F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Ferrari: Musieliśmy zwolnić Arrivabene, aby w zespole pozostał Binotto

10.01.2019

Ocon zdeterminowany, by powrócić do Formuły 1 w sezonie 2020

Andreas Seidl został nowym dyrektorem zarządzającym McLarena

Więcej wiadomości

  Archiwum 2016
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Rosberg zdobył pole position do wyścigu o GP Węgier

Sesja trwała dwie godziny i była przerywana wieloma incydentami.
Nataniel Piórkowski, 23 lipca 2016, wyświetlenia: 3680<< | lista | T- | T+ | >>


Nico Rosberg z Mercedesa wywalczył pole position do niedzielnego wyścigu o Grand Prix Węgier na Hungaroringu. Drugie miejsce w czasówce zajął Lewisa Hamilton, a trzecie Daniel Ricciardo.

Q1

Ze względu na ulewę, jaka nadeszła nad tor około pół godziny przed godziną czternastą, start sesji został opóźniony o dwadzieścia minut, do czasu ustania opadów.

Po zapaleniu się zielonego światła na wyjeździe z alei serwisowej, na torze zaroiło się od bolidów, pragnących jak najszybciej ukończyć pomiarowe okrążenie – według danych Force India i Williamsa w ciągu pięć minut mogło dojść do kolejnego oberwania chmury. Na torze panowały wymagające warunki, czego potwierdzeniem były liczne uślizgi wielu kierowców.

Jako pierwszy rezultat okrążenia ustanowił Felipe Massa – wkrótce przed Brazylijczyka przesunęli się jednak kierowcy Force India. W tym samym czasie Sebastian Vettel poinformował swych inżynierów o mocnych opadach. Pomiarowe okrążenie przejechało 22 zawodników, po czym sesja została przerwana wywieszeniem czerwonych flag. W rozmowie z zespołem Vettel przyznał, że na torze zalega zbyt dużo wody, by poradziły z nią sobie deszczowe opony Pirelli.

Na trzynaście minut przed zakończeniem pierwszego bloku czasówki na miejscach, jakie nie gwarantowały awansu do Q2 znajdowali się Ericsson, Raikkonen, Wehrlein oraz Haryanto. W podobnym położeniu znajdowali się także obaj kierowcy Mercedesa: Hamilton i Rosberg, którzy na swoich szybkich okrążeniach utknęli za innymi bolidami. Po kolejnej przerwie, urozmaiconej przejazdami samochodu bezpieczeństwa badającego warunki panujące na torze, sesja została wznowiona o 14:40.

Ze względu na poprawiające się warunki w tabeli doszło do kilku znaczących zmian – na pierwsze miejsce wysunął się Verstappen, a kierowcy Srebrnych Strzał przesunęli się na siódme i dziewiąte miejsce. Wtedy to sesja po raz kolejny została przerwana czerwoną flagą – tym razem po kraksie Marcusa Ericssona, który wypadł z toru w dziesiątym zakręcie po utracie panowania nad tylną osią swego Saubera C35. Podczas gdy służby porządkowe usuwały spod barier wrak bolidu szwajcarskiego zespołu, pogoda uległa wyraźnej poprawie, a nad torem pojawiło się sporo słońca.

Kierowcy powrócili do jazdy mając do dyspozycji dziewięć minut regulaminowego czasu Q1. W większości bolidów pojawiły się po raz kolejny deszczowe opony – na przejściówki zdecydowali się Jedynie Ricciardo, Verstappen, Bottas, Grosjean, Vettel i Gutierrez. Kiedy na czolo wysunął się Nasr, Felipe Massa doprowadził do kolejnego przerwania sesji po rozbiciu swego Williamsa na wyjeździe z czwartego zakrętu.

Kolejny restart sesji również został okupiony czerwonymi flagami. Przed tym jak Haryanto wypadł z toru w dziesiątym wirażu, Rosberg zdołał uzyskać najlepszy czas okrążenia, przesuwając się przed swego zespołowego kolegę. Postępów dokonał także Vettel – Niemiec zajął czwarte miejsce przed Grosejanem i kierowcami Toro Rosso. Na etapie chaotycznego Q1 z kwalifikacji odpadli Palmer, Massa, Magnussen, Ericsson, Wehrlein i Haryanto.

Q2

Przed startem Q2 na wyjeździe z pit lane ustawiła się kolejka bolidów wyposażonych w przejściowe ogumienie. Jako pierwszy pomiarowe kółko pokonał Sebastian Vettel – Niemiec osiągnął 1:34,137s. Niedługo po tym rezultat czterokrotnego mistrza świata przebił Hamilton (1:32,378s), za którym plasował się Grosjean, a dalej Sainz i Button. Tor przesychał w szybkim tempie, a Pirelli prognozowało szansę użycia slicków pod koniec kwalifikacji.

W praktyce moment ten nadszedł dużo wcześniej – około 15:30 czasu lokalnego Bottas wyjechał na tor na supermiękkiej mieszance i chociaż początkowo miał sporo problemów z utrzymaniem się na torze, to wkrótce w jego ślady poszli wszyscy pozostali kierowcy. Fin zakończył pomiarowe okrążenie z czasem 1:30,647s, jednak niedługo po tym spadł za Vettela i Alonso. Hiszpan pozostawał na czele aż do samego końca Q2, gdy Rosbergowi udało się wykręcić 1:22,806s. Drugi z kierowców Mercedesa dostał się do czołowej dziesiątki rzutem na taśmę, dzięki finałowemu okrążeniu, jakie zapewniło mu dziesiąte miejsce.

Pomimo nadziei roztaczanych po piątkowych treningach do finałowej części czasówki nie udało się awansować Romainowi Grosjeanowi – Francuz wyruszy do wyścigu z jedenastego pola, mając za sobą Kwiata, Pereza, Raikkonena, Gutierreza i Nasra.

Q3

Tuż przed startem Q3 dyrekcja wyścigu zezwoliła kierowcom na korzystanie z DRS. Jako pierwszy pomiarowe okrążenie rozpoczął Rosberg, który przekroczył linię mety notując przy swoim nazwisku 1:20,499s. Chwilę później pierwsze miejsce w tabeli zajmował już Hamilton z czasem 1:20,108s. Ricciardo plasował się na trzecim miejscu, mając za sobą Verstappena oraz Sainza. Niedługo później Vettel w widowiskowym stylu ukończył kółko, jakie dało mu piątą lokatę, wjeżdżając w kałużę przy krawężniku zakrętu prowadzącego na główną prostą.

Finałowe przejazdy zostały zakłócone przez Fernando Alonso, który obrócił swój bolid w dziesiątym zakręcie – sytuacja ta okazała się zbawienna dla Rosberga, który kontrolując tempo pod żółtymi flagami uzyskał rekordowy wynik, zmierzając po pole position do niedzielnego wyścigu. Hamilton został zmuszony do redukcji tempa, co uniemożliwiło mu walkę o poprawę czasu okrążenia. Czołową piątkę uzupełnili Ricciardo, Vertsappen i Vettel, a dalej znaleźli się Sainz, Alonso, Button, Hulkenberg i Bottas.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 33°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 2,0 m/s
Wilgotność powietrza: 62%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2019  F1 2019: podstawowe informacje na temat nowego sezonu
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
Tagi:
Grand Prix F1

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca