F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.12.2018

Sirotkin bliski startów w WEC w 2019 roku

Alexander Albon wybrał numer startowy

Kubica: Raikkonen wciąż jest jednym z najlepszych kierowców w F1

Steiner: Powinniśmy byli zdobyć więcej punktów

Sainz: Okres spędzony w Renault pozwolił mi lepiej poznać samego siebie

Brawn: Alonso nie odniósł tak wielu sukcesów na ile pozwalał mu talent

17.12.2018

Racing Point przedstawi zespół 13 lutego

Grosjean: F1 potrzebuje więcej takich zespołów jak Haas

Vettel nie jest fanem elektrycznych samochodów

Leclerc chciałby wygrać w przyszłym roku dwa wyścigi Grand Prix

Costa bagatelizuje doniesienia o problemach z nowym silnikiem Mercedesa

Vasseur: Ericsson dokonał olbrzymich postępów w sezonie 2018

16.12.2018

Brawn: Nowe przepisy na sezon 2019 to pierwszy krok w zmienianiu F1

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Więcej wiadomości

  Archiwum 2012
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Vettel zdobywa pole position przed GP USA

Opis przebiegu kwalifikacji na torze w Austin.
Paweł Zając, 17 listopada 2012, wyświetlenia: 6641<< | lista | T- | T+ | >>
Sebastian Vettel potwierdził świetną formę z treningów i zdobył pole position przed Grand Prix USA. Tym razem jego przewaga nad innymi kierowcami nie była aż tak duża i Hamilton stracił jedynie jedną dziesiątą sekundy. Czołową trójkę zamknął Mark Webber.

Dobór opon sprawił, że kierowcy pokonywali kilka okrążeń pod rząd i w Q3 nikt nie zjeżdżał po nowy komplet. Nie zabrakło też kilku niespodzianek – kierowców Mercedesa będzie dzieliło jutro aż 12 pozycji, a Jenson Button pożegnał się z czasówką po Q2 z powodu awarii silnika. Fernando Alonso zajął dopiero dziewiąte miejsce.

Q1

Jako pierwsi na torze pojawili się zawodnicy HRT, jednak inni nie śpieszyli się z opuszczeniem garażu i po dwóch minutach o czas walczyło jedynie 10 zawodników. Jako pierwszy pomiarowe okrążenie przejechał Pedro de la Rosa, który wykręcił 1:45,674s, ale czas Hiszpana nie był problemem dla pozostałych kierowców. Na 15 minut przed końcem na czele znajdował się Raikkonen z wynikiem 1:41,058s.

W połowie sesji już wszyscy mieli na koncie wyjazd na tor, jednak tylko 10 zawodników przejechało pomiarowe okrążenie. Najszybszy w tym momencie był Grosjean z czasem 1:39,078. Francuz wyprzedzał Massę i Alonso. Kilka chwil później drugi i trzeci czas wykręcili Perez oraz Vettel, co zapoczątkowało wysyp dobrych czasów i ostre przetasowania w czasówce. Na osiem minut przed końcem kierowca Lotusa nadal był pierwszy, jednak poprawił czas o sekundę i dwie dziesiąte, a na dalszych pozycjach znajdowali się Raikkonen i Vettel.

Czasy dalej dość mocno się zmieniały i pięć minut przed końcem na czele mieliśmy Vettela, a za nim Grosjeana, Massę, Hulkenberga, Webbera, Sennę i Buttona, jednak Francuz i Niemiec korzystali z bardziej miękkich opon. Dwie minuty przed końcem Hamilton bardzo mocno zbliżył się do bariery 1:37 i wskoczył na pierwsze miejsce, jednak Sebastian Vettel szybko odpowiedział na czas Brytyjczyka wykręcając 1:36,558.

Narain Karthikeyan w końcówce zatrzymał swój bolid na torze, jednak Hindus wykręcił już czas, który pozwalał mu na zakwalifikowanie się do wyścigu. O wejście do Q2 ostro walczyli Nico Rosberg i Daniel Ricciardo, jednak dzięki pośrednim oponom to Niemiec przeszedł do dalszej części czasówki.

Do Q2 nie zakwalifikowali się: Karthikeyan, de la Rosa, Kovalainen, Pietrow, Pic, Glock i Ricciardo.

Q2

Jako pierwsi na torze pojawili się Maldonado, Raikkonen i Rosberg, jednak pozostali zwlekali z opuszczeniem garażu. Pierwszy czas podczas tej sesji wykręcił Raikkonen. 1:37,672s było o 0,4s lepsze niż wynik Fina z Q1. Na 10 minut przed końcem u swoich mechaników pozostawali jeszcze zawodnicy Saubera i Red Bulla. Na tym etapie jeszcze tylko trzech zawodników przejechało pomiarowe okrążenie, jednak nie były to dobre wyniki.

Na 7 minut przed końcem 13 kierowców miało już na koncie pomiarowe okrążenia, jednak tylko kierowcy McLarena oraz Massa i Raikkonen zeszli poniżej 1:37. Hamilton przejechał dobre okrążenie ustanawiając 1:36,795s, jednak kiedy Vettel złapał tempo znów wskoczył na czoło tabeli łamiąc barierę 1:36s.

Sesję przedwcześnie zakończył Jenson Button, który zgłosił zespołowi problemy z silnikiem, ale udało mu się dojechać do alei serwisowej. Na trzy minuty przed końcem Webber wskoczył na drugie miejsce, a Alonso na czwarte. W końcówce toczyła się walka o wejście do czołowej dziesiątki. Buttona z walki wykluczyła awaria, również di Resta wcześniej zakończył sesję. Senna i Perez próbowali poprawić swoje czasy, jednak ich próby zakończyły się niepowodzeniem. Wcześniej Schumacher i Hulkenberg przejechali okrążenia, które dały im awans do Q3.

Do finałowej części kwalifikacji nie awansowali: Rosberg, Kobayashi, Perez, Vergne, di Resta, Button i Senna.

Q3

Schumacher wyjechał na tor praktycznie zaraz po zapaleniu się zielonego światła, kilka chwil później dołączyli do niego pozostali zawodnicy i tylko Nico Hulkenberg pozostawał w garażu. Pierwszy czas Schumachera był bardzo słaby, jednak inni kierowcy również nie zanotowali zbyt dobrych wyników. Tylko Grosjean przejechał szybkie okrążenie – 1:37,227s, co było wynikiem o 0,3 gorszym niż czas Francuza w Q2.

W połowie sesji Lewis Hamilton wskoczył na pierwsze miejsce z wynikiem 1:36,209s, jednak Vettel poprawił ten czas o przeszło 0,3s. Trzecie miejsce zajmował Webber, dalej mieliśmy Grosjeana, Raikkonena, Schumachera, Alonso, Hulkenberga, Maldonado i dziesiątkę zamykał Massa. Dobór opon na tor w Austin sprawił, że kierowcy musieli wykonywać kilka okrążeń pomiarowych, aby dogrzać opony i nikt nie zjeżdżał do boksu po nowy komplet.

W samej końcówce Hamilton poprawił czas i zszedł poniżej 1:36, jednak nie udało mu się pokonać Vettela. Obaj jednak przejeżdżali dodatkowe okrążenie. Niemiec podkręcił tempo i wykręcił 1:35,657s, Hamilton natomiast po rekordzie w pierwszym sektorze ustanowił 1:35,766 – nieco ponad jedną dziesiątą gorszy niż Vettel. Trzecie miejsce utrzymał Webber. Czwarte i piąte miejsce zawodnicy Lotusa, jednak Grosjean spadnie na dziewiąte z powodu wymiany skrzyni biegów. Szósty był Schumacher, siódmy Massa. Dziesiątkę zamknęli Hulkenberg, Alonso i Maldonado.

•  Wyniki kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix USA

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 32°C
Temperatura powietrza: 21°C
Prędkość wiatru: 1,5m/s
Wilgotność powietrza: 21%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
24.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki kwalifikacji
Tagi:
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Viewer, 18.11.2012 16:37[!]
Nie kazdy ma Polsat Sport geniuszu.
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca