F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

07.12.2018

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018

Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid

Wolff: Doświadczyliśmy pewnych komplikacji w rozwoju nowego silnika

Salo: SMP domagało się od Williamsa obniżki wartości umowy sponsorskiej

06.12.2018

System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii

Marko: Super Formula jest dobrym poligonem przed F1

05.12.2018

Szefowie zespołów uznali Hamiltona za najlepszego kierowcę w sezonie 2018

Giovinazzi: Doświadczenie z 2017 roku nie będzie pomocne w sezonie 2019

Lucas Auer dołączył do juniorskiego programu Red Bulla

Isola: Problemom F1 nie są winne wyłącznie opony

Więcej wiadomości

  Archiwum 2012
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Nick Yelloly wygrywa dramatyczny wyścig na Nurburgring

Deszcz zapewnił niesamowitą ilość emocji.
Łukasz Godula, 1 lipca 2012, wyświetlenia: 5408<< | lista | T- | T+ | >>
Nick Yelloly został pierwszym zwycięzcą dwóch wyścigów w tym sezonie Formuły Renault 3.5 dzięki pewnej wygranej w zmiennych warunkach na torze Nurburgring.

Kierowca ekipy Comtec, który startował z 14 pozycji, na pierwszym okrążeniu wskoczył na siódmą lokatę, gdy pojawiły się pierwsze krople deszczu. Był on jednym ze śmiałków, którzy przetrwali pierwsze opady deszczu na gładkich oponach, dzięki czemu nie musiał zjechać po slicki gdy tor ponownie wysechł.

Yelloly i Marco Sorensen wytrzymali na torze najdłużej, jednak gdy ten drugi zjechał w końcu na obowiązkowy postój, deszcz ponownie zaczął padać, ale znacznie mocniej. Pozwoliło to wykonać Yelloly'emu na wykonanie postoju i założenie przy tym opon na mokrą nawierzchnię, podczas gdy Sorensen musiał ponownie zjechać, by założyć odpowiednie gumy.

W czasie gdy Yelloly mógł się cieszyć przewagą ponad pół minuty, Sorensen musiał walczyć z Andre Negrao, który również wykonał tylko jeden postój. Jednak Brazylijczyk miał problemy z tempem, z powodu częściowo uszkodzonego przedniego skrzydła.

Sorensen ostatecznie wyprzedził go na trzy okrążenia przed metą. Zmusiło to Negrao do dalszej obrony, lecz tym razem przed Jakiem Rosenzwiegiem i Samem Birdem. Brazylijczyk dał radę utrzymać pozycję na podium, jednakże Rosenzweig wypadł z toru na kilka zakrętów przed metą, dając Birdowi czwarte miejsce.

Robin Frijns walczący z Birdem był zaraz za nim gdy para walczyła koło w koło na początku wyścigu. Bird wyszedł górą z tego pojedynku, jednak przegrał podczas pierwszego postoju. Dopiął jednak swego gdy zmienił opony na mokre i zostając na torze o jedno kółko dłużej co pozwoliło mu ponownie przeskoczyć kierowcę ekipy Fortec.

Z kierowców, którzy postanowili zaryzykować ze strategią, zmieniając na początku opony, a później reagując na każdą zmianę warunków, przez co wykonali trzy postoje, najwyżej uplasowali się Danil Move i Kevin Magnussen, którzy dojechali do mety na siódmej i ósmej pozycji.

Zwycięzca pierwszego wyścigu, Jules Bianchi liczył się w walce na początku wyścigu i był pierwszym kierowcą, który zjechał po nowe slicki, gdy początkowy deszcz zniknął. Jednakże kierowca programu juniorskiego Ferrari wyjechał na żwir na okrążeniu wyjazdowym, co spowodowało, że resztę wyścigu jechał z ogromną stratą.

FR3.5/V8 > 2012 > Niemcy 2, Nurburgring - 5,148 km
P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
1. 24Nick YellolyComtec RacingDallara T12 Renault2146:27,49125
2. 12Marco Sorensen (D)LotusDallara T12 Renault21+0:27,12318
3. 22Andre NegraoInternational Draco RacingDallara T12 Renault21+0:30,07615
4. 5Sam Bird (D)ISR RacingDallara T12 Renault21+0:31,08812
5. 4Robin Frijns (D)Fortec MotorsportsDallara T12 Renault21+0:34,59310
6. 17Michaił AloszynTeam RFRDallara T12 Renault21+0:48,0878
7. 10Danił MoweP1 MotorsportDallara T12 Renault21+0:49,4636
8. 1Kevin Magnussen (D)Carlin MotorsportDallara T12 Renault21+0:53,2184
9. 25Alexander RossiArden CaterhamDallara T12 Renault21+1:00,5402
10. 27Lucas Foresti (D)DAMSDallara T12 Renault21+1:22,0901
11. 26Antonio Felix da Costa (D)Arden CaterhamDallara T12 Renault21+1:26,223
12. 8Jules Bianchi (D)Tech 1 RacingDallara T12 Renault21+1:27,105
13. 2Will Stevens (D)Carlin MotorsportDallara T12 Renault21+1:32,809
14. 15Giovanni Venturini (D)BVM TargetDallara T12 Renault21+1:36,536
15. 9Walter GrubmüllerP1 MotorsportDallara T12 Renault21+1:38,609
16. 18Anton NiebylickijTeam RFRDallara T12 Renault21+1:56,650
17. 6Jake RosenzweigISR RacingDallara T12 Renault201 okr.
18. 20Zoel Amberg (D)Pons RacingDallara T12 Renault201 okr.
Niesklasyfikowani
21Nico Muller (D)International Draco RacingDallara T12 Renault13
28Arthur PicDAMSDallara T12 Renault12
16Nikołaj Marcenko (D)BVM TargetDallara T12 Renault9
7Kevin KorjusTech 1 RacingDallara T12 Renault5
23Vittorio Ghirelli (D)Comtec RacingDallara T12 Renault2
11Cesar RamosLotusDallara T12 Renault0
3Carlos Huertas (D)Fortec MotorsportsDallara T12 Renault0
19Yann Cunha (D)Pons RacingDallara T12 Renault0
Pole position: Robin Frijns (Fortec Motorsports) - 1:39,991
Najszybsze okrążenie: Michaił Aloszyn (Team RFR) - 1:49,794 na 11 okrążeniu
Objaśnienie skrótów: D - debiutant
Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
07.11.2016  Tom Dillmann zdobywa mistrzostwo Formuły V8 3.5
31.10.2016  Podsumowanie weekendu Formuły V8 3.5 w Jerez
02.10.2016  Podsumowanie weekendu Formuły V8 3.5
11.09.2016  Aurelien Panis triumfuje w niedzielnym wyścigu Formuły V8 3.5
10.09.2016  Vaxiviere dowiózł do mety zwycięstwo na Red Bull Ringu
Tagi:
FR3.5/V8

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Kim Jeong Yeop, 01.07.2012 15:53[!]
Bardzo interesujący wyścig, z całą pewnością nie można było narzekać na nudę, ale końcowy wynik średnio mnie satysfakcjonuje. Po kilku pierwszych zakrętach liczyłem na to, że zaciętą walkę o zwycięstwo stoczą Frijns, Sorensen, Bianchi i Brid, ale kluczową rolę odegrała strategia i zasłużone zwycięstwo odniósł Yelloly.
Jules stracił sporo punktów na własne życzenie, zresztą do tego zdążył nas już przyzwyczaić swoimi startami w GP2. Pomimo tego, że wydaje się być najszybszym zawodnikiem w stawce, może nie odnieść końcowego sukcesu przez własne błędy. Osobiście liczę na Robina, ma bardzo dobre tempo wyścigowe, póki co nie popełnia błędów, kwalifikuje się na wysokich pozycjach, w moim odczuciu materiał na mistrza.
THC-303, 01.07.2012 16:12[!]
Bianchi mimo dobrego do tej pory sezonu w FR 3.5. ostatecznie jak dla mnie wyczerpuje limity cierpliwości. Gość często bywa szybki, miewa dobre wyścigi, ale nie da się ukryć, że...

Ze jak nam zawsze Kamikadze2000 przypomina (i ma rację, choc nie wiem czemu robi z tego zarzut) Lewis Hamilton jest typowym kierowcą który miał łatwą karierę w juniorach bo miał ogromne wsparcie (sami wiemy ze strony kogo ;)). Jednak jak patrzę na przebieg karier, czytam kto z kierowcą współpracuje, jaki jest menago itd to Bianchi jest jedynym kierowcą który ma póki co jeszcze łatwiej. Ma wszystko co potrzeba żeby regularnie wygrywać. I co jest? W 3 miejsca w GP2 i coraz mniej realny tytuł w FR 3.5. Hamilton z tym swoim wsparciem zmasakrował stawkę (oprócz Nelsona sona) i zdobył grubo ponad 100 punktów w debiucie w GP2. Plus minus dorobek Julesa przez 2 sezony. On ma w FR 3.5 zgarnąć tytuł, każde inne miejsce powinno oddalić go od F1.

PS: Yelloly pozytywne zaskoczenie sezonu póki co, chłopak jeździ bardzo fajnie.
Kamikadze2000, 01.07.2012 16:30[!]
@THC-303 - Jules jest bardzo nerwowo jeżdżącym zawodnikiem, ale talentu mu nie brakuje. Tak jak Hamilton jest świetnie prowadzony i na pewno nie zginie. Nie brakuje mu też pecha. Wygrałby pewnie, gdyby nie ten chaos, który mieliśmy w tym wyścigu. Poza Sorensenem, podium absolutnie przypadkowe. Mam jednak nadzieje, że zwycięży najlepszy - Frijns, bądź też Bianchi. :)
THC-303, 01.07.2012 18:42[!]
Ja wiem, że ma talent. Wiem. Ale jednak mając ten talent strzela chłopak trochę za dużo gaf. A w zeszłym sezonie miał ich dużo za dużo ;)
Adam2iak, 01.07.2012 19:00[!]
Frijns 5 miejsce, mogło być lepiej ale chociaż trochę nadrobił nad Bianchim :) No i cieszy mnie, że Nick i Marco znowu na podium.
Kamikadze2000, 01.07.2012 19:12[!]
@THC-303 - właśnie bardzo denerwuje mnie jego nierówna jazda. Powinien w cuglach tego majstra zdobyc. A on na razie ma sporą stratę. Mam jednak nadzieje, że dogoni Frijnsa i Birda i zdobędzie tego majstra - fajnie byłoby awansowac do F1 z tytułem, bo ja nie mam wątpliwości, iż zajmie miejsce w Force India. :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca