F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

14.12.2018

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Ostatnia runda F1 będzie punktowana podwójnie

Ma to na celu uatrakcyjnienie mistrzostw do samego końca sezonu.
Łukasz Godula, 9 grudnia 2013, wyświetlenia: 5510<< | lista | T- | T+ | >>
Ostatnia runda sezonu Formuły 1 będzie od 2014 roku punktowana podwójnie, by mistrzostwa trzymały w napięciu do samego końca.

Takie rozwiązanie zostało zatwierdzone przez Strategiczną Grupę F1 oraz Komisję Formuły Jeden na dzisiejszym spotkaniu w Paryżu. Powyższa zmiana stanie się od razu częścią regulacji po tym jak Światowa Rada Sportów Motorowych dała w zeszłym tygodniu mandat Grupie Strategicznej oraz Komisji pozwalający na zmianę przepisów właśnie na dzisiejszym spotkaniu.

Oświadczenie FIA podaje, że zmiana została wprowadzona, by „zmaksymalizować skupienie na mistrzostwach do samego końca kampanii” Zasada będzie się odnosiła zarówno do klasyfikacji kierowców jak i konstruktorów oraz oznacza, że zwycięzca ostatniego Grand Prix w przyszłym roku otrzyma 50 punktów, drugi na mecie 36 i tak dalej do końca czołowej dziesiątki.

Gdyby taki system miał zastosowanie w ostatnich latach, zmieniłby wyniki mistrzostw w 2012 oraz 2008 roku. Kampanie te wygrali odpowiednio Sebastian Vettel i Lewis Hamilton dzięki niewielkiej przewadze nad Fernando Alonso i Felipe Massą. Jednak w nowym systemie, drugie miejsce Alonso na Interlagos w zeszłym roku dałoby mu wystarczająco dużo punktów do pokonania Vettela, a zwycięstwo Massy w GP Brazylii również pokrzyżowałoby walkę Hamiltona o tytuł mistrzowski.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
12.12.2018  Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2
07.12.2018  Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019
28.11.2018  Marko: Zmiany na sezon 2019 są bezcelowe
26.11.2018  FIA nie potrzebuje zgody zespołów, by ustalić przepisy na sezon 2021
23.11.2018  Werdykt w sprawie protestu Haasa zostanie wydany najwcześniej przed FP3
Tagi:
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 4 5 6 Odśwież T- T+
mbwrobel, 12.12.2013 23:52[!]
Ciekaw jestem, ile zespołów będzie tuchlić swój ostatni silnik do ostatniego wyścigu, by na zarżniętym złomie nie startować. A tak swoją drogą - UWOLNIĆ ROZWÓJ SILNIKÓW!!! Z jednej strony mówi się, że F1 stanowi laboratorium dla przemysłu motoryzacyjnego, a z drugiej zabrania się wprowadzenia zmian (z drobnymi wyjątkami). To dopiero mogłoby uatrakcyjnić wyścigi. Zmiana w silniku w ciągu sezonu zawsze byłaby ryzykowna: jedna by się opłacała, a po drugiej silniki by nie dojeżdżały. Widowiskowo i nieprzewidywalnie byłoby na pewno.
Strony  •  < 1 2 3 4 5 6 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca