F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Ferrari: Musieliśmy zwolnić Arrivabene, aby w zespole pozostał Binotto

10.01.2019

Ocon zdeterminowany, by powrócić do Formuły 1 w sezonie 2020

Andreas Seidl został nowym dyrektorem zarządzającym McLarena

Więcej wiadomości

  Archiwum 2014
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Rajd Francji: Latvala zwycięża, Kubica wypada z trasy

Przed ostatnią próbą polska załoga zajmowała czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej.
Nataniel Piórkowski, 5 października 2014, wyświetlenia: 4078<< | lista | T- | T+ | >>
Jari-Matti Latvala odniósł przekonujące zwycięstwo w Rajdzie Francji wyprzedzając na mecie swego zespołowego kolegę z Volskwagena – Andreasa Mikkelsena. Robert Kubica nie dojechał do mety w wyniku kraksy z PowerStage.

Przed nim Kubica i Szczepaniak dysponowali bezpieczną, ponad 8-sekundową przewagą nad piątym Danim Sordo. Polak wypadł jednak z trasy na początkowych kilometrach ostatniej próby, kończąc zmagania w przydrożnych krzakach.

Latvala już na przedostatnim odcinku specjalnym powiększył swoją przewagę nad Mikkelsenem do ponad 36 sekund, dodając kolejnych osiem na PowerStage. „Czuję się wspaniale! Po tym co stało się w Niemczech dzisiejszy start był dość nerwowy, ale musiałem wyciągnąć wnioski z tamtej leki. Bez tego nie mógłbym osiągnąć tego, co udało mi się tutaj. Wciąż liczymy się w walce o mistrzostwo świata. To coś ekscytującego. Chcemy utrzymać tę atmosferę do samego końca” – nie krył swego zadowolenia.

Na najniższym stopniu podium stanął regularny w ten weekend Kris Meeke. Kierowca Citroena stracił do drugiego miejsca dwadzieścia sekund. Po odpadnięciu Kubicy, na czwartą lokatę powrócił Dani Sordo – najwyżej sklasyfikowany w ten weekend kierowca Hyundaia. „Oczywiście jest mi bardzo szkoda Roberta. Jestem bardzo zadowolony z naszego samochodu i pracy całego zespołu. Nasi ludzie ciężko pracowali nad ustawieniami. Pierwszego dnia nie były one zbyt dobre, ale udało się nam je mocno poprawić. W porządku, musimy wciąż popracować nad silnikiem, a ja – nad samym sobą” – powiedział Hiszpan.

Piąte miejsce pewnie utrzymał Mikko Hirvonen. Tuż za Fina awansował jego partner z M-Sport – Elfyn Evans, który dzięki doskonałej jeździe na PowerStage (drugie miejsce i dwa bonusowe punkty do klasyfikacji generalnej) przeskoczył przed Madsa Ostberga. Norweg, który ostatecznie został sklasyfikowany 1,7s za Walijczykiem, przyznał się do popełnienia drobnego, acz kosztownego czasowo błędu: „Zignorowałem jedną z komend i trochę obróciłem swój samochód”.

Po piątkowych problemach z turbo, Thierry Neuville zakończył swój marsz w górę stawki na ósmym miejscu, wyprzedzając o cztery i pół sekundy Bryana Bouffiera. TOP10 zamknął Martin Prokop. Lider mistrzostw świata – Sebastien Ogier został sklasyfikowany na trzynastym miejscu. Po dwóch dniach odrabiania strat, Francuz zdobył trzy punkty za zwycięstwo na PowerStage.

Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
29.05.2018  Raikkonen dementuje plotki o powrocie do startów w WRC
26.05.2018  Raikkonen powróci do startów w WRC?
29.12.2017  Raikkonen wróci do WRC po sezonie 2018?
19.11.2017  Thierry Neuville wygrał Rajd Australii
29.10.2017  Sebastien Ogier zdobył piąty w karierze tytuł mistrzowski WRC
Tagi:
WRC
Kubica R.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
rado123F1, 05.10.2014 13:42[!]
W sumie Robert dobrze wypadł w tym rajdzie. Ciekawe jak i kiedy wypadnie w następnym...
dan193t, 05.10.2014 13:45[!]
Powoli się poddaję... Kubica bez wątpienia ma super skill. Ale coraz bardziej pozbawia mnie innych wątpliwości.. On jest chyba kretynem.

Calutka czołówka odpuściła ostatni oes, żeby dowieźć wynik do mety, bo warunki były zdradliwe. RK nie wiadomo co chciał zrobić. Nauka, nauką, ale chyba jak jest okazja wyrwać P4 to chyba to jest ważniejsze niż tempa jazda na limicie. Tymbardziej, że tylko cudem uratował się oes wcześniej.
tommakrwro, 05.10.2014 13:48[!]
przez chwilę myślałem że nie zrealizuje swojego celu i będę się mógł cieszyć z wysokiego miejsca, ale nie, on nie zawodzi, zadanie wykonane na ostatnim odcinku
BinLadenF1, 05.10.2014 13:51[!]
Wszystko zapowiadało się świetnie, na czeskim forum poczynania kubicy w tym rajdzie były głównym tematem i wszyscy chwalili roberta - a skończyło się jak zawsze, niee :(
Maly-boy, 05.10.2014 13:55[!]
Miejsce Kubicy jest na torze, ale jak chce poświęcić kilka lat na to żeby zacząć odnosić sukcesy w rajdach to jego sprawa.
chris99, 05.10.2014 14:06[!]

Nie używajmy słów: "wypadł" i "wypadnie" w określeniu do startów Roberta, bo to przynosi mu pecha ;-)
gnodeb, 05.10.2014 15:39[!]
Strata przez odpadnięcie z rajdu/wyścigu jest o tyle dotkliwa, że tracisz nie tylko swoje punkty, ale wszyscy rywale za tobą dostają kilka oczek gratis :/
Nam szkoda wyniku, lecz czy szkoda Robertowi? Może rzeczywiście traktuje ten sezon jak FP1, gdzie co chwila ktoś blokuje koła, przestrzeliwuje zakręt szukając limitu.
Sgt Pepper, 05.10.2014 18:03[!]
Szkoda. Ależ pech… :(
FuX08, 05.10.2014 18:23[!]
Ciekawe, co zrobi po sezonie. Pewnie będzie chciał zmienić samochód na szybszy, co nie wróży dobrze częstotliwości docierania do mety. Osobiście wolałbym widzieć go na torze, w którejś serii znalazłby miejsce, o sukcesy byłoby łatwiej. A tak może destruction derby ?
marvin, 05.10.2014 20:34[!]
Robert, co ty chłopie odwalasz? Trzeba wiedzieć kiedy odpuścić i ta cecha charakteryzuje mistrzów topowych serii. Póki co Robertowi tego brakuje, łagodnie mówiąc...
tommakrwro, 05.10.2014 21:32[!]
Już chyba nawet Wilson ma dosyć tych dzwonów, zawsze go tłumaczył a teraz tylko lakonicznie jakieś jedno zdanie powiedział
No70, 05.10.2014 21:52[!]
@marvin ten sezon to przygotowania przed czymś większym. Wyobraźmy sobie taki scenariusz że np RK będzie się z kimś ciął na czasy niemal od samej mety- teraz pewnie będzie miał lepszy ogląd na sytuację. Poza tym jak sam powtarza na tym etapie wyniki go specjalnie nie zajmują- w przeciwienstwie do jego niektórych kibiców/obserwatorów. Tutaj ciągle realizuje się proces adaptacji do nowej dyscypliny.

@tommakrwro Wilson? RK jeździ w swoim teamie, Prócz zespołu ,,fabrycznego'' Fiestę WRC może sobie kupić każdy chętny zawodnik.
rocque, 05.10.2014 22:34[!]
W tym sezonie i tak nic nie zwojuje, co sam zresztą zapowiadał.
Nie poszedł do WRC żeby wozić punkty, tylko po to, żeby walczyć o zwycięstwa w perspektywie kilku lat. Nie mniej jednak szkoda potencjalnego najlepszego wyniku, straconego praktycznie na samym końcu.
tommakrwro, 06.10.2014 07:28[!]
@No70 Ale kubica nie jest każdym chętnym zawodnikiem, jeździ w teamie Wilsona, można powiedzieć że półfabrycznym, nie jest w tym przypadku jak np z Sołowowem że sobie wynajmuje fiestę tylko jednak odpowiada przed Wilsonem
Zomo, 06.10.2014 22:54[!]
Chyba zaden kierowca nie ma pelnej swobody w tym co robi - bo nawet jak sam prowadzi zespol to ma przeciez sponsorow ktorzy tez licza na wyniki. Mam nadzieje ze w tegoroczym szalenstwie Kubicy jest jednak jakas metoda, bo nawet jako szeregowego niedzielnego fana frustruja mnie akcje jak dzwon na ostatnim OSie. Tyle dobrze ze na ogol Kubica ma dzwony niewielkie (bezpieczniejsze) w porownaniu do tego co zrobil np. Ogier czy Neuville w Niemczech.
marios76, 06.10.2014 23:12[!]
Gdzie było całe hejterstwo jak przez 3 dni wykonywał kawał dobrej roboty? Tak, błąd, tak szkoda wyniku. Ale bezsensownego narzekania też szkoda. Jesteście żałośni, zazdrośni i podli. Nie znacie się na sporcie i na statystyce. Facet zmienia dyscyplinę i będąc inwalidą robi wyniki lepsze niż jakikolwiek inny Polak w rajdach WRC. Należy się szacunek i zrozumienie- za wasze nie jeździ.
Jeszcze będzie na mecie, ciekawe czy jeden głąb z drugim coś wtedy napisze?
nixtone, 08.10.2014 01:51[!]
@marios76
Nie żałosny, zazdrosny czy podły - ale sfrustrowany!!! Taki się czuję ja, po kolejnej takiej samej wiadomości. Mój cały szacunek i radość miesza się ze złością i zrezygnowaniem.
Ja tu 'hejtów' nie czytałem, tylko 'sportową' złość kibica. Kumasz?
PS. I chętnie odetchnę z ulgą jak RK zaliczy w końcu ten swój egzamin i skończy sesję (wypadków).
PS2. Może z niego nowy mistrz McRae rośnie, kto wie... :-)
PS3 (lub PS5) - liczę na Robet Kubica Rally - byłaby giera! - byleby fizykę dobrą zrobili (i szerokie pobocza)...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca