F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Więcej wiadomości

  Archiwum 2005
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Liuzzi i Speed głównymi kierowcami Toro Rosso w 2006

Do baru wchodzi trzech facetów: Włoch, Amerykanin i Szwajcar..
Marek Roczniak, 6 grudnia 2005, wyświetlenia: 1260<< | lista | T- | T+ | >>
W ślad za Red Bull Racing swój przyszłoroczny skład kierowców ogłosiła także druga ekipa posiadana przez Dietricha Mateschitza, Scuderia Toro Rosso. W tym przypadku także nie było żadnej niespodzianki, bowiem głównymi kierowcami zespołu utworzonego na bazie Minardi w sezonie 2006 będą Vitantonio Liuzzi i Scott Speed, natomiast rolę piątkowego testera będzie pełnił Neel Jani. Cała trójka należy oczywiście do Red Bull Junior Team.

Speed będzie pierwszym od 1993 roku kierowcą ze Stanów Zjednoczonych startującym w wyścigach Formuły 1. Poprzedni Amerykanin, Michael Andretti, startował u boku Ayrtona Senny w zespole McLaren, jednak na 13 wyścigów tylko trzy razy punktował (podium w Grand Prix Włoch) i w trzech ostatnich eliminacjach sezonu 1993 został zastąpiony przez Mikę Hakkinena. Speed w tym roku startował w serii GP2 i uplasował się tuż za Nico Rosbergiem oraz Heikki Kovalainenem na trzeciej pozycji w klasyfikacji generalnej.

Liuzzi to z kolei mistrz Międzynarodowej Formuły 3000 z 2004 roku, który w tym roku obok pełnienia roli piątkowego testera w Red Bull Racing wystartował także w czterech wyścigach, zdobywając jeden punkt już podczas debiutu w Grand Prix San Marino. Włoch zna już niemal wszystkie tory F1 – nie wziął tylko udziału w piątkowych treningach na torach w Montrealu i Indianapolis, kiedy to trzeci bolid RB1 poprowadził Speed. Tymczasem Jani ma na swoim koncie udział tylko w kilku testach z zespołami Sauber i Red Bull Racing. Szwajcar także startował w tym roku w GP2 i sezon 2005 ukończył na siódmej pozycji (dwa zwycięstwa).

Pełna lista startowa kierowców na sezon 2006 znajduje się tutaj.

Źródło: RedBull.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
11.01.2019  Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA
31.12.2018  Toro Rosso wydało ponad 2 miliony euro na naprawy bolidów po kolizjach
27.12.2018  Tost: Byłem zszokowany niskim poziomem wiedzy Hondy na temat bolidu F1
22.12.2018  Yamamoto: Największą zmianą w sezonie 2018 była dobra komunikacja z STR
22.12.2018  McLaren spodziewa się dołączenia Key'a na początku 2019 roku
Tagi:
Toro Rosso
Liuzzi V.
Speed S.
Jani N.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Mariusz, 06.12.2005 19:03[!]
Zapowiada się ciekawa wewnętrzna rywalizacja pomiędzy Włochem i Amerykaninem. Swoją drogą, to będzie to chyba najmłdoszy zespół w F1 pod względem wieku kierowców w nowym sezonie.

Biedna ta GP2... już tylu kierowców przeszło z niej teraz do F1. ;) No ale może dzięki temu się znajdzie miejsce dla Roberta "Kubika" Kubicy. :-)))
Maraz, 06.12.2005 19:35[!]
Co ciekawe jeszcze dwa lata temu dalsza kariera Speeda w sportach motorowych stała pod wielkim znakiem zapytania, gdyż wykryto u niego przewlekłe owrzodzenie jelita gruba. Próbowano różne metody leczenia, ale nic nie pomagało, a że przy tego typu schorzeniu wykonywanie stresującej pracy nie powinno wchodzić w grę, to koniec kariery był bardzo realny. Dopiero zaproponowana przez austriackiego lekarza (Dr. Gasche) nowa metoda leczenia w sierpniu 2004 roku przyniosła wyraźną poprawę zdrowia i tylko dzięki temu Speed mógł startować w tym roku w GP2. Więcej na ten temat można przeczytać na jego oficjalnej stronie: http://www.scotts...com/about/diary.html
Mariusz, 07.12.2005 08:08[!]
"Do baru wchodzi trzech facetów: Włoch, Amerykanin i Szwajcar.." i co dalej?
Maraz, 07.12.2005 10:09[!]
Ha, no właśnie na tym się urywa początek oficjalnego komunikatu prasowego Scuderia Toro Rosso - resztę kawału trzeba sobie chyba wymyślić :)
Mariusz, 07.12.2005 10:51[!]
Hmmm... to pewnie Liuzzi (Włoch), Speed (Amerykanin) i Jan (Szwajcar)i. Zapewne piją w tym barze RED BULLa. :-)))
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca