F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.12.2018

Domenicali: Powrót Alonso do Formuły 1 z Ferrari byłby możliwy

Verstappen zadowolony z zatrudnienia Gasly'ego przez Red Bulla

Renault będzie pracować nad nowym bolidem podczas przerwy świątecznej

Komentarze Vettela na temat powrotu nie robią wrażenia na Kubicy

18.12.2018

Sirotkin bliski startów w WEC w 2019 roku

Alexander Albon wybrał numer startowy

Kubica: Raikkonen wciąż jest jednym z najlepszych kierowców w F1

Steiner: Powinniśmy byli zdobyć więcej punktów

Sainz: Okres spędzony w Renault pozwolił mi lepiej poznać samego siebie

Brawn: Alonso nie odniósł tak wielu sukcesów na ile pozwalał mu talent

17.12.2018

Racing Point przedstawi zespół 13 lutego

Grosjean: F1 potrzebuje więcej takich zespołów jak Haas

Vettel nie jest fanem elektrycznych samochodów

Leclerc chciałby wygrać w przyszłym roku dwa wyścigi Grand Prix

Costa bagatelizuje doniesienia o problemach z nowym silnikiem Mercedesa

Vasseur: Ericsson dokonał olbrzymich postępów w sezonie 2018

16.12.2018

Brawn: Nowe przepisy na sezon 2019 to pierwszy krok w zmienianiu F1

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Więcej wiadomości

  Archiwum 2014
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
2425262728
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Zespoły zaakceptowały zmianę w formacie kwalifikacji

W Q3 zostanie przedłużona i pojawi się dodatkowy komplet opon.
Paweł Zając, 28 lutego 2014, wyświetlenia: 2878<< | lista | T- | T+ | >>
Zespoły Formuły 1 zaakceptowały zmiany w formacie kwalifikacji, które zostaną wprowadzone jeszcze przed rozpoczęciem sezonu.

Na początku tego miesiąca pojawiły się doniesienia, że ekipy mają się spotkać w Bahrajnie z FIA, aby omówić zmiany w czasówce, które mają poprawić widowisko.

Głównym celem zmian jest zapobieganie sytuacji, w której kierowca będzie decydował się nie wyjeżdżać na tor w Q3, aby zaoszczędzić opony. Teraz zawodnicy będą rozpoczynać wyścig na oponach, z których korzystali w drugiej części kwalifikacji, na Q3 Pirelli dostarczy dodatkowy komplet opon, a pierwsza część została skrócona z 20 do 18 minut, aby móc przedłużyć trzecią do 12, co sprawi, że wszyscy kierowcy bez problemów wykonają dwa pomiarowe przejazdy.

Teraz zmiany muszą jeszcze zostać oficjalnie zaaprobowane przez Światową Radę Sportów Motorowych. Będzie to jednak formalność, gdyż FIA popiera powyższe zmiany. „Ponowne przeanalizowanie formatu kwalifikacji jest konstruktywnym działaniem” – powiedział Jean Todt, w rozmowie z Autosportem. „Niektórzy mówią, że nie mogą wyjeżdżać w Q3, bo nie mają wystarczającej liczby opon. Nie mówimy tutaj o rewolucji tylko o niewielkim dostrojeniu, które zmieni rzeczy na lepsze”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.12.2018  Brawn: Nowe przepisy na sezon 2019 to pierwszy krok w zmienianiu F1
12.12.2018  Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2
07.12.2018  Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019
28.11.2018  Marko: Zmiany na sezon 2019 są bezcelowe
26.11.2018  FIA nie potrzebuje zgody zespołów, by ustalić przepisy na sezon 2021
Tagi:
FIA
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
ice, 28.02.2014 18:06[!]
Jedne z niewielu dobrych zmian.
Davider, 28.02.2014 19:40[!]
Czyli nie jak pierwotnie było w planie, że uczestnicy Q2 dostają dodatkowy komplet na wyścig a uczestnicy Q3 na ostatnią część czasówki? Może to i lepiej, bo ta pierwotna wersja dawałaby zawodnikom z Q2 przewagę w ilości gum do wykorzystania w niedzielę.
wojtek99733, 28.02.2014 19:49[!]
Problemem Formuły 1 nie jest brak 2-3 kierowców w Q3, ale zakaz tankowania, przez co bolidy są strasznie wolne. Mam nadzieję na agresywne opony.
Mr President, 28.02.2014 20:37[!]
@wojtek99733
W czasach tankowania nie tylko wyścigi były ciekawsze, ale także kwalifikacje, ponieważ bolidy miały różną ilość paliwa na pokładzie i nie zawsze musiał przeważyć szybszy, a ten, kto zaryzykował bardziej agresywną strategię.
ENDR, 28.02.2014 22:39[!]
Tia, to teraz w Q2 nie będą wyjeżdżały te teamy, które będą pewne braku szans na awans do Q3. Zamienił stryjek...
dancom, 01.03.2014 09:07[!]
A na jakich oponach wystartuje w wyscigu ten kto do q3 dostanie sie na twardych oponach, a w q3 pojedzie na miekkiej. Pojedzie na nowych miekkich, miekkich z q3 czy twardych z q2?
essien15, 01.03.2014 10:10[!]
@dancom przeczytaj ZE ZROZUMIENIEM caly tekst
Siux, 03.03.2014 14:07[!]
Ja to bym zmienił system kwalifikacji.
Pierwsza część Q1 : 20 minut: zostaje 16 kierowców
Część druga 15 minut: kierowcy z pozycji 9-16 z Q1 walczą o pozycje od 9 do 16tej
Część trzecia 15 minut: kierowcy z pozycji 1-8 z Q1 walczą o pozycje 1-8
W Q2 i Q3 kierowcy mają dodatkowy komplet opon.
IMHO byłoby ciekawiej.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca