F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.02.2019

Kwiat studzi emocje po ustanowieniu najlepszego czasu dnia

W czwartek Williams planuje rozpocząć testy aerodynamiczne FW42

Horner: Nie mamy problemów z wibracjami silnika Hondy

Williams przeprosiła za opóźnienie w budowie bolidu FW42

Vettel poważnie traktuje zagrożenie ze strony Leclerca

Daniił Kwiat z najlepszym czasem 3. dnia testów w Barcelonie

Relacja z trzeciego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Grosjean krytykuje nowe przepisy dotyczące koców grzewczych

Nowy bolid Williamsa zadebiutował na torze

Netflix opublikował zwiastun serialu "F1: Jazda o życie"

Sirotkin: Funkcja rezerwowego kierowcy Renault to dobra opcja

Pirelli: Nawierzchnia toru odpowiedzialna za dobre czasy w Barcelonie

Tost: Przewaga Ferrari nad Mercedesem może wynosić 0,5s

Racing Point planuje powiększenie siedziby

19.02.2019

Ricciardo: Nagle poczułem się tak, jakbym wjechał w zakręt z otwartym DRS

Vettel: Szerokie przednie skrzydła wyglądają dziwnie

Gasly: Utrata panowania nad bolidem była niespodzianką

Honda: Koncepcja kompaktowego silnika nie wpłynie negatywnie na osiągi

Leclerc kontynuuje dobrą passę Ferrari podczas testów

Relacja z drugiego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Więcej wiadomości

  Archiwum 2014
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

F1 pozbędzie się wąskich nosów w sezonie 2015

Zmiany w regulaminie mają rozwiązać tegoroczny problem.
Paweł Zając, 21 czerwca 2014, wyświetlenia: 2472<< | lista | T- | T+ | >>
Szefowie F1 porozumieli się w sprawie zmiany regulaminów mającej wyeliminować wąskie nosy, które zdominowały tegoroczną stawkę F1.

Obniżenie nosów przed obecnym sezonem zaowocowała dość kontrowersyjnymi projektami, jednak teraz FIA zgodziła się na zmianę przepisów, która powinna rozwiązać problem.

W przyszłym roku linia nosa będzie musiała przebiegać płynniej, a testy zderzeniowe będą bardziej progresywne, co wyeliminuje wąskie zakończenia. Powierzchnia przekroju poprzecznego przez końcówkę pozostanie bez zmian, jednak zostanie ona jeszcze bardziej obniżona oraz nie będzie mogła być szersza niż 14cm, co oznacza, że ekipy będą musiały wybierać między szerokim i płaskim nosem lub wysokim i cienkim.

Po 15cm nos będzie musiał się rozszerzyć do 33cm i ponad dwa razy większej powierzchni przekroju poprzecznego. Obie sekcje będą musiały być symetryczne względem osi auta, więc w przyszłym roku nie zobaczymy podwójnego nosa znanego z Lotusa. Pozostała część nosa nie będzie mogła mieć żadnych wąskich sekcji ani innych kształtów wspomagających przepływ powietrza. Ponadto nowe reguły mają wyeliminować krótkie nosy, taki jak w tegorocznym Mercedesie, gdyż końcówka nosa będzie musiała zaczynać się w połowie przedniego skrzydła.

Warto również dodać, że końcówka nosa będzie musiała pełnić rolę struktury zderzeniowej, która będzie ważnym czynnikiem podczas testów, a nie tylko cienką powłoką spełniającą wymagania pod względem kształtu. Zdaniem brytyjskiego magazynu Autosport zaowocuje to podobnymi rozwiązaniami u większości ekip, które powinny być zbliżone do tegorocznego nosa Ferrari.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
20.02.2019  Grosjean krytykuje nowe przepisy dotyczące koców grzewczych
19.02.2019  Vettel: Szerokie przednie skrzydła wyglądają dziwnie
15.02.2019  F1 nie zamierza rezygnować z piątkowych treningów
09.02.2019  Green: Zmiany na sezon 2021 to największa rewolucja w przepisach od dekad
08.02.2019  Magnussen liczy na ograniczenie zarządzania oponami i paliwem
Tagi:
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
dan193t, 21.06.2014 01:15[!]
Cytat :
zaowocuje to podobnymi rozwiązaniami u większości ekip, które powinny być zbliżone do tegorocznego nosa Ferrari.


No to żeście pocieszyli...
hejter, 21.06.2014 01:49[!]
@dan193t Będzie wyścig odkurzaczy :D
Indy, 21.06.2014 08:36[!]
Jak dla mnie Ferrari całkiem nieźle wygląda. Na zdjęciach przed sezonem było kiepsko ale w wyścigach mrówkojad fajnie się prezentuje.
FelipeF1., 21.06.2014 08:56[!]
@Indy A mi ani trochę się nie podoba, więc jeśli bolidy mają tak wyglądać to to nie jest żadne pocieszenie. Najlepiej wygląda RBR, niby ma ten nos, ale nie jest tak bardzo widoczny.
jpslotus72, 21.06.2014 10:43[!]
Kiedyś napisałem, że jak się raz zacznie kombinować, to nie będzie końca... W przyszłym roku nosy znowu będą nie dość piękne i będziemy mieli kolejne regulacje na 2016...

Mnie schodkowe nosy przeszkadzały przez chwilę, na początku sezonu. Obecne zaakceptowałem w zasadzie od razu. Może dlatego, że tak lubię pierwszą połowę lat 70-tych - gdyby wtedy rządził obecny "wydział specjalny do spraw uatrakcyjniania F1", to niewiele bolidów ze "Złotej Ery" mogłoby wyjechać na tor...

Panowie zajmują się wszystkim, co uboczne, zapominając o samej istocie sprawy. Chcą ładnych nosów, iskier spod podłogi, żarzących się hamulców - bo to jest najważniejsze. Mój kuzyn miał w technikum nauczyciela z zabawną wadą wymowy - kiedy chłopaki nie uczyli się jak trzeba, powiadał - "Wy hamulcze zaczofane!"... Dedykuję tę maksymę obecnym decydentom F1.
Falarek, 21.06.2014 13:46[!]
FIA tworzy problemy nowymi przepisami by potem te problemy rozwiązywać innymi przepisami. Paranoja
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca