F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Ericsson wygrywa swój pierwszy w tym sezonie wyścig GP2

Szwed dyktował tempo na Nurbrugringu.
Paweł Zając, 6 lipca 2013, wyświetlenia: 3686<< | lista | T- | T+ | >>
Marcus Ericsson odniósł pierwsze w tym sezonie zwycięstwo podczas sobotniego wyścigu GP2 na torze Nurbrugring.

Kierowca ekipy DAMS pomimo dwóch pole position w wyścigu dotychczas zdobył zaledwie jeden punkt, jednak ostatecznie udało mu się wygrać w Niemczech. Jego przewaga nad drugim Jamesem Calado wyniosła prawie 8 sekund.

Szwed już w pierwszym zakręcie wysunął się na prowadzenie, jednak początek wyścigu został uspokojony przez neutralizację. Kevin Ceccon na prostej startowej zetknął się z Abtem i Berhonem, jego bolid podbiło i po rolce uderzył w Quaife-Hobbsa, który został na polach startowych. Żadnemu z zawodników nic się nie stało.

Po restarcie Ericsson jadący na pośrednich oponach szybko się oddalał i przed obowiązkowym pit stopem miał 3 sekundy przewagi. Jego partner zespołowy, Richelmi, przez problemy w pit stopie stracił pozycję na rzecz Nasra, Calado i Frijnsa. Brytyjczyk dość szybko poradził sobie z Brazylijczykiem i rzucił się w pogoń za liderem, jednak jego opony nie wytrzymały do końca wyścigu i zmusiły go do zadowolenia się drugim miejscem.

Od tego momentu Nasr tracił pozycje za pozycją i ostatecznie okazało się, że taktyka startu na supermiękkich oponach dała mu zaledwie dziewiąte miejsce. Walka o trzecią pozycję rozstrzygnęła się na ostatnim okrążeniu w szykanie NGK, kiedy doszło do kontaktu pomiędzy Colettim i Frijsem. Lider punktacji zdołał się przedrzeć, a później dwójka jeszcze raz dotknęła się w ostatnim zakręcie, co wybiło Frijnsa z rytmu i zaowocowało stratą pozycji na rzecz Leimera i Richelmiego. Całą czwórkę na mecie dzieliło nieco ponad 0,3 sekundy.

Siódmy był Jon Lancaster przed Tomem Dillmannem, który jutro ruszy z pierwszego pola. Francuz mógłby powalczyć dziś o wyższą pozycję, jednak zgasił bolid tuż po ruszeniu ze stanowiska serwisowego.

GP2 Series > 2013 > Niemcy (główny), Nürburgring - 5,148 km
P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
1. 1Marcus EricssonDAMSDallara GP2/11 Renault321h00m16,98825
2. 3James CaladoART Grand PrixDallara GP2/11 Renault32+0:07,86018
3. 18Stefano ColettiRapaxDallara GP2/11 Renault32+0:14,91515
4. 8Fabio LeimerRacing EngineeringDallara GP2/11 Renault32+0:15,06112
5. 2Stephane RichelmiDAMSDallara GP2/11 Renault32+0:15,11910
6. 22Robin Frijns (D)Hilmer MotorsportDallara GP2/11 Renault32+0:15,2728
7. 23Jon Lancaster (D)Hilmer MotorsportDallara GP2/11 Renault32+0:17,1566
8. 12Tom DillmannRussian TimeDallara GP2/11 Renault32+0:17,8234
9. 9Felipe NasrCarlinDallara GP2/11 Renault32+0:24,2652
10. 5Johnny Cecotto JrArden InternationalDallara GP2/11 Renault32+0:24,3331
11. 15Alexander Rossi (D)Caterham RacingDallara GP2/11 Renault32+0:26,797
12. 14Sergio CanamasasCaterham RacingDallara GP2/11 Renault32+0:27,221
13. 11Sam BirdRussian TimeDallara GP2/11 Renault32+0:31,518
14. 19Simon TrummerRapaxDallara GP2/11 Renault32+0:31,592
15. 27Daniel de JongMP MotorsportDallara GP2/11 Renault32+0:33,904
16. 6Mitch Evans (D)Arden InternationalDallara GP2/11 Renault32+0:34,142
17. 20Nathanael BerthonTrident RacingDallara GP2/11 Renault32+0:36,142
18. 17Rio HaryantoBarwa AddaxDallara GP2/11 Renault32+0:43,318
19. 25Fabrizio CrestaniVenezuela GP LazarusDallara GP2/11 Renault32+0:45,117
20. 24Rene Binder (D)Venezuela GP LazarusDallara GP2/11 Renault32+0:45,498
21. 4Daniel Abt (D)ART Grand PrixDallara GP2/11 Renault32+0:58,723
22. 7Julian LealRacing EngineeringDallara GP2/11 Renault32+0:59,186
23. 16Jake Rosenzweig (D)Barwa AddaxDallara GP2/11 Renault32+1:08,725
24. 10Jolyon PalmerCarlinDallara GP2/11 Renault32+1:42,868
Niesklasyfikowani
21Kevin CecconTrident RacingDallara GP2/11 Renault0
26Adrian Quaife-Hobbs (D)MP MotorsportDallara GP2/11 Renault0
Pole position: Stephane Richelmi (DAMS) - 1:38,487 (+4 pkt.)
Najszybsze okrążenie: Julian Leal (Racing Engineering) - 1:43,041 na 23 okrążeniu
Premia za najszybsze okrążenie w Top 10: Marcus Ericsson (DAMS) +2 pkt.
Objaśnienie skrótów: D - debiutant
Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
09.03.2017  Formuła 2 zastąpi GP2 od sezonu 2017
02.02.2017  Seria GP2 zostanie przekształcona w mistrzostwa Formuły 2?
27.01.2017  Mistrzostwa GP2 oraz GP3 potwierdziły kalendarze na sezon 2017
27.11.2016  Lynn wygrywa wyścig, Gasly zostaje mistrzem GP2
26.11.2016  Gasly wygrywa i wychodzi na prowadzenie w GP2
Tagi:
GP2

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Kamikadze2000, 06.07.2013 18:38[!]
Ericsson wreszcie doczekał się zwycięstwa. Mam nadzieje, że zaliczy najlepszą końcówkę ze wszystkich - zasługuje. ;) Stefano chyba jednak będzie mistrzem - wolałbym Felipe, ale Colettiemu może się bardziej przydać. ;) Bird jest jak kobieta... zmienny - raz jedzie świetny wyścig, a raz bezpłciowo i kiepsko. Dość powiedzieć, że przed szarżą Colettiego, jechał za nim. ;) Niesamowita końcówka, w której największym przegranym (co ciekawe!) Frijns - ten cwaniak zwykle wygrywał na takich pojedynkach. ;) Felipe nie miał kompletnie tempa - czy to wynik wczesnego zjazdu?? Moim zdaniem to przede wszystkim kwestia fatalnych ustawień. Nawet startu z PP nie będzie... ;/ Czyżby kolejny Brazylijczyk miał przegrać walkę o majstra?? Był Piquet Jr, di Grassi, Senna i Razia. Widocznie tak mają... ;)
THC-303, 06.07.2013 19:14[!]
Stratedzy z Arden powinni na zbity ryj wylecieć po tym wyścigu. Mogli mieć podwójne zwycięstwo. Chyba, że te opony kończyły się Cecotto i Evansowi aż tak szybko, ale z czasów to nie wynikało.
adnowseb, 06.07.2013 19:23[!]
@Kamikadze2000
Strata 35 punktów na tym etapie jeszcze nie przesądza o mistrzostwie :)
@THC-303
Tak samo stratedzy Carlina
Kamikadze2000, 06.07.2013 19:58[!]
Mitch w przyszłym roku na mistrza. W każdy weekend miał potencjał na podium. Szkoda, że "gorąca głowa" oraz błędy zespołu robią swoje. Mechanicy do wymiany u niektórych... ;)
THC-303, 06.07.2013 20:06[!]
Cytat :
Tak samo stratedzy Carlina

Tak, przy czym oni ściągnęli kierowców na dodatkowy pit stop w środkowej fazie wyścigu, a nie na kilka minut przed końcem. Była szansa, że ryzyko się opłaci, nie udało się. Natomiast czym kierowali się w Ardenie pojęcia nie mam. Pit stopy Evansa i Cecotto odbyły się za późno, żeby po nich można było cokolwiek ugrać na nowych oponach. Nie nadrobisz czasu pit stopu w 2 czy 3 okrążenia. A jechali na P1 i P2 z przewagą koło 3 sekund nad Ericssonem notując czasy okrążeń gorsze o najwyżej 0,5s. W życiu nie widziałem tak nielogicznej decyzji.
Campeon, 06.07.2013 20:28[!]
W środkowej fazie wyścigu? Nasra ściągnęli na bodajże drugim okrążeniu po zjeździe SC, na 28 okrążeń do końca. Nie wiem, co im w głowie siedziało wtedy.
Adam2iak, 06.07.2013 20:43[!]
Nareszcie :) Już myślałem, że nic w tym sezonie nie wygra...
Zajkos, 06.07.2013 21:46[!]
Ja w tym sezonie kibicuję Colettiemu i Evansowi :) Coletti dobry wyścig kolejne podium jest dobrze. Szkoda że głównego jeszcze w tym roku nie wybrał wyścigu.
Mitch Evans dobry debiut, musi być w F1 w przyszłości.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca