F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.02.2019

Kwiat studzi emocje po ustanowieniu najlepszego czasu dnia

W czwartek Williams planuje rozpocząć testy aerodynamiczne FW42

Horner: Nie mamy problemów z wibracjami silnika Hondy

Williams przeprosiła za opóźnienie w budowie bolidu FW42

Vettel poważnie traktuje zagrożenie ze strony Leclerca

Daniił Kwiat z najlepszym czasem 3. dnia testów w Barcelonie

Relacja z trzeciego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Grosjean krytykuje nowe przepisy dotyczące koców grzewczych

Nowy bolid Williamsa zadebiutował na torze

Netflix opublikował zwiastun serialu "F1: Jazda o życie"

Sirotkin: Funkcja rezerwowego kierowcy Renault to dobra opcja

Pirelli: Nawierzchnia toru odpowiedzialna za dobre czasy w Barcelonie

Tost: Przewaga Ferrari nad Mercedesem może wynosić 0,5s

Racing Point planuje powiększenie siedziby

19.02.2019

Ricciardo: Nagle poczułem się tak, jakbym wjechał w zakręt z otwartym DRS

Vettel: Szerokie przednie skrzydła wyglądają dziwnie

Gasly: Utrata panowania nad bolidem była niespodzianką

Honda: Koncepcja kompaktowego silnika nie wpłynie negatywnie na osiągi

Leclerc kontynuuje dobrą passę Ferrari podczas testów

Relacja z drugiego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Więcej wiadomości

  Archiwum 2012
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Vettel zdobywa pole position przed GP USA

Opis przebiegu kwalifikacji na torze w Austin.
Paweł Zając, 17 listopada 2012, wyświetlenia: 6718<< | lista | T- | T+ | >>
Sebastian Vettel potwierdził świetną formę z treningów i zdobył pole position przed Grand Prix USA. Tym razem jego przewaga nad innymi kierowcami nie była aż tak duża i Hamilton stracił jedynie jedną dziesiątą sekundy. Czołową trójkę zamknął Mark Webber.

Dobór opon sprawił, że kierowcy pokonywali kilka okrążeń pod rząd i w Q3 nikt nie zjeżdżał po nowy komplet. Nie zabrakło też kilku niespodzianek – kierowców Mercedesa będzie dzieliło jutro aż 12 pozycji, a Jenson Button pożegnał się z czasówką po Q2 z powodu awarii silnika. Fernando Alonso zajął dopiero dziewiąte miejsce.

Q1

Jako pierwsi na torze pojawili się zawodnicy HRT, jednak inni nie śpieszyli się z opuszczeniem garażu i po dwóch minutach o czas walczyło jedynie 10 zawodników. Jako pierwszy pomiarowe okrążenie przejechał Pedro de la Rosa, który wykręcił 1:45,674s, ale czas Hiszpana nie był problemem dla pozostałych kierowców. Na 15 minut przed końcem na czele znajdował się Raikkonen z wynikiem 1:41,058s.

W połowie sesji już wszyscy mieli na koncie wyjazd na tor, jednak tylko 10 zawodników przejechało pomiarowe okrążenie. Najszybszy w tym momencie był Grosjean z czasem 1:39,078. Francuz wyprzedzał Massę i Alonso. Kilka chwil później drugi i trzeci czas wykręcili Perez oraz Vettel, co zapoczątkowało wysyp dobrych czasów i ostre przetasowania w czasówce. Na osiem minut przed końcem kierowca Lotusa nadal był pierwszy, jednak poprawił czas o sekundę i dwie dziesiąte, a na dalszych pozycjach znajdowali się Raikkonen i Vettel.

Czasy dalej dość mocno się zmieniały i pięć minut przed końcem na czele mieliśmy Vettela, a za nim Grosjeana, Massę, Hulkenberga, Webbera, Sennę i Buttona, jednak Francuz i Niemiec korzystali z bardziej miękkich opon. Dwie minuty przed końcem Hamilton bardzo mocno zbliżył się do bariery 1:37 i wskoczył na pierwsze miejsce, jednak Sebastian Vettel szybko odpowiedział na czas Brytyjczyka wykręcając 1:36,558.

Narain Karthikeyan w końcówce zatrzymał swój bolid na torze, jednak Hindus wykręcił już czas, który pozwalał mu na zakwalifikowanie się do wyścigu. O wejście do Q2 ostro walczyli Nico Rosberg i Daniel Ricciardo, jednak dzięki pośrednim oponom to Niemiec przeszedł do dalszej części czasówki.

Do Q2 nie zakwalifikowali się: Karthikeyan, de la Rosa, Kovalainen, Pietrow, Pic, Glock i Ricciardo.

Q2

Jako pierwsi na torze pojawili się Maldonado, Raikkonen i Rosberg, jednak pozostali zwlekali z opuszczeniem garażu. Pierwszy czas podczas tej sesji wykręcił Raikkonen. 1:37,672s było o 0,4s lepsze niż wynik Fina z Q1. Na 10 minut przed końcem u swoich mechaników pozostawali jeszcze zawodnicy Saubera i Red Bulla. Na tym etapie jeszcze tylko trzech zawodników przejechało pomiarowe okrążenie, jednak nie były to dobre wyniki.

Na 7 minut przed końcem 13 kierowców miało już na koncie pomiarowe okrążenia, jednak tylko kierowcy McLarena oraz Massa i Raikkonen zeszli poniżej 1:37. Hamilton przejechał dobre okrążenie ustanawiając 1:36,795s, jednak kiedy Vettel złapał tempo znów wskoczył na czoło tabeli łamiąc barierę 1:36s.

Sesję przedwcześnie zakończył Jenson Button, który zgłosił zespołowi problemy z silnikiem, ale udało mu się dojechać do alei serwisowej. Na trzy minuty przed końcem Webber wskoczył na drugie miejsce, a Alonso na czwarte. W końcówce toczyła się walka o wejście do czołowej dziesiątki. Buttona z walki wykluczyła awaria, również di Resta wcześniej zakończył sesję. Senna i Perez próbowali poprawić swoje czasy, jednak ich próby zakończyły się niepowodzeniem. Wcześniej Schumacher i Hulkenberg przejechali okrążenia, które dały im awans do Q3.

Do finałowej części kwalifikacji nie awansowali: Rosberg, Kobayashi, Perez, Vergne, di Resta, Button i Senna.

Q3

Schumacher wyjechał na tor praktycznie zaraz po zapaleniu się zielonego światła, kilka chwil później dołączyli do niego pozostali zawodnicy i tylko Nico Hulkenberg pozostawał w garażu. Pierwszy czas Schumachera był bardzo słaby, jednak inni kierowcy również nie zanotowali zbyt dobrych wyników. Tylko Grosjean przejechał szybkie okrążenie – 1:37,227s, co było wynikiem o 0,3 gorszym niż czas Francuza w Q2.

W połowie sesji Lewis Hamilton wskoczył na pierwsze miejsce z wynikiem 1:36,209s, jednak Vettel poprawił ten czas o przeszło 0,3s. Trzecie miejsce zajmował Webber, dalej mieliśmy Grosjeana, Raikkonena, Schumachera, Alonso, Hulkenberga, Maldonado i dziesiątkę zamykał Massa. Dobór opon na tor w Austin sprawił, że kierowcy musieli wykonywać kilka okrążeń pomiarowych, aby dogrzać opony i nikt nie zjeżdżał do boksu po nowy komplet.

W samej końcówce Hamilton poprawił czas i zszedł poniżej 1:36, jednak nie udało mu się pokonać Vettela. Obaj jednak przejeżdżali dodatkowe okrążenie. Niemiec podkręcił tempo i wykręcił 1:35,657s, Hamilton natomiast po rekordzie w pierwszym sektorze ustanowił 1:35,766 – nieco ponad jedną dziesiątą gorszy niż Vettel. Trzecie miejsce utrzymał Webber. Czwarte i piąte miejsce zawodnicy Lotusa, jednak Grosjean spadnie na dziewiąte z powodu wymiany skrzyni biegów. Szósty był Schumacher, siódmy Massa. Dziesiątkę zamknęli Hulkenberg, Alonso i Maldonado.

•  Wyniki kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix USA

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 32°C
Temperatura powietrza: 21°C
Prędkość wiatru: 1,5m/s
Wilgotność powietrza: 21%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2019  F1 2019: podstawowe informacje na temat nowego sezonu
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
Tagi:
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Viewer, 18.11.2012 16:37[!]
Nie kazdy ma Polsat Sport geniuszu.
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca