F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.12.2018

Domenicali: Powrót Alonso do Formuły 1 z Ferrari byłby możliwy

Verstappen zadowolony z zatrudnienia Gasly'ego przez Red Bulla

Renault będzie pracować nad nowym bolidem podczas przerwy świątecznej

Komentarze Vettela na temat powrotu nie robią wrażenia na Kubicy

18.12.2018

Sirotkin bliski startów w WEC w 2019 roku

Alexander Albon wybrał numer startowy

Kubica: Raikkonen wciąż jest jednym z najlepszych kierowców w F1

Steiner: Powinniśmy byli zdobyć więcej punktów

Sainz: Okres spędzony w Renault pozwolił mi lepiej poznać samego siebie

Brawn: Alonso nie odniósł tak wielu sukcesów na ile pozwalał mu talent

17.12.2018

Racing Point przedstawi zespół 13 lutego

Grosjean: F1 potrzebuje więcej takich zespołów jak Haas

Vettel nie jest fanem elektrycznych samochodów

Leclerc chciałby wygrać w przyszłym roku dwa wyścigi Grand Prix

Costa bagatelizuje doniesienia o problemach z nowym silnikiem Mercedesa

Vasseur: Ericsson dokonał olbrzymich postępów w sezonie 2018

16.12.2018

Brawn: Nowe przepisy na sezon 2019 to pierwszy krok w zmienianiu F1

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

GP Malezji: Webber najszybszy na rozpoczęcie weekendu

Malezja jak zwykle przywitała wszystkich gorącą aurą.
Łukasz Godula, 22 marca 2013, wyświetlenia: 7794<< | lista | T- | T+ | >>
Weekend w Malezji należy do jednego z najciekawszych w kalendarzu. Jednak warunki są tutaj bezlitosne dla każdego w F1. Pogoda nie oszczędza ani mechaników, ani bolidów. Trening rozpoczął się więc przy temperaturze 30 stopni i bardzo wysokiej wilgotności. Dodatkowym urokiem strefy klimatycznej Malezji są regularne deszcze, więc jak zwykle spodziewano się opadów.

Pierwsze pół godziny było niezwykle leniwe ze strony ekip. Wszyscy wykonali jedynie okrążenia instalacyjne i schowali się w garażach. Dopiero po 25 minutach Max Chilton zdecydował się na przejechanie kółka pomiarowego. Brytyjczyk dopiero uczył się toru, więc i czas nie był w żaden sposób reprezentatywny.

W jego ślady poszedł Sergio Perez i Jenson Button. McLaren miał wiele rzeczy do przetestowania, więc nie dziwiła obecność farby na ich bolidzie, jak i stosunkowo wczesny wyjazd z garażu. Po kolejnych kilku minutach na torze w końcu zobaczyliśmy więcej kierowców, a od Pereza niemal od razu szybszy był Hamilton z wynikiem 1:38,113. Chwilę później czas Anglika pobił Grosjean i zszedł poniżej 1:38 z wynikiem 1:37,915.

Można było się spodziewać, że na czele tabeli często zobaczymy zmianę warty i tak też się stało. Kolejnym zawodnikiem na szczycie był Rosberg, a następnym Webber. Większość stawki była w tym momencie na torze. Kolejną barierę pobił właśnie Webber i wykręcił czas 1:36,935.

30 minut przed końcem sesji czasu na swoim koncie nie miał jedynie Kimi Raikkonen, co było spowodowane problemem z KERS, jednak zespół uważał, że kłopot dotyczył jedynie czujnika, a system nie uległ poważnej awarii. Fin od razu pojawił się zaraz za Webberem ze stratą 0,068 sekundy. Tymczasem przygodę zaliczył w tym czasie Adrian Sutil i musiał zjechać do mechaników po nowe przednie skrzydło.

Raikkonen po kilku okrążeniach bardzo powoli zjechał do garażu, a powtórki wskazywały na problem ze skrzynią biegów, co jednak nie okazało się prawdą. Do końca sesji nikt nie pobił czasu Australijczyka, a im bliżej końca, tym więcej zawodników narzekało na zużyte opony, które wytrzymywały około 15 okrążeń. Red Bull ponownie zakończył trening na czele, jednak różnice w czołówce są małe, a dalsze odpowiedzi na temat tempa będziemy mieli po drugim treningu, o ile nie spadnie deszcz. Dowiecie się tego śledząc weekend z Wyprzedź Mnie!

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.2Mark WebberRed Bull RB91:36,935--15
2.7Kimi RaikkonenLotus E211:37,0030,0680,06815
3.1Sebastian VettelRed Bull RB91:37,1040,1690,10121
4.3Fernando AlonsoFerrari F1381:37,3190,3840,21513
5.9Nico RosbergMercedes F1 W041:37,5880,6530,26919
6.15Adrian SutilForce India VJM061:37,7690,8340,18117
7.4Felipe MassaFerrari F1381:37,7710,8360,00215
8.14Paul di RestaForce India VJM061:37,7730,8380,00215
9.10Lewis HamiltonMercedes F1 W041:37,8400,9050,06718
10.8Romain GrosjeanLotus E211:37,9150,9800,07517
11.5Jenson ButtonMcLaren MP4-281:38,1731,2380,25816
12.16Pastor MaldonadoWilliams FW351:38,6731,7380,50016
13.6Sergio PerezMcLaren MP4-281:38,8301,8950,15717
14.11Nico HulkenbergSauber C321:39,0542,1190,22417
15.12Esteban GutierrezSauber C321:39,2042,2690,15016
16.17Valtteri BottasWilliams FW351:39,2082,2730,00419
17.18Jean-Eric VergneToro Rosso STR81:39,2842,3490,07617
18.19Daniel RicciardoToro Rosso STR81:39,5672,6320,28316
19.21Giedo van der GardeCaterham CT031:40,7283,7931,16117
20.22Jules BianchiMarussia MR021:40,9964,0610,26814
21.20Charles PicCaterham CT031:41,1634,2280,16718
22.23Max ChiltonMarussia MR021:41,5134,5780,35014
107% najlepszego czasu: 1:43,720


Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 38°C
Temperatura powietrza: 32°C
Prędkość wiatru: 0,8 m/s
Wilgotność powietrza: 51%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
24.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki kwalifikacji
Tagi:
Sepang
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
SirKamil, 22.03.2013 04:45[!]
Brawo Łukasz. Rano będziemy mieli pod oczami więcej wody niż w pęcherzu;)
Co do sesji, Raikkonen zrobił piorunujące wrażenie tym drugim czasem prosto z boksów- wszyscy myśleli, że założył średnie- i potem na dłuższym dystansie. Wszystkie okrążenia sesji na jednym zestawie. Red Bull również bardzo mocno, choć (naj)mocniejszy na hotlapie.
MPOWER, 22.03.2013 04:52[!]
Wg komentarzy, to opony w Lotusie znowu najlepiej trzymają. Ale tutaj raczej, używając słów Borowczyka, głównym aktorem będzie pogoda a nie opony.
W każdym razie RBR również wydaje się silny...widać że albo odrobili zadanie albo ich czcze gadanie nie było na pokaz, iż w cieplejszych warunkach opony w ich bolidzie się mniej zużywają.
Aeromis, 22.03.2013 05:05[!]
Ciekawe jest też to, że od kiedy RAI ustanowił swój czas, a ALO nie dał rady go pobić, to obaj kierowcy Ferrari do końca treningu wyjeżdżali już tylko na okrążenia instalacyjne (nie licząc jednego czasu MAS na sam koniec).
Simi, 22.03.2013 07:38[!]
Red Bull, Lotus, Ferrari - to jest czołówka. Lotus bardzo mocny na długich przejazdach, Red Bull na pojedynczym kółku.
SilverX, 22.03.2013 07:40[!]
Znowu ten Raikkonen... Widocznie ich "magiczne zawieszenie" w końcu jest legalne.
SirKamil, 22.03.2013 07:57[!]
Tak sobie tłumacz.
Lukas, 22.03.2013 08:05[!]
@SirKamil - jeszcze nie wiesz, że jeśli ktoś poza Ferrari i Red Bullem jest mocny to musi to być sprawka magików i szarlatanów? :D
MPOWER, 22.03.2013 08:10[!]
To jeszcze nic :) Jeżeli dalej będzie Lotus tak mocny jak jest, to Raikkonen będzie miał teraz wielu kibiców, którzy się znajdą niczym szczury z pod miotły :) Już na innych forach takie zjawisko zaczyna się pojawiać...
Na suchym najmocniejsze się wydają RBR i Lotus, na mokrym jednak Ferrari jest najszybsze. Więc fani Magico będą chcieli pewnie deszczowy weekend. (zakładając, że mają podobną ilość paliwa)
Hayden, 22.03.2013 08:24[!]
co do ''pasywnych'' regulujacych przeswit systemow zawieszen to maja to 4 czolowe zespoly, tak twierdza panowie ze Sky(rozmowa podczas FP2).Jutro podczas PF3 maja mowic o tym wiecej.
axel, 22.03.2013 08:27[!]
Cytat :
To jeszcze nic :) Jeżeli dalej będzie Lotus tak mocny jak jest, to Raikkonen będzie miał teraz wielu kibiców, którzy się znajdą niczym szczury z pod miotły :) Już na innych forach takie zjawisko zaczyna się pojawiać...

I co w tym złego, że będzie miał więcej kibiców?
SirKamil, 22.03.2013 08:37[!]
Pasywnieaktywne;) zawieszenie- interlinked suspensions ma z połowa stawki. Pierwsi mieli to już w 2010.
SilverX, 22.03.2013 08:41[!]
Ale nie w takiej formie jak teraz...
MPOWER, 22.03.2013 08:42[!]
Cytat :
I co w tym złego, że będzie miał więcej kibiców?

W tym, że nie cierpię zjawiska kibicowania sezonowego i kibicowaniu wtedy temu jak jest "najlepszy" (jeżeli w tym sezonie będzie a na to liczę).
Gdzie są Ci kibice, jak zawodnikowi nie wychodzi albo jest w słabszej dyspozycji? Wtedy ich nie ma, kibicują innemu, kto jest na topie....Powszechne zjawisko wśród polskich kibiców i nie tylko dotyczy to F1.
SirKamil, 22.03.2013 08:50[!]
Cytat SilverX :
Ale nie w takiej formie jak teraz...
A właśnie że w takiej... tutaj nie ma tuzina możliwych rozwiązań. Generalnie system to w największym uogólnieniu system naczyń połączonych przymocowany do zawieszenia. Obciążenie na jednym kole, przenoszone przez cięgno lub popychacz wywiera konkretne ciśnienie na tłoczek w cylindrze zintegrowanym z systemem zawieszenie, który przesuwając się wypycha czynnik roboczy zwiększając ciśnienie w cylindrach przy innych kołach poprzez system przewodów, które następnie przesuwa tłoczki tak, aby dalej poprzez cięgno lub popychacz nadać kołom możliwie jak najbardziej optymalną geometrię w tam konkretnym zakręcie, przy tym konkretnym położeniu.
Systemy różnicuje jedynie ich jakość, umiejętność haniebnie trudnej kalibracji.
MPOWER, 22.03.2013 08:55[!]
@Sir - to w uproszczeniu coś ale hydropneumatyczne zawieszenie w Citroenach? (nie wnikając w szczegóły ale mniej więcej zasada działania)
axel, 22.03.2013 09:00[!]
Cytat MPOWER :
W tym, że nie cierpię zjawiska kibicowania sezonowego i kibicowaniu wtedy temu jak jest "najlepszy" (jeżeli w tym sezonie będzie a na to liczę).
Gdzie są Ci kibice, jak zawodnikowi nie wychodzi albo jest w słabszej dyspozycji? Wtedy ich nie ma, kibicują innemu, kto jest na topie....Powszechne zjawisko wśród polskich kibiców i nie tylko dotyczy to F1.

Spodziewałem się takiej odpowiedzi, więc jeszcze raz napiszę: co w tym złego? Też nie przepadam za sezonowcami, ale jeśli ktoś nie ma konkretnego kierowcy, któremu zawsze kibicuję, to niech sobie trzyma kciu..... a dobra nie chce mi się tłumaczyć :D
SirKamil, 22.03.2013 09:06[!]
Cytat MPOWER :
@Sir - to w uproszczeniu coś ale hydropneumatyczne zawieszenie w Citroenach? (nie wnikając w szczegóły ale mniej więcej zasada działania)
Absolutne nie, to coś totalnie skrajnie innego. Wiem tym lepiej, bo sam miałem kiedyś Xantie.
MPOWER, 22.03.2013 09:10[!]
Ok. Dzięki za odpowiedź. Swoją drogą Xantia fajna fura obok mojej ulubionej Cytryny XM :)
Myślałem, że gdy mamy układ naczyń połączonych itd to coś podobnego.

@axel
Między innymi - dodam jeszcze - wystarczy mi czytanie "sezonowych" i "niedzielnych" kibiców, gdy kibicują Ferdkowi. Tego się nie da czytać....
SirKamil, 22.03.2013 10:07[!]
Hydroaktiv rozchodzi się centrycznie od pompy do sfer i miechów, ale one same w sobie nie są od siebie zależne. Generalnie to o czym mówimy jest normą w zakresie jednej osi. To stabilizator. Ten system to jednak połączenie między osiami.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca