flagi? Zrób sobie też nacisk na słowo potencjalne. I tu masz wszystko jasne. A nie fantazje biorą góre. Poza tym przypomnij mi incydent z Hiszpanii. Bo nie pamietam kto tam przegiał z DRS..wtedy CI to sproboje wytlumaczyć. BO nigdy w F1 nie bylo takich samych sytuacji...
akkim, 27.06.2012 09:31[!]
@adminf1
O to już pytaj pana Whiting'a. Jak wytłumaczyć coś, co się nie daje wytłumaczyć z powodu nałożonej kiedyś kary za podobne zachowania. Wtedy "Nie można używać DRS-u na zółtej fladze". Dziś, nie ma przepisu na to, a jednak w Hiszpanii był. Chore decyzje powodują zamęt, stąd i tłumaczenia. Gdyby ta decyzja była czysta, nie mielibyśmy tego newsa.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca