F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.02.2019

Pirelli zaprezentowało program testów ogumienia w trakcie sezonu 2019

Osaka zainteresowana organizacją ulicznego wyścigu F1

Williams zorganizuje w piątek dzień filmowy z bolidem FW42

21.02.2019

Red Bull spodziewa się bardziej dojrzałego Verstappena

Pirelli ujawnia szacunkowe różnice pomiędzy mieszankami

Leclerc: Nasi rywale kryją swój prawdziwy potencjał

Marko: Nigdy nie mieliśmy lepszych zimowych przygotowań

Kubica: Miałem dziś tylko 12 okrążeń na wyczucie bolidu

Hulkenberg na czele tabeli na zakończenie pierwszej rundy testów

Relacja z czwartego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Hamilton: Ciężko oczekiwać, że Leclerc od razu dorówna Vettelowi

Organizatorzy GP USA stracą dofinansowanie z budżetu stanowego?

Perez obawia się o przyszłość GP Meksyku

Ocon: Jestem pod wielkim wrażeniem zaangażowania Hamiltona

20.02.2019

Kwiat studzi emocje po ustanowieniu najlepszego czasu dnia

W czwartek Williams planuje rozpocząć testy aerodynamiczne FW42

Horner: Nie mamy problemów z wibracjami silnika Hondy

Williams przeprosiła za opóźnienie w budowie bolidu FW42

Vettel poważnie traktuje zagrożenie ze strony Leclerca

Daniił Kwiat z najlepszym czasem 3. dnia testów w Barcelonie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2014
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
2425262728
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Zespoły zaakceptowały zmianę w formacie kwalifikacji

W Q3 zostanie przedłużona i pojawi się dodatkowy komplet opon.
Paweł Zając, 28 lutego 2014, wyświetlenia: 2899<< | lista | T- | T+ | >>
Zespoły Formuły 1 zaakceptowały zmiany w formacie kwalifikacji, które zostaną wprowadzone jeszcze przed rozpoczęciem sezonu.

Na początku tego miesiąca pojawiły się doniesienia, że ekipy mają się spotkać w Bahrajnie z FIA, aby omówić zmiany w czasówce, które mają poprawić widowisko.

Głównym celem zmian jest zapobieganie sytuacji, w której kierowca będzie decydował się nie wyjeżdżać na tor w Q3, aby zaoszczędzić opony. Teraz zawodnicy będą rozpoczynać wyścig na oponach, z których korzystali w drugiej części kwalifikacji, na Q3 Pirelli dostarczy dodatkowy komplet opon, a pierwsza część została skrócona z 20 do 18 minut, aby móc przedłużyć trzecią do 12, co sprawi, że wszyscy kierowcy bez problemów wykonają dwa pomiarowe przejazdy.

Teraz zmiany muszą jeszcze zostać oficjalnie zaaprobowane przez Światową Radę Sportów Motorowych. Będzie to jednak formalność, gdyż FIA popiera powyższe zmiany. „Ponowne przeanalizowanie formatu kwalifikacji jest konstruktywnym działaniem” – powiedział Jean Todt, w rozmowie z Autosportem. „Niektórzy mówią, że nie mogą wyjeżdżać w Q3, bo nie mają wystarczającej liczby opon. Nie mówimy tutaj o rewolucji tylko o niewielkim dostrojeniu, które zmieni rzeczy na lepsze”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
20.02.2019  Grosjean krytykuje nowe przepisy dotyczące koców grzewczych
19.02.2019  Vettel: Szerokie przednie skrzydła wyglądają dziwnie
15.02.2019  F1 nie zamierza rezygnować z piątkowych treningów
09.02.2019  Green: Zmiany na sezon 2021 to największa rewolucja w przepisach od dekad
08.02.2019  Magnussen liczy na ograniczenie zarządzania oponami i paliwem
Tagi:
FIA
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
ice, 28.02.2014 18:06[!]
Jedne z niewielu dobrych zmian.
Davider, 28.02.2014 19:40[!]
Czyli nie jak pierwotnie było w planie, że uczestnicy Q2 dostają dodatkowy komplet na wyścig a uczestnicy Q3 na ostatnią część czasówki? Może to i lepiej, bo ta pierwotna wersja dawałaby zawodnikom z Q2 przewagę w ilości gum do wykorzystania w niedzielę.
wojtek99733, 28.02.2014 19:49[!]
Problemem Formuły 1 nie jest brak 2-3 kierowców w Q3, ale zakaz tankowania, przez co bolidy są strasznie wolne. Mam nadzieję na agresywne opony.
Mr President, 28.02.2014 20:37[!]
@wojtek99733
W czasach tankowania nie tylko wyścigi były ciekawsze, ale także kwalifikacje, ponieważ bolidy miały różną ilość paliwa na pokładzie i nie zawsze musiał przeważyć szybszy, a ten, kto zaryzykował bardziej agresywną strategię.
ENDR, 28.02.2014 22:39[!]
Tia, to teraz w Q2 nie będą wyjeżdżały te teamy, które będą pewne braku szans na awans do Q3. Zamienił stryjek...
dancom, 01.03.2014 09:07[!]
A na jakich oponach wystartuje w wyscigu ten kto do q3 dostanie sie na twardych oponach, a w q3 pojedzie na miekkiej. Pojedzie na nowych miekkich, miekkich z q3 czy twardych z q2?
essien15, 01.03.2014 10:10[!]
@dancom przeczytaj ZE ZROZUMIENIEM caly tekst
Siux, 03.03.2014 14:07[!]
Ja to bym zmienił system kwalifikacji.
Pierwsza część Q1 : 20 minut: zostaje 16 kierowców
Część druga 15 minut: kierowcy z pozycji 9-16 z Q1 walczą o pozycje od 9 do 16tej
Część trzecia 15 minut: kierowcy z pozycji 1-8 z Q1 walczą o pozycje 1-8
W Q2 i Q3 kierowcy mają dodatkowy komplet opon.
IMHO byłoby ciekawiej.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca