F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Ferrari: Musieliśmy zwolnić Arrivabene, aby w zespole pozostał Binotto

10.01.2019

Ocon zdeterminowany, by powrócić do Formuły 1 w sezonie 2020

Andreas Seidl został nowym dyrektorem zarządzającym McLarena

Więcej wiadomości

  Archiwum 2016
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Lewis Hamilton pewnie wygrywa Grand Prix Wielkiej Brytanii

Anglik był zdecydowanie najszybszy w zmiennych warunkach na Silverstone.
Łukasz Godula, 10 lipca 2016, wyświetlenia: 4044<< | lista | T- | T+ | >>
Dzisiejszy wyścig zapowiadał się dramatycznie jeszcze przed startem. Na 20 minut przed zgaśnięciem czerwonych świateł nad torem przeszła potężna ulewa. W takich warunkach zawody z pewnością by się nie odbyły, na szczęście wszystko trwało tylko kilka minut, by znów niebo było niemal czyste. Typowa angielska pogoda, która jednak zapewniła start zawodów na oponach przeznaczonych do jazdy po mokrej nawierzchni. Niestety był to start za samochodem bezpieczeństwa.

Oczekiwanie na suchy tor

Decyzja o starcie za samochodem bezpieczeństwa zdecydowanie pozbawiła nas nieco emocji i chyba byłą podjęta nieco za wcześnie. Dodatkowo sędziowie zdecydowanie nie chcieli dać kibicom zobaczyć prawdziwej akcji w mokrych warunkach. Samochód bezpieczeństwa nieubłaganie czekał na warunki niemal suchej nawierzchni. Bezpieczeństwo przede wszystkim, jednak czyżby ktoś ponownie zapomniał, że Formuła 1 posiada opony deszczowe?

Gdy w końcu po piątym okrążeniu samochód bezpieczeństwa zjechał do alei serwisowej, wraz z nim zjechało praktycznie pół stawki, by zmienić opony na przejściowe. Na torze została między innymi czołowa czwórka. Na kolejnym kółku mieliśmy kolejne zmiany, a na trasie pozostali tym razem kierowcy Mercedesa, Verstappen i dwójka Saubera, ale i oni zmienili opony. Czołówce udało się przy okazji wykorzystać wirtualny samochód bezpieczeństwa, który pojawił się na trasie po wypadnięciu z toru Wehrleina w pierwszym zakręcie.

Sytuacja po postojach

Po postojach na czele mieliśmy dwójkę Mercedesa, Verstappena, Pereza, Ricciardo, Raikkonena, Sainza, Massę Bottasa i Hulkenberga. Na starcie zdecydowanie zyskały Williamsy, ale już po chwili oba białe bolidy były naciskane przez rywali gdyż stajnia z Grove prezentowała bardzo przeciętne tempo na przejściówkach. Bottas ostatecznie obrócił się na spadł na 13 miejsce po atakach ze strony Hulkenberga. Chwilę później to Massa musiał się bronić przez Hulkiem i Alonso ale nie trwało to aż tak długo, gdyż sygnał do zmiany na gładkie opony dał Vettel na 16 kółku, który założył pośrednie gumy.

Oczywiście w ślad za nim poszli kolejni kierowcy z taką werwą, że aż Palmera wypuszczono ze stanowiska bez prawego tylnego koła. Liderzy wyścigu zjechali okrążenie później, a już po 19 kółku cała stawka podróżowała na pośredniej mieszance. Na strategię przy okazji narzekał Alonso, który znalazł się za rywalami. Mimo to wyścig w tym okresie obfitował w incydenty i piruety, co dało Hiszpanowi ponowną szansę walki o punkty. Nie na długo, gdyż Hiszpan popełnił dość prosty błąd w pierwszym zakręcie i po kilku obrotach mógł tylko szczęściu zawdzięczać dalszy udział w wyścigu. Nie miało to już jednak większego znaczenia.

Walka Rosberga o drugie miejsce

Na 26 okrążeniu przygodę z Grand Prix Wielkiej Brytanii zakończył Haryanto. Błąd popełnił również Hamilton i Verstappen, ale im udało się uniknąć większych przygód. Oczywiście należy tu wspomnieć, że wcześniej Holender zdołał wyprzedzić Rosberga na przejściowych oponach. Niestety dla Red Bulla na gładkich gumach Max musiał uznać wyższość Rosberga, jednak po ostrej walce na kilku kolejnych okrążeniach. W tym czasie Vettelowi udało się wbić w czołową dziesiątkę po niezbyt udanym początku wyścigu. Niemiec jednak otrzymał karę doliczenia 5 sekund za wypchnięcie Felipe Massy, więc musiał mocno cisnąć, by na mecie nie utracić pozycji.

Końcówka wyścigu przyniosła jeszcze postoje Massy i Alonso. Brazylijczyk założył opony miękkie, Hiszpan pośrednie, ale dla losów wyścigu nie miało to większego znaczenia. Tymczasem na czele w bolidzie Nico Rosberga doszło do awarii na 7 biegu. Zawiodła skrzynia biegów i zespół szybko pośpieszył z instrukcjami co ma zrobić ich zawodnik. Udało się opanować awarię poprzez zmianę ustawień i unikanie siódmego biegu, co ostatecznie pozwoliło na finisz na drugiej lokacie, ale po wyścigu analizowane będzie przez sędziów to, czy informacja była legalna, tak więc wyniki mogą jeszcze ulec zmianie.

Emocje ale z niedosytem

Tym samym GP Wielkiej Brytanii zakończyło się pewnym zwycięstwem Hamiltona. Ogólnie akcji na torze było sporo, pomimo momentów delikatnie mówiąc spokojniejszych. Trudno nie wspomnieć tu o zbyt długim okresie neutralizacji na początku wyścigu. Zdecydowanie pozbawiło to nas wielu emocji, ale mimo to nie możemy narzekać na nudę. Miejmy nadzieję, że kolejne Grand Prix również będą równie ciekawe.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2019  F1 2019: podstawowe informacje na temat nowego sezonu
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
Tagi:
Silverstone
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
dawcio10, 10.07.2016 16:22[!]
Kiedyś Ayrton Senna powiedział że ścigając się w początkach kariery w deszczu był cały czas wyprzedzany nie radził sobie w takich warunkach. Zrozumiał wtedy że niewie nic o jeździe w deszczu. Trenował wtedy cały czas gdy tylko padało i było mokro. Pamiętamy potem w F1 jak opanował tę umiejętność. Tak samo powinien zrobić Nico Rosberg. Było to doskonale widać dzisiaj. Podobnie jak i w Monte Carlo i w innych wyścigach w przeszłości...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca