F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Toyota wygrywa na zakończenie sezonu WEC

Japończycy mieli ponad minutę przewagi nad Audi.
Paweł Zając, 30 listopada 2013, wyświetlenia: 3485<< | lista | T- | T+ | >>
Toyota wygrała sześciogodzinny wyścig Długodystansowych Mistrzostw Świata w Bahrajnie. Japończycy mieli ponad minutę przewagi nad drugim Audi.

Dla producenta z kraju kwitnącej wiśni jest to także pierwsze pełnoprawne zwycięstwo w sezonie, gdyż na Fuji kierowcy nie przejechali ani jednego okrążenia w wyścigowym tempie.

TS030 Hybrid prowadziła od startu do mety, dzięki czemu Davidson, Buemi i Sarrazin finiszowali 70 sekund przed Audi. Wcześniej jednak to drugi z japońskich samochodów prowadził, jednak ostatecznie musiał się wycofać po awarii silnika. Problemy miało także drugie Audi, które w połowie dystansu musiało zatrzymać się po utracie napędu.

Fassler, Lotterer i Treluyer próbowali jeszcze ścigać liderującą Toyotę, jednak taktyka podwójnego przejazdu na jedynie oponach zaowocowała podwojeniem straty, a całkowite przekreślenie szans na zwycięstwo nastąpiło po karze przejazdu przez aleję serwisową, za wyprzedzanie pod żółtymi flagami.

Mety nie osiągnęła również ekipa Rebellion, co oznacza, że na trzecim miejscu znaleźli się zwycięzcy klasy LMP2 – John Martin, Mike Conway i Roman Rusinow z G-Drive/Delta. Ekipa skorzystała na problemach Pecom Racing, które rozdawało karty na początku rywalizacji. Tytuł zgarnęli Bertrand Baguette, Martin Plowman i Ricardo Gonzalez z OAK Racing, którzy dzisiaj zajęli czwarte miejsce w klasie.

Dramatyczny przebieg miała walka o mistrzostwo w GTE Pro. Ferrari zmieniło skład na ten weekend parując Bruniego z Vilanderem, chcąc zwiększyć szanse na wygranie batalii z Aston Martinem. Ostatecznie Brytyjczycy nie dotrwali do końca pojedynku, gdyż w czwartej godzinie wycofali się z powodu awarii silnika. To sprawiło, że mistrzostwo wpadło w ręce Bruniego, a najlepszym zespołem okazało się AF Corse.

Astonowi udało się jednak zwyciężyć w klasie GTE Am i zdobyć tytuł wśród kierowców, dzięki czwartej pozycji Jamie Campbella-Waltera i Stuarta Halla. W Bahrajnie najlepsi byli natomiast Nicki Thiim, Christoffer Nygaard i Kristian Poulsen. W śród zespołów mistrzostwo zdobyła ekipa 8Star Motorsports, która zameldowała się dziś na drugim miejscu.

Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
04.06.2018  Alonso uzyskał najlepszy czas w testach przed 24h wyścigiem Le Mans
05.05.2018  Toyota #8 odniosła zwycięstwo w wyścigu WEC na torze Spa
27.04.2018  Button wystąpi w nadchodzącym sezonie WEC z SMP Racing
29.03.2018  Robert Kubica nie będzie w tym sezonie startował w WEC
09.03.2018  Kubica potwierdza zainteresowanie startami w WEC
Tagi:
Toyota
WEC

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Zajkos, 30.11.2013 21:05[!]
Jak tak patrzę to większość kierowców którym nie udało się otrzymać w F1 to idą do WEC..
Arturo_R30, 30.11.2013 22:02[!]
No wiesz, w sumie to fajna alternatywa , światowy poziom, na ogół wysoką półka kierowców, fajne zarobki i spory prestiż :D szkoda, ze w LMP1 tak mało rywalizuje, ale w 2014 wejdzie Porsche, w późniejszych latach ma wejść Bentley , Lotus z Kodewa planują wejść klasę wyżej :D
Dante, 30.11.2013 22:04[!]
@Zajkos - Wow, odkrycie. Powiem ci, że tak jest od bardzo, bardzo dawna w tej serii. Zresztą - to chyba dobrze, że utalentowani kierowcy są doceniani poza Formułą 1?
Darth ZajceV, 30.11.2013 22:10[!]
@Arturo_R30 Bentley wchodzi do GT3, czyli nie zobaczysz ich w Le Mans, bo to zupełnie inna klasa.
Zajkos, 30.11.2013 22:59[!]
@Dante Jak mam być szczery to WEC oglądałem pierwszy raz w życiu..
peter01, 30.11.2013 23:36[!]
Może wie ktoś co dokładniej stało się z oboma Aston Martinami?

Sztuczne oświetlenie na Sakhir wygląda obiecująco, ale w zakrętach jest ciemno. Myślę, że 2 wyścigi rozgrywane w całkowitej nocy to niezły pomysł, ale trzeciego już bym nie chciał.
mpluta2, 01.12.2013 10:09[!]
@peter01

W zakrętach było ciemno, bo to był wyścig FIA WEC, a nie F1.
rolnik sam w dolinie, 01.12.2013 10:31[!]
Cytat mpluta2 :
@peter01

W zakrętach było ciemno, bo to był wyścig FIA WEC, a nie F1.


Zdajesz sobie sprawę tego, że podczas tej rundy WEC testowano oświetlenie na przyszły wyścig F1 który miałby się odbywać właśnie przy sztucznym oświetleniu?

Tak więc ciemno nie powinno być nigdzie, a jeżeli było to należy to poprawić.
Dante, 01.12.2013 14:55[!]
@rolnik sam w dolinie - Zdajesz sobie sprawę, że test nie oznacza finalnej wersji takiego oświetlenia?
rolnik sam w dolinie, 01.12.2013 15:22[!]
Oczywiście, ale kolega wcześniej argumentował, że było ciemno ze względu na auta WEC, a nie ze względu na przeprowadzany test. Zresztą test się po to robi, żeby wiedzieć co poprawić. To chyba logiczne dla każdego.
Mr President, 01.12.2013 15:36[!]
Oświetlenie działało na 50% swoich możliwości, część lamp była po prostu wyłączona, mówił o tym Hindhaugh w trakcie wyścigu. Samochody mają swoje światła i dlatego zdecydowano, że będą z nich korzystać, a nie z całego oświetlenia. Whiting podobno za tydzień ma przyjechać na tor, aby dokonać inspekcji i sprawdzić, jak to działa. Szkoda, że wyścig WEC nie pojechał na zasadach F1, czyli auta bez świateł własnych, wtedy mielibyśmy prawdziwy test oświetlenia, ale najpewniej nie wszystko jest zapięte na ostatni guzik.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca