F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

07.12.2018

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018

Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid

Wolff: Doświadczyliśmy pewnych komplikacji w rozwoju nowego silnika

Salo: SMP domagało się od Williamsa obniżki wartości umowy sponsorskiej

06.12.2018

System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii

Marko: Super Formula jest dobrym poligonem przed F1

05.12.2018

Szefowie zespołów uznali Hamiltona za najlepszego kierowcę w sezonie 2018

Giovinazzi: Doświadczenie z 2017 roku nie będzie pomocne w sezonie 2019

Lucas Auer dołączył do juniorskiego programu Red Bulla

Isola: Problemom F1 nie są winne wyłącznie opony

Więcej wiadomości

  Archiwum 2016
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Rosberg wygrywa dramatyczne Grand Prix Belgii

Hamiltonowi udało się przebić na trzecie miejsce.
Łukasz Godula, 28 sierpnia 2016, wyświetlenia: 4690<< | lista | T- | T+ | >>
Druga część sezonu była wyczekiwana przez wielu fanów. Na całe szczęście kalendarz przyniósł od razu świetny klasyk, czyli Spa-Francorchamps. W przeszłości mieliśmy do czynienia z wieloma ciekawymi wyścigami na tym obiekcie, ale początek dzisiejszego zaskoczył każdego. Ogromny chaos, a później zacięta walka na wielu pozycjach przypomniała nam, czym jest Formuła 1. Dodajmy do tego wypchane po brzegi trybuny i powinniśmy zacząć zadawać pytanie, czy F1 na pewno jest w kryzysie?

Potężny chaos na starcie

To, że tegoroczny wyścig na Spa będzie ciekawy mogliśmy dedukować już w piątek. Ale to co przyniósł start przerosło oczekiwania najśmielszych optymistów. Chaos, bo tylko tak można określić to co się działo po zgaszeniu świateł nie miał końca przez praktycznie całe pierwsze i drugie okrążenie. Wszystko zaczęło się po słabym starcie Verstappena, który musiał zejść do wewnętrznej La Source. Niestety tuż obok za ciasno pojechał Raikkonen, który znowu uderzył zarówno w Vettela, jak i młodego Holendra.

Incydent spowodował konieczność zjazdu do boksu całej trójki, ale i to mieliśmy kolejne niespodzianki, gdyż dół bolidu Kimiego stanął w ogniu, na szczęście niezbyt dużym i nikomu nic się nie stało. Bardzo dobrze wystartowało za to Renault i Williams. Żółte bolidy francuskiego producenta wbiły się w czołową dziesiątkę, a Williams okupował wysokie lokaty. Pecha za to miał Button, w którego wjechał Wehrlein. Dla obu był to koniec wyścigu.

Kraksa Magnussena

Dramatom nie było końca, Sainz przebił oponę, co ostatecznie doprowadziło do obrotu i odpadnięcia z rywalizacji. Na wszystkim skorzystali Alonso i Hamilton, którzy ruszyli na pośredniej mieszance i już w tym momencie pukali do drzwi czołowej dziesiątki. Incydent Sainza spowodował chwilo Tymczasem prawdziwy dreszcz przeszył wszystkich gdy żółty bolid Magnussen przemknął przez Eau Rouge i niestety zatrzymał się dopiero w barierach... Wszyscy na chwilę zamarli ale Kevin szybko wydostał się z bolidu, a właściwie jego wraku. Jak się później okazało, kontuzji uległa jedynie jego lewa kostka.

Po kilku okrążeniach za samochodem bezpieczeństwa, jasnym było, że nie uda się szybko naprawić mocno uszkodzonych barier. Dlatego też dyrekcja wyścigu zdecydowała o wywieszeniu czerwonej flagi. Na pewno nie była to dobra wiadomość dla wszystkich, którzy w czasie neutralizacji zjechali po nowe opony. Reszta stawki założyła je w alei serwisowej podczas wstrzymanego wyścigu, co uratowało Rosberga i Ricciardo. Za sporą przewagę zyskał Alonso z Hamiltonem, którzy w tym momencie byli na czwartym i piątym miejscu.

Wracamy do ścigania

Po około 20 minutach zawody wznowiono za samochodem bezpieczeństwa i walka rozgorzała na nowo. Alonso zaatakował Hulkenberga, a Massa Hamiltona, ale ataki spaliły na panewce. Hamilton tymczasem wyprzedził Alonso, a Raikkonen Verstappena w jednym z wielu pojedynków dzisiejszego dnia pomiędzy tą dwójką. Obrony Maxa znowu będą budziły wiele komentarzy w najbliższych dniach. Chwilę później Palmer wypadł z czołowej dziesiątki co pogrzebało szanse Renault na punkty. Przez stawkę przebijał się tymczasem Vettel, który wiele stracił na incydencie z pierwszego okrążenia.

Hamilton w końcu uporał się również z Hulkenbergiem i od tego czasu jechał po podium, kwestią było jedynie to, czy uda mu się pokonać Ricciardo na drugiej lokacie. Anglik zjechał na 21 okrążeniu po kolejny komplet miękkich opon, co postawiło sprawę jasno, że musiał zjechać raz jeszcze, tymczasem Ricciardo planował dojechać na kolejnym komplecie do mety, a założył go na 26 kółku. Na kolejnych kółkach zjechali Alonso, Hulkneberg, Massa oraz Rosberg.

Sprint do mety Hamiltona

Kolejny postój Hamiltona miał miejsce na 33 okrążeniu, założono pośrednią mieszankę, by Anglik mógł do samej mety naciskać i gonić Australijczyka. Sam kierowca nie był do końca przekonany do tej taktyki, ale nie miał wiele innych opcji. Końcówka wyścigu przyniosła też zaciętą obronę Alonso przed kierowcami Williamsa, którzy nawet zmienili się pozycjami, by Bottas miał większe szanse na pokonanie Hiszpana. Ostatecznie się to nie udało, a Massę wyprzedził również Raikkonen. Na czele zaś układ również nie uległ zmianie, wygrał Rosberg, przed Ricciardo i Hamiltonem, który mimo wszystko może być zadowolony z takiego rozwoju sytuacji.

Tak też zakończyło się niesamowicie ciekawe Grand Prix Belgii, które w mocnym stylu wyrwało nas z letniej przerwy. A to nie koniec emocji, następna runda Formuły 1 już za tydzień na torze Monza, gdzie zdecydowanie również będziemy świadkami zaciętej walki.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 38°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 3,2 m/s
Wilgotność powietrza: 57%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
24.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki kwalifikacji
Tagi:
Spa
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
MairJ23, 28.08.2016 16:27[!]
Gerard musisz zlikwidować swoje konto teraz
Gerard, 28.08.2016 16:41[!]
Wypowiedziałem się już pod wynikami wyścigu. Takiego gradu szczęścia dla Hamiltona, chyba najwięksi jego fani się nie spodziewali. Powinien to nawet wygrać moim zdaniem.
MairJ23, 28.08.2016 16:42[!]
@Gerard yeah but next time just STFU.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca