F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.12.2018

Brawn: Nowe przepisy na sezon 2019 to pierwszy krok w zmienianiu F1

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Marussia potwierdza odejście Glocka

Do rozstania doszło za porozumieniem stron.
Łukasz Godula, 21 stycznia 2013, wyświetlenia: 3264<< | lista | T- | T+ | >>
Marussia potwierdziła odejście ze swoich szeregów niemieckiego kierowcy, Timo Glocka tuż przed nadchodzącym sezonem Formuły 1.

Ekipa ujawniła, że wszystko zostało załatwione za porozumieniem stron. Glock dołączył do zespołu, gdy ten debiutował w F1 w 2010 roku i miał podpisany kontrakt ważny do końca 2014 roku.

Rosyjski zespół nie zdobył jeszcze żadnego punktu w F1 i stracił ważną 10 pozycję w klasyfikacji konstruktorów w zeszłym sezonie na rzecz Caterhama w ostatniej rundzie mistrzostw w Brazylii.

Wiadomość ta oznacza, że Marussia musi znaleźć nowego kierowcę, który będzie się ścigał u boku debiutanta, Maxa Chiltona. Zespół powiedział, że ogłosi swój skład w stosownym czasie.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
26.05.2016  Rodzina Bianchiego poczyniła kroki prawne przeciwko władzom F1
22.02.2015  McLaren chciał utworzyć swój drugi zespół?
21.02.2015  Horner docenia starania Manora w walce o powrót do F1
20.02.2015  Manor zapewnił sobie dostawy silników Ferrari
20.02.2015  Manor wyjdzie spod kontroli administratora
Tagi:
Glock T.
Marussia

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
marios76, 21.01.2013 10:55[!]
uuuu, dla nich to oznacza kłopoty i szukanie paydriwera. A dla Timo, to chyba koniec kariery w F1?
olexy, 21.01.2013 10:56[!]
Marussia zniszczyła tego kierowcę. Trzeba to otwarcie powiedzieć. Zakisił się tam, podobnie jak Kovalainen w Caterhamie. Mam tylko nadzieję, że Glock powróci do F1, bo to naprawdę utalentowany kierowca, co potwierdzał podczas pracy z Toyotą.
cobra, 21.01.2013 11:05[!]
Glock sam się zniszczył przechodząc do tego teamu. ;) Swoją drogą IMO w Toyocie też nie błyszczał i nierzadko wypadał gorzej od Trulliego.
Adakar, 21.01.2013 11:10[!]
IMO nadzieja dla Senny ? Pietrova ?
mbg, 21.01.2013 11:33[!]
Glock był kierowcą dwóch torów. Marina Bay i Hungaroring na innych nigdy nie błyszczał. Trulli go regularnie pokonywał. W tym sezonie nawet debiutujący Pic popsół mu trochę krwi. Ja natomiast chciałbym żeby powrócił do Ameryki. DTM i BMW też w sumie dobre wyjście.
wici93, 21.01.2013 11:39[!]
"Williams ogłosił że Toto Wolff opuszcza zarząd ekipy w zw. z nową rolą w Mercedes-Benz Grand Prix Ltd. Wolff zachowa udziały w Williamsie." Informacja od Mikołaja Sokoła
Masio, 21.01.2013 11:56[!]
No to jeżeli Pietrow nie otrzyma posady w Caterhamie, to jest jeszcze szansa w Marussi. W końcu rosyjski team. A kariera Glocka w F1 jest już raczej skończona.
renegade, 21.01.2013 12:06[!]
@mbg Nascar, Grand-Am, nie czarujmy sie, IndyCar umiera! Nadzieja dla Teixeiry¬¬!!
rno2, 21.01.2013 12:07[!]
Ale odsiew kierowców po tym sezonie... Schumacher, Kovalainen, Pietrow, Kobayashi, Senna, Glock, całe HRT... Dawno tak nie było, żeby odpadła 1/4 stawki (chociaż Kovalainen i Pietrow to jeszcze sprawa nie przesądzona).
kabans, 21.01.2013 12:43[!]
Glock męczył się w tym zespole, starał się jako tako w sezonie 2010 potem to już sami wiecie.
SirKamil, 21.01.2013 12:51[!]
Nadal mamy kilka wolnych miejsc, więc póki co trzeba się wstrzymać z listą wyautowanych. Tutaj wiele może się zmienić. Wszystko w rękach wewnętrznych negocjacji ze sponsorami i tak dalej...
Fakt, że jest już dosyć późno, ale takie mamy czasy.
jpslotus72, 21.01.2013 13:03[!]
Odległe skojarzenie i na pewno nie ten poziom osiągnięć - ale jakoś przypomniała mi się kariera Emersona Fittipaldiego: świetna pierwsza połowa i kompletnie zmarnowana (na własne życzenie) druga. Fittipaldi w 1972 zdobył mistrzowski tytuł w Lotusie, a rok później został wicemistrzem - w 1974 przeszedł do McLarena i skopiował te rezultaty: mistrzostwo w pierwszym sezonie i "wice" w 1975... A później? Przeszedł do zespołu Copersucar, należącego do swojego starszego brata - i przepadł (dwie pojedyncze wizyty na podium w ciągu 5 sezonów).
Co ma Fittipaldi do Glocka? Jak wspomniałem - nie te osiągnięcia i raczej nie ten talent, ale wniosek podobny: trzeba mądrze kierować swoją karierą... Owszem, kierowcy nie mogą dowolnie wybierać sobie zespołów wg własnego życzenia (jeśli w stawce nie ma ekipy należącej do ich brata :), ale wydaje mi się, że Glock mógł lepiej pokierować swoim wyścigowym losem. Kto mu kazał podpisywać długoterminową umowę z Virginem/Marussią? Był to jednocześnie znak dla szefów innych zespołów, że Timo nie stawia sobie poprzeczki zbyt wysoko i jest zadowolony ze swojego marnego statusu (tak jak w firmach - nie ceni zbytnio pracowników, którzy nie mają ambicji awansować).

A jeśli chodzi o Marussię - kolejna zmiana składu, tym razem całego - i znowu zaczynamy od początku... Idą w ślady HRT, które co roku na nowo "debiutowało". Liczą na KERS - ale czy to wystarczy? Glock już kilka tygodni temu mówił o ich sytuacji budżetowej (i być może było jednym z powodów jego odejścia):
http://www.f1wm.p...p/news_id-28135.html
Glockowi życzę powodzenia - jeśli faktycznie przejdzie do DTM. A Marussia? - (choć to może nieładnie zabrzmi) jest mi obojętna... Niech sami martwią się o swoje przetrwanie.
Simi, 21.01.2013 15:06[!]
Od początku byłem przeciwny przejścia Glocka do Marussii. Owszem, jeżdżąc w Toyocie może nie robił jakichś oszałamiających wyników, ale prezentował sobą poziom godny środka stawki. Marussia totalnie go zniszczyła. Po 2010 stracił motywację, jego wyniki słabły i w zasadzie marnował tylko czas. Koniec jest jaki jest - sami widzimy. Szkoda go trochę, ale F1 jest bardzo bezwzględna. Nielicznym udaje się przetrwać. Zarządzanie karierą również jest bardzo ważne, ale inną sprawą jest to, że gdyby wyniki pozwalały mu na zainteresowanie czołówki to nie byłoby takiego zakończenia.

Życzę mu DTM. To bardzo prestiżowa, konkurencyjna seria, BMW jest mocnym producentem, z którym może coś osiągnąć. Jest Niemcem, więc również pasuje.
Kamikadze2000, 21.01.2013 16:17[!]
Fajnie, że Glock zdał sobie sprawę, że dalsza jazda dla Marussi to strata czasu. DTM czeka na takich, jak on. A przynajmniej będzie miejsce dla młodego, który mając kasę, ma szansę zadebiutować w F1. Na przykład Luz Razia. :)

@cobra - chcąc utrzymać się w stawce, nie miał wyboru. Po dwóch nierównych sezonach nie miał zbyt wiele ofert. Ja tam osobiście cieszę się z jego decyzji. Kolejne miejsce do obsadzenia dla debiutanta. :)
Kojag, 21.01.2013 16:54[!]
Myślę, że teraz wezmą jakiegoś doświadczonego paydrivera, dwóch debiutantów to mogłaby być w ich przypadku totalna katastrofa - nie będzie HRT, więc to już nie tylko walka o 10. miejsce, ale walka o nie bycie najgorszym zespołem w stawce, a nie oszukujmy się - marketingowo ostatnie miejsce wypada blado ;)
michu_tarnow, 21.01.2013 21:02[!]
szkoda Glocka, męczył się w Marussi, dostając lepsze auto pokazałby swoje możliwości. Jednak jak się chciał utrzymać w stawce, nie miał niestety wyjścia. Pamiętam jak swego czasu były pogłoski, że może znaleźć angaż w Renault/Lotusie, szkoda, że tak się nie stało, bo nie jest złym kierowcą, miewał dobre wyścigi w Toyocie. Powodzenia w DTM!
Aquos, 22.01.2013 13:16[!]
Taka nagła wolta, niemal w przeddzień rozpoczęcia testów i półtorej miesiąca przed startem sezonu, nie świadczy o niczym dobrym. Widać w Marussii dzieje się jeszcze gorzej, niż większość przypuszczała. Coś czuję, że to ich ostatni sezon (o ile dotrwają do końca).

Trochę szkoda, że zabraknie Glocka. To bardzo sympatyczny gość i otwarty w relacjach z fanami (tak go przynajmniej pamiętam sprzed paru lat). Jako kierowca nigdy nie osiągnął wybitnego poziomu - może nie trafił na odpowiedni czas i zespół, a może nie był w stanie - ale i tak bardzo go lubię.
gnt3c, 24.01.2013 17:01[!]
może niech się zgłoszą (Marussia przyp.red.) do gp2? tam będą mieli szanse na punkty, niskie ale zawsze.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca