F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Ferrari: Musieliśmy zwolnić Arrivabene, aby w zespole pozostał Binotto

10.01.2019

Ocon zdeterminowany, by powrócić do Formuły 1 w sezonie 2020

Andreas Seidl został nowym dyrektorem zarządzającym McLarena

Valtteri Bottas stracił wsparcie wieloletniego sponsora

Więcej wiadomości

  Archiwum 2015
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

FIA wprowadziła zmiany do systemu punktów do superlicencji

Do korekty nawoływali promotorzy różnych serii niższych od Formuły 1.
Nataniel Piórkowski, 10 lipca 2015, wyświetlenia: 2314<< | lista | T- | T+ | >>

FIA podjęła decyzję o wprowadzeniu zmian do budzącego kontrowersje systemu punktowego, dzięki któremu kierowcy będą kwalifikowali się do przyznania superlicencji uprawniającej do startów w F1.

Dążąc do stworzenia jasnych kryteriów dla zawodników mających nadzieję na dostanie się serii Grand Prix, organ zarządzający narzucił kryterium minimalnego wieku (18 lat) oraz obowiązek zdobycia przez trzy lata 40 punktów, które potwierdzą umiejętności i doświadczenie zdobyte na torze.

Ponadto kandydat starający się o superlicencję będzie musiał zdać test z przepisów sportowych, rywalizując wcześniej w co najmniej dwóch juniorskich seriach typu single-seater.

Kilka serii wyścigowych wyrażało jednak swoje niezadowolenie z pierwotnego podziału serii, czy to z powodu ich niedoszacowania bądź całkowitego pominięcia w rozpisce. Chcąc powstrzymać negatywne opinie, podczas posiedzenia Światowej Rady Sportu Motorowego w Mexico City, Międzynarodowa Federacja Samochodowa dokonała istotnych zmian w systemie podziału punktów.

Reaktywowana Formuła 2 została postawiona względnie na równi z takimi popularnymi seriami jak GP2 czy Europejska Formuła 3, podczas gdy wagę Formuły Renault 3.5 przesunięto nad GP3. Warto zaznaczyć, że FIA dodała także do rozpiski takie mistrzostwa jak DTM czy WTCC.

Superlicencję automatycznie będzie otrzymywał zdobywca mistrzowskiego tytułu Formuły E.

Dodatkowo FIA rozstrzygnęła niewyjaśnioną do tej pory kwestię kierowców takich jak Pascal Wehrlein czy Susie Wolff, którym w przypadku wprowadzenia od przyszłego roku zasady niezbędnych punktów, groziłoby odebranie należących do nich w tej chwili superlicencji. FIA poinformowała, że obecni posiadacze dokumentu zachowają prawo do startów w Formule 1 przez okres trzech lat.

Źródło: FIA
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
14.01.2019  Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem
11.01.2019  Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA
09.01.2019  Tost: Władze F1 powinny zredukować docisk bolidów o 40-50 procent
03.01.2019  Steiner: Rozmowy o przepisach na sezon 2021 toczą się zbyt wolno
24.12.2018  FIA zmodyfikowała przepisy o ustalaniu kolejności startowej
Tagi:
FIA
Przepisy
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
MMMotorsport, 10.07.2015 23:15[!]
Nie rozumiem... Jak F3 może być punktowana (prawie) tak samo jak GP2, czy przyszła F2, a nawet 5 punktów wyżej niż FR3.5. I jeszcze punkty za WTCC, które ma do F1 tyle co piernik do wiatraka. Oj ten system to dalej mnóstwo poprawek potrzebuje.
Mr President, 11.07.2015 02:21[!]
Ten system jest moim zdaniem zupełnie niepotrzebny. Teraz paydriverzy będą napychać kieszenie najlepszych zespołów w niższych seriach, byle tylko rywalizować w lepszym aucie niż rywale. Nie wiem, co to ma dać. F2, GP2 i WsbR mogą się jednocześnie nie utrzymać, był moment, że ta ostatnia miała lepszą stawkę od serii Bruno Michela, a teraz jest zdecydowanie gorzej niż w serii towarzyszącej F1. Wielu bardzo dobrych kierowców nie uzbierałoby punktów, gdyby kiedyś obowiązywał taki system, nabicie kilometrów nawet w czołówkach serii juniorskich nie czyni lepszego kierowcy od takiego Verstappena, który jak na swoje doświadczenie jeździ przyzwoicie. Do tego jeszcze nawet w piątki nie będą mogli startować zawodnicy, których jedynym celem jest poprawienie płynności najsłabszych. Znowu kopanie leżącego.
marios76, 11.07.2015 07:50[!]
System jest zły. Trzecie, czwarte i piąte miejsce w 3 kolejnych sezonach w dowolnej kolejności zajęte w rywalizacji Indy Car nie umożliwia uzyskania superlicencji! To może być poukładany i skuteczny kierowca w dobrym teamie a paydriver z F3 przy odrobinie szczęścia po jednym sezonie będzie odpowiednim kandydatem. :(
@Mr President Zgadzam się z Twoim zdaniem.
Player1, 11.07.2015 10:20[!]
To, że ktoś dostanie superlicencję nie oznacza, że dostanie posadę w F1. Zespoły wiedzą kogo zatrudniają. Jeśli więc będzie im zależeć na kimś, to pewnie mu pomogą (programy juniorskie) i odwrotnie, jeśli uznają kogoś niewartego uwagi to go nie zatrudnią choćby miał extra hiper superlicencję.
Mariusz, 11.07.2015 12:10[!]
GP2, WEC, IndyCar powinny mieć ten sam układ punktowy, no może ta nowa F2 także. A tuż za tą grupą FR3.5 i Super Formula. Europejska F3, GP3, DTM i WTCC, Indy Light to powinna być kolejna grupa.

To nonsens, że F4 ma mieć więcej punktów do Superlicencji, niż krajowe F3 oraz FR2.0. Należałoby też rozdzielić czempionaty FR2.0, bo od lat Eurocup ma większy prestiż niż ALPS czy NEC.

FIA poprzez przyznawanie takich punktów wyznacza przyszłościowo, gdzie kierowcy mają lokować swoją kasę. To przecież będzie się wiązało i z prestiżem i z dużymi pieniędzmi.

I zwróćcie uwagę, że nie ma Auto GP. ;-)
Satch, 11.07.2015 13:31[!]
Punktacja dla DTM to jakiś żart...
Michal2_F1, 11.07.2015 22:39[!]
System jest niepotrzebny. skomplikowany i tylko jeszcze bardziej komplikuje i tak już zagmatwaną F1.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca