F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

11.12.2018

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

07.12.2018

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018

Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid

Wolff: Doświadczyliśmy pewnych komplikacji w rozwoju nowego silnika

Salo: SMP domagało się od Williamsa obniżki wartości umowy sponsorskiej

06.12.2018

System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii

Marko: Super Formula jest dobrym poligonem przed F1

05.12.2018

Szefowie zespołów uznali Hamiltona za najlepszego kierowcę w sezonie 2018

Więcej wiadomości

  Archiwum 2015
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Nelson Piquet Jr pierwszym mistrzem Formuły E

Najlepszy podczas drugiego wyścigu w Londynie był Sam Bird.
Paweł Zając, 29 czerwca 2015, wyświetlenia: 3682<< | lista | T- | T+ | >>

Nelson Piquet Jr został pierwszym mistrzem Formuły E pokonując Sebastiena Buemiego o zaledwie punkt. O tytule zadecydowało siódme miejsce Brazylijczyka w wyścigu, który padł łupem Sama Birda.

Siódme miejsce byłego kierowcy Renault nie było łatwym zadaniem, gdyż startował on z zaledwie szesnastego pola. Cztery pozycje udało mu się zyskać już na starcie, by następnie zmienić auto jedno okrążenie później niż rywale. To pozwoliło mu powrócić na tor na dziesiątym miejscu. Kolejne pozycje to prezent od kolegi zespołowego – Olivera Turveya, a także zwycięska walka z Salvadorem Duranem, która zapewniła mu tytuł.

Niewiele brakowało, aby Buemi sięgnął po koronę, jednak błąd na okrążeniu wyjazdowym kosztował go jedno miejsce, które ostatecznie okazało się kluczowe. Na czele natomiast Bird ostro walczył z innymi zawodnikami, choć ostatecznie nie umiał sobie poradzić ze Stephane Sarrazinem. Jak się później okazało, nie było to konieczne, gdyż Francuza ukarano za przekroczenie dozwolonego poziomu energii, co dało zwycięstwo Birdowi oraz podium dla Jerome d'Ambrosio oraz Loica Duvala.

Formula E > 2014/15 > Londyn 2, Londyn - 2,922 km
P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
1. 2Sam BirdVirgin RacingSpark-Renault SRT_01E2945:48,79225
2. 7Jerome D'AmbrosioDragon RacingSpark-Renault SRT_01E29+0:06,97318
3. 6Loic DuvalDragon RacingSpark-Renault SRT_01E29+0:09,43015
4. 21Bruno SennaMahindra RacingSpark-Renault SRT_01E29+0:10,14712
5. 9Sebastien Buemie.damsSpark-Renault SRT_01E29+0:10,68910
6. 11Lucas di GrassiAudi Sport ABTSpark-Renault SRT_01E29+0:11,2048
7. 99Nelson Piquet JrChina RacingSpark-Renault SRT_01E29+0:11,5616
8. 77Salvador DuranAmlin AguriSpark-Renault SRT_01E29+0:12,4024
9. 88Oliver TurveyChina RacingSpark-Renault SRT_01E29+0:14,1422
10. 8Nicolas Proste.damsSpark-Renault SRT_01E29+0:14,535
11. 66Daniel AbtAudi Sport ABTSpark-Renault SRT_01E29+0:23,170
12. 28Simona de SilvestroAndretti AutosportSpark-Renault SRT_01E29+0:24,610
13. 5Karun ChandhokMahindra RacingSpark-Renault SRT_01E29+0:31,501
14. 18Alex FontanaTrulliGPSpark-Renault SRT_01E29+0:38,423
15. 30Stephane SarrazinVenturiSpark-Renault SRT_01E29+0:48,680
16. 27Jean-Eric VergneAndretti AutosportSpark-Renault SRT_01E281 okr.
Niesklasyfikowani
23Nick HeidfeldVenturiSpark-Renault SRT_01E23
3Fabio LeimerVirgin RacingSpark-Renault SRT_01E17
10Jarno TrulliTrulliGPSpark-Renault SRT_01E14
55Sakon YamamotoAmlin AguriSpark-Renault SRT_01E6
Pole position: Stephane Sarrazin (Venturi) - 1:23,901 (+3 pkt.)
Najszybsze okrążenie: Sam Bird (Virgin Racing) - 1:26,790 (+2 pkt.)
Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.10.2018  Pascal Wehrlein dołączył do ekipy Mahindry w Formule E
15.10.2018  Vandoorne rozpocznie starty w Formule E
11.10.2018  Wehrlein w pełni skupia się na powrocie do F1
26.09.2018  Vandoorne będzie od nowego sezonu ścigał się w Formule E?
06.09.2018  Todt: Mówienie, że F1 mogłaby przejść na silniki elektryczne to nonsens
Tagi:
FE

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Krauza, 29.06.2015 01:09[!]
Nelsinho wraca z przytupem do Europy.
Aeromis, 29.06.2015 01:34[!]
Fantastyczny wyścig, masa emocji. Szkoda że di Grassi nie dał rady, cóż za dużo straconych punktów w sezonie, pech to pech, a ten tor mu zdecydowanie nie leżał i w dodatku musiał sie na nim dwa razy ścigać.Z drugiej strony cieszę się z sukcesu Piqueta. Często pokazywał świetnie realizowaną taktykę oszczędzania mocy przy solidnym tempie, zjechania później i potem już tylko wyprzedzanie. Buemi nie wyrobił napięcia, najpierw uślizg i strata pozycji, a potem próbował ją odzyskać w sposób który od pewnego momentu był wymierzony w rozwalenie bolidu B.Sennie niż wyprzedzenie go. Dobrze że nie zdobył majstra, byłby niesmak.
Bardzo podobał mi się cały sezon Birda - musiał dzielnie walczyć z byłymi kierowcami F1, którzy praktycznie zdominowali tą serię.
Mam nadzieję że FE będzie się dalej rozwijać. Jest ciekawie i może być dużo szybciej
cobra, 29.06.2015 09:05[!]
Wow, mistrz odkurzaczy - mega prestiż. ;)
mpluta2, 29.06.2015 10:31[!]
@cobra Na jakiej podstawie podważasz prestiż Formuły E?
Wit91, 29.06.2015 10:36[!]
Prestiż Formuły E dobre.
Kamikadze2000, 29.06.2015 10:46[!]
F1 jest obecnie taką padaką, że Formuła E wcale nie musi się wstydzić. ;]
rno2, 29.06.2015 13:10[!]
Ja będę traktował Formułę E z bardzo dużym przymrużeniem oka, dopóki będą funkcjonowały te śmieszne fanboosty. Każdy kierowca powinien mieć jednakowe szanse, a w walce o zwycięstwo powinien się liczyć talent, a nie popularność...
THC-303, 29.06.2015 13:19[!]
Fanbootsy są żenujące jak lato z radiem, w ogóle seria na kolana nie powala (widziałem 1 wyścig, więc nie oceniam atrakcyjności i akcji na torze, tylko regulacje techniczne i ich konsekwencje), ale zgadzam się, że przy F1 wcale nie wyglądają aż tak źle. Inna sprawa, że to wystawia ocenę F1, a nie FE.

Szkoda Di Grassiego.
Mr President, 29.06.2015 13:32[!]
Formuła E jest zbyt wolna, żeby traktować ją poważnie. Stawka kierowców imponująca i na tym opiera się duże zainteresowanie serią, ale jeszcze nie ta technologia, żeby porównywać ją do F1. Obejrzałem kilka wyścigów i o ile walka jest niezła i prowizoryczne tory nieźle pomyślane, to żadna to widowiskowość, kiedy moc sięga "zawrotnych" 150 kW. Jazda tymi samochodami nie jest tak trudna, żeby wymagała zawodników na poziomie F1.
Aeromis, 29.06.2015 15:00[!]
@Mr President
Pierwszy sezon to bardziej badanie gruntu, na pewno FE może być dużo szybsze, ale badając grunt nie wydaje się niebotycznych pieniędzy. O ile plany już się nie zmieniły, to w przyszłości możliwe będzie używanie różnych silników (co pewnie chciałoby Volvo o ile zapadnie decyzja by dołączyć). Obecne budżety zespołów to tylko około 3,5 mln.

@rno2
Też mam nadzieję że fanboosty znikną, jednak one także wpisują się w badanie gruntu.
Gzehoo92, 29.06.2015 15:20[!]
Tylko jeden wyścig udało mi się obejrzeć - ten w Londynie. Szkoda że Buemi nie wygrał, miałby tytuł już w kolejnej serii, ale i tak nieźle że Piquet został tym pierwszym mistrzem nowej serii.

Zastanawia mnie tylko jedno - jak wyglądałby wyścig na permanentnym torze? Gdyby tymi bolidami mieli ścigać się np. na Catalunya National.
Aeromis, 29.06.2015 15:43[!]
@Gzehoo92
Przejaskrawiając - jak gokarty na Monzy. Bzzzz nuda zakręt bzzzz, pierwszy wyścig FE tak wyglądał (przejaskrawiając). A tutaj masz przykład https://www.youtu.../watch?v=QK8_63_hlhY
Zdecydowanie dla mnie wyścig w Berlinie był najlepszy (choć parę przegapiłem). Swoją drogą - fajnie że FE można oglądać na żywo legalnie na youtube lub z oficjalnej strony (z dodatkowymi onboardami).
marcin_114, 29.06.2015 16:03[!]
Wolę Foumula E School https://www.youtu.../watch?v=AV_pWC9u0L8
"akcja" od 2:50
benethor, 30.06.2015 16:28[!]
Cytat Gzehoo92 :
Zastanawia mnie tylko jedno - jak wyglądałby wyścig na permanentnym torze? Gdyby tymi bolidami mieli ścigać się np. na Catalunya National.


Sądząc po specyfikacji podobnie do FR 2.0
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca