F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Ferrari: Musieliśmy zwolnić Arrivabene, aby w zespole pozostał Binotto

10.01.2019

Ocon zdeterminowany, by powrócić do Formuły 1 w sezonie 2020

Andreas Seidl został nowym dyrektorem zarządzającym McLarena

Valtteri Bottas stracił wsparcie wieloletniego sponsora

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

GP Singapuru: 2. trening pada łupem Sebastiana Vettela

Prezentujemy wyniki i opis nocnej sesji na torze Marina Bay.
Nataniel Piórkowski, 20 września 2013, wyświetlenia: 5743<< | lista | T- | T+ | >>
Sebastian Vettel powrócił na czoło tabeli wykręcając najlepszy czas podczas drugiego treningu na torze Marina Bay. Kolejne dwa miejsca zajęli Mark Webber i Nico Rosberg.

Najszybciej na tor wyjechał Adrian Sutil w bolidzie Force Indii. Później w jego ślady poszli inni kierowcy, który wkrótce uzyskali pierwsze rezultaty. Podczas gdy Sutil odnotował czas na poziomie 1:51,501 sek, Paul di Resta, zblokował lewe przednie koło na dohamowaniu do pierwszego zakrętu.

Kilka chwil później na czele tabeli znajdował się już Perez, by następnie na szczycie zawitali odpowiednio Button, Rosberg oraz Vettel. Bardzo szybko stało się jasne, że kolejne problemy z samochodem trapią Romaina Grosjeana. Ekipa Lotusa próbowała naprawić usterkę układu kierowniczego. W międzyczasie na drugą lokatę awansował Lewis Hamilton, który tracił trzy dziesiętne sekundy do Vettela. Wkrótce nowym liderem został Mark Webber, który odnotował czas oscylujący w granicach 1:46,489 sek.

Na kolejnym okrążeniu Australijczyk urwał z niego kolejne dwie dziesiętne sekundy, prowadząc ze swym zespołowym partnerem korespondencyjną walkę o pierwsze miejsce w klasyfikacji sesji.

Z bolidem Ferrari wyraźnie walczył Fernando Alonso. Hiszpan przejechał zbyt szeroko dziewiąty zakręt, a jego najlepszy wynik pozwalał mu na piastowanie tylko piątego miejsca z ponad sekundową stratą do liderów. Po dwudziestu pięciu minutach Daniel Ricciardo jako pierwszy założył do swojego samochodu supermiękką mieszankę, poprawiając swój najlepszy czas z rekordem drugiego sektora. Kilka chwil później garaż Lotusa opuścił w końcu Romain Grosjean.

Inżynier wyścigowy Webbera, Simon Renie poinformował swego podopiecznego, że różnica pomiędzy dostępnymi w ten weekend rodzajami opon Pirelli na suchy tor wynosi około 1,5 sek. Na półmetku sesji, po pierwszych przejazdach wykonanych na ogumieniu oznaczonym czerwonym kolorem, czołowa piątka klasyfikacji prezentowała się następująco. Vettel, za nim Webber, dalej duet Mercedesa w składzie Rosberg i Hamilton, a za nimi Fernando Alonso.

Gdy w garażu Red Bulla trwała inspekcja samochodu Webbera, który uderzył w ścianę przy zakręcie nr 21, kolejne zespoły rozpoczynały programy dłuższych przejazdów i porównywania mieszanek.

Na dwadzieścia pięć minut przed końcem, Pastor Maldonado wypadł z toru w trzynastym zakręcie, uszkadzając przednie skrzydło swego Williamsa. Wenezuelczyk był w stanie wrócić do boksu, a żółte flagi wywieszone w okolicach wirażu zniknęły niemal tak szybko, jak tylko się pojawiły. Kilka minut później, po krótkiej wizycie w boksach, sensacyjny zwycięzca Grand Prix Hiszpanii z 2012 roku realizował już swój wieczorny plan zajęć na pośredniej mieszance.

Około piętnaście minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę, Grosjean zjechał do swych inżynierów zgłaszając problemy z hamulcami. Z kolei inżynier Valtteriego Bottasa przekazał Finowi informacje o problemach z przednim skrzydłem i związaną z tym możliwą utratą docisku na przedniej osi. Sześć minut przed końcem treningu Maldonado ponownie obrócił swój samochód. Tym razem bez zniszczeń.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Sebastian VettelRed Bull RB91:44,249--34
2.2Mark WebberRed Bull RB91:44,8530,6040,60430
3.9Nico RosbergMercedes F1 W041:45,2581,0090,40534
4.10Lewis HamiltonMercedes F1 W041:45,3681,1190,11033
5.8Romain GrosjeanLotus E211:45,4111,1620,04318
6.3Fernando AlonsoFerrari F1381:45,6911,4420,28032
7.5Jenson ButtonMcLaren MP4-281:45,7541,5050,06330
8.7Kimi RaikkonenLotus E211:45,7781,5290,02432
9.15Adrian SutilForce India VJM061:46,0021,7530,22427
10.6Sergio PerezMcLaren MP4-281:46,0251,7760,02331
11.19Daniel RicciardoToro Rosso STR81:46,4062,1570,38134
12.18Jean-Eric VergneToro Rosso STR81:46,4292,1800,02333
13.14Paul di RestaForce India VJM061:46,6062,3570,17733
14.11Nico HulkenbergSauber C321:46,8082,5590,20236
15.4Felipe MassaFerrari F1381:46,8702,6210,06233
16.12Esteban GutierrezSauber C321:47,2873,0380,41729
17.17Valtteri BottasWilliams FW351:47,4343,1850,14733
18.16Pastor MaldonadoWilliams FW351:47,7613,5120,32725
19.21Giedo van der GardeCaterham CT031:49,4345,1851,67334
20.20Charles PicCaterham CT031:49,5265,2770,09234
21.23Max ChiltonMarussia MR021:49,6195,3700,09333
22.22Jules BianchiMarussia MR021:49,7315,4820,11230
107% najlepszego czasu: 1:51,546


Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 30°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 2,1 m/s
Wilgotność powietrza: 71%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2019  F1 2019: podstawowe informacje na temat nowego sezonu
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
Tagi:
Grand Prix F1
Marina Bay
Vettel S.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Europejczyk, 20.09.2013 17:06[!]
ah ten Vettel...
pawlos, 20.09.2013 17:32[!]
Prędzej Hamilton łyknie Alonso w WDC niż Alonso Vettela. To samo tyczy się klasyfikacji konstruktorów. Obawiam, że Massa może dowozić mało punktów w końcówce sezonu, chociaż motywacje to on powinien mieć nie byle jaką w obecnej sytuacji.
Anderis, 20.09.2013 17:52[!]
Chilton jakby coraz bardziej naciskał Bianchiego.
mmw, 20.09.2013 18:16[!]
Kurde, jaka przepaść, masakra. Już po sezonie i znowu dzięki Adriankowi. :)
Dante, 20.09.2013 18:34[!]
@mmw - Adrianowi musi być wstyd za to, że zrobił cztery razy z rzędu najlepsze auto w stawce. :(
adnowseb, 20.09.2013 18:45[!]
A Massa dotrzymuje słowa :) Aż obawiam się kwalifikacji ;)
Podtrzymuję zdanie : brak szykany obniżył atrakcyjność toru. :( Zgadzacie się ze mną?
marcinek188, 20.09.2013 18:45[!]
@Dante Jakby nie patrzeć w 2009 gdyby nieco lepszy start zaliczyły puszki, a słabszy Brawna GP też by zdominowali sezon
Więc mam nadzieje, że nowe przepisy na 2014 nie będą tak korzystne dla Red Bulla jak te zmiany z 2009.
Ale tak patrząc, czy właśnie nie o to nam chodziło ? Przerwania dominacji na przemian Ferrari i Mclarena na rzecz zespołów środka stawki ?
Kamikadze2000, 20.09.2013 19:42[!]
@adnowseb - ja niestety - dla mnie ta szykana była wypaczeniem rywalizacji i nareszcie nie ma tego bubla. Pzdr :D
adnowseb, 20.09.2013 20:03[!]
@Kamikadze2000
Po wyścigu może zmienię zdanie.W końcu wyścig to nie trening:) Na razie jestem bardzo rozczarowany.
Również pozdrawiam.
marios76, 21.09.2013 06:35[!]
@marcinek188 A napisz mi kiedy McLared "dominował"? Bo mi się wydaje, że ostatnio Hakkinen WYWALCZYŁ dwa tytuły pod rząd, okraszając to jednym WDC, chyba że piszesz o czasach Senny i prosta? ;)
W 2009, RB też miał szanse na tytuły- BGP się wstrzelił na początku, potem regularnie dojeżdżali do mety, ale już nie "win po winie". RB brakło doświadczenia, bo szybkość już mieli. Myślę, że Newey przez 5 kolejnych lat buduje najszybszy bolid na przestrzeni sezonu! :( Najgorsze jest to, że liczyć możemy tylko na silniki- Adrian Newey nie zgubi się, bo coś się zmieni w przepisach. Pamiętajmy, że on już budował najszybsze Williamsy i McLareny, awarie nie pozwoliły mu na udział w powiedzmy 10 tytułach na przestrzeni 15lat, albo 13 na 20 jak kto woli! Facet ma do tego głowę i smykałkę, jak nikt przed nim!
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca