F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

GP Belgii: Drugi trening dla Vettela pomimo problemów

Opis drugiej sesji treningowej na torze Spa-Francorshamps.
Paweł Zając, 23 sierpnia 2013, wyświetlenia: 5811<< | lista | T- | T+ | >>
Tym razem aura sprzyjała już zawodnikom i druga sesja treningowa rozpoczęła się przy pięknej pogodzie. Zespoły zdecydowały się nie marnować czasu i od razu wszyscy rzucili się do jazdy.

Po pierwszych dziesięciu minutach czasów okrążenia nie mieli jedynie zawodnicy McLarena oraz Lewis Hamilton. Na czele znajdował się Webber z wynikiem 1:51, 315s, przed Massą, Alonso, Maldonado i Jeanem-Ericiem Vergne.

Czasy zmieniały się jednak jak w kalejdoskopie, więc zarówno wcześniej jak i później nikt nie zagrzał na dłużej miejsca na prowadzeniu. Warto dodać, że Lotus podczas tego treningu zdecydował się nie używać pasywnego DRS, aby dobrze ocenić zyski płynące z korzystania z systemu. Spory ruch na torze o mało nie zaowocował kraksą pomiędzy Vettelem i Pikiem, kiedy Francuz niebezpiecznie wracał na tor po błędzie w przedostatnim zakręcie.

Na założenie pośrednich opon jako pierwszy zdecydował się Mark Webber po 30 minutach od rozpoczęcia sesji. Australijczyk wykręcił 1:49,390, co było wynikiem o ponad sekundę lepszym niż czas Vettela na twardszej mieszance. Sam Webber poprawił zaś zwój wynik o blisko dwie sekundy. Wcześniej kierowcy sporo jeździli, jednak niezbyt wiele się działo i tylko Hamilton zaliczył "ciepły" moment, kiedy bokiem wyjeżdżał z dziesiątego zakrętu. W tym momencie najbardziej pracowitym zawodnikiem był Raikkonen, który miał na koncie 12 okrążeń.

Jako kolejni pośrednie ogumienie założyli Rosberg i Vettel, jednak zawodnik Mercedesa nie złamał nawet bariery 1:50. Vettel natomiast popisał się najlepszym czasem i wyprzedził swojego partnera zespołowego o 0,059s. Kolejnym zespołem, który zdecydował się na sprawdzenie bardziej miękkich opon, był Lotus, jednak zarówno Grosjean jak i Raikkonen pojechali poniżej 1:50 i stracili do Red Bulla kolejno 0,8 i sekundę.

Pół godziny przed końcem już większość zawodników miała na swoim koncie przejazdy na bardziej miękkiej mieszance, jednak nikomu nie udało zbliżyć się do Red Bulli. Trzecie miejsce zajmował wtedy Romain Grosjean, przed Felipe Massa, Jeanem-Ericiem Vergne, Raikkonenem, Perezem, Rosbergiem i dwójką Force India. Niektórzy zaczęli także dłuższe przejazdy na tych oponach, a Fernando Alonso powrócił na tor po dłuższej przerwie – Hiszpan jak do tej pory zaliczył tylko 10 okrążeń.

W końcówce pojawiło się trochę dramaturgii, kiedy w bolidzie Vettela doszło do uszkodzenia prawej tylnej opony, po czternastu okrążeniach na niej. Niemcowi udało się opanować samochód i powrócić do boksu, jednak uszkodzenia podłogi skróciły jego udział w sesji. Kilka chwil później z treningiem pożegnał się także Giedo van der Garde, kiedy stracił kontrolę nad bolidem w zakręcie Paul Frere i wylądował w barierze z opon. W czasach już nic się nie zmieniło, gdyż wszyscy skupili się na długich przejazdach. Jedynie spóźniony Alonso wskoczył na siódme miejsce po szybkim okrążeniu na pośrednich oponach.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Sebastian VettelRed Bull RB91:49,331--22
2.2Mark WebberRed Bull RB91:49,3900,0590,05934
3.8Romain GrosjeanLotus E211:50,1490,8180,75934
4.4Felipe MassaFerrari F1381:50,1640,8330,01527
5.18Jean-Eric VergneToro Rosso STR81:50,2530,9220,08928
6.7Kimi RaikkonenLotus E211:50,3180,9870,06533
7.3Fernando AlonsoFerrari F1381:50,5101,1790,19221
8.6Sergio PerezMcLaren MP4-281:50,5361,2050,02627
9.9Nico RosbergMercedes F1 W041:50,6011,2700,06533
10.14Paul di RestaForce India VJM061:50,6111,2800,01027
11.15Adrian SutilForce India VJM061:50,6291,2980,01830
12.10Lewis HamiltonMercedes F1 W041:50,7511,4200,12227
13.11Nico HulkenbergSauber C321:50,9721,6410,22133
14.16Pastor MaldonadoWilliams FW351:50,9911,6600,01928
15.5Jenson ButtonMcLaren MP4-281:51,1951,8640,20428
16.19Daniel RicciardoToro Rosso STR81:51,4472,1160,25226
17.17Valtteri BottasWilliams FW351:51,5682,2370,12128
18.12Esteban GutierrezSauber C321:51,6442,3130,07626
19.21Giedo van der GardeCaterham CT031:53,1573,8261,51321
20.20Charles PicCaterham CT031:53,2513,9200,09429
21.22Jules BianchiMarussia MR021:53,4824,1510,23128
22.23Max ChiltonMarussia MR021:54,4185,0870,93612
107% najlepszego czasu: 1:56,984


Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 34°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 3,3 m/s
Wilgotność powietrza: 43%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2019  F1 2019: podstawowe informacje na temat nowego sezonu
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
Tagi:
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
damian8126, 23.08.2013 15:36[!]
RBR niszczy w S1 i S3 tego bym się nie spodziewał ,ciekawie.
iceneon, 23.08.2013 15:45[!]
Alonso sklonowali? Był na 7. i 12. miejscu?
kusza, 23.08.2013 15:50[!]
Alonso jest 2 razy - niema Hamiltona.
kurcjusz, 23.08.2013 16:05[!]
Sami widzicie, że Alonso dwoi się i troi, żeby tylko wycisnąć coś więcej z tego bolidu, a Wy go krytykujecie za marudzenie :p
IceMan11, 23.08.2013 17:43[!]
Musiałbym widzieć treningi, ale i tak strzelam, że faworytami są obaj kierowcy Merca i ponownie któryś z nich zdobędzie PP.
Simi, 23.08.2013 19:38[!]
Czy Red Bull robił coś z nosem, czy tylko zdjęcie daje fałszywe wrażenie?

@IceMan11
Już nieraz miałeś pod tym względem rację, więc mam nadzieję, że i tym razem tak będzie ;)
Choć na tą chwilę wydaje mi się, że Red Bulle mogą być nie do pokonania, a Mercedes się boryka z pewnymi kłopotami. Zobaczymy jednak jak to będzie wyglądało jutro, Srebrne Strzały nieraz czaiły się w piątek, by z hukiem zdobyć PP w sobotę.
TommyYse, 23.08.2013 20:38[!]
Cytat Simi :
Choć na tą chwilę wydaje mi się, że Red Bulle mogą być nie do pokonania, a Mercedes się boryka z pewnymi kłopotami.

Zawsze nam się tak wydaje :D
Red Bull dzisiaj bezsprzecznie najlepszy, ale jutro i niedziela to już coś innego. Pozostaje nam czekać.

Cytat Simi :
Czy Red Bull robił coś z nosem, czy tylko zdjęcie daje fałszywe wrażenie?

Zrobił coś. Łap więcej zdjęć:
http://www.formul...n/2013/d13bel623.jpg
http://www.formul...013/dpl1323au002.jpg
http://www.formul...n/2013/d13bel658.jpg

Dla porównania węgierska wersja:
http://www.formul...n/2013/d13hun620.jpg
http://www.formul...013/ddr1326JY033.jpg
http://www.formul...013/ddr1326JY032.jpg

Po prostu przesunęli te boczne lotki (oświećcie mnie, to się pewnie jakoś fachowo nazywa) na końcu nosa troszkę do tyłu. I porównajcie sobie tylne skrzydła :)
Simi, 23.08.2013 20:54[!]
@TommyYse
Dzięki, właśnie już patrzę na forum ;)

A co do formy RBR i Merca - fakt jest faktem, Srebrne Strzały już niejednokrotnie zrobiły nas w lolo ;)
Dlatego na razie nie ma co wyciągać pochopnych wniosków, trzeba po prostu poczekać. Ja tam mam nadzieję, że Mercedes i Lewis będą nieco szybsi :)
Kamikadze2000, 23.08.2013 21:18[!]
Merc ponoć ma pewne problemy, ale poczekajmy do qualu. RBR jak zawsze równa dobra forma. To klucz do sukcesów.
IceMan11, 23.08.2013 21:56[!]
Wydaję mi się, albo mają większy schodek niż dotychczas.
derwisz, 24.08.2013 00:09[!]
Jaki jest byk każdy widzi. :(
Dominacja niepodważalna. Można tylko zastanawiać się ile jeszcze razy w tym sezonie komuś uda się pokonać bolidy Neweya.

W zasadzie każda porażka Byków będzie sporą niespodzianką. W pojedynczych wyścigach w zależności od torów rożne ekipy czasami mogą sprawiać niespodzianki spychając redbullowców na drugie miejsce ale nie zmieni to mojego przekonania , ze w obecnym sezonie losy mistrzostw sa już przesądzone.
TommyYse, 24.08.2013 00:25[!]
@derwisz
Nic nie jest przesądzone, nie pisz tak bo w to uwierzysz! :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca