F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.12.2018

Domenicali: Powrót Alonso do Formuły 1 z Ferrari byłby możliwy

Verstappen zadowolony z zatrudnienia Gasly'ego przez Red Bulla

Renault będzie pracować nad nowym bolidem podczas przerwy świątecznej

Komentarze Vettela na temat powrotu nie robią wrażenia na Kubicy

18.12.2018

Sirotkin bliski startów w WEC w 2019 roku

Alexander Albon wybrał numer startowy

Kubica: Raikkonen wciąż jest jednym z najlepszych kierowców w F1

Steiner: Powinniśmy byli zdobyć więcej punktów

Sainz: Okres spędzony w Renault pozwolił mi lepiej poznać samego siebie

Brawn: Alonso nie odniósł tak wielu sukcesów na ile pozwalał mu talent

17.12.2018

Racing Point przedstawi zespół 13 lutego

Grosjean: F1 potrzebuje więcej takich zespołów jak Haas

Vettel nie jest fanem elektrycznych samochodów

Leclerc chciałby wygrać w przyszłym roku dwa wyścigi Grand Prix

Costa bagatelizuje doniesienia o problemach z nowym silnikiem Mercedesa

Vasseur: Ericsson dokonał olbrzymich postępów w sezonie 2018

16.12.2018

Brawn: Nowe przepisy na sezon 2019 to pierwszy krok w zmienianiu F1

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Whitmarsh: Magnussen miał otrzymać miejsce w innym zespole

Brytyjczyk nie chciał jednak zdradzać w jakim.
Nataniel Piórkowski, 23 listopada 2013, wyświetlenia: 2176<< | lista | T- | T+ | >>
Martin Whitmarsh zdradził, że w pierwotnej wersji Kevin Magnussen miał w przyszłym roku nie bronić barw McLarena a innego, konkurencyjnego zespołu.

Brytyjczyk zdradził, że gdyby jedna z ekip dotrzymała warunków wypracowanych wcześniej ustaleń, to Duńczyk, który w tym sezonie zdobył mistrzostwo Formuły Renault 3,5, nie ścigałby się w przyszłym sezonie dla jego ekipy.

„Miałem nadzieję i starałem się znaleźć mu kokpit. Osiągnęliśmy nawet w tej sprawie porozumienie z szefem innego zespołu, uścisnęliśmy sobie ręce. To była kompletna umowa, ale później się z niej wycofał…” – przyznał Whitmarsh w rozmowie z oficjalnym portalem F1.

Pytany o nazwisko wspomnianego wcześniej szefa zespołu, szef stajni z Woking odparł: „Chciałbym, ale nie. Nawet po dwudziestu pięciu latach mam z tym problem. Wiem że nie powinienem, ale wciąż jestem rozpaczliwie naiwny. Wciąż myślę, że jeśli spojrzę komuś w oczy i uścisnę z nim rękę, porozumienie działa. Kiedy wszystko obraca się tak, jak sprawa Magnussena, jestem w szoku i powtarzam sobie: Naucz się tego, nie bądź naiwny. Tak więc mierząc się z tą sprawą, zadecydowałem że sami zatrudnimy Kevina”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.06.2018  Pracownicy McLarena chcą powrotu Martina Whitmarsha do zespołu?
17.01.2018  Autosport: Martin Whitmarsh dołączy do FIA jako konsultant
19.11.2015  Martin Whitmarsh także odrzucił propozycję posady szefa Manora
12.03.2015  Martin Whitmarsh dołączy do Ben Ainslie Racing
26.08.2014  Martin Whitmarsh odszedł z McLarena
Tagi:
Whitmarsh M.
Magnussen K.
McLaren

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Sycior, 24.11.2013 09:39[!]
Gdyby Perez był taki zarąbisty to by go nie wymienili na Magnussena nawet jakby mu miejsca nie znaleźli. Generalnie nie wymieniłeś jakiś wybitnych kierowców z obecnej stawki. Massa który nadal ma problemy ze stabilnością formy i raz jest dobrze a raz źle. Di Resta? Tego chyba komentować nie muszę. Średniak, ale solidny. No i wychwalany przez wszystkich Hulkenberg cóż dobry kierowca, ale chciałbym zobaczyć jak sobie poradzi z mocnym partnerem zespołowym. Na dodatek, zupełnie nie przyciąga sponsorów, a taki średniak Sutil ma, i niestety to też może zaważyć. Także McLaren moim zdaniem myślał nad zostawieniem Pereza tylko dlatego że: a) nie mieli lepszej alternatywy w obecnej stawce b) Magnussena chcieli dać do innego teamu żeby na spokojnie bez presji zebrał doświadczenie by i tak w 2015 przejąć miejsce Pereza. Także i tak by wyleciał z McLarena czy teraz czy za rok. Dlaczego? Bo nie jest mega utalentowanym zawodnikiem. Ot taki troszkę lepszy średniak, lubiący zrobić czasem zamieszanie na torze.
ROOK, 24.11.2013 10:02[!]
.     Pozwolę sobie przekleić tu jeden komentarz, bo właściwie to jest najlepsze dla niego miejsce. :)

.     Zastanawia mnie dokąd ze składem zmierza McLaren? Z bardzo silnego składu, jakim był kiedyś HAM-BUT, poprzez obecny sezon, w którym Jenson chyba bezpowrotnie już utracił przewagę „jedynego dbającego o opony” (zmiany konstrukcyjne) i bardzo niewiele mu ustępującego Sergio (jeżdżącego wprawdzie bardziej chimerycznie i krnąbrnego wobec partnera, ale mogącego w przyszłym sezonie pokonać Buttona), aż po skład: ten sam, ciut zagubiony Button plus kompletny debiutant.

.     Zakładam, że 2014 ma być rokiem, w którym Magnussen szybko wyrośnie na lidera zespołu w 2015, ale na razie wygląda to na eksperymenty na otwartym organizmie potencjalnie mistrzowskiego zespołu.
jpslotus72, 24.11.2013 10:55[!]
@Sycior
"Zarąbisty" nie zarąbisty - fakty są takie, że McLaren nie miał zamiaru zwalniać Pereza, a Magnussena chciał umieścić w innym zespole, żeby tam "dojrzewał" (być może mieli jeszcze wątpliwości co do tego, czy jest już wystarczająco dojrzały dla McLarena?).
Mnie chodzi tylko o to, że to wszystko nie przebiegało w taki sposób, że w trakcie sezonu McLaren był coraz bardziej rozczarowany Perezem i postanowił się go pozbyć - a następnie poszukiwał dla niego zastępcy.
Nie - McLaren dobrze oceniał Pereza (wypowiedzi Whitmarsha z całego sezonu) i chciał utrzymać tegoroczny skład (była taka wypowiedź Whitmarsha). Gdyby byli niezadowoleni z Pereza, nie mieliby zamiaru go zatrzymać i albo wykorzystaliby okazję do zamiany na Massę czy Hulkenberga (di Restę oceniam niżej), albo od razu wybraliby Magnussena, nie próbując go wcisnąć do innej ekipy.
Sprawy ułożyły się tak, że w stawce musiał się pojawić kierowca z programu rozwojowego McLarena - ponieważ pierwsza opcja z innym zespołem nie wypaliła, nie było innego wyjścia - musiał odejść jeden z obecnych kierowców. Zwyciężyło doświadczenie Buttona (pewnie nie bez znaczenia było to, że jest on ulubieńcem połowy Brytyjczyków - tej, która stawia go przed Hamiltonem). I tyle. Nie chodziło o rozczarowanie Perezem, tylko o konieczność wprowadzenia Magnussena (z jakich dokładnie powodów, nie wiem - ale wiele wskazuje na to, że nie chodziło o sam talent, tylko jakieś naciski na taką decyzję - musiał wejść "junior" z McLarena, Magnussen był pierwszy na liście ich programu).
I dopiero takie spojrzenie tłumaczy słowa Whitmarsha - ""Nie chodzi o to, co Checo zrobił źle. Jego pech polega na tym, że Kevin istnieje." - i to, że McLaren odrzucił opcje Hulkenberga, Massy i di Resty, a Kevin miał się znaleźć w innym zespole.
rvs, 24.11.2013 19:28[!]
@jpslotus72

Zawsze Twoje wypowiedzi były stonowane i obiektywne... Teraz pod każdym newsem około-Perezowym próbujesz pokazać nam, że źle zrobili w McL.

Prawda jest taka, że to Formuła 1 - pracujący tu ludzie mówią prawdę pewnie tylko w domu. Jeśli chodzi o Withmarsha - wszystkie jego wypowiedzi są standardowymi PR-owskimi formułkami, zmieniającymi się nieznacznie z roku na rok. W to co on (i cała reszta ludzi z F1) mówi, ja nie wierze. Więc nie opierałbym dociekań na wypowiedziach z McL, bo to korporacja.
jpslotus72, 24.11.2013 23:52[!]
@rvs
W ten sposób niczemu nie można by wierzyć. Ja nie wiem nawet, czy McLaren źle zrobił, zwalniając Pereza - bo może Magnussen naprawdę okaże się jeszcze lepszy. Tego po prostu nie wiem, i tyle.
Chodzi od początku tylko i wyłącznie o to, z jakich powodów zwolniono Pereza. Wszystkie dane, jakie mam do dyspozycji (wypowiedzi, fakty itp.) świadczą o tym, że McLaren jeszcze niedawno miał zamiar zatrzymać obecny skład (więc i Pereza) - nie można więc mówić, ze Sergio "wyleciał" dlatego, że rozczarował zespół. Właśnie dlatego, że Perez miał zostać, Magnussen miał mieć załatwione miejsce w innym zespole - chyba, że informacje o tym, iż Whitmarsh był już "ustnie" dogadany z innym szefem w sprawie Kevina uważasz za kłamstwo. A jeśli to nie kłamstwo, to wytłumacz mi dlaczego McLaren, jeśli był rozczarowany Perezem, odrzucił opcje Hulkenberga, Massy i di Resty oraz szukał dla Magnussena najpierw miejsca gdzieś indziej? Przecież w ten sposób miał cztery możliwości zastąpienia Pereza od razu którymś z tych kierowców.
Piszę o tym tyle, bo chodzi mi o fakty - znajduję wiele argumentów, przemawiających za takim właśnie wytłumaczeniem tej decyzji McLarena (musiało się znaleźć miejsce dla Magnussena i nie udało się gdzieś indziej - więc wbrew wcześniejszym planom zespołu, musieli zwolnić jednego z kierowców, którzy mieli zostać. Padło na Pereza - bo był u nich tylko rok, nie jest mistrzem świata i nie jest Brytyjczykiem jak Button).
I czy Twoim zdaniem rozmowy inżyniera z Perezm przez radio to też PR, jak wypowiedzi Whitmarsha? Czesi po każdym GP drukują obszerny stenogram komunikacji radiowej z wyścigu ("Co płynęło eterem podczas GP") - więcej niż podaje TV. Wiele razy padły tam pochwały pod adresem Pereza, za świetną pracę w czasie wyścigu...
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca