F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Ferrari: Musieliśmy zwolnić Arrivabene, aby w zespole pozostał Binotto

10.01.2019

Ocon zdeterminowany, by powrócić do Formuły 1 w sezonie 2020

Andreas Seidl został nowym dyrektorem zarządzającym McLarena

Więcej wiadomości

  Archiwum 2006
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Suzuki przedstawia swój zespół japońskim mediom

Japończyk liczy na dobre rezultaty w niezbyt odległej przyszłości.
Marek Roczniak, 5 marca 2006, wyświetlenia: 797<< | lista | T- | T+ | >>
Były kierowca Formuły 1, Aguri Suzuki, zaprezentował wczoraj japońskim mediom w Tokio swój nowy zespół Super Aguri F1, który już za siedem dni oficjalnie zadebiutuje w królowej sportów motorowych.

„Mój zespół jest być może mały, ale chcę go szybko przekształcić w konkurencyjny na najwyższym poziomie. Liczę na dobre rezultaty w niezbyt odległej przyszłości”, powiedział dziennikarzom Suzuki otoczony przez dwójkę swoich kierowców, Takumę Sato i Yujiego Idę.

Mający obecnie 45 lat Suzuki przyznał nie tak dawno, że chciałby przejść na całkowitą emeryturę w wieku 50 lat, co postanowił jeszcze gdy był kierowcą F1. Jednak zanim to nastąpi, chciałby zobaczyć jednego ze swoich kierowców na podium.


W 1990 roku Suzuki sam stał się pierwszym azjatą, któremu udało się stanąć na podium w Formule 1 (Grand Prix Japonii na torze Suzuka). Następnym Japończykiem, który zdołał tego dokonać, był 14 lat później Takuma Sato (Grand Prix Stanów Zjednoczonych na torze Indianapolis).

„Myślę, że z początku będzie nam dosyć trudno, ale chcę uzyskiwać coraz lepsze rezultaty krok po kroku. To dla mnie nowe wyzwanie i mam nadzieję, że zdołam w pełni wykorzystać swoje doświadczenie”, powiedział podczas prezentacji Sato, mający na swoim koncie trzy pełne sezony startów w F1 i rok testów.

Były mistrz Brytyjskiej Formuły 3 jest generalnie uważany za szybkiego i dosyć utalentowanego kierowcę. Niestety ma na swoim koncie wiele incydentów i zwłaszcza ostatni sezon okazał się dla niego wyjątkowo nieudany. Właśnie dlatego zespół Hondy (wcześniej B.A.R) zdecydował się na zatrudnienie na jego miejsce Rubensa Barrichello.

Hondzie nadal zależało jednak na tym, aby Sato pozostał w F1 i to – jak niektórzy sugerują – doprowadziło właśnie do powstania wspieranego przez Hondę nowego zespołu. Partnerem Sato będzie w tym sezonie debiutujący w F1 wicemistrz Formuły Nippon, Yuji Ide, który jak się okazuje zdołał pokonać odpowiedni dystans za kierownicą bolidu SA05 w celu otrzymania superlicencji FIA. Rezerwowym kierowcą w dwóch pierszych wyścigach będzie tymczasem były tester Renault, Franck Montagny.

Japońska stajnia sezon 2006 rozpocznie ze zmodyfikowanym Arrowsem A23 z 2002 roku, zaprojektowanym przez obecnego głównego projektanta zespołu McLaren, Mike'a Coughlana. W europejskiej części sezonu ma się pojawić w pełni autorski bolid Super Aguri, SA06, jednak z ostatnich plotek wynika, iż raczej na pewno nie zadebiutuje on w mającej odbyć się 23 kwietnia Grand Prix San Marino na torze Imola.

Źródło: F1-Live.com, pitpass.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.11.2013  Super Aguri wraca do ścigania w bolidach jednomiejscowych
11.05.2009  Akita zaprzecza możliwości powrotu Super Aguri do F1
06.05.2009  Super Aguri powróci do Formuły 1?
30.07.2008  Niemiecka firma zakupiła pozostałości po Super Aguri
09.07.2008  Sato twierdzi, że prowadzi rozmowy z kilkoma zespołami F1
Tagi:
Super Aguri
Suzuki A.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
odiss, 05.03.2006 14:12[!]
Z powodu Taku powstało Super Aguri.. dobre :D
Mariusz, 05.03.2006 14:40[!]
Ja myślę, że po prosu Japończycy chcą mieć swój narodowy team. A dodatkowo Honda chce być lepsza od Toyoty, stąd ten zespół.
P@veL, 05.03.2006 15:36[!]
Brawo za orginalne, czerwone, felgi. W ten sposób pomogli Borówce-będzie mógł odróżnić ich od BMW :D :)
bolekse, 05.03.2006 16:15[!]
Super ogórki z Jako Tako Tato i Juz Ide podbijom świat ! i ja im kibicuje poki używają bolidu arrowsa, bo on był bardzo udanom konstrukcją i kto wie ile punktów by nie zdobyl gdyby arrows nie zbankrutował, do tego kojarzy m i sie z Frentzenem ktorego bardzo lubilem :)
Fireball, 05.03.2006 16:50[!]
Ja nigdy Frentzena nie lubiłem bo jego hobby to polowanie na zwierzęta, a co do arrowsa w 2002 roku bolid a23 był w czołówce pod względem aerodynamiki, natomiast silnik był kiepski. Sądze że Super Ogóry może zacząć punktować po wprowadzeniu nowego sa06, o ile do tego dojdzie, ale myślę że profesjonalista jakim jest Suzuki zrobi wszystko by tak się stało i poprowadzi zespłół do wielu zwycięstw.
Witek, 05.03.2006 18:49[!]
Nie pozwolę na Frentzena powiedzieć złego słowa! To był kierowca o niezwykle pogodnej osobowości i stanął nawet w USA, chyba w 2003 o ile dobrze pamiętam na podium- prowadząc Saubera! Wicemistrz Swiata z 1997 roku, 3 zwycięstwa w karierze- w tym aż 2 z Jordanem. W sumie stawał 18 razy na podium- w tym 8 razy prowadząc Jordana. Ciepło wspominam Heinza-Haralda! To był równy gość....
kuba_new, 05.03.2006 19:43[!]
no coz mam nadzieje ze bedzie sie starac troche badziej niz aroows
McLuke, 07.03.2006 22:31[!]
eee taki se ten SA05... mam nadzieję że SA06 będzie wyglądał lepiej i że Taku i Yuji bedą zdobywac punkty hehe. Ciekawe jakich Super Aguri znajdzie sponsorów... bo tak biały bolid z 3 napisami: Honda, Bridgestone i Super Aguri to wygląda śmiesznie...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca