F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.02.2019

Ricciardo: Nagle poczułem się tak, jakbym wjechał w zakręt z otwartym DRS

Vettel: Szerokie przednie skrzydła wyglądają dziwnie

Gasly: Utrata panowania nad bolidem była niespodzianką

Honda: Koncepcja kompaktowego silnika nie wpłynie negatywnie na osiągi

Leclerc kontynuuje dobrą passę Ferrari podczas testów

Relacja z drugiego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Debiut Williamsa FW42 na torze najwcześniej w środę po południu

Wolff: Twardy Brexit to koszmarny scenariusz dla Formuły 1

Wolff zaskoczony słowami Binotto o priorytecie dla Vettela

FIA planuje wprowadzenie standardowych skrzyń biegów do F1

TVP jest zainteresowane nabyciem sublicencji na transmisje z F1

18.02.2019

Red Bull pod wrażeniem jednostek napędowych Hondy

Sainz: McLaren musi być zadowolony po pierwszym dniu testów

Vettel z przytupem rozpoczyna przedsezonowe testy

Relacja z pierwszego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Williams FW42 będzie mocno odstawał osiągami od bolidów rywali?

Williams po raz kolejny opóźnia debiut FW42

Villeneuve: Vettel znajduje się pod presją ze względu na Leclerca

Tegoroczny bolid Racing Point - RP19 wyjechał na tor w Barcelonie

Hembery: Wszyscy plotkują o chęci sprzedania przez Liberty praw do F1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2014
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Marussia przeszła pod kontrolę zewnętrznej firmy

Ekipa nie pojawi się w Austin, a w tym czasie będzie prowadzony proces ratowania zespołu.
Paweł Zając, 27 października 2014, wyświetlenia: 3568<< | lista | T- | T+ | >>
Marussia oficjalnie potwierdziła, że na pewno nie pojawi się na torze podczas GP Stanów Zjednoczonych, a zarządzanie zespołem przeszło w ręce specjalistycznej firmy, która zajmie się jego restrukturyzacją.

FRP Advisory LLP w poniedziałek zostało zatrudnione przy procesie administrowania spółką matką Marussi, Manor Grand Prix Limited, które miało problem ze znalezieniem odpowiednich środków finansowych.

„Jako, że obecny właściciel nie był w stanie zapewnić odpowiedniego poziomu finansowania, główni menedżerowie pracowali bez wytchnienia nad znalezieniem nowych inwestorów i zapewnienia ekipie długoterminowej przyszłości” – powiedział Geoff Rowley, przedstawiciel firmy FRP. „Niestety jednak te działania nie przyniosły skutku i jedyną możliwością było rozpoczęcie procesu ratowania firmy”.

Marussia ma kontynuować pracę, podczas gdy firma FRP będzie starała się zapewnić możliwość dalszego funkcjonowania zespołu. Jak na razie nie było także żadnych zwolnień. W dalszej części oświadczenia możemy przeczytać również, że ekipa będzie starała się wziąć udział w dwóch pozostałych wyścigach sezonu. „Poza Austin pozostały jeszcze rundy w Sao Paulo i Abu Zabi, a udział ekipy w tych wyścigach zależy od wyniku procesu ratowania firmy oraz negocjacji z zainteresowanymi stronami, choć możliwości nie są zbyt duże. Jak na razie nie było żadnych zwolnień, a pracownicy otrzymali wszystkie wypłaty do końca października. Zachowanie posad będzie jednak zależne od znalezienia nowego inwestora”.

Nieobecność Marussi i Caterhama oznacza, że na starcie GP USA zobaczymy tylko 9 zespołów oraz 18 samochodów. Będzie to najmniejsza stawka od czasu GP Monako 2005, kiedy ekipa BAR została zawieszona po złamaniu przepisów dotyczących baku paliwa.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
26.05.2016  Rodzina Bianchiego poczyniła kroki prawne przeciwko władzom F1
22.02.2015  McLaren chciał utworzyć swój drugi zespół?
21.02.2015  Horner docenia starania Manora w walce o powrót do F1
20.02.2015  Manor zapewnił sobie dostawy silników Ferrari
20.02.2015  Manor wyjdzie spod kontroli administratora
Tagi:
Marussia

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
rno2, 27.10.2014 13:34[!]
W Brazylii też się raczej nie pojawią, bo cała stawka przenosi się tam prosto z Austin, a domyślam się, że indywidualne wysłanie sprzętu nie wchodzi w grę ze względu na bardzo wysoki koszt...

A tak w ogóle to ciekaw jestem jaki wpływ na tą całą sytuację miał wypadek Bianchiego...
Yurek, 27.10.2014 13:58[!]
Cytat rno2 :
A tak w ogóle to ciekaw jestem jaki wpływ na tą całą sytuację miał wypadek Bianchiego...

Podejrzewam, że żaden. To teraz czas na Saubera. Może jeszcze Lotus. I nareszcie będzie taka F1, jaką chcieliście widzieć, sekunda różnicy między pierwszym i ostatnim. Bernie, jesteś wielki!
Adam2iak, 27.10.2014 14:12[!]
Cytat Yurek :
To teraz czas na Saubera. Może jeszcze Lotus.

Jeśli wierzyć Auto Motor und Sport to Force India zalega z opłatami dla Mercedesa i również może odpuścić GP USA.
Aeromis, 27.10.2014 14:13[!]
Nikt nie chce być ostatni, dlatego własnie Caterham i Marussia są tak ważni. Dla SFI, Saubera i Lotus byłby to świetny moment do wymuszenia nowych zasad. Dziś, teraz, poprzez niepojechanie do USA.
polek, 27.10.2014 14:25[!]
Raczej od czasu GP USA w 2005 r., gdy wystartowało 6 bolidów.
rno2, 27.10.2014 14:29[!]
@polek Szkopuł w tym, że w GP USA 2005 r. 14 bolidów, które nie jechały w wyścigu przejechało okrążenie formujące, przystępując tym samym formalnie do wyścigu :-)

@murao22 O tak, to będzie świetne widowisko - 4 zespoły wydające bez mrugnięcia okiem setki milionów euro (w tym jeden z widoczną przewagą nad pozostałymi) i 2-3 zespoły dogorywające. Pogratulować gustu. Jeszcze napisz, że będzie jak za starych dobrych czasów.
Indy, 27.10.2014 14:34[!]
@Aeromis Byłoby pięknie gdyby tak się stało. Jeśli Bernie nie przejrzałby mimo to na oczy to te zespoły mogłyby stworzyć własną serię na zdrowych zasadach finansowych. Moment do tego byłby świetny bo obecna F1 jest cicha i ma brzydkie bolidy ;) Może Stoddart, Jordan, Aguri Suzuki i ktoś jeszcze dołączyliby ze swoimi ekipami.
Aeromis, 27.10.2014 16:04[!]
@murao22
Cytat :
Jeśli odejdzie jeszcze Sauber, to F1 będzie taka, jaką lubię.
Ale to w tym sezonie, a kto następny w kolejnym? ;-)
ROOK, 27.10.2014 16:06[!]
Cytat :
Ekipa nie pojawi się w Austin, a w tym czasie będzie prowadzony proces ratowania zespołu.
.    I to tyle, jeśli chodzi o przedsięwzięcie Ecclestone’a pt. „Nowe zespoły w Formule 1”.
Yurek, 27.10.2014 16:40[!]
Cytat ROOK :
I to tyle, jeśli chodzi o przedsięwzięcie Ecclestone’a pt. „Nowe zespoły w Formule 1”.

Chyba Mosleya.
Lukasz1234, 27.10.2014 17:19[!]
Cytat Adam2iak :
Jeśli wierzyć Auto Motor und Sport to Force India zalega z opłatami dla Mercedesa i również może odpuścić GP USA.

Nie opuści GP USA, ich bolidy poleciały w sobotę do Austin.
Tatabasi, 27.10.2014 18:54[!]
A co powiecie na to: http://www.pitpas...third-cars-to-rivals ?
(Swoją drogą ciekawe, że redaktorzy f1wm.pl jeszcze tego nie zrecenzowali. Czyżby fake?)
MarekW, 27.10.2014 19:10[!]
@Tatabasi

Jeśli to prawda - a może być, licho wie - to czemu trzecie samochody nie wyjadą już w Austin?
Aeromis, 27.10.2014 19:38[!]
mich909090, 27.10.2014 20:58[!]
W przypadku 3 bolidów w przyszłym sezonie pewnie punktowane byłby 2 najlepsze wyniki.Więc ja sie pytam .Przykładowo w Mercu w przyszłym roku ze względu na 3 bolidy jeżdżą Lewis,Rosberg i Alonso ;) i Alonso wygrywa Lewis drugi a Nico trzeci ,wszyscy walczą o mistrzostwo i co Rosberg nie dostaje punktów!? Chyba coś by nie grało.
Yurek, 27.10.2014 21:11[!]
@mich909090 - Rosberg dostaje tylko Mercedes zdobywa 43 punkty, a nie 58. Tak bym to widział i tak było w przeszłości. Ale w takiej postaci to i tak zrujnuje F1. Sauber, Lotus i Force India na pierwszy ogień. Później może Williams, a bytność Red Bulla (oraz Toro Rosso) czy Mercedesa zależy tylko od ich kaprysu.
Aeromis, 27.10.2014 21:28[!]
@Yurek
Mamy podobne zdanie, ale przy takim czarnym scenariuszu zawsze jest szansa, że przy 6 stajniach podział kasy dałby powód dla przykładu Lotusowi/Williamsowi aby dalej się ścigać. Niestety, prawdopodobnie byłby to jedyny powód.
mich909090, 27.10.2014 21:51[!]
@Yurek
Brałem tą opcje pod uwagę ale w ostatnich dniach pojawiło sie tyle pomysłow że doszedłem do wniosku że ta 3 tygodniowa przerwa była chyba za długa dla niektórych ze świata F1 ;)
SirKamil, 28.10.2014 01:30[!]
Cytat Aeromis :
Dla SFI, Saubera i Lotus byłby to świetny moment do wymuszenia nowych zasad. Dziś, teraz, poprzez niepojechanie do USA.
Co do celu... to miałoby sens, ale Lotus posiada zobowiązania sponsorskie w kontraktach wartych grubo ponad 100 mln $ rocznie, m.in. z korporacjami pochodzącymi ze Stanów Zjednoczonych (Coca-Cola, Microsoft, Avanade) + kontrakty specjalne na amerykańskie GP z firmą biżuteryjną Endless Jewelry i gigantem elektroniki użytkowej z Chin, HiSense. Unilever również działa w na obydwu kontynentach amerykańskich z markami CLEAR i Rexona/Degree. Dla Richarda Mille Stany to strategiczny rynek. Nawet niezainteresowane szczególnie (szczególnie!) tą lokalizacją PDVSA nie było zadowolone z utraty ekspozycji i zabrania jednego wyścigu Maldonado. Takie zabawy są wykluczone. Z drugiej strony, dzięki temu nie muszą stawiać wszystkiego na jedną kartę i walczyć o przetrwanie.
Ralph1537, 28.10.2014 13:27[!]
Gp USA coś nie ma szczescia znów
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca