F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

11.12.2018

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

07.12.2018

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018

Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid

Wolff: Doświadczyliśmy pewnych komplikacji w rozwoju nowego silnika

Salo: SMP domagało się od Williamsa obniżki wartości umowy sponsorskiej

06.12.2018

System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii

Marko: Super Formula jest dobrym poligonem przed F1

05.12.2018

Szefowie zespołów uznali Hamiltona za najlepszego kierowcę w sezonie 2018

Więcej wiadomości

  Archiwum 2014
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Marussia MR03 wyjechała z garażu

Ekipie udało się pojawić na torze w połowie trzeciego dnia testów.
Paweł Zając, 30 stycznia 2014, wyświetlenia: 6320<< | lista | T- | T+ | >>
Podczas trzeciego dnia testów w Jerez światło dzienne ujrzał nowy bolid Marussi oznaczony symbolem MR03.

Ekipa z Banbury chciała maksymalnie wykorzystać pierwsze dni testów i jeździć od samego początku, jednak niespodziewana usterka zatrzymała bolid w fabryce, który dopiero wczoraj wieczorem pojawił się w Hiszpanii.

Z racji opóźnienia Marussia zrezygnowała ze standardowej prezentacji i MR03 zobaczyliśmy od razu na torze, kiedy kilka chwil po piętnastej Max Chilton zaliczył pierwsze kilometry.

W nowym bolidzie najbardziej rzuca się oczy zmienione malowanie, gdzie pojawiło się więcej białego koloru. Ekipa zdecydowała się, jak większość, na wąski nos, a także niewielkie sekcje boczne oraz bardzo upakowany tył. Pozostała część samochodu nie wyróżnia się żadnymi szczególnymi elementami, więc sprawia wrażenie dość bezpiecznej konstrukcji. Ekipa zdradziła jednak, że nowe auto jest wynikiem aż dwóch lat pracy, gdyż pierwsze projekty zaczęły powstawać już na początku 2012 roku, kiedy nawet przepisy nie były jeszcze dobrze uformowane.

Główny projektant Marussi, John McQuilliam, przyznał, że MR03 jest najlepszym samochodem ekipy pod względem optymalizacji osiągów ze spójnością projektu oraz jego innowacyjnością. „W trakcie sezonu 2012 analizowaliśmy każdy alement samochodu. Od czubka nosa, aż po koniec tylnego skrzydła. Wiedzieliśmy, że po zmianie przepisów MR03 będzie bardzo się różnił. Zyskaliśmy na stabilności zespoły projektowego, który nie zmienił się przez ostatnie 24 miesiące. Myślę, że możemy być dość zadowoleni z tego jak zareagowaliśmy na zmiany i jakości MR03”.

„Bolid został wyprodukowany i wykończony według najwyższych standardów. Udało nam się osiągnąć znaczącą redukcję wagi, jednak cały czas najważniejsza dla nas jest niezawodność. Bez wątpienia największym wyzwaniem projektowym było chłodzenie. Mimo to, jest to jeden z kilku obszarów z którego jesteśmy szczególnie zadowoleni pod względem projektu, jak i innowacyjności naszych rozwiązań”.

Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
26.05.2016  Rodzina Bianchiego poczyniła kroki prawne przeciwko władzom F1
22.02.2015  McLaren chciał utworzyć swój drugi zespół?
21.02.2015  Horner docenia starania Manora w walce o powrót do F1
20.02.2015  Manor zapewnił sobie dostawy silników Ferrari
20.02.2015  Manor wyjdzie spod kontroli administratora
Tagi:
Chilton M.
Marussia

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Siux, 30.01.2014 15:11[!]
"bezpieczną konktrukcję"... czyli przełomu w tempie też nie będzie...
AMG_GP, 30.01.2014 15:15[!]
Co oni mają na rękach rękawice do gotowania....? No tak Rosja Cud ze 0,7% nie mają w ręku:)
PatrykW, 30.01.2014 15:16[!]
Oceniasz to po jednym okrążeniu i wyglądzie bolidu ?
Mahilda111, 30.01.2014 15:18[!]
@AMG_GP
Zespół ma bazę w Wielkiej Brytanii i mechanicy są właśnie stamtąd, a co do rękawic, to pod kamerą świeci się czerwona lampka, która oznacza, że nie można dotknąć bezpiecznie bolidu, bo może porazić prądem. Dziękuję za uwagę.
corey_taylor, 30.01.2014 15:20[!]
mechanicy z innych teamów też mają takie rękawice, to chyba kwestia izolacji
AMG_GP, 30.01.2014 15:21[!]
Mahilda111

no powiem Ci masz wyobraźnie... ale dobre
PatrykW, 30.01.2014 15:23[!]
@AMG_GP

To zobacz na fotkę Saubera z któregoś dnia . Mechanicy też mieli takie dziwne rękawice bo była czerwona lampka ...
Darth ZajceV, 30.01.2014 15:35[!]
Lamka pod kamerą sygnalizuje czy z ERSem jest wszystko w porządku. Jeśli jest zielona, to można podchodzić do bolidu na luzie. Jeśli czerwona, to znaczy, że coś jest nie tak i trzeba zachować ostrożność.
MegaZmiya, 30.01.2014 15:46[!]
Oto dlaczego noszą rękawice http://www.youtub.../watch?v=__DpDTDyc4g
adnowseb, 30.01.2014 16:05[!]
W walce ''na urodę'' pokonują (według mojego gustu) Caterhama. Mam nadzieję ,że sportowo też im ''wleją''.
McQuilliam się spisał.
Tomos, 30.01.2014 17:27[!]
Ten szpikulec na nosie będzie ciąć opony konkurentów.
oxiplegatz, 30.01.2014 20:02[!]
Wygląda nawet całkiem neutralnie w porównaniu do innych "nosaczy", i jak już ktoś mnie uprzedził, tegoroczna Marussia od Caterhama dużo lepiej wygląda. Wręcz bije na ich głowę.
kunik15, 30.01.2014 23:22[!]
to prawda, rękawice chronią przed porażeniem a diody pod kamerą sygnalizują czy jest bezpiecznie czy nie
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca