F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Więcej wiadomości

  Archiwum 2006
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Berger o V10, Todt o limicie testów w 2006...

Najciekawsze fragmenty piątkowej konferencji prasowej w Bahrajnie.
Marek Roczniak, 10 marca 2006, zmieniony 16.03.2006 10:31, wyświetlenia: 767<< | lista | T- | T+ | >>
Podczas dzisiejszej konferencji prasowej w Bahrajnie, w której udział wzięli szefowie zespołów Toro Rosso, Renault, McLaren, Super Aguri i Ferrari, poruszonych zostało kilka interesujących spraw. Przede wszystkim Gerhard Berger został zapytany o to, czy obawia się zmiany "formułę równości" dla silników V10, po tym jak Vitantonio Liuzzi uzyskał podczas dzisiejszych treningów szósty czas.

„To dobre pytanie”, mówi Austriak, „ponieważ testowaliśmy tutaj niedawno jako jeden z nielicznych zespołów, więc przybyliśmy na weekend GP z gotowymi ustawieniami bolidu. Później oczywiście założyliśmy nowy zestaw opon i ustanowiliśmy bardzo dobry czas, ale z drugiej strony wiele zespołów ograniczyło swoją aktywność, ponieważ oszczędzały silniki. My jeździliśmy dosyć dużo i to dało nam pewną przewagę”.

„Jeśli mówimy silniku, to wiem że sporo się ostatnio dyskutuje na ten temat. Zacznę od tego, że kontrakt na dostawę silników przejęliśmy wraz zespołem Minardi i tego się trzymamy, starając się wykonać jak najlepszą pracę. Rozbudowaliśmy zespół, uczyniliśmy silniejszym, mamy całkiem niezły bolid i silnik, z którego jesteśmy zadowoleni. Jeśli dobrze rozumiem, celem FIA było uregulowanie tego w taki sposób, aby silnik był konkurencyjny”.

„Jestem w 100% pewny, że nie mamy najlepszego silnika. Niektóre V8 są mocniejsze od naszego V10, ale jestem także pewny, że nie mamy najgorszego silnika. I nie wydaje mi się, aby celem FIA było uczynienie z V10 najgorszego silnika. Myślę, że powinniśmy mieć równe szanse i wydaje mi się, że tak właśnie jest. Cała dyskusja na ten temat nie ma teraz specjalnie sensu – zobaczymy w najbliższe dni ile nam się uda osiągnąć z tym silnikiem, ale jeśli popatrzeć na prędkości, to myślę, że szanse są wyrównane”.

Następnie Jean Todt został zapytany, czy może zdradzić jakieś szczegóły na temat proponowanego limitu testów w trakcie sezonu. „Tak, posiadam dokument, który został podpisany przez szefów 11 zespołów, więc można powiedzieć, że porozumienie w sprawie ograniczenia testów w sezonie 2006 zostało osiągnięte”. Francuz potwierdził także, że limit testów obejmuje 36 dni w trakcie sezonu.

Z kolei Aguri Suzuki potwierdził, że debiut zupełnie nowego bolidu SA06 opóźni się, gdyż zespół musiał skupić swój cały dotychczasowy wysiłek na przygotowaniu podwozia Arrowsa z 2002 roku do startów. Na pytanie o konkretną datę wprowadzenia nowego auta odpowiedział: „Trudno w tej chwili powiedzieć, gdyż mój zespół jest bardzo mały, tylko stu ludzi. Teraz, kiedy zaczął się sezon, bardzo trudno będzie skonstruować nowy samochód. Ale prace zostały już rozpoczęte”.

Po serii niezbyt ciekawych pytań do Flavio Briatore przyszła kolej na Rona Dennisa, który wypowiedział się między innymi na temat dzisiejszej awarii w bolidzie Kimi Raikkonena. „To była frustrująca awaria całej skrzynki elektronicznej (ECU przyp. red.), jak przydarzyła się nam po raz pierwszy od wielu lat. Tego typu awarii nie mieliśmy od bardzo dawna, więc się tym nie przejmuję”. Dennis zdementował także pogłoski, jakoby w bolidzie Juana Pablo Montoi konieczna była wymiana silnika. „Nie, z silnikami jest wszystko w porządku”, powiedział.

Na koniec padło jeszcze pytanie czy to prawda, że zespół Toro Rosso nie może zdobywać punktów, ponieważ nie korzysta z silnika V8, na co szef Ferrari odpowiedział: „Kiedy zapadła decyzja o wydaniu zgody niektórym prywatnym zespołom na korzystanie z ograniczonego silnika V10, poinformowaliśmy FIA, że w zależności od uzyskiwanych rezultatów przez taki samochód możemy złożyć protest. Oczywiście nie unikniemy takich kwestii spornych jak ta, ale jestem przekonany, że FIA zareaguje we właściwy sposób”.

Źródło: FIA.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.01.2019  Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie
14.01.2019  Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019
09.01.2019  Tost: Władze F1 powinny zredukować docisk bolidów o 40-50 procent
03.01.2019  F1 proponuje zakaz testów wyścigowych opon podczas piątkowych treningów
03.01.2019  Steiner: Rozmowy o przepisach na sezon 2021 toczą się zbyt wolno
Tagi:
F1 ogólnie
Berger G.
Todt J.
Super Aguri
Dennis R.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
kuba_new, 10.03.2006 19:56[!]
znaczy odda punkty zdobyte przez te zespoly
np:...ferrari
tak bylby dobry pomysl pomislal todt
Metalpablo, 10.03.2006 20:09[!]
Nic konkretnego jak dlamnie,jedynie coś sie dowiedziałem o awari Kimasa.Mam nadzieje,że to bedzie jedyna awaria w McLarenach,wierze w to i w nich:D
McLuke, 10.03.2006 21:52[!]
oby tylko w końcu FIA zmieniła przepis dotyczący silników i żeby STR zmieniła V10 na V8. Wtedy wszystko bedzie oki. A tak swoją drogą ciekawe kiedy Super Aguri zaprezentuje swój bolid??
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca