F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Więcej wiadomości

  Archiwum 2016
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

GP Wielkiej Brytanii: opony użyte w wyścigu

Najpopularniejsza wśród kierowców okazala się strategia dwóch postojów.
Nataniel Piórkowski, 10 lipca 2016, wyświetlenia: 1631<< | lista | T- | T+ | >>
P.Kierowca Start Postój 1 Postój 2 Postój 3 Suma 
1.Hamilton Wn In (7) Mn (17)  
2.Rosberg Wn In (7) Mn (17)  
3.Verstappen Wn In (7) Mn (18)  
4.Ricciardo Wn In (6) Mn (17)  
5.Raikkonen Wn In (5) Mn (16)  
6.Perez Wn In (7) Mu (17)  
7.Hulkenberg Wn  In (5) Mu (17)  
8.Sainz Wn In (5) Mn (17)  
9.Vettel Wn In (5) Mn (15)  
10.Kwiat Wn In (6) Mn (16)  
11.Massa Wn In (6) Mn (16) Sn (38) 
12.Button Wn In (6) Mn (17)  
13.Alonso Wn In (5) Mn (17) Mn (39) 
14.Bottas Wn In (5) Mn (16)  
15.Nasr Wn In (7) Mn (16)  
16.Gutierrez Wn In (5) Mn (17)  
17.Magnussen Wn In (5) Mn (17) Sn (40) 
18.Palmer Wn In (6) Mn (16) Mu (19) 
19.Haryanto Wn In (6) Mn (17)  
20.Grosjean Wn In (5) Mu (16)  
21.Ericsson Wu In (7) Iu (10)  
22.Wehrlein Wn In (5)   
Legenda:

S = Miękka mieszanka
W = Deszczowe opony
I = Przejściowe opony

n = Nowy komplet
u = Używany komplet


INFORMACJA PIRELLI

Silverstone, 10 lipca 2016 – Lewis Hamilton z Mercedesa po raz czwarty wygrał swój domowy wyścig, korzystając z trzech różnych rodzajów ogumienia Pirelli. Kwadrans przed startem Grand Prix Wielkiej Brytanii nad torem przeszła ulewa i rywalizację rozpoczęto za samochodem bezpieczeństwa. Wszyscy kierowcy musieli skorzystać zatem z deszczowych opon Cinturato „niebieskich”.

Kiedy po pięciu okrążeniach samochód bezpieczeństwa zjechał z toru, wielu kierowców zjechało od razu do alei serwisowej po przejściowe opony Cinturato „zielone”. Z kolei wkrótce potem liderzy wykorzystali wirtualną neutralizację do wykonania swoich zmian.

Punkt zmiany – kiedy po zmianie na slicki tempo jest lepsze niż przy pozostaniu na oponach przejściowych – przypadł w przypadku większości zespołów na okrążenia od piętnastego (kiedy jako pierwszy zjechał Sebastian Vettel z Ferrari) do osiemnastego z 52 kółek. Czas zjazdu był bardzo ważny, bo założenie właściwych opon w odpowiednim momencie dawało szansę na pokaźne zyski czasowe. Po starcie na mokrej nawierzchni kierowcy nie musieli już wykorzystać w wyścigu dwóch różnych mieszanek slicków.

Co ciekawe, na półmetku wyścigu wszyscy kierowcy pozostający na torze korzystali dokładnie z takich samych opon: po deszczowych założyli przejściowe, następnie pośrednie. Większość stawki do samej mety jechała na pośredniej mieszance, realizując strategię dwóch pit stopów. Tak postąpiła cała pierwsza dziesiątka, a czołową trójkę na mecie przedzieliło około 10 sekund. Najwyżej sklasyfikowanym kierowcą, który zatrzymywał się trzy razy, był Felipe Massa z Williamsa, który w końcówce zjechał po miękkie opony.

Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery: „Zapowiadany od dawna deszcz wreszcie pojawił się tuż przed startem wyścigu, co oczywiście całkowicie zmieniło obraz wyścigu oraz strategię związaną z ogumieniem – także za sprawą długiej jazdy za samochodem bezpieczeństwa. W rezultacie walczono na przesychającym torze i kierowcy stopniowo przesiadali się z opon deszczowych na przejściowe, a następnie na slicki. Odpowiedni czas zjazdu był bardzo istotny. Przez cały dystans trwała zacięta walka o czołowe pozycje. Wyścig stał pod znakiem bardzo zmiennych warunków i pogody charakterystycznej dla Wielkiej Brytanii, ale kierowcy mogli przez cały czas utrzymywać wysokie tempo, aż do flagi w biało-czarną szachownicę”.

PRZEWIDYWALNOŚĆ NASZEJ PROGNOZY
Deszcz sprawił, że prognozy dotyczące strategii spełzły na niczym i kierowcy musieli reagować na zmieniające się warunki, w miarę przesychania nawierzchni. Hamilton prowadził po starcie i na siódmym okrążeniu założył opony przejściowe, a na 17. okrążeniu pośrednie slicki.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2019  F1 2019: podstawowe informacje na temat nowego sezonu
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
Tagi:
Grand Prix F1

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca