F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Ferrari: Musieliśmy zwolnić Arrivabene, aby w zespole pozostał Binotto

10.01.2019

Ocon zdeterminowany, by powrócić do Formuły 1 w sezonie 2020

Andreas Seidl został nowym dyrektorem zarządzającym McLarena

Więcej wiadomości

  Archiwum 2012
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

GP Stanów Zjednoczonych: Vettel ponownie najszybszy

Niemiec pomimo awarii bardzo szybko złapał tempo.
Łukasz Godula, 16 listopada 2012, wyświetlenia: 6715<< | lista | T- | T+ | >>
Drugi trening zawsze dostarcza nam większej aktywności zespołów na torze. Tym razem będzie ona jeszcze bardziej widoczna, gdyż zespoły otrzymały od Pirelli dodatkowy komplet twardych opon właśnie na tą sesję.

Wraz z zielonym światłem na torze pojawiło się wiele kierowców i tak samo szybko pojawiły się czasy. Ton początkowo narzucał Vettel, jednak w pierwszych minutach jego wynik był jeszcze daleki od porannego rezultatu. Dzięki temu zawodnicy McLarena i Webber chwilę później pojechali szybciej od Niemca, u którego prawdopodobnie doszło do niepokojącego wycieku wody.

Po pierwszych przejazdach na czele stawki był Rosberg, który jako jedyny złamał barierę 1:40 i wykręcił 1:39:842. Kierowcy po około 8 kółkach schowali się w garażach i tradycyjnie przekazywali swoje spostrzeżenia inżynierom, by wykonać poprawki w ustawieniach. Tymczasem awaria w bolidzie Vettela okazała się poważna, co potwierdziło wyjście kierowcy z bolidu po 25 minutach sesji.

Istotną informacją było również pozostawanie kierowców HRT w garażu. Niestety hiszpańska ekipa nie miała wystarczająco dużo części zamiennych, by wykonać normalny program. Jak widać głosy o poważnym kryzysie finansowym wewnątrz zespołu nie są wyssane z palca.

Czas Rosberga pobił Webber dopiero po 35 minutach trwania sesji, a zaraz za niego wskoczył Alonso ze stratą 0,005 s. Jednak Australijczyk nieco się poprawił na kolejnych okrążeniach i zbliżył się do pokonania granicy 1:39. Tor ciągle był bardzo śliski, co utrudniało wszystkim pracę nad tempem, a bączka wykręcił nawet Hamilton.

Jeszcze bliżej 1:39 doszedł Massa, który zmienił Webbera na pierwszym miejscu. Jednak były to ciągle przejazdy na twardych oponach, a kibice już czekali, by porównać ich osiągi z pośrednimi, a później zobaczyć, kto najlepiej sobie radzi na dłuższym dystansie. Kierowcy HRT w końcu pojawili się na torze, w momencie gdy reszta na swoim koncie miała już kilkanaście okrążeń.

35 minut przed końcem treningu Webber ustanowił wynik 1:38,958 i było coraz bliżej rezultatu Vettela z rana. Niemiec jednak ciągle musiał odpoczywać z powodu awarii. Kierowca z krainy kangurów poprawił się na kolejnym kółku i zszedł do czasu 1:38,475.

W końcu na pośredniej mieszance pojawił się Lewis Hamilton i od razu pojechał o sekundę szybciej od swojego poprzedniego najlepszego czasu. Do małego incydentu doszło gdy Heikki Kovalainen zawadził o skrzydło Jean-Eric Vergne'a, przez co przebił oponę. W garażu Red Bulla mechanicy zdołali naprawić awarię Vettela i mistrz świata mógł wyjechać na tor, choć z pewnością nie był zadowolony ze straconego czasu.

Mimo wszystko Vettela nie powstrzymywał brak czasu na torze, kilka kółek i znalazł się z ogromną przewagą na czele, a jego wynik to 1:37,718. Pod koniec sesji na tor wyjechali wszyscy kierowcy, jednak czas Vettela był na tyle dobry, że nikt nie był w stanie się do niego zbliżyć. Dzisiejszy drugi trening był nieco inny od typowego, jednak zwiastuje to wielkie emocje w dalszej części weekendu, gdyż zespoły muszą ciągle dostosowywać się do zmiennych warunków na torze.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Sebastian VettelRed Bull RB81:37,718--17
2.2Mark WebberRed Bull RB81:38,4750,7570,75736
3.5Fernando AlonsoFerrari F20121:38,4830,7650,00835
4.4Lewis HamiltonMcLaren MP4-271:38,7481,0300,26531
5.3Jenson ButtonMcLaren MP4-271:38,7861,0680,03832
6.6Felipe MassaFerrari F20121:39,0291,3110,24333
7.8Nico RosbergMercedes F1 W031:39,4481,7300,41932
8.19Bruno SennaWilliams FW341:39,5311,8130,08338
9.14Kamui KobayashiSauber C311:39,6531,9350,12236
10.7Michael SchumacherMercedes F1 W031:40,1152,3970,46230
11.9Kimi RaikkonenLotus E201:40,1662,4480,05132
12.18Pastor MaldonadoWilliams FW341:40,2302,5120,06435
13.10Romain GrosjeanLotus E201:40,2862,5680,05632
14.15Sergio PerezSauber C311:40,3262,6080,04035
15.16Daniel RicciardoToro Rosso STR71:40,4352,7170,10930
16.17Jean-Eric VergneToro Rosso STR71:40,5162,7980,08132
17.12Nico HulkenbergForce India VJM051:40,7002,9820,18434
18.11Paul di RestaForce India VJM051:41,4303,7120,73035
19.20Heikki KovalainenCaterham CT011:42,4764,7581,04638
20.24Timo GlockMarussia MR011:42,6524,9340,17633
21.21Witalij PietrowCaterham CT011:42,8465,1280,19438
22.25Charles PicMarussia MR011:43,5385,8200,69238
23.22Pedro de la RosaHRT F1121:44,4536,7350,91516
24.23Narain KarthikeyanHRT F1121:45,1147,3960,66120
107% najlepszego czasu: 1:44,558


Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 30°C
Temperatura powietrza: 20°C
Prędkość wiatru: 6,2 m/s
Wilgotność powietrza: 16%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2019  F1 2019: podstawowe informacje na temat nowego sezonu
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
Tagi:
Austin
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
marrcus, 16.11.2012 21:32[!]
co za szybkość
MairJ23, 16.11.2012 21:37[!]
My God , Its all OVER !
IceMan11, 16.11.2012 21:40[!]
Jest szybki.
corey_taylor, 16.11.2012 21:42[!]
Szykuje się ciekawy wyścig..
MairJ23, 16.11.2012 21:44[!]
To nie Sebastian to Adrian jedzie i wygrywa i jest najszybszy :P hehehe zaraz sie zacznie :)
ari2k5, 16.11.2012 21:45[!]
Webber i spółka nawet nie przebili czasu Seba z FP1. Jutro walka o P2 będzie ciekawa :D
Simi, 16.11.2012 21:47[!]
Nie, to Sebastian jedzie. Bez jaj.
Ale tak czy tak widać, że Red Bull jest tu w baardzo wysokiej formie, a układ toru widocznie im bardzo pasuje. To dopiero trening, ale i tak (zwłaszcza teraz) już można coś wyrokować. Ale Fernando ma szansę przynajmniej powalczyć, da z siebie wszystko, a tempo wyścigowe mają dobre. No, ale sprawa tytułu rozstrzygnęła się już w Japonii, taka prawda.
jpslotus72, 16.11.2012 21:48[!]
Co to dzisiaj było - testy dla młodych kierowców? Szkółka dla chętnych na superlicencję? Przecież ci goście w ogóle nie potrafią jeździć - bączki, piruety, palenie gumy, płaszczenie opon, wycieczki po poboczach - do tego blokowanie siebie nawzajem, wymachiwanie rękami... No dobra, bo jeszcze ktoś weźmie to na serio. :)
Widać było, że nowy tor naprawdę sprawia kłopoty - jest wymagający i niełatwy do wyczucia. Rzecz jasna nie oczekiwałem, że w pierwszym dniu wszyscy będą jeździć jak po sznurku, ale jeśli dobrze pamiętam ostatnie debiuty torów (Korea i Indie), to nie było aż tak gęstych problemów. Austin wygląda jak dziki mustang, który broni się przed ujeżdżeniem...
Co to może oznaczać dla wyścigu, nie trzeba nikomu tłumaczyć. Myślę, że ci najlepsi "dotrą się" jeszcze do niedzieli, ale można się obawiać incydentów ze strony kierowców i zespołów spoza elity, a szczególnie tego "podium" w odwrotnej klasyfikacji (pierwszej trójki "od końca") - np. Caterham wyraźnie plątał się dzisiaj innym pod kołami. Jeśli takiego Pietrowa postawi w poprzek kiedy Vettel będzie się akurat przymierzał do zdublowania go... Nikomu nie życzę takich przypadków - wszystko jedno kto zdobędzie tytuł, niech wygra mistrzostwa w normalnej walce - ale pierwsze treningi każą brać pod uwagę każdą ewentualność w niedzielnym wyścigu.
marrcus, 16.11.2012 21:51[!]
news był szybki
akkim, 16.11.2012 21:54[!]
Co może Ferrari? Nic, albo niewiele,
jedynie, to ugrać najwięcej w niedzielę,
Sebek, poza wszystkim świętuje gdzieś w duchu,
czuję - wkurzysz Wielu - "przeklęty Paluchu" :)
MairJ23, 16.11.2012 22:18[!]
@jpslotus72 jest jedna bardzo duza roznica - mainowicie temperatura - rano jak jezdzili (rano dla mnie bo to byla 10 am) to temperatura w Austin nie przekraczala 10 C wiec to dosc zimno jak na tor na ktorym nei ma ani grama gumy naniesionej (nowka niejezdzona). Mysle ze to byl glowny powod tego ze dzisiaj jezdzili jak rookies !
THC-303, 16.11.2012 23:07[!]
gdzie jest Lucas i reszta? Nie, Vettel nie ma żadnej przewagi, a treningi nie mówią zupełnie nic.
TVHD, 16.11.2012 23:17[!]
@THC-303 A przykład tego mieliśmy chociażby w tegorocznym wyścigu o GP Singapuru. Ale treningi zawsze coś ,,mówią"
robertunio, 16.11.2012 23:32[!]
Prosilbym szanownych uzyszkodnikow tego portalu o niezapeszanie i co za tym idzie o niewypisywanie sformuowan w stylu "O my God , It's all OVER!" i tym podobnych. Nikt za treningi punktow ani mistrzostwa nie daje. Na Sebastiana czeka jeszcze wiele niebespieczenstw typu force majeure (szczegolnie force alternateure), force Grosjeaneure, force Karthikeyaneure, itd., itp. Nalezy splunac 3 razy przez lewe ramie i 7 przez prawe podskakujac na lewej nodze, nie witac i nie zegnac sie przez prog, nie liczyc do 13, unikac czarnych kotow, nie rozsypywac soli, nie przechodzic pod drabina, wypatrywac kominiarza i odpukac w deske wyheblowana o polnocy (tylko nie wiem jakiego czasu). Dziekuje i pozdrawiam.
derwisz, 17.11.2012 02:27[!]
Cytat :
- wszystko jedno kto zdobędzie tytuł, niech wygra mistrzostwa w normalnej walce


Kłopot w tym. że mleko dawno już się wylało po dwóch DNF ALO. Więc o tzw normalnej walce nie można już mówić, a ewentualne DNF Vettela dla mnie byłoby namiastką aktu sprawiedliwości.
THC-303, 17.11.2012 10:06[!]
Cytat :
A przykład tego mieliśmy chociażby w tegorocznym wyścigu o GP Singapuru. Ale treningi zawsze coś ,,mówią"

Czy się mylę, czy Vettel wygrał w Singapurze?
Viewer, 17.11.2012 11:42[!]
Ironicznie mowiac, plusem dla Alonso jest to, ze strata juz nie taka wielka :D
Ale przeciez nikt nie liczyl na to, ze RBR nagle tu nie bedzie miec tempa i nie bedzie wysoko w quali. Dla mnie wciaz kluczem pozostaje wysoka pozycja Alonso w quali, zeby mogl powalczyc. 1,2 linia i niech pokaze, jak potrafi startowac. A potem sie beda martwic, jak przytrzymac Vettela za soba :P
Lukas, 17.11.2012 16:41[!]
@THC-303 - jeśli masz mnie za kogoś kto twierdzi, że treningi nic nie mówią to radzę zaprzestać dalszych komentarzy pod moim adresem :)
THC-303, 17.11.2012 17:32[!]
Nie, mam Cię za osobę która bez żadnych racjonalnych podstaw w myśl zasady 'bo tak' twierdzi, że Vettel żadnej przewagi nie ma.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca