F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.02.2019

Sezon 2019: Co nowego nas czeka w Formule 1?

Daniel Ricciardo pokonał pierwsze kilometry za sterami Renault R.S.19

Binotto: Na początku sezonu Vettel może mieć priorytet nad Leclerkiem

Haas przeprowadził shakedown bolidu VF-19

Ferrari zastosowało matowe malowanie, aby zredukować masę bolidu

Rob Smedley został konsultantem technicznym Formula One Group

Grafik kierowców F1 na testy w Barcelonie

15.02.2019

Kubica jako pierwszy poprowadzi Williamsa FW42

Williams zaprezentował wizualizację bolidu FW42

Leclerc: Partnerowanie Vettelowi to szansa, a nie powód do nerwów

Haas ogłosił program jazd swych kierowców na zimowe testy

Binotto: Obraliśmy agresywne podejście do projektu bolidu SF90

Ferrari przedstawiło bolid SF90

Alonso może być w tym sezonie nieoficjalnym rezerwowym McLarena

F1 nie zamierza rezygnować z piątkowych treningów

Brown: Mieliśmy zbyt wysokie oczekiwania przed sezonem 2018

14.02.2019

McLaren zaprezentował bolid MCL34

Pierwsze zdjęcia bolidu Alfy Romeo wyciekły do internetu

Marko: Red Bull z silnikami Hondy może znaleźć się na czele stawki

Alonso nie weźmie udziału w zimowych testach z McLarenem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2012
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

GP3 zaprezentowało nowy bolid

Nowy bolid posiada 400-konny silnik i poprawioną aerodynamikę.
Paweł Zając, 6 września 2012, wyświetlenia: 3662<< | lista | T- | T+ | >>
Dziś na Monzy zaprezentowano nowy samochód, z którego od przyszłego roku będzie korzystać seria GP3.

Najważniejszą zmianą względem starego modelu jest podniesienie mocy jednostki napędowej. Teraz Dallara GP3/13 wyposażona w silnik V6 będzie generować 400 koni mechanicznych, co ma lepiej przygotować zawodników do późniejszy startów w GP2 i F1.

„Naszym głównym celem było upewnienie się, że GP3 nadal będzie w najlepszy sposób przygotowywać młodych kierowców na kolejne kroki, GP2 i F1, dlatego przygotowaliśmy mocniejszy samochód, który ma zredukować różnicę pomiędzy GP3 i GP2” – powiedział szef serii, Bruno Michel. „Aby to zrobić, dokładnie ocenialiśmy serie poniżej GP2, a także wzięliśmy pod uwagę sugestie ze strony kierowców i zespołów. Jesteśmy przekonani, że umieściliśmy GP3/13 w odpowiednim miejscu na kolejne trzy sezony”.

Michel z chęcią podkreślał, że koszty użycia nowego samochodu nie będą zbyt duże i zaznaczył, że wprowadzenie go będzie wiązało się z tylko niewielkim wzrostem budżetów. GP3/13 korzysta z tego samego monokoku, co poprzedni bolid, więc zespoły muszą po prostu zamontować poprawki. „Koszty będą prawie identyczne jak teraz. To było kluczowe. Zespoły nie będą musiały kupować nowego samochodu, dostarczymy pakiet rozwojowy. Interesujące jest to jak różni się silnik i aerodynamika. Mówiąc o jednostce napędowej, przechodzimy z 280 na 400 koni bez zmiany ceny”.

Organizatorzy serii planują ogłosić dziewięć zespołów, które będą rywalizować w przyszłym roku i wystawią po 3 samochody. Michel potwierdził także, że format kalendarza pozostanie taki sam w następnym sezonie – z dwoma wyścigami podczas weekendów F1.


Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
25.11.2018  Mazepin wygrywa ostatni wyścig GP3 w historii
24.11.2018  Pucini wygrywa główny wyścig GP3, Hubert zostaje mistrzem
30.09.2018  David Beckmann wygrywa pełen emocji sprint GP3 w Soczi
30.09.2018  Pulcini wygrywa główny wyścig GP3 w Soczi
02.09.2018  Pedro Piquet wygrywa sprint GP3 na Monzy po świetnej walce
Tagi:
GP3

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Wmiarenietypowy, 06.09.2012 20:57[!]
Całkiem zgrabny. Ciekawie umiejscowiony wydech. Ciekawe czy spaliny są kierowane na tylne skrzydło czy pod nie.
adnowseb, 06.09.2012 21:16[!]
@Kamikadze2000 co sądzisz o bolidzie? Dla mnie ''miodzio''!
michal132, 06.09.2012 21:18[!]
prawie jak HRT
IceMan11, 06.09.2012 21:24[!]
Brzydal. Zaczynając od nosa, kończąc na pokrywie silnika.
adnowseb, 06.09.2012 21:33[!]
@IceMan11
Dallara jest piękna! Jak na bolid GP3 to ''rewelacja''.(wspaniała konstrukcja)
IceMan11, 06.09.2012 21:41[!]
@adnowseb
Kwestia gustu. Ja w tym bolidzie nie widzę nic pięknego. Zaczynając od strasznego nosa, który (nie wiem co to za moda) idzie coraz wyżej. Wygląda okropnie. Pokrywa to jakiś śmiech. Nie mogli zrobić takiej jak w GP2, albo po prostu ją ściąć jak w F1? Teraz wyszło z tego nie wiadomo co. Tak, czepiam się.
Można było zrobić wspaniałą konstrukcję, a znowu wyszło coś obrzydliwego.
Jedyny plus tego bolidu to mocniejszy silnik.
cziken129, 06.09.2012 21:44[!]
zacytuję słynne powiedzenie
"Z tyłu liceum, z przodu muzeum"...
mykowhai, 06.09.2012 21:56[!]
Wygląda jak zeszłoroczny Virgin, różni go tylko kilka detali, ciekawe czy będą podobnie jeździć ;D
Kamikadze2000, 06.09.2012 22:54[!]
@adnowseb - nie jest zły. Też od razu pomyślałem sobie o HRT, ale to nie jest złe porównanie. Bolid ten ma lepsze osiągi i różnica między GP2 i GP3 będzie mniejsza, co cieszy. :))

P.S. Nie jest zły to niedobre określenie. Jest ładny, aczkolwiek mnie także ta pokrywa silnika śmiesznie wygląda. Ale ogólnie bolid uroczy. :)
adnowseb, 06.09.2012 23:01[!]
Ten bolid wzmocni i to w znacznym stopniu serię GP3.
Bardziej doceniam go technologicznie,ale oprawa wizualna także na wysokim poziomie.
Do tego dojdą barwy zespołów i bolidy okażą się jeszcze ładniejsze:)
Kamikadze2000, 07.09.2012 11:55[!]
Żeby tak jeszcze upasła F3ES, AutoGP i Formuła 2, i cel zostanie osiągnięty. :))
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca