F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.02.2019

Kwiat studzi emocje po ustanowieniu najlepszego czasu dnia

W czwartek Williams planuje rozpocząć testy aerodynamiczne FW42

Horner: Nie mamy problemów z wibracjami silnika Hondy

Williams przeprosiła za opóźnienie w budowie bolidu FW42

Vettel poważnie traktuje zagrożenie ze strony Leclerca

Daniił Kwiat z najlepszym czasem 3. dnia testów w Barcelonie

Relacja z trzeciego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Grosjean krytykuje nowe przepisy dotyczące koców grzewczych

Nowy bolid Williamsa zadebiutował na torze

Netflix opublikował zwiastun serialu "F1: Jazda o życie"

Sirotkin: Funkcja rezerwowego kierowcy Renault to dobra opcja

Pirelli: Nawierzchnia toru odpowiedzialna za dobre czasy w Barcelonie

Tost: Przewaga Ferrari nad Mercedesem może wynosić 0,5s

Racing Point planuje powiększenie siedziby

19.02.2019

Ricciardo: Nagle poczułem się tak, jakbym wjechał w zakręt z otwartym DRS

Vettel: Szerokie przednie skrzydła wyglądają dziwnie

Gasly: Utrata panowania nad bolidem była niespodzianką

Honda: Koncepcja kompaktowego silnika nie wpłynie negatywnie na osiągi

Leclerc kontynuuje dobrą passę Ferrari podczas testów

Relacja z drugiego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

GP Niemiec: Red Bull odzyskuje tempo w drugim treningu

Tym razem najszybszy był Vettel.
Łukasz Godula, 5 lipca 2013, wyświetlenia: 5931<< | lista | T- | T+ | >>
Drugi trening przed GP Niemiec rozpoczął się niemal przy takiej samej pogodzie jak poprzedni, co po zeszłotygodniowych warunkach z pewnością było ulgą dla zespołów. Szczególnie dla Fernando Alonso, którego rano trapiły awarie elektroniki.

Ekipy bardzo szybko przystąpiły do pracy, już po kilku minutach niemal cała stawka meldowała się z czasem okrążenia, a początkowo prowadził Raikkonen z wynikiem 1:33,537. Do porannego wyczynu Hamiltona brakowało jeszcze sporo, ale zbliżył się do niego Webber, wykręcając po 10 minutach sesji 1:32,333.

Jak zwykle na Nurburgringu częstym widokiem było blokowanie przednich opon w pierwszym zakręcie. Ten unikalny wiraż sprawia wiele problemów i jest jednym ze znaków rozpoznawczych tego obiektu. Webber tymczasem chciał potwierdzić, iż Red Bull uporał się z lekkim brakiem tempa z poranka i wykręcił na kolejnym kółku 1:31,790, co jeszcze nie pobiło wyniku Hamiltona, ale było już bardzo obiecującym czasem. Mercedesy nie chciały odpuścić rywalom, jednak na swoich szybkich kółkach pojechali o nieco ponad 0,2 sekundy wolniej.

Pierwszy na miękkich oponach wyjechał Mark Webber nieco ponad godzinę przed zakończeniem treningu. Czas 1:30,874 wskazywał na niecałą sekundę szybsze tempo, w porównaniu do pośredniej gumy. Partner Webbera, Vettel pojechał jeszcze szybciej, pokonując Australijczyka o 0,267 sekundy. Mercedes w tym czasie, który wraz z Red Bullem wydaje się faworytem podczas tego weekendu pojechał ponownie o 0,2 sekundy wolniej z Rosbergiem w kokpicie.

Kimi Raikkonen na szybkim przejeździe stracił 0,432 sekundy do Vettela, a jego Lotus zdecydowanie może prezentować lepszy balans, gdyż Fin często musiał zmagać się ze swoją maszyną. Za nim uplasowali się kierowcy Ferrari ze stratą 0,6 sekundy do liderującego Niemca. Nieco szybszy od Kimiego okazał się Grosjean, aczkolwiek różnica wynosiła 0,005 sekundy.

Tradycyjnie ostatnia część treningu to symulacje wyścigu. Dla zespołów to najważniejsze dane, które zadecydują o tym, kto wygra w niedzielne popołudnie. My jednak nie znamy chociażby ładunków paliwa, z jakimi jeżdżą zawodnicy, więc porównanie tempa jest lekką tajemnicą, aczkolwiek można się spodziewać podobnych wyników jak tydzień temu. Miejmy nadzieję tym razem bez przygód z rozpadającymi się oponami.

Można było zauważyć dużą degradację miękkich opon. Już po kilku okrążeniach czasy pogarszały się o 2 sekundy, przez co Rosberg musiał zjechać po średnią mieszankę już po 8 okrążeniach. Inni zawodnicy nie byli w wiele lepszej sytuacji. Zapowiada to bardzo ciekawy wyścig, a kto zwycięży dowiecie się oczywiście śledząc weekend z Wyprzedź Mnie!

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Sebastian VettelRed Bull RB91:30,416--39
2.9Nico RosbergMercedes F1 W041:30,6510,2350,23538
3.2Mark WebberRed Bull RB91:30,6830,2670,03241
4.8Romain GrosjeanLotus E211:30,8430,4270,16032
5.7Kimi RaikkonenLotus E211:30,8480,4320,00527
6.3Fernando AlonsoFerrari F1381:31,0560,6400,20835
7.4Felipe MassaFerrari F1381:31,0590,6430,00341
8.10Lewis HamiltonMercedes F1 W041:31,3040,8880,24535
9.5Jenson ButtonMcLaren MP4-281:31,5681,1520,26437
10.14Paul di RestaForce India VJM061:31,7971,3810,22940
11.15Adrian SutilForce India VJM061:31,8241,4080,02734
12.19Daniel RicciardoToro Rosso STR81:31,8551,4390,03142
13.18Jean-Eric VergneToro Rosso STR81:32,0551,6390,20039
14.6Sergio PerezMcLaren MP4-281:32,0861,6700,03136
15.11Nico HulkenbergSauber C321:32,4952,0790,40939
16.12Esteban GutierrezSauber C321:32,7622,3460,26744
17.17Valtteri BottasWilliams FW351:32,8792,4630,11735
18.16Pastor MaldonadoWilliams FW351:32,8802,4640,00136
19.20Charles PicCaterham CT031:33,6953,2790,81538
20.21Giedo van der GardeCaterham CT031:33,8043,3880,10940
21.22Jules BianchiMarussia MR021:34,0173,6010,21310
22.23Max ChiltonMarussia MR021:34,6674,2510,65039
107% najlepszego czasu: 1:36,745


Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 23°C
Temperatura powietrza: 18°C
Prędkość wiatru: 1,5 m/s
Wilgotność powietrza: 57%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2019  F1 2019: podstawowe informacje na temat nowego sezonu
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
Tagi:
Nurburgring
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Siux, 05.07.2013 15:49[!]
uff... kamień z serca ;)
bombka, 05.07.2013 16:44[!]
He,to na pewno jakieś oszustwo,RBR oszukuje,jak mogą być przed Mercedesem który dzięki testom wymiata ;)
IceMan11, 05.07.2013 16:55[!]
Czas na pokaz. Ja już się mentalnie nastawiłem na pierwszą porażkę z Webberem w Q i ogólnie słaby weekend w wykonaniu Sebastiana. Na PP obstawiam Merca - jakiego, ciężko trafić.
benethor, 05.07.2013 18:39[!]
@IceMan11 ale jak to tak, że na pokaz, przecież to Mercedes dostał przez jedne testy tyle przewagi, że już przecież muszą być 5 sekund z przodu...

A tak na poważnie, to żal patrzeć na to, co w tym roku pokazuje McLaren. Mieli auto zdolne do wygrywania to ***li dwa sezony z rzędu. A teraz nie mają nawet tego...
IceMan11, 05.07.2013 19:10[!]
@benethor
McLaren przecież nie bez powodu nie może wygrać generalki od kilkunastu lat. Nie zapominaj o tym ;)
Kamikadze2000, 05.07.2013 21:12[!]
10 lat klątwy... tytuł zdobędą w 2017 roku... ;)

@benethor - te testy w zupełności wystarczyły, aby zmniejszyć degradację. 1000 km, aktualny model, najbardziej wymagający tor w kalendarzu (tam właśnie było apogeum ich problemów) oraz aktualny skład - to nie mogło nie być wykorzystane - nie bądźmy naiwni. Merc dobrze wiedział, że nie beknie - nieścisłe przepisy, a przede wszystkim pozycja w F1 - mógł więc podjąć "ryzyko" i z premedytacją złamać regulamin. Są winni, bo taki jest wyrok. Więc nie ma o czym mówić.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca