F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

14.12.2018

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

Więcej wiadomości

  Archiwum 2014
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

FIA potwierdza nowe procedury restartu wyścigów od sezonu 2015

Podczas spotkania w Monachium uchwalono sporo zmian przed przyszłorocznymi mistrzostwami.
Mateusz Szymkiewicz, 26 czerwca 2014, wyświetlenia: 5263<< | lista | T- | T+ | >>
FIA potwierdziła, że od sezonu 2015 restarty wyścigów po zakończeniu okresu neutralizacji będą odbywały się z pól startowych.

Dotychczas po zjeździe samochodu bezpieczeństwa, kierowcy ustawiali się w jednym szyku i ponownie przystępowali do rywalizacji w sposób lotny. Dziś jednak podczas spotkania Światowej Rady Sportów Motorowych w Monachium uchwalono, iż od sezonu 2015 restart będzie odbywał się na polach startowych.

Oprócz tego, zmiany objęły przepisy dotyczące jednostek napędowych. Od przyszłego roku na każdego kierowcę będą przypadały cztery silniki, aczkolwiek jeżeli liczba wyścigów będzie wynosić więcej jak dwadzieścia, to wówczas limit zostanie zwiększony o jedną jednostkę. Ponadto w przypadku, gdy w bolidzie danego zawodnika zostaną wymienione wszystkie elementy składające się na jednostkę napędową, to wtedy karnie wystartuje z końca stawki, a nie jak to jest obecnie, z alei serwisowej.

Federacja postanowiła w ramach cięcia kosztów ograniczyć czas pracy zespołów w tunelach aerodynamicznych oraz przy komputerowej mechanice płynów. Od przyszłego roku czas pracy w tunelu zostanie ograniczony z 80 na 65 godzin w tygodniu i w dodatku każda ekipa będzie mogła korzystać tylko z jednej placówki w ciągu roku.

Odnośnie testów ustalono, iż przed sezonem 2015 zostaną rozegrane trzy sesje w Europie po cztery dni, natomiast w 2016 roku ekipy będą czekały tylko dwie tury testów. Ograniczenia spotkały także testy w trakcie sezonu. Od przyszłych mistrzostw zostaną zorganizowane tylko dwie sesje liczące łącznie cztery dni i połowa z nich ma zostać przeznaczona młodym kierowcom.

Światowa Rada Sportów Motorowych ustaliła, że od następnego roku przepisy odnośnie parku zamkniętego będą już obowiązywać przed rozpoczęciem trzeciego treningu, plany porzucenia koców grzewczych zostały odroczone, a obowiązkowa przerwa dla mechaników pomiędzy piątkowymi, a sobotnimi zajęciami, została wydłużona z sześciu do siedmiu godzin, natomiast od 2016 roku do ośmiu.

Poza tym zatwierdzono nowe przepisy, mające wyeliminować powszechne w tym sezonie wystające elementy z nosów bolidów, a także zezwolono na montowanie tytanowych płyt do podłóg, których zadaniem będzie wytwarzanie snopów iskier w celu poprawienia widowiska. Poza tym nowe regulacje nakazują, by od sezonu 2015 tarcze hamulcowe obracały się z tą samą prędkością co koła, a mocowania felg były podwójne.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
07.12.2018  Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018
06.12.2018  System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii
28.11.2018  Haas nie złoży odwołania od decyzji sędziów z GP Abu Zabi
26.11.2018  Punkty karne (stan po sezonie 2018)
26.11.2018  FIA nie potrzebuje zgody zespołów, by ustalić przepisy na sezon 2021
Tagi:
FIA

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
LeVi_, 26.06.2014 22:26[!]
Ja znalazłem informację: "The current parc ferme restrictions (...) will now begin after final practice instead of qualifying" czyli do końca trzeciego treningu będzie można wprowadzać zmiany.
Chociaż de facto trzeci trening będzie sesją warm-up przed kwalifikacjami, bo dużych zmian nie zdążą wprowadzić jeśli najdzie ich taka myśl np. pod koniec treningu.
kibic sribic, 26.06.2014 22:38[!]
@botorf1 Nie ma potrzeby kolejnego okrążenia rozgrzewkowego - po zdjęciu kocy grzewczych mogą od razu zejść z toru do pit lane, długo im to nie zajmie.
dejacek, 26.06.2014 22:47[!]
Wszystko totalnie bez sensu. Masa bzdurnych ograniczeń spowodowanych niby oszczędnością a de facto powodujących konieczność kosmicznych inwestycji corocznie w budowę nowego bolidu. Obejrzyjcie choć 1 wyścig motogp. Na jednym okrążeniu zdarza się kilka wyprzedzań tej samej pary zawodników. To jest sport a nie szachy jak w F1. Gdybym musiał płacić za oglądanie F1 to wolałbym dać 5 razy tyle za motocykle
enstone, 27.06.2014 00:25[!]
Jeżeli FIA tak ogranicza te budżety, wprowadza technologie, które mają trafić do samochodów to ja im proponuje wprowadzenia tylko jednego silnika na sezon, bo ja w swoim samochodzie mam tylko jeden silnik i nie mogę sobie pozwolić na 3 pozostałe, nowe, czekające na palecie w garażu ;) ;)
ZR-1, 27.06.2014 00:26[!]
Witam
Odnosnie hamulcow-aktualnie tarcze i kola maja zgodne predkosci obrotowe.Dziala to podobnie jak w prawie kazdym samochodzie.W celu uzyskania efektu aerodynamicznego,niektore pomyslowe Dobromily
rozpoczely prace nad zmiana tego.I wlasnie stad ta regulacja.
Pozdrawiam.
idylla, 27.06.2014 01:21[!]
Prościej byłoby w ramach cięcia kosztów ograniczyc odgórnie budżet do powiedzmy 120$ na sezon i "twoja wola" co w zakresie tej kwoty robisz. FIA goni w piętkę, raz dorzucają sesje testowe , raz je ograniczają. SNopy iskier po prostu miodzio:-)( mam wrażenie że komuś kto to wymyślił zamontowano o jedną za dużo tytanową płytkę, ale w głowie). Restart to ma sie odbywać z zachowaniem całego cyrku z ekipami na polach startowych czy "na surowo" czyli zatrzymają się i ruszą ?
marvin, 27.06.2014 01:26[!]
Aż ciśnie się na usta, czemu panowie z FIA nie wezmą sobie do serca i nie uczynią swojego motta zawodowego tej słynnej sentencji od lekarzy: "Przede wszystkim - nie szkodzić".

Poprzez wprowadzanie coraz większych limitów, ograniczeń niszczy się ten sport, innowacyjność i konkurencyjność bolidów. Coraz większą rolę w Formule 1 gra kasa, kiedyś to może było mniej zauważalne, teraz to podstawa. Dziwię się, że prywatne zespoły chcą się jeszcze dołączyć do tego motosportu wydając setki milionów $$$ i nie osiągnąć żadnego sukcesu.
Ograniczenie korzystania z komputerowej mechaniki płynów - a niby jak zamierzają to kontrolować? Delegat FIA będzie wyłączał serwery w fabryce?
Podsumujmy fakty:
Zamrożenie rozwoju jednostek napędowych w trakcie sezonu
Ograniczenie dozwolonych zmian w 2015 i więcej w 2016
Limit 4 jednostek (ew. 5)
Ograniczenie liczby dni testowych
Ograniczenie dostępu do samochodu w trakcie weekendu
Ograniczenie dostępu do tuneli aerodynamicznych
Sztuczne pozwolenie na montaż tytanowych elementów podłóg (czego i tak nikt nie zrobi bo tytan swoje waży)
Dołóżmy jeszcze restart z pól startowych - nie chcę nawet wiedzieć, co się będzie działo na torach pokroju Monako czy Singapur.

Jak widać, Formuła 1 to bardzo ograniczony i sztuczny twór, w negatywnym sensie tych słów. Chyba jednak przerzucę się w przyszłym sezonie do V8 Supercars, przynajmniej silniki brzmią poprawnie:)
vermaden, 27.06.2014 07:06[!]
... zapomnieli o zraszaczach jakby deszcz jednak nie padal danego weekendu.

Przydaloby sie tez losowanie mieszanki opon (jednej z 4) na jakiej kierowca ma wystartowac w wyscigu, w sumie losowanie bolidow przed startem tez mozna zrobic ... i kierowcow tez, z kibicow najlepiej ...
rno2, 27.06.2014 09:46[!]
Najśmieszniejsze jest to, że te wszystkie ograniczenia to mały ułamek budżetów zespołów...
krisow, 27.06.2014 10:24[!]
Restart wyścigu zamiast za SC lotny z miejsc startowych to dla mnie paranoja. Prowadzę powiedzmy z 5 sekund i SC. Już straciłem całą przewagę (nie ze swojej winy), a za chwilę muszę się bronić na ponownym starcie?! W Monaco powiedzmy 2 czy 3 SC i 4 starty będą? Ani to logiczne, ani bezpieczne wg. mnie.
Linus, 27.06.2014 11:25[!]
Przepraszam, ale strasznie marudzicie...
Co nie zrobią jest źle.
Prawda jest taka, że wyścigi są w ostatnich sezonach dużo ciekawsze niż jeszcze kilka lat temu, gdy jakiekolwiek wyprzedzanie było w zasadzie świętem. Rozumiem, że można się z pewnymi rzeczami nie zgadzać, sam pewnych przepisów bym nie ruszał, ale krytykowanie absolutnie wszystkich zmian wprowadzanych przez FIA, podczas gdy sport jest ewidentnie bardziej widowiskowy niż kiedyś, jest całkowitą ignorancją faktów. Na tej samej zasadzie krytykowane były przez Was zmiany silników, które, taka jest prawda, były konieczne, aby utrzymać w sporcie wielu producentów i sprawić, że zainteresują się nim nowi. Jeśli można, sugeruję więc zanim się coś skrytykuje, co przychodzi bardzo łatwo, zerknąć na temat z szerszej, globalnej perspektywy i popatrzeć na wszystkie aspekty tematu.
rno2, 27.06.2014 11:48[!]
@Linus Bo to są tylko powierzchowne zmiany. To tak jakbyś człowiekowi dźgniętemu nożem nie zaszywał rany, tylko zaszył koszulkę, żeby z wierzchu niczego nie było widać. Zobacz - kilka zespołów stoi na krawędzi upadku, albo niebezpiecznie się do niej zbliża. A wszechmądre FIA zamiast zarządzić poważne koszta w cięciach, zmniejsza ilość dni testowych o całe 2 dni, albo daje mechanikom godzinkę wolnego, a fanów próbuje na siłę uszczęśliwić kolorowymi iskierkami i kilkoma startami w trakcie jednego wyścigu (w końcu każdy kolejny start to potencjalna szansa na jakiś spektakularny wypadek)...

Co do zmian w samym widowisku: na temat startu po sc już się wypowiedziałem w innym temacie - jest to moim zdaniem głupota, bo już samo pojawienie się sc na torze potrafi zrobić zamieszanie w stawce, a ruszanie z miejsca jeszcze bardziej będzie mieszać...

Natomiast tytanowe płytki są dozwolone, a nie nakazane (tak wynika z treści artykułu), więc mam nadzieję, że nikt nie będzie z tego korzystał i temat umrze śmiercią naturalną...
rocque, 27.06.2014 13:43[!]
Bezsens, po prostu bezsens. Ciekawe kiedy ta ciągle pompowana bańka sztuczności pęknie.
Zamiast wyprzedzania - klikanie DRS.
Zmiany, które zamiast coś wnosić przypominają rozpaczliwą próbę ratowania tego, co nosi jeszcze póki co nazwę ' F1 '.
Zmiana formatu kwalifikacji w tym roku się im udała, ale to chyba jedyna zmiana na plus.
A reszta? ...
Sar trek, 27.06.2014 23:41[!]
Przeszedł zatrzymany restart?

Nie, no to nie do wiary. Nie, to być nie może.
Kibiców przed telewizorami tysiące. I o to im płacą. Jakby ktoś dał im w mordę
General, 28.06.2014 02:21[!]
W niektórych wyścigach najbardziej emocjonujący jest start, więc nie dziwię się tej decyzji. Będzie więcej emocji, oczywiście nie dla tego kto podas drugiego czy trzeciego restartu zostanie staranowany np. przez Grosjeana czy Kobayashiego:)
idylla, 28.06.2014 06:16[!]
Wie ktoś może jak to będzie funkcjonować w praktyce? Wypadek-czerwona flaga-dojazd na pola startowe czy wypadek- sc-żółta flaga- start z pól bez ekipy i koców( czyli krążymy za sc podczas neutralizacji, a potem on zjeźdźa a kierowcy na pola startowe)?
W pierwszym przypadku Bert traci pracę i trzeba wydłuzyć czas trwania wyścigu.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca