F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Ferrari: Musieliśmy zwolnić Arrivabene, aby w zespole pozostał Binotto

10.01.2019

Ocon zdeterminowany, by powrócić do Formuły 1 w sezonie 2020

Andreas Seidl został nowym dyrektorem zarządzającym McLarena

Więcej wiadomości

  Archiwum 2012
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Da Costa dominuje, Frijns zostaje mistrzem (akt.)

Walka o mistrzostwo skończyła się wypadkiem Julesa Bianchiego.
Łukasz Godula, 21 października 2012, zmieniony 21.10.2012 22:54, wyświetlenia: 5685<< | lista | T- | T+ | >>
Antonio Felix da Costa zdominował ostatni wyścig sezonu 2012 w Formule Renault 3.5. Jednak bohaterem dnia został Robin Frijns, który po dramatycznej walce został mistrzem serii.

Da Costa wykorzystał swój świetny start i przeskoczył w pierwszym zakręcie Aloszyna. Od tego momentu Portugalczyk niezagrożony podążał do mety. Za nim uplasował się na mecie Rosjanin, który w czasie wyścigu odparł ataki rywali, a w szczególności swojego partnera zespołowego, Aaro Vainio. Fin popisał się świetną jazdą jak na swój drugi weekend w FR3.5 i ostatecznie uzupełnił podium.

Tuż za podium zameldował się Kevin Magnussen, który niedawno otrzymał nagrodę w postaci testu z McLarenem w Abu Zabi. Duńczyk perfekcyjnie wykorzystał walkę Frijnsa z Bianchim i dzięki temu wywalczył czwartą lokatę.

Kolejnym wygranym na walce faworytów do mistrzostwa był Alexander Rossi, który w ślad za Magnussenem wyprzedził wspomnianą dwójkę. Amerykanin popisywał się w trakcie wyścigu niesamowitym tempem, jednak układ toru Catalunya nigdy nie wspierał wyprzedzania.

Najważniejsza akcją całej rundy w Katalonii była dzisiejsza walka Frijnsa z Bianchim o mistrzostwo serii. Francuz od startu podróżował za Robinem, jednak po pit stopie wyjechał na jego ogonie i naciskał przez kolejne okrążenia. W końcu Bianchi zdecydował się na odważną akcję i wyprzedził Frijnsa w pierwszym zakręcie. Ten nie pozostał mu dłużny i przeprowadził kontratak, przez który wypchnął Julesa na pobocze. Tak skończyły się marzenia protegowanego Ferrari o mistrzostwie. Ostatecznie Frijns dojechał do mety siódmy, gdyż wyprzedził go również Pic na ostatnim okrążeniu.

Punkty uzupełnili Bird, Negrao i Stevens. Kierowca testowy Mercedesa pogrzebał swoje szanse na walkę o najwyższe laury przez słabe kwalifikacje, gdyż start z 16 pola nie pozwolił mu na doścignięcie rywali.

Aktualizacja: Po wyścigu sędziowie nałożyli na Robina Frijnsa karę doliczenia 25 sekund do rezultatu wyścigu, przez co Holender spadł na czternaste miejsce. W kwestii tytułu w klasyfikacji kierowców nic ona nie zmienia, jednak Fortec stracił przez to drugie miejsce w klasyfikacji zespołów na rzecz ekipy Arden Caterham.

FR3.5/V8 > 2012 > Hiszpania 2/2, Catalunya - 4,655 km
P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
1. 26Antonio Felix da Costa (D)Arden CaterhamDallara T12 Renault2946:06,99725
2. 17Michaił AloszynTeam RFRDallara T12 Renault29+0:27,85618
3. 18Aaro VainioTeam RFRDallara T12 Renault29+0:28,68915
4. 1Kevin Magnussen (D)Carlin MotorsportDallara T12 Renault29+0:29,39812
5. 25Alexander RossiArden CaterhamDallara T12 Renault29+0:29,91910
6. 28Arthur PicDAMSDallara T12 Renault29+0:32,3988
7. 5Sam Bird (D)ISR RacingDallara T12 Renault29+0:34,0886
8. 22Andre NegraoInternational Draco RacingDallara T12 Renault29+0:36,2244
9. 2Will Stevens (D)Carlin MotorsportDallara T12 Renault29+0:40,0492
10. 9Walter GrubmüllerP1 MotorsportDallara T12 Renault29+0:42,5321
11. 6Jake RosenzweigISR RacingDallara T12 Renault29+0:43,998
12. 15Tamas Pal KissBVM TargetDallara T12 Renault29+0:44,714
13. 24Nick YellolyComtec RacingDallara T12 Renault29+0:54,282
14. 4Robin Frijns (D)Fortec MotorsportsDallara T12 Renault29+0:58,293
15. 21Nico Muller (D)International Draco RacingDallara T12 Renault29+1:05,300
16. 10Danił MoweP1 MotorsportDallara T12 Renault29+1:31,146
17. 11Kevin KorjusLotusDallara T12 Renault29+1:31,336
18. 3Carlos Huertas (D)Fortec MotorsportsDallara T12 Renault29+1:43,132
19. 23Vittorio Ghirelli (D)Comtec RacingDallara T12 Renault29+1:46,192
20. 16Nikołaj Marcenko (D)BVM TargetDallara T12 Renault29+1:46,429
21. 19Yann Cunha (D)Pons RacingDallara T12 Renault29+1:58,682
22. 20Zoel Amberg (D)Pons RacingDallara T12 Renault281 okr.
Niesklasyfikowani
27Lucas Foresti (D)DAMSDallara T12 Renault25
8Jules Bianchi (D)Tech 1 RacingDallara T12 Renault20
7Daniel AbtTech 1 RacingDallara T12 Renault8
12Marco Sorensen (D)LotusDallara T12 Renault2
Najszybsze okrążenie: Alexander Rossi (Arden) - 1:32,347
Pole position: Michaił Aloszyn (Team RFR) - 1:53,112
Objaśnienie skrótów: D - debiutant
Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
07.11.2016  Tom Dillmann zdobywa mistrzostwo Formuły V8 3.5
31.10.2016  Podsumowanie weekendu Formuły V8 3.5 w Jerez
02.10.2016  Podsumowanie weekendu Formuły V8 3.5
11.09.2016  Aurelien Panis triumfuje w niedzielnym wyścigu Formuły V8 3.5
10.09.2016  Vaxiviere dowiózł do mety zwycięstwo na Red Bull Ringu
Tagi:
FR3.5/V8

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Kamikadze2000, 21.10.2012 16:24[!]
No i tytuł trafił w ręce Frijnsa. Powiedziałbym, że zasłużył na ten tytuł. Ale tak na prawdę manewrem na Bianchiego pokazał się absolutnie z najgorszej strony. Jak go lubiłem, tak teraz mam go gdzieś i szczerze mówiąc mam nadzieje, że posady w Sauberze nie otrzyma. Drugi Wickens się znalazł, ech.... ;/

Ale i tak całą tą zgraję bije na głowę da Costa. Gość nie brał udział w aż pięciu wyścigach, a mimo to zajął w kl. gen. 4. miejsce. I to ON jest bohaterem sezonu. Trzeba mieć oczywiście na uwadze to, iż nie walczył o tytuł i jechał bez presji. Nie stawiałbym go w roli murowanego faworyta do tytułu w przyszłym roku, bowiem już mieliśmy takich, co brylowali w końcówce, a potem przerąbywali tytuł. ;] Ale bez wątpienia zasłużył na wsparcie RB i oby był piątkowym w STR. Co do Bianchiego - bardzo nierówny sezon, ale mam na to pewną teorię - On już jest myślami w F1 i nawet brak tytułu nie zmieni decyzji DJ-a o zakontraktowaniu go na sezon 2013. I oby tak się stało! :))

P.S. Niezmiernie cieszy mnie tytuł Alberta Costy w Megane Trophy - oby wrócił do FR3.5. :))
Mr President, 21.10.2012 16:31[!]
@Kamikadze2000
Co do da Costy, stracił nie tylko 5 rund, ale co najmniej kolejne 2 musiał poświęcić na zaadaptowanie się do samochodu. Nie planował prawdopodobnie startów w FR3.5, walczył o tytuł w GP3, który stracił przez kombinację błędów i pecha, podczas gdy reszta stawki miała na celu wyłącznie walkę w Dallarze T12. Tym większy sukces Portugalczyka - P3 w GP3 i P4 w FR3.5.
Kamikadze2000, 21.10.2012 16:42[!]
@Mr President - dokładnie. Antonio zrobił ogromne wrażenie. :)

W każdym razie dla mnie złe zakończenie sezonu. Droga eliminacji to niefajny sposób na wygraną, a Robin zachował się, jakby grał na PS-ie. ;)
Mr President, 21.10.2012 16:56[!]
@Kamikadze2000
Widziałem coś podobnego w tym roku w GT1, tyle że tam wina leżała po stronie broniącego się kierowcy i co by nie mówić, to właśnie jemu kibicowałem.
Natomiast tutaj Frijns wykonał absolutnie szalony manewr i "wysadził" Bianchiego z toru. Wina jest oczywista i karą może być nawet wykluczenie z klasyfikacji, ale takie jest prawo lidera. Jeśli Francuz nie był w stanie od razu znaleźć się poza jego zasięgiem, musiał liczyć się z tym, że później nie będzie mu dane odjechać. Takie wypadki już się zdarzały i zapewne jeszcze niejeden taki zobaczymy. Dzięki temu emocjonujący wyścig miał także swój punkt kulminacyjny - decydujący o tytule. Odnosząc się do Frinjsa w F1 - mało prawdopodobne. Zbyt wielu kierowców chce utrzymać swoje posady i kolejnych kilku z GP2 chce się dostać dzięki pieniądzom (Guttierez, Razia, van der Garde, Chilton), aby w stawce zmieścił się jeszcze młody Holender. Rzeczywiście, nie bardzo ma gdzie iść wyżej, jednakże intratny kontakt na piątkowego może więcej znaczyć niż wygranie w "drugiej lidze".
Kim Jeong Yeop, 21.10.2012 16:57[!]
Bardzo emocjonujący sezon za nami. Tytuł powędrował w ręce mojego faworyta z czego bardzo się cieszę. Rywalizację wypaczyła nieco dzisiejsza kolizja, ale błędy zdarzają się nawet najlepszym. Jules przegrał tytuł swoją nierówną jazdą na przestrzeni całego sezonu, a nie dzisiejszym wyścigiem. Rozczarował mnie swoją postawą, w moim odczuciu nie zasługuje na fotel w Force India. Wolę, aby szansę dostał Buemi lub Alguersuari.
Największe pozytywne zaskoczenie sezonu obok Robina to zdecydowanie Antonio. Nie spodziewałem się, że będzie tak szybki, gdyby nie opuścił pierwszych pięciu wyścigów, liczyłby się w walce o tytuł mistrzowski. Kolejny sezon powinien należeć do Niego, ale nie musi to być wcale takie pewne. Tegoroczny przykład Alexandra doskonale to pokazuje. Dla mnie był największym rozczarowaniem sezonu. Liczyłem na walkę o tytuł, a skończyło się na rywalizacji w środku stawki. Podobnie sytuacja wygląda z Kevinem.
Masio, 21.10.2012 17:10[!]
Portugalczyk rzeczywiście w tym roku jeździł znakomicie. Zdobył 4 miejsce, mimo że nie startował w pięciu wyścigach. Do tego jeszcze 3 miejsce w GP3. Myślę, że jego starty w Formule 1 są tylko kwestią czasu. Ciekawi mnie, czy Robin Frijns po zdobyciu tytułu zbliży się do F1. Oby nie popełnił tego samego błędu co Robert Wickens.
SirKamil, 21.10.2012 17:13[!]
Wickens popełnił błąd czy raczej nie miał kasy i poszedł tak, gdzie mógł kontynuować wyścigową karier? Robinowi może być łatwiej
http://www.frijnsindustrialgroup.com/
IceMan11, 21.10.2012 17:19[!]
Da Costa zdominował ostatnie wyścigi. Gdyby nie błędna startegia zespołu we Francji to Portugalczyk wygrałby 5 ostatnich wyścigów. Zdecydowanie będzie w przyszłym roku piątkowym kierowcą STR.
Kamikadze2000, 21.10.2012 17:53[!]
@Mr President - chodziło mi o posadę piątkowego w Sauberze. :)
renegade, 21.10.2012 19:05[!]
@Kamikadze2000 Powrot Costy do FR3.5 nie ma najmniejszego sensu. To seria promocyjna, On juz zarabia na wyscigach pieniadze. Natomista chce Go zobaczyc w czyms znacznie lepszym niz Meganka.

Tytul ani Birdowi ani Bianchiemu do niczego nie byl potrzebny, Frijnsowi sie przyda. Cd. da Costy, jest napewno przedsezonowym faworytem do tytulu w 2013, nie sadze, aby Red Bull pozbyl sie Gp ze swojej stajni. W 2013 mozemy miec az trzech zawodnikow bykow w FR3.5, bo i Kvyat i Sainz raczej pojda wyzej.

@SirKamil nie sadze aby mial az tyle, aby jezdzic w F1. Cd blednej decyzji Wickensa; a gdzie mial isc? Szukac sponsorow na GP2? Na testowego w F1? Bardzo dobra decyzja, poszedl tam gdzie ma szanse na kariere i na dobre zarobki.
Simi, 21.10.2012 19:35[!]
Bardzo dobrze, że to Frijns zdobył tytuł. Zwyczajnie się z tego cieszę. Ale jest tu jeden gość, na którego warto zwrócić uwagę - Da Costa. Myślę, że trzeba zapamiętać to nazwisko. W ostatnich wyścigach był wręcz nie do pobicia, gdyby tak jeździł przez cały sezon to mógłby zgarnąć majstra nawet bez tych pierwszych kilku rund ;-)
Żartuję, ale gość jest bohaterem sezonu, w przyszłym roku na rezerwowego STR! :-)
Kamikadze2000, 21.10.2012 19:48[!]
@renegade - wiem, ale bardzo lubiłem tego zawodnika. Poza tym jest dobry. :) Co do tego, że Robinowi najbardziej się ten tytuł przyda - oczywiście, tak samo uważam. Szkoda tylko, że zdobył go w taki sposób. Bianchi jest niemal pewniakiem do zastępstwa Hulka, natomiast raczej do Merca w DTM-ie. :)

Co do Kwiata i Sainza Jr - też sądzę, iż wejdą do FR3.5. Starty w F3 to strata czasu, a sądzę, że są gotowi. Hiszpan nie miał najlepszego sezonu, ale to tylko F3. ;) Z kolei Kwiat dokona naturalnego awansu, chyba że skusi się na BF3, w co raczej wątpię. Szykuje się więc trzech kierowców w FR3.5 z obozu RB. Pytanie tylko, który okaże się najlepszy - nie byłbym pewien tego, czy da Costa. Już różne cuda widzieliśmy. ;)
renegade, 21.10.2012 20:01[!]
Kwiat jest niedostrzegany, ale jest bardzo dobry technicznie, nie jest to typ talenta, ale solidny, bardzo dobry rzemieslnik. Mysle, ze Red Bull moze wesadzic Go jednak do Carlina w BF3, co moim zdaniem ma sens ale nie sadze aby bylo konieczne. Jest na tyle dobry aby jezdzic w FR3.5. Sainz smigal w obu najlepszych seriach F3 w Europie skaczac z jednej do drugiej opuszczajac kolejne kolidujace rundy. Moim zdanie On F3 nie bedzie zainteresowany, zbieral doswiadczenie na cos lepszego w przyszlym roku... Moim zdaniem pojedzie w FR3.5.
Campeon, 22.10.2012 00:54[!]
Bianchi podobno zamierza zaskarżyć do sądu decyzję o niewykluczeniu Frijnsa z całego weekendu.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca