F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.12.2018

Domenicali: Powrót Alonso do Formuły 1 z Ferrari byłby możliwy

Verstappen zadowolony z zatrudnienia Gasly'ego przez Red Bulla

Renault będzie pracować nad nowym bolidem podczas przerwy świątecznej

Komentarze Vettela na temat powrotu nie robią wrażenia na Kubicy

18.12.2018

Sirotkin bliski startów w WEC w 2019 roku

Alexander Albon wybrał numer startowy

Kubica: Raikkonen wciąż jest jednym z najlepszych kierowców w F1

Steiner: Powinniśmy byli zdobyć więcej punktów

Sainz: Okres spędzony w Renault pozwolił mi lepiej poznać samego siebie

Brawn: Alonso nie odniósł tak wielu sukcesów na ile pozwalał mu talent

17.12.2018

Racing Point przedstawi zespół 13 lutego

Grosjean: F1 potrzebuje więcej takich zespołów jak Haas

Vettel nie jest fanem elektrycznych samochodów

Leclerc chciałby wygrać w przyszłym roku dwa wyścigi Grand Prix

Costa bagatelizuje doniesienia o problemach z nowym silnikiem Mercedesa

Vasseur: Ericsson dokonał olbrzymich postępów w sezonie 2018

16.12.2018

Brawn: Nowe przepisy na sezon 2019 to pierwszy krok w zmienianiu F1

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Honda potwierdza powrót do Formuły 1 jako dostawca silników

Japoński producent będzie dostarczał swoje jednostki McLarenowi od 2015 roku.
Mateusz Szymkiewicz, 16 maja 2013, wyświetlenia: 6383<< | lista | T- | T+ | >>
Honda oficjalnie potwierdziła powrót do Formuły 1 jako dostawca jednostek napędowych dla McLarena od 2015 roku.

Japoński producent już w przeszłości był związany ze stajnią z Woking, kiedy to dostarczał jej swoje silniki w latach 1988-1992. Duet McLaren-Honda zdobył wówczas po cztery tytuły wśród konstruktorów oraz kierowców. Honda ponadto miała swój fabryczny zespół, która utworzyła w 2006 roku na bazie British American Racing. Dwa lata później koncern wycofał się ze startów w królowej sportów motorowych, ze względu na globalny kryzys finansowy.

Honda już rozpoczęła pracę nad swoim turbodoładowanym silnikiem V6 oraz ERS. Rozwój jednostki napędowej, a także Systemu Odzyskiwania Energii odbywa się w japońskiej miejscowości Tochigi.

„Honda i McLaren mają razem wielkie dziedzictwo” – powiedział Martin Whitmarsh, szef zespołu McLaren. „W przeszłości mieliśmy udane partnerstwo, podczas którego udało nam się pokonać wszystkich. Wspólnie tworzyliśmy jedne z najlepszych momentów w historii Formuły 1, o których do dzisiaj jest głośno na całym świecie. McLaren i Honda właśnie rozpoczynają nową, ekscytującą przygodę, więc w imieniu McLarena, a także wszystkich fanów Formuły 1, z przyjemnością witam ich ponownie. Dla każdego, kto dla nas pracuje, ciężar dotychczasowych osiągnięć spoczywa na naszych barkach. To partnerstwo jest synonimem sukcesu”.

„W latach 80 i 90, McLaren wraz z Hondą wygrał 44 wyścigi, a także zdobył łącznie osiem mistrzowskich tytułów. W 1988 roku stworzyliśmy wspólnymi siłami jeden z najlepszych bolidów w historii Formuły 1 – McLarena MP4/4, którym Ayrton Senna oraz Alain Prost wygrali piętnaście z szesnastu wyścigów. Honda ma silny rodowód jako producent turbodoładowanych silników, co czyni go idealnym partnerem dla McLarena, ponieważ dążymy do kolejnych sukcesów w Formule 1. Patrząc w przyszłość, Honda z McLarenem są bezwzględnie zobowiązani do zachowania naszego dziedzictwa, a także odnoszenia kolejnych wygranych”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.12.2018  Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy
04.12.2018  TAG Heuer pozostanie sponsorem Red Bull Racing do 2021 roku
27.11.2018  Honda dziękuje Hartley'owi za wkład w rozwój jednostki napędowej
23.11.2018  Alonso nie żałuje decyzji o powrocie do McLarena przed sezonem 2015
17.11.2018  Naoki Yamamoto otrzyma szansę występu w piątkowym treningu F1?
Tagi:
Honda
McLaren

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
jpslotus72, 16.05.2013 16:39[!]
@MPOWER
Cytat MPOWER :
ale również mógłbyś wklejać odwołania do Naszego forum

Nikt nie zabrania tego robić Tobie. Nie bierz tego jako "zaczepki" czy czegoś w tym rodzaju - po prostu jeśli bywasz częściej na forum, masz bardziej "pod ręką" te informacje. Ja dobrze się czuję tutaj - nie chcę się zamykać w Ścisłym Gronie ekspertów, tym bardziej, że sam się za takowego nie uważam. Nie chcę też traktować z wyższością tych, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z F1 (i bywają z tego powodu "hejtowani") - sam kiedyś zaczynałem... Dlatego właśnie tutaj celowo wrzucam czasem jakieś odwołania do historii F1, dygresje itp. - być może ktoś zechce głębiej wejść w te sprawy... Może to jakieś echo mojego, po części pedagogicznego wykształcenia (nie jestem "belfrem", ale w pewnym sensie mam pokrewny zawód)?
Niech każdy robi swoje - ja robię to tutaj. Na więcej nie mam czasu i sił. Z własnej ciekawości przeglądam czeskie strony - i jeśli coś tam znajduję, przy okazji dzielę się tym tutaj (ostatnio sporadycznie tłumaczę niektóre teksty). Staram się też podawać odwołania do F1WM (jak tutaj, trochę wyżej), ale na forum nie starcza mi czasu - a i po części "fachowości" (dlatego zawsze, bez kokieterii protestuję, kiedy uważa się mnie za większego "znawcę" niż jestem). Trzeba znać swoje miejsce - moje jest, moim zdaniem, tutaj.
MPOWER, 16.05.2013 16:59[!]
@mbwrobel
Wiesz co to oznacza PW a nie wiesz co to jest SG. SG= Strona Główna.
Masz rację, mogłem to na PW napisać.

@jpslotus72
Fajnie, że robisz co lubisz. Również nie chciałem Ciebie "zaczepić" ale masz ciekawe wnioski, dlatego dałem propozycję.
Cytat jpslotus72 :
nie chcę się zamykać w Ścisłym Gronie ekspertów, tym bardziej, że sam się za takowego nie uważam.

Również się za takiego nie uważam, jak i większość tutaj czy na forum piszących.
Pozdrawiam
Metalpablo, 16.05.2013 17:29[!]
MPOWER i jpslotus72=>

Wsumie to bardzo dobrze, że to tutaj wymieniacie się swoimi poglądami z zachowaniem pełnego szacunku dla drugiej strony. Pokazujecie jak powinna wyglądać rozmowa na poziomie, a nawet bym powiedział, że przypominacie (bo niestety mieliśmy tu już różne przypadki). Niech będzie to wzorzec dla innych.

Pozwole sobie jeszcze dodać, że sam bardzo często wchodzę w linki zamieszczane w komentarzach i bardzo sobie chwalę to, że jak ktoś coś ma ciekawego do zaoferowania to daje do tego namiary.
TAFiT, 16.05.2013 22:04[!]
jpslotus72, MPOWER i Metalpablo
Prawdziwa "wymiana uprzejmości" między wami nastąpiła. ;) Dobrze, że jps nie odwołuje się wyłącznie do naszego forum, z którego sam notabene nie korzytsam. Im więcej informacji z różnych źródeł tym lepiej, bo daje to szerszy pogląd na sytację.

Co do tematu newsa, mimo, że jest to rozwiązanie, którego należało się spodziewać, to jednak jestem delikatnie zaskoczony powrotem Hondy do F1. Dla sportu więcej dostawców silników i większe zróżnicowanie sprzętu jest moim zdaniem dobre. Chciałbym także, żeby nowe jednostki nie zostały "zamrożone", lecz żeby można je było, w ramach zdrowego rozsądku, rozwijać. Napewno byłoby to "uczciwsze" dla widowiska niż DRS`y, KERS`y i inne ERS`y.

Ach, no i tylko połowa producentów silników w tej sytuacji będzie miała zespół fabryczny w F1, co może pomóc zespołom z mniejszym "zapleczem," być bliżej gigantów pod względem technologii.

I jeszcze tylko jedno, jps cytowałeś wypowiedź jednego z przedstawicieli Hondy który mówił, że najpierw muszą zwyciężyć w WTCC. Nie bardzo rozumiem sensu tej wypowiedzi, przecież Tarquini wygrał pierwszy wyścig podczas rundy na Slovakiaringu. Wypowiedź jest sprzed zwycięstwa, czy może chodzi o cały sezon? Wybacz, ale jestem zmęczony i moje zdolności dedukcji nie stoją już na zbyt wysokim poziomie...
Ralph1537, 17.05.2013 11:16[!]
ciekawe czy będzie bolid bialo-czerowny
michu_tarnow, 17.05.2013 12:09[!]
To fajnie, że historia powraca, choć to nie oznacza, że będzie tak jak dawniej. Przykładem jest Williams. Błędem Hondy jest to, że wchodzą dopiero rok później. Oby to nie była zła decyzja i oby nie stoczyli się jeszcze bardziej niż są teraz :(
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca